Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

babylonboy

2e kweek 5x pp 400w

Recommended Posts

hey vent,

 

dat had ik dus gedaan maar ze groeiden bijna door mijn lamp heen zeg maar :lol: toen heb ik ze lager gezet omdat ze ander uitdrogen dacht ik.

Mischien te weinig licht ofzo...iig bedankt!! :rolleyes:

 

verder niemand geen reacties over het toppen???

even foto's ter verduidelijking, ik kan van alles vinden over "hoe" je moet toppen maar niet over hoe het eruitziet als het goed is gegaan zeg maar...

ik dacht namenlijk dat er vanuit de hoofdstam 2 nieuwe scheutjes zouden groeien ofzo :lol: maar nu groeien de zijscheuten als het ware, lijkt mij ook wel weer logisch maar ik heb gewoon geen flauw idee :verrygood

 

staan nu by the way 5 dagen in de groei

temp lamp aan/uit 28/19 graden

lv lamp aan/uit 54%/69%

 

gallery_18400_8696_101135.jpg

gallery_18400_8696_338843.jpg

gallery_18400_8696_2619.jpg

gallery_18400_8696_671795.jpg

beetje trippie foto geworden

Share this post


Link to post
Share on other sites
verder niemand geen reacties over het toppen???

even foto's ter verduidelijking, ik kan van alles vinden over "hoe" je moet toppen maar niet over hoe het eruitziet als het goed is gegaan zeg maar...

ik dacht namenlijk dat er vanuit de hoofdstam 2 nieuwe scheutjes zouden groeien ofzo :lol: maar nu groeien de zijscheuten als het ware, lijkt mij ook wel weer logisch maar ik heb gewoon geen flauw idee :verrygood

 

Wat ik niet zo goed snap is dat je plantjes al bij de 3e node gaat toppen?

Waar heb je dit precies vandaan dat dit zo moet?

 

Je hebt toch genoeg ruimte om ze te laten groeien in je 400W opstelling?

 

Toppen is veel stress, je verwijdert boven de grond een aardig stuk wat ze dan eerst aan wortels weer onder de grond zal moeten groeien. om dan boven weer te kunnen groeien.

 

Toppen doe je meestal als de plant een cm of 25-30 is om een mooie brede uitlopende plant te krijgen met ipv 1 hoofdtop, meerdere toppen.

 

Als je in je voorgroeihok tegen hoogteverschillen aanloopt werk dan met ophogen via boeken, doosjes ed om eea zo gelijk mogelijk te krijgen en als dit niet lukt hang er dan een TL bij zodat je 2Tl's hebt 1 voor hoog en 1 voor laag?

 

Heb per ongeluk een stek van mij getopt bij de 3e node (ik maak altijd kleine stekken, wortelen lekker vlot) en die staat nu ook al 2wk stil waar de stek die ik "geknakt" heb als een gek groeit en internodes aanmaakt als een gek.

 

knakken is de stam tussen duim en vinger inknijpen tot je "knap" voelt, net alsof je een besje kapotknijpt.

 

Hiermee onderbreek je de sapstroom naar de top (dus topt tijdelijk ook hoogtegroei) en de onderste takken gan dan beter ontwikkelen, na een week kun je weer knakken als je wilt en de uitlopers ook weer.

 

Krijg je een "getopte" plant met behoudt vd hoofdtop uiteindelijk :lol:

 

LST is genoeg over te vinden op forum, knakken is beetje onderbelicht maar is een uitstekend alternatief voor toppen :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heee,

gaat goed man.

zo te zien is het toppen ook goed gelukt:)

sorry van die reply van 7 Oktober.

die was aan jou gericht hoor.

 

greetz

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ lostchild : bedankt voor de info stroom.

het toppen heb ik gedaan uit eigen beweging puur omdat je er mee dood wordt gegooid en ik erg benieuwd was naar de uitwerking ervan in mijn persoonlijke omgeving, snappie. Andere methodes ga ik waarschijnlijk ook "uitproberen" omdat ik dan een praktijk ervaring naast alle theorie kan leggen. En dan kan ik een keuze maken die het beste bij mij past. Theorie is leuk maar de praktijk maakt het plaatje compleet, ik zit en kom uit de metaalindustrie en kan dat beamen.

 

Die derde internode heb ikzelf bedacht, was pure info voor de lezer.

 

nogmaals bedankt voor de informatie. :verrygood

 

@Adje34 : Heey man, Thanx

 

ja toch wel he, het ziet er wel erg vaag uit moet ik zeggen, maar het is wel leerzaam.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toppen is in princiepe goed gelukt maar beter tussen de 4e en 5e node.Dan groeien de 2e en 3e node gelijk op met de twee nieuwe hoofdtoppen,dan heb je ineens 6 toppen op gelijke hoogte. :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ dennissie : bedankt voor de goeie info, dat wist ik dus niet en ik had het nog niet kunnen vinden op het forum :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

update :

 

Voorgroei : Annesthesia 3 weken, onbeken 2 weken

 

Weinig bijzonders te melden, de annesthesias gaan lekker en worden al echte plantjes. Het is goed duidelijk dat deze zaden meer kiem/groei kracht bezitten dan de vorige purple's. Daarvan kwam een kleine 25% uit, van deze "verse zaden" 100%!!!

 

Ook de twee onbekenden beginnen zich te vormen al zijn ze iets hoger geworden dan gewenst.

 

gallery_18400_8786_649022.jpg

annes #1

gallery_18400_8786_939468.jpg

annes #2

gallery_18400_8786_517165.jpg

annes #3

gallery_18400_8786_363971.jpg

Annesthesia overzicht, links het achterblijvertje welke mooi bijkomt.

gallery_18400_8786_34384.jpg\

De twee onbekenden gedoneerd door een maat van me :wacko:

 

Bloei: 7dagen

 

Nog altijd temperatuur problemen alhoewel het met de koude nachte nu nog wel meevalt, echter wordt hierdoor het temperatuursverschil, bij lamp aan/uit te groot, ik moet hier nog even over na gaan denken hoe dit op te lossen.

 

Ook vertonen de plantjes lichte vergelings verschijnsellen op de onderste bladeren, dit is denk ik of stress of voedings tekort aangezien ik nog niets met voeding heb gedaan (mischien toch maar even wat aanschaffen :wtf2: ).

De 4 purples zagen er sowieso van begin af al niet al te jofel uit... erg licht van kleur en trage groei.

Ik hoop dat de plantjes spoedig laten zien dat het dames zijn (of niet) dan kan ik ze overpotten in de grote 25Liter potten, en dan kunnen ze lekker uitdijen.

gallery_18400_8696_977536.jpg

zie de vergeling waar ik het over heb :lol:

gallery_18400_8696_848728.jpg

eerste tekens van het geslacht, lijkt mij een dame tot nu toe, maar het is volgens mij nog te vroeg om dit met zekerheid te kunnen zeggen.

 

voor vragen, sugesties en of opmerkingen kunt u zich melden bij de DSB-bank...

 

oh. nee die bestaat niet meer :wacko: :huh:

Share this post


Link to post
Share on other sites

ben even wezen surfen en denk zelf dat de gele verkleuring te maken heeft met een zwafel tekort en een te hoog PH, is hiervoor bitterzout een goede oplossing? zo ja, waar kan ik dit krijgen??

 

 

Ben me net een hoedje geschrokken heb de watersamenstelling van kraan water voor mijn postcode even opgezocht via het net.

zuurtegraad(PH) 8,2

best wel een beetje te hoog zeg maar :lol:

 

duss...

 

bitterzout????

een goede betaalbare ph meter???

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zou graag weten wat jullie ervan denken, om mijn idee hierover te bevestigen of juist ontmoedigen.

 

en hoe kom ik aan bitterzout/ epsomzout oftewel magnesiumsulfaat?? mijn GS verkocht het niet en het tuincentrum alleen in de vorm van conniverengroen!?!

 

reacties graag :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lijkt te nat idd :lol:

 

Je kan een fles Canna Magnesium kopen bij zowat ieder shop, mocht je het nodig hebben: de dosering is ongeveer 0.75 tot 1ml per liter.

Niet te veel gebruiken anders kun je een Calcium blokkade krijgen!

 

Heb het zelf ook nodig aangezien er in mijn kraanwater maar 3,5mg/l zit

 

Calcium is meestal wel goed op niveau in Nederland heb hier 40mg/l

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ panjaabie & fast :

 

Bedankt voor de reply,

 

is het echt zo iets simpels, zit ik weer eens veel te moelilijk te doen...

 

ik zou vandag een keer wateren overslaan en kijken wat het oplevert.

Share this post


Link to post
Share on other sites

yooo,

 

update :

 

Niet wateren blijkt niet meer veel zin te hebben, de gele bladvorming zet zich langzaam door naar boven. Dus toch maar even langs de GS geweest en een paar dingen aangeschaft.

 

een ph meter, was een beetje duur maarja...

een fles terra vega van het merk Canna

en een fles PH-pro van het merk Canna

 

Eens even ziet of dit alles wat gaat uithalen bij de 4 trieste purpletjes en ik kan de Canna Terra vega meteen gebruiken voor de plantjes in mijn groei kastje :wacko:

 

Ik heb mijn kraanwater gemeten en kwam uit op een PH van 7,8 :wacko:

 

10 liter water aangemaakt met 50ml terra vega, PH gemeten en 6.1 :lol:

 

dit maakt alleen de fles PH- een beetje overbodigd lijkt mij.

 

De 4 purples uit hun (te kleine) potjes gehaald en per twee in de 25 liter potten gezet alle 4 een 500ml water+voeding om in te drinken. En dan morgen even kijken of het beter gaat.

 

piccas:

gallery_18400_8696_231069.jpg

gallery_18400_8696_1148813.jpg

met de wortel opbouw is in ieder geval niks mis.

gallery_18400_8696_660721.jpg

en nu maar hopen dat ze zich thuis voelel en er weer zin in krijgen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zie nog een lege pot?

komt hier nog wel wat in :wacko:

 

verder, netjes hoor :lol:

grz brt :wacko:

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ brt : thanx!

al ben ik zelf nog niet echt tevreden. Geel, droog en verkleurd blad :lol:

 

Klopt ik heb in totaal nog 3 lege potten klaarstaan.

Ik had alle 5 de potten al gevuld en gezet voor de 5 pp stekken die ik eigenlijk zou gaan growen aan het begin van dit topic. Maar dat ging niet zoals gepland.

De 3 overige potten zijn voor de annesthesia respectievlijk de onbekenden, als het maar dames zijn :wacko:

 

Speaking of that...

 

na 10 dagen bloei laten de purples hun geslacht zien, dat viel me net pas op bij het potten. Ik kan er tot nu toe 1 mannetje uithalen en dat heb ik dus ook gedaan. Even een foto van zn ballen :wacko:

gallery_18400_8696_537413.jpg

 

Ik mag dus niet klagen 3 van de 4 zijn vrouwelijk.

En nu dus heel hard duimen dat ze bijkomen.

Share this post


Link to post
Share on other sites
@ brt : thanx!

al ben ik zelf nog niet echt tevreden. Geel, droog en verkleurd blad :lol:

 

Klopt ik heb in totaal nog 3 lege potten klaarstaan.

Ik had alle 5 de potten al gevuld en gezet voor de 5 pp stekken die ik eigenlijk zou gaan growen aan het begin van dit topic. Maar dat ging niet zoals gepland.

De 3 overige potten zijn voor de annesthesia respectievlijk de onbekenden, als het maar dames zijn :wacko:

 

Speaking of that...

 

na 10 dagen bloei laten de purples hun geslacht zien, dat viel me net pas op bij het potten. Ik kan er tot nu toe 1 mannetje uithalen en dat heb ik dus ook gedaan. Even een foto van zn ballen :wacko:

gallery_18400_8696_537413.jpg

 

Ik mag dus niet klagen 3 van de 4 zijn vrouwelijk.

En nu dus heel hard duimen dat ze bijkomen.

 

 

hey ik ga je topic ook volgen handig om te zien dat je veel vragen steld :wtf2: '

ik ga binnen kort ook me ijge kweekje op zetten ff een vraagje over het manetje gooi je die meteen weg of laat je hem in een aparte kamer door groeien om een paar buds te bevrugten voor zaad of is dan meteen heel de plant bevrucht ?

 

en verder suc6 man

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ g.w : welkom in mij topic dan :wacko:

 

nee, het mannetje heb ik weggegooid. Ik heb op het moment geen ruimte om ergens zaad op te kweken, en ben ook wel toe aan een rokertje :wtf2:

veel succes met je eigen kweek en de bouw van je kast :wacko:

 

update bloei: 11dagen

temp min/max : 17,9/28,4 :lol:

lv min/max : 42%/64%

 

de 3 purples beginnen al ietsjes bij te trekken dus hoop dat ze over een paar dagen weer de oude zijn, zodat ze zich kunnen vormen tot mooi dames.

gallery_18400_8696_73630.jpg

 

gallery_18400_8696_376275.jpg

 

update groei:annes 4week, onbekend 3week

temp min/max : 17.7/23.6

lv min/max : 53%/76%

 

krijgen allemaal een beetje terra vega mee, en dat werkt best wel :huh: zal later nog even een pic plaatsen

Share this post


Link to post
Share on other sites

zoals belooft nog even snel een picca van de 2 "grotere annesthesia's". :lol:

Ik heb ze net overgepot in 2 van de 25literpotten en gaan nu dus mee op 12/12 onder de 400 watt.

 

gallery_18400_8696_1386578.jpg

 

gallery_18400_8696_153076.jpg

 

heeft iemand HIER toevallig ervaring mee, dit omdat ik problemen begin te krijgen met mijn temp als de lamp uit is?!? of weet iemand een goed alternatief?

 

welterusten allemaal :wacko:

Share this post


Link to post
Share on other sites

nog maar weer eens een paar foto's dan.

 

De 3 purples zijn erg goed aan het bijkomen nu en hebben er weer zin in, ze groeien als gekken.

gallery_18400_8696_473830.jpg

gallery_18400_8696_425432.jpg

(foto's zijn met lamp aan)

De 2 dames zien langer niet meer zo geel als een aantal dagen terug, en de nieuwe spruitjes zijn weer fris en donker groen.

 

gallery_18400_8696_1542649.jpg

De 2 anesthesias gaan prima en beginnen te wennen.

 

Alle 5 de dames staan op 500ml water met terra-vega, om de dag. Gaan bij de eerste bloeiverschijnselen denk ik over op bloeivoeding.

 

temp min/max :17.9/28.7 graden

lv min/max : 27% / 54%

 

onderussen gaat het in de groei ruimte zn gangetje.

200ml terra vega om de dag.

temp min/max :17.2/23.6 graden

lv min/max : 38% / 69%

 

gallery_18400_8786_590955.jpg

 

v.l.n.r. de twee onbekenden en de laatste annesthesia.

 

demazzel

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb het gezegd de aanhouder wint.

 

het gaat goe dkerel

 

gr damian

Share this post


Link to post
Share on other sites

volg je al een tijdje en zal dus ook maar es ff een berichtje achterlaten B)

leerzaam topic tot nu toe

veel succes man

 

greetZZZZZZZZzzz

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Damian :

 

zeker maat, ik dacht wel even dat het gedaan was met de purples, power to the plantjes!!!

 

@ go2hell :

 

bedankt man!! het is voor mijzelf ook nog altijd erg leerzaam en vind het een mooi gegeven dat anderen er mischien ook nog wat aan hebben.

Share this post


Link to post
Share on other sites

aaargh,!!!!!!

 

is dit nu een herma of gewoon nog een mannetje????????????!!!?

gallery_18400_8696_80665.jpg

 

ik hoop dat de foto duidelijk is, het licht was nogal slecht.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb zelf ook even het forum doorgespit en denk dat het een vrouwtje is, en dat dit dus voor kan komen in de eerste fase van de bloei.

 

Blijkbaar een zogenaamd, oksel-zaadje?? of pistol??

 

Ik vind het allen nog te vroeg om een besluit te kunnen maken. Zitten na gisteren in de 3e week bloei en bloemvorming begint nu, lijkt het te komen.

 

Kan ik deze "zaad-balletjes" nu al weghalen of kan ik beter nog even wachten??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Even afwachten nog,binnen een paar dagen weet je het.

Is het duidelijk een vrouw maar verschijnen er een paar banaantjes dan kun je die meteen verwijderen,worden het trossen bananen en komen ze na verwijdering weer terug dan de hele plant verwijderen.

 

Goed in de gaten houden B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...