Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Knakie blind

Sproeien met kraanwater in de bloeifase

Recommended Posts

Hoi mede kweekers en/of geintresseerden,

 

Ben bezig met mijn 1e kweek en heb inmiddels voor de 2e keer een spint aanval proberen te onderdrukken.

De 1e keer met spiritus en groene zeep in week 2 van de bloei en de 2e keer in week 4 van de bloei met massai.

 

Het lijkt erop dat niet alles dood is gegaan, ik zie nog steeds zwarte stipjes aan de onderkant van de meeste bladeren.

 

Aangezien de topvorming al aardig op gang is gekomen wil ik niet nog een keer met massai spuiten.

 

Nu lees ik op de meeste forums dat spint niet houdt van een hoge luchtvochtigheid. Kan ik dmv het nat houden van de planten met een plantenspuit bv 2 x per dag

de spint onder controle houden remmen in de hoeveelheid?

Of werkt sproeien met kraanwater net voordat de lampen uitgaan toprot in de hand of kan ik beter sproeien als de lampen aan zijn? of misschien beter helemaal niet sproeien of beter met afgezuurd water ph 5,8?

 

Wie weet raad?

 

Hoop dat deze vraagstelling wel in dit topic thuis hoort?

Edited by Knakie blind

Share this post


Link to post
Share on other sites

nog niemand die reageerd? ik heb het zelf nog niet aan de hand gehad! begin ook net

kijk even in de growguide,.. daar vind je info over plagen en bestrijden

 

ik geloof dat je ook iets van roofmijten hebt die gaan jagen op de spint!! :D

 

correct me if im wrong,..

 

probeer met je mee te denken!

 

Succes in ieder geval!

 

hier de link:

 

http://growguide.wietforum.nl/index.php/Spint

 

ga maar roofmijten halen! is mijn tip!

 

link:

http://growguide.wietforum.nl/index.php/Roofmijt

Share this post


Link to post
Share on other sites

als je ze al niet met Masai onder controle krijgt, hoe dan wel met dagelijks benevelen?

 

Id growguide/sticky staat wat te doen bij die etters, anders kun je de oogst wel redelijk vergeten met die krengen.

Extra hoge rv wil je niet tijdens de bloei en dat ga je wel veroorzaken door te willen benevelen met water 2x pdg.

 

Weet het niet zeker maar volgens mij kun je t/m 4e week bloei nog spuiten, zelfs nog iets later ook maar zou dat zelf zoveel mogelijk proberen te voorkomen.

 

bayer masaï:

verdelgt spint in alle stadia, ei, larve, volwassen, dosering 6ml per liter water, max 2 weken voor nuttigen laatste behandeling is de info die ik over masai vond (ik ken het als pyretheum).

 

ff afkloppen, die etters nog nooit gehad, wel varenrouwmug waar ik met mediums maar niet vanaf kom maar door alle posts over die krengetjes weet ik nu wel wat ik moet doen mocht ik ze ooit gaan zien.

 

Zou de volgende ronde, desondanks de grote schoonmaak preventief wel roofmijten oid uitzetten voor die extra % zekerheid, die roofmijten gaan echt op jacht dus wat je gemist hebt killen zij alsnog.

 

Succes en ik hoop dat je ze eronder kunt houden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

:) bayer masai voor spint == (pyretheum)?!

 

ik had iets gelezen over pyretheum dat je daar ook preventief mee kunt spuiten en dat dat alles ongeveer killt wat niet op canabis lijkt!

 

iemand helder van geest?

 

Greetz

Share this post


Link to post
Share on other sites

klik hier voor roofmijt tegen kasspint. Kan je heel de kweek rond gebruiken, werkt goed, heb er zelf ook heel goede ervaringen mee, let niet op de dosering, gewoon heel het doosje legen over je planten, ben je zeker dat ze allemaal gekilled worden. De roofmijten sterven vanzelf uit als ze geen eten meer hebben (maw als alle spintmijten dood zijn). Let er wel op dat je de omstandigheden in je hok dusdanig houd dat de roofmijten kunnen overleven en liefst ook vermenigvuldigen, kwestie van langere bescherming.. (temp bepaald hoe snel ze vermenigvuldigen)

 

Je kon het eerst ook in de growshop van het forum bestellen, maar daar vind ik het nu niet meer terug :)

 

Zet bij je bestelling als opmerking dat het heel erg dringend is, kan wel helpen bij de snelheid van de levering. Heb het er zelf ook bijgezet, en kdenk dat je normaal een kaart van biobest opgestuurd krijgt en biobest het dan levert na inzendig van de kaart (dat had ik uit de uitleg begrepen), maar ik heb gelijk de beesjes aangehad. Mss dat zij dus de kaart al ingevuld hebben voor me en hem gelijk ingestuurd hebben ofzo.. (dit was bij de wietforum shop, nu bereikbaar via exotic garden, maar daar staat dus geen roofmijt bij)

 

succes!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...