Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Lovehandles

Van Groei naar Bloeivoeding...wanneer?

Recommended Posts

Van de 5 plantjes die ik heb, zijn er uiteindelijk 2 vrouwtjes geworden.

Ik heb ze altijd Canna Vega groei gegeven.

Moet ik nu al overgaan naar Bloeivoeding? Er zijn wat kleine haartjes in de oksels van de dames te zien.

 

Of is er pas sprake van bloei als de toppen zich gaan ontwikkelen?

 

tnx...

Share this post


Link to post
Share on other sites

vertel eerst eens hoelang ze staan, en hoe groot je ze wil laten worden + wat voor het is

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mja, natuurlijk..vergat ik ff.

 

Ze zijn rond 15 mei uit het ei gekomen zeg maar. Het soortje is Ierdbei.

Ik gebruik nu Canna vega en Cannazym.

Ik heb begrepen dat je pas met bloeivoeding mag beginnen zodra er zich in de toppen haartjes gaan vormen.

Weet alleen niet zo goed of ik op de foto naar een top zit te kijken of het begin van een top.

 

haartjes.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

wacht er een weekje mee, en als je begint bouw dan op, eerst erg weinig en per week steeds iets meer. ik stop met bloeivoeding zo'n 2 weken voor de oogst maar dat dien je een beetje uit te kienen en uit te tellen.

 

suuk6!

Share this post


Link to post
Share on other sites
wacht er een weekje mee, en als je begint bouw dan op, eerst erg weinig en per week steeds iets meer. ik stop met bloeivoeding zo'n 2 weken voor de oogst maar dat dien je een beetje uit te kienen en uit te tellen.

 

Moet ik nu dan stoppen met groeivoeding of niet? Of gewoon doorgaan?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ga altijd door tot er een top i.p.v. een nieuwe groeischeut in de hooftop verschijnt. Dan paar daagjes geen voeding en bloeivoeding opbouwen.

 

Nog even uitstellen dus.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eén van de dames ziet er nu zo uit. Dit is toch het begin van een top hé?

Zo ja, dan moet ik vanaf nu stoppen met groeivoeding te geven..paar dagen wachten en beginnen met bloeivoeding?

 

Rond 15 mei kwamen de eerste steeltjes boven de grond.

Heb geen idee hoeveel tijd er nu precies staat voor dit soortje (Ierdbei).

 

Edit: nog 2 foto's van een probleem? Of niet...? Ik weet ff niet of ik naar een voedingstekort zit te kijken. Het ziet er een beetje

uit als roestige plekjes.

 

TopB.jpg

TopA.jpg

TopC.jpg

 

Probleem?

Boven2.jpg

Boven.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja, is begin bloei

tuurlijk niet op vakantie heb een aantal dames waarop ik moet passen.

met jouw planten is nix mis hoor!

groet tappie

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ja, is begin bloei

 

 

Top..dan weet ik dat ik nu geen groeivoeding moet geven morgen maar bloei.

Tnx.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi lovehandles

 

Doordat de dagen nu weer korter worden in Augustus schieten de dames in de bloei.

Je kan ervan uitgaan dat je planten dan nog 3 weken doorgroeien.

Dus je kan nog drie weken doorgaan met groeivoeding want ze groeien dan nog steeds en begin ook met geven van bloeivoeding, start met een vijfde van de aanbevolen hoeveelheid en bouw dit langzaam op.

 

 

Succes

 

J4E

Share this post


Link to post
Share on other sites
hoi lovehandles

 

Doordat de dagen nu weer korter worden in Augustus schieten de dames in de bloei.

Je kan ervan uitgaan dat je planten dan nog 3 weken doorgroeien.

Dus je kan nog drie weken doorgaan met groeivoeding want ze groeien dan nog steeds en begin ook met geven van bloeivoeding, start met een vijfde van de aanbevolen hoeveelheid en bouw dit langzaam op.

 

 

Succes

 

J4E

 

Geweldig.bedankt voor de info.

Weet je, ik wordt al die tijd al geholpen door Bioloog (ook van het forum) maar ik denk dat ie nu met vakantie is.

En aangezien dit m'n eerste kweek is ben ik nog wat onzeker.

 

Kun je gewoon een litertje water pakken en dit mengen met Canazym, Vega EN flores? Of moet je die bloeivoeding apart geven?

Is het trouwens ook noodzakelijk om je hoeveelheid groeivoeding naar beneden bij te stellen aangezien ik ze nu ook bloeivoeding ga geven?

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi de hoi lovehandles

 

Van Cannazym heb ik nog geen brood gegeten maar klik eens hier heb je de canna schema hier kan je verder naar je nodige informatie zoeken.

 

Succes

 

J4E

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zie dat je ook paarse stengeltjes hebt, ik heb dr bij mijn ierdbei ook last van.. wel gek want ze heeft geen last van lampen/straatlantaarns snachts dus is geen stress van licht. Misschien pheno van deze ierdbei??

 

Je plant ziet er verder goed uit hoor! Mijn bloei is wel wat verder zie ik.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tnx.

Dat paarse schijnt typisch een Ierdbei 'ding'te zijn. Dus geen stress...(gelukkig maar).

Share this post


Link to post
Share on other sites

die bruine plekjes wordt veroorzaakt door wantsen,die zuigen de sappen uit de bladeren.

Jammergenoeg kunnen die groot worden, en zon grote heeft eens mijn lieve lowrider systematisch "doodgestoken''

in 1 nachtje. :D (ecostyle Spruzit werkt wel)

Verder ziet het er lekker ierdbei-achtig uit man,ga zo door ;)

 

Peace,

Collie Weed

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik denk dat ik zo'n wants wel eens heb zien zitten op de blaadjes. Aangezien ik nog niet

precies weet welk beest veilig op je plantjes kan zitten (als een soort van natuurlijke vijand van...tja beestjes die je plantjes aanvallen zeg maar) d8 ik laat maar zitten.

Volgende keer knijp ik ze prut.

 

M'n tweede plant lijkt wel blaadjes te bloeien ipv wat een goed vrouwtje hoort te doen...bloemetjes maken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...