Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Diablo

Laatst mogelijke buitenkweek met LR #2

Recommended Posts

Ik heb afgelopen week vrijdag 10 Lowryder #2 zaden in spongepots gestopt, ik verwacht morgen de eerste kopjes te zien. Mijn idee is om hier de snelst groeiende pheno's uit te selecteren, en die te gebruiken voor een zaadkweek, zodat ik volgend jaar voor een guerilla lekker snelle planten heb. Nu is mijn schatting dat ik over uiterlijk 9 weken redelijk wat zaden heb, dus half/eind september. Is het mogelijk om met die zaden dan nóg een buitenkweek met selectie op pheno te doen, dat ze eind november klaar zijn, of is dat te laat?

Share this post


Link to post
Share on other sites

9 weken haal je niet...

 

Het duurt allemaal net even langer dan je hoopt.

 

9 weken klinkt leuk.

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok, dus het duurt langer, maar het kan wel? Uitgaande van een milde winter, uiteraard.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik heb afgelopen week vrijdag 10 Lowryder #2 zaden in spongepots gestopt, ik verwacht morgen de eerste kopjes te zien. Mijn idee is om hier de snelst groeiende pheno's uit te selecteren, en die te gebruiken voor een zaadkweek, zodat ik volgend jaar voor een guerilla lekker snelle planten heb. Nu is mijn schatting dat ik over uiterlijk 9 weken redelijk wat zaden heb, dus half/eind september. Is het mogelijk om met die zaden dan nóg een buitenkweek met selectie op pheno te doen, dat ze eind november klaar zijn, of is dat te laat?

of het mogelijk is kan ik je niet vertellen, ik denk het wel, maar denk dat het grootste probleem toprot gaat zijn..aangezien ze heir nogal gevoelig voor zijn...

vooral als het wat vochtiger weer word is dat een probleem...wat je tog steeds meer gaat krijgen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja je kunt het altijd proberen natuurlijk, kijk die plant gaat niet meteen dood, maar het verschil tussen mager sprietje of boom van een plant is welzeker te bemerken.

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Over het algemeen zijn Lowryders sowieso geen bomen, toch? Het gaat mij ook niet om de exacte opbrengsten, maar meer om het verschil tussen de pheno's. Met wat mazzel ontdek ik een winterharde Lowryder :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb vorige week ook lowriders bij sannie bestelt in de hoop dat ik er nog een zaadkweekje kan af hallen maar of je daarna nog een ronde kan doen betwijfel ik sterk...

 

Ik dacht dat ik al veel te laat was...

 

 

grtz Stinow

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je kan het wel.. En het gaat ook lukken, als alles wat meezit. Maar je moet rekenen op 3 maand eer je zaden klaar zijn of wat langer zelfs. Als je dan nog een kweekje gaat doen, zul je zoals kees al zei, magere sprieten van plantjes hebben, die klein blijven omdat het korte dagen zijn, en waar extreem weinig en waarschijnlijk zelfs slechte wiet afkomt. Maar het zal wel IETS zijn.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Maar als er extreem slechte wiet vanaf komt, kan ik er toch alsnog een flinke lading zaden met leuke eigenschappen vanaf trekken?

Share this post


Link to post
Share on other sites

of je zet die 2de run in een kas dan maak je nog een hele hele kleine kans misschien

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben van mening dat als je planten ruk geven (slechte wiet),maar dus ook een slechte zaadlading.

want het zaadje begint bij het bloemetje en het bloemetje bij het plantje, al heb je slechte plant heb je slechte bloemen en dus ook slecht zaad. dus poep+poep =geen roosje maar poep x2. :lol:

het beste is om gewoon te wachten tot volgend jaar,en dan vroeg beginnen(begin mei/eind april).

dan kun je 2 cyclussen draaien zonder stress,eerste twee maand s'nacht's achter raamkozijn.

dus, zonde v/d zaadjes :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor alle tips, ik zit momenteel nog te twijfelen tussen het bouwen van een kasje, of het vroeg beginnen volgend jaar.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Maar als ik nu begin met ontkiemen,,, kan er dan nog fatsoenlijk zaad van af komen?

In theorie zijn de lowriders dan toch nog eerder klaar als de niet AF soorten?

 

grtz Stinow

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...