Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

groengoud

Freaky Himalaya Gold - GH Seeds

Recommended Posts

Ik zit met de volgende plant in mijn maag / tent.

Het is een Himalaya Gold van Greenhouse.

Leeftijd: 12 weken bloei (a.s. zaterdag, 18-7 excl.de 2 1/2 week voorgroei, totaal dus al ruim 14 weken)

Voedingslijn: Canna

Omgeving: Homebox XL 1,20x1,20

Lamp: Greenpower 600 watt op Lumatek

Ventilatie: 3 zwenfan's / 600M3 afzuiger / 250M3 inblaas

Temp: 21 nacht, 29 dag

LV: 30 tot 40%

Circulatie: Planten worden wekelijks gedraaid, 2 x per week verwijder ik los en oud blad.

 

Eerst de foto's:

gallery_22487_8434_43382.jpg

Veel blan, weinig top ontwikkeling

 

gallery_22487_8434_120920.jpg

Nog meer blad, nog nauwelijks toppen

 

gallery_22487_8434_24193.jpg

Als je tussen de bladeren voelt is de plant daar "benauwd", buig een topje naar buiten en zie hoe fluffy alles eronder is.

 

gallery_22487_8434_92873.jpg

Dit is een afgeknakte top, 30cm lang.

Er zit echter maar zo'n 10 gram fluf aan, en de rest (was) blad.

De plant is door het gewicht van het blad omgeknakt en de rest van de "toppen" heb ik zo goed mogelijk vastgezet maar ze staan op het punt van omvallen.

 

(Ik weet dat ze er niet meer zo mooi bij staat, maar ze is al 4 weken later dan de rest uit de tent en ze staat best in de weg, daarom is het blad enigsinds beschadigt van de warmte, de nieuwe planten hebben ook hun licht nodig namelijk)

 

Wat zouden jullie in mijn situatie met deze plant doen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

heb je maar een plant ? anders zou ik je timer ff controleren, lijkt wel of ie aan het regenereren is..

als het er gewoon eentje is die wazig doet is het gewoon een freak, moet je zelf weten kan hem wegflikkeren of ertussen laten staan..

heb je de ruimte nodig ofniet ? succes ermee..

 

Peace,

Share this post


Link to post
Share on other sites
Wat zouden jullie in mijn situatie met deze plant doen?

Tja, na 12 weken bloei vrees ik dat deze plant niet meer zal veranderen. Omkappen en ruimte maken voor de andere planten?

Waarschijnlijk een plant met een slechte genen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

BedAnkt voor de reacties zover.

De timer loopt goed maar het lijkt inderdaad op regenereren maar dat zijn de verbrande bladeren.

Er staan nog 8 andere, kleinere planten in het hok. Die krijgen goed licht en deze heeft daardoor wat extra warmte te voorduren. Soms moet je keuzes maken.

Ik denk dat ik greenhouse seeds anders even ga vragen om uitleg.

Ik ga hem van het weekend denk ik killen.

Ben toch bang voor toprot oid.

Zal ik er nog hash van kunnen maken??

Share this post


Link to post
Share on other sites

als er genoeg thc opzit kan je er een lekkere hash van maken.

best wel een freaky plant.

 

 

grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

De THC gehalte's op de bladeren zijn vrij laag, ik heb met een 100x zoom microscoop gekeken en ik zie in verhouding vrij weinig trichomen.

 

Ik heb mijn vraag ook niet helemaal goed gesteld :rolleyes:

 

Ik bedoelde eigenlijk of het zin heeft om met een ice-o-lator nog de bladeren en de fluf te zeefen, ik weet namelijk niet hoeveel thc/hars er in de stammen/fluf/bladeren zelf zitten.

Op de bladeren zelf zitten weinig kristallen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb zojuist een email van Franco van Greenhouse ontvangen.

Er staat in dat het aan de lichtcyclus zou kunnen liggen of aan vals licht, maar dat is (gelukkig) uitgesloten aangezien er geen vals licht in de kamer kan komen.

De timer gaat met een relais, dus de timer kan ook niet doorgebrandt zijn.

Daarnaast is het een digitale timer, dus zonder bewegende delen die kunnen breken.

 

De andere planten vertonen ook geen stress of re-generatie tekenen

Verder was het een mogelijkheid dat de plant gewoon een geflipte pheno is, dat is dus nu ook mijn conclusie.

Vanavond gaat ie dus om en heb ik weer wat extra ruimte.

Share this post


Link to post
Share on other sites

omleggen en hasj van maken is mijn raad voor jou, mijn HG zag er op foto veel beter uit en dan zitten er nog amper mooie vaste toppen aan..

 

Laat dit voor ons beiden een les zijn : Himalaya Gold doet het beter buiten :P

 

med_gallery_20758_7911_476412.jpg

 

 

Grtz Greenthumb

Share this post


Link to post
Share on other sites

Haha, bedankt voor je reactie :P

Jou HG ziet er inderdaad prima uit, geen bladermonster zoals dat ding van mij.

 

Ik ben nu ijsklonten aan het knutselen, bubbleator here we go!

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik wil niet lullig doen hoor, maar er is er maar 1 schuldig dat die plant er zo uitziet, en dat ben jij zelf.

die plant is zo verschrikkelijk ongezond. die zou ik maar snel uit zn lijden verlossen. en zelf ook zo snel mogelijk een andere hobby gaan zoeken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat is dat nou weer voor bullshit opmerking? Het zou heel goed kunnen dat het iets genetisch bepaald is, zou zeker niet de eerste keer zijn bij de zaden van Greenhouse.

 

Had je andere planten in de tent die er wel 'normaal uitzagen? Heb je toevallig gesproeid met een of ander?

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja een beetje rare opmerking we zijn hier om elkaar te helpen niet om aftezeiken

Zelf denk ik dat die plant een beetje lichtstress heeft gehad

Maar soms zit er her en der ook wel eens een slechte plant tussen kan gebeuren

verder zijn de zaden van gh zeer goed te noemen minder hema's met female zaden dan sannie met regular zaden

kappen die plant en ice van maken geen droogzeef eerst maar meteen in de iceolator

peace

Share this post


Link to post
Share on other sites
ik wil niet lullig doen hoor, maar er is er maar 1 schuldig dat die plant er zo uitziet, en dat ben jij zelf.

die plant is zo verschrikkelijk ongezond. die zou ik maar snel uit zn lijden verlossen. en zelf ook zo snel mogelijk een andere hobby gaan zoeken.

Je doet je naam wel eer aan, ZEIKSNOR.

 

Ik ga me verder niet op laten naaien door jou DOMME opmerking.

 

Al mijn planten hebben altijd goed gegroeid, ik kweek al 2 jaar met veel plezier.

Hieronder enkele FEITEN!

 

-Plant stond inmiddels al 13 a 14 weken in bloei, waarvan 1 zonder aandacht want ik ben dat ding zelf inmiddels ook zat maar probeer het geduldig en met goede onderbouwing samen met GH op te lossen.

-Greenhouse heeft mij reeds gemailt dat er in die serie zaden meerdere "mongooltjes" zaten (kom jij toevallig ook uit een mislukte greenhouse batch??) :P

-De plant heeft gezonde grond, plagron

-Gezonde voeding, canna

-Geen overdosis gehad, werk met blumats.

-Gezonde omgeving, juiste temp, goeie ventilatie

-Goeie timer met relais, geen lichtstress dus, nieuwe 600 watt bulb.

-Alle andere planten haal ik tussen de 60 tot 135 gram per ronde, afhankelijk van het ras.

 

Ik vind een excuus voor je kortzichtige opmerking niet meer dan op zijn plaats maar de mede kwekers hebben je gelukkig ook al op je plek gewezen, hiervoor dank aan duvelduvel en tomas!

 

Misschien wordt het tijd voor jou om... oh nee, ik zou me niet meer verlagen tot jou niveau....

 

Aan de andere reaguurder, dank voor jullie op en aanmerkingen!

 

Wat is dat nou weer voor bullshit opmerking? Het zou heel goed kunnen dat het iets genetisch bepaald is, zou zeker niet de eerste keer zijn bij de zaden van Greenhouse.

Inderdaad, heb het ook al vaker gelezen op het forum.

 

Had je andere planten in de tent die er wel 'normaal uitzagen? Heb je toevallig gesproeid met een of ander?

Ik heb gelukkig nog nooit hoeven sproeien, al ruim 2 jaar ongediertevrij en schimmelvrij :P

Maar ik schijn volgens iemand anders een andere hobby te moeten nemen omdat ik een genetisch mislukte plant heb... hahaha.. :P

En ik maar denken dat alleen n00bs domme opmerkingen maken, iemand met 1000 posts zou je wel wat meer verstand van verwachten.. AARRRGGHHH laat ik me toch weer verleiden tot rot opmerkingen!!!

Ach ik heb niet zo'n lang lontje :D

 

Nu maar weer ff chillen met een lekkere Cheese joint! van een van mijn andere mishandelde planten van mijn mislukde hobby.

Share this post


Link to post
Share on other sites
en zelf ook zo snel mogelijk een andere hobby gaan zoeken.

 

dit had ik niet moeten zeggen. was beetje grappig/cynisch bedoeld (iets wat ik normaal nooit doe), wat niet grappig was.

 

laat ook eens wat foto,s van je andere planten zien aub

Share this post


Link to post
Share on other sites
dit had ik niet moeten zeggen. was beetje grappig/cynisch bedoeld (iets wat ik normaal nooit doe), wat niet grappig was.

 

laat ook eens wat foto,s van je andere planten zien aub

Ach, ik heb een kort lontje, maar ben weer chill... jointjes zijn zooo ontspannen.

Ik heb in mijn gallerij nog 2 toppen van afgebloeide planten staan.

1 van de 2 is daarvan verbrandt omdat de rest van de planten kleiner waren, veeeel kleiner in sommige gevallen.

 

Ik gooi dit weekend weer een cheese om en een 6 tal lowriders (3 low2, 3 blueberry lowriders), hiervan post ik wel een pica :P

 

Verder no hard feelings, vind het alleen frapant dat ik zo'n opmerking kreeg van iemand die normaal op een nette manier met vragen omgaat.. van mikeh had ik zoiets verwacht en dat is ook in zijn lijn van reageren (en ook erg lache bij hem want een korrel zout is hier vaak niet genoeg).

 

We lijken zowaar op mensen, de manier waarop we nu reageren, haha.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik had in je gallerie gekeken, en kreeg geen foto,s te zien. ga het nog eens proberen. sorry voor die klote opmerking

 

net gekeken maar er kunnen geen foto,s gekeken worden. waarschijnlijk moet je dat in je prive instellingen veranderen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Zeiksnor, hieronder staan de 2 afbeeldingen waar ik het over had, beide stonden op dat moment 2 dagen zonder water en wat dicht op de lamp wegens omstandigheden :P

 

gallery_22487_8267_442866.jpg[/url

en

gallery_22487_8267_116315.jpg]

Share this post


Link to post
Share on other sites
:P jammie, jammie zeg. en tof om te weten dat je ook echt kweekgek bent .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik doe mijn best! :P

 

ik heb over een aantal weken een Neville's haze, dat was vroeger mijn eerste wietje dat ik ooit in de shop kocht, dus dik 20 jaar terug en sindsdien heb ik het nooit meer gerookt.

Ben heel benieuwd hoe die het doet!! kijk er echt naar uit!

Share this post


Link to post
Share on other sites

hopelijk beter dan de plant, waar dit tiopic over gaat :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb van GH een gratis pakje zaden aangeboden gekregen, aardig gebaar van ze.

Ik weet alleen nog niet of ik ze daadwerkelijk ga laten groeien, misschien leuk voor volgend jaar buiten :lol:

 

De Cheese is afgelopen weekend geknipt (foto volgt) en de Himalaya Gold is de Bubbleator in gegaan.

Toch nog 15 gram lekkere ice hash (9gr. met 70 micron / 6gr. met 38 micron) van de plant kwam 600 gram afval (zonder stammen, takken en grote bladeren)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...