Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
dertom

lamp kapot binnen 5 uur

Recommended Posts

Hallo,

Ik heb mijn plantjes laten voorgroeien onder een 400W philips HpI T plus. Nadat ik gister de bloeilamp erin draaide (vsa sont-T) heeft deze ong 5 uur gebrandt waarna deze doorbrande (er zit as en dunne groene draad in de binnenkant)... mijn vraag is of het door mijn eigen stommigheid komt ( VSA niet gëaard en de zelfde gebruikt als voor de groeilamp)?of dat dit door een slechte lamp komt.

Gr Tom

Share this post


Link to post
Share on other sites

als het 2 lampen waren van hetzelfde wattage kan dit in principe niet gebeuren..

 

heb je er op gelet van de lamp niet met je blote handen aan te raken ?

 

succes verder :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

De lampen waren beide 400W. toen hij warm was heb ik ze niet met blote handen aangeraakt.

 

ik heb nu al een son-t plus green power besteld, hopelijk leeft deze langer...

als ik de oplader van mijn camera vind komt er binnekort een kweekverslagje van mijn 2 zaailingen: strawberry haze en hawaiian snow, en 3 stekjes: powerplant..

vandaag en morgen staan ze dus nog op 18/6 onder mn hpi t plus...

Gr Tom

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Bertom Forumlid Richie Hawtin bedoeld heb je het glas tijdens het indraaien van de lamp met je hand aangeraakt. Niet toen hij warm was. Het aanraken van het glas als je hem uit de verpaking haalt kan al slecht zijn. Er komen zuren van je hand op het glas, gevolg lamp gaat sneller stuk.

 

VSA zekers aarden of ben je levensmoe?

De VSA is toch wel van 400 Watt je kan geen 600 Watt VSA op een 400 Watt lamp gebruiken?

 

Groet,

 

L2Smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je zegt dat je hem niet aangeraakt hebt toen hij warm was?

Deze lampen dien je liever helemaal niet met je blote handen aan te raken.

Het probleem is namelijk dat het aanwezige vet op je handen bij het gaan branden in het glas gaat branden.

Hierdoor kan je lamp defect raken.

Volgende lamp dus liever met een schone droge doek indraaien.

Share this post


Link to post
Share on other sites
toen hij warm was heb ik ze niet met blote handen aangeraakt.

:P Wou net gaan antwoorden.LovetoSmoke was me voor,hij gebruikt precies mijn woorden!

Vsa niet aarden :rolleyes: :P :) :P B) :) Hoe vaak moet dat nog gezegd worden!?

 

Kitefreak

Share this post


Link to post
Share on other sites

@kitefreak niet alleen ik maar ook Wifi was je voor :rolleyes: Alleen die had het stukje van de VSA niet aarden over het hoofd gezien verdiend altijd een waarschuwing.

 

Groet,

 

L2Smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb inderdaad met mn gare kop vingervlekken op de lamp achter gelaten(had ik kunnen weten is me ook eens met een halogeenlamp voor in de auto gebeurd :S)

mjah de nieuwe zal morgen of overmorgen komen,, dan groeie me dames ng mer ff door..

Het probleem met aarden is dat ik in het hok geen geaard stopcontakt heb. een pin de vaste grond in zie ik ook niet zitten. lukt dit ook door de aarde op de min van een accu aan te sluiten,, of een pot met zure aarde??

Gr Tom

Share this post


Link to post
Share on other sites

Noowp, Een aarding is bedoeld om evt lekstroom weg te laten vloeien. Met een accu los je dit niet op, en een pot aarde is te klein, veel te klein.

Wat je best doet is een geaard stopcontact voorzien. Desnoods met een lange kabel naar je tuin (als je die hebt) en daar een pin in de grond rammen.

 

Gr33tzz

Share this post


Link to post
Share on other sites
.. waarna deze doorbrande (er zit as en dunne groene draad in de binnenkant)...

kan je dat ook eens toelichten? adereindhulzen gebruikt?

Share this post


Link to post
Share on other sites
...lukt dit ook door de aarde op de min van een accu aan te sluiten,, of een pot met zure aarde??

 

@Whazzup,

 

Wat denk jij?optie1 of toch optie2...de zure aarde?

 

Gr schenkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik denk dat we zojuist een oplossing hebben gevonden voor het kweekprobleem in Nederland. Zou het inzenden als advies naar justitie: de zelf-electrocuterende kwekerij :rolleyes:

 

geen aarde, geen kweek.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een vraagje, Ik leef nog in een huis zonder geaarde contacte in de muur alleen in me keuken en badkamer.

Is het dan mogelijk om alleen een Davin schakelaar er tussen te zette dat hij hem toch nog afschakeld bij bepaalde storingen ? Of moet ik dat davin schakelaartje dan ook hebben geaard ?

 

Ik kweek nu al 2 jaar met dezelfde VSA ( niet achter elkaar, maar zeker wel 5 kweekies gehad met dat ding ) zonder aarde dat ging goed.

Maar ik maakte me wel iedere dag zorgen.

 

Is dit te verhelpen met zo'n schakelkastje van Davin ?

 

Gr

Share this post


Link to post
Share on other sites

Plaats dan in iedergeval een paar automatische blussers...

 

(snap het niet dat je zonder goede aarding durft te kweken, pfffff..... zeker ook je vsa direct op een gamma tijdschakelaar gezet???)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zou er zeker een relais met thermische zekering tussen zetten ja en ook al is er geen aarde op het stopcontact, dan nog sluit je alle aarde draden wel gewoon aan toch of heb je deze ook maar achterwege gelaten omdat er toch geen aarde aanwezig is?

 

Bij mij op de slaapkamers ook niet zeker of er aarde op stopcontact zit, daarom heb ik ook alles met thermische beveiliging ertussen aangesloten, rookmelder en automatische brandblusser id buurt en na deze kweek, nog een Lumatek erbij om ook VSA (nu nog magnetisch) veiliger te hebben.

 

Doortrekken van geaarde kabel van beneden voor aanleggen nieuw stopcontact is niet altijd een optie, zoals bij mij kan er niet meer op die geaarde groepen (zit al wasmachine/droger en vaatwasser, combiketel, magnetron, elektrische oven op die 2 groepen).

 

Zonder aarde en (nergens blijkt uit dat je relais gebruikt) op tijdschakelaar: leuk als je Russisch roulette spannend vind, afgaan doet hij zeker maar wanneer???

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...