Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Doc

Moeten je planten langzaam wakker worden?

Recommended Posts

weet ik veel, waarom niet ? omdat mij dat lijkt en omdat dat voor de 3de keer in de natuur ook zo gebeurd.

maar wie weet gaat het juist beter als je de natuur zo min mogelijk na probeerd te bootsen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ben jij het met me eens dat we inwendige bloedingen beter kunnen bestrijden als de natuur ?

 

Nou dan zijn er vast nog een paar dingen anders, en tot die tijd rook ik nog effe een hericulesje.

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

waarom zou de natuur bloedingen moeten bestrijden ? en in feite doet de natuur dat ook. wij maken ook deel uit van die natuur en wij hebben handen om iemand open te snijden en een inwendige bloeding dicht te naaien of branden.

verder

vind ik die dingen totaal niet met elkaar te maken hebben. een slecht voorbeeld, grote onzin dus

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je wilt kweken als de natuur moet je de planten buiten zetten. :P

Wat wij in hokjes doen heeft niks met natuur te maken.

Als we de natuur zouden nabootsen in ons binnenhok kost het straks 9 maanden voordat je kan oogsten. :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

wat een dom antwoord :P deze plaats ik gelijk bij de domme antwoorden :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou mooie discussie :verrygood .

 

Waar het op neer komt is dat sommige dingen in de natuur positief zijn, en andere dingen negatief. Dit geld op micro meso en macro niveau zowel op lange als korte termijn.

 

Een aardbeving kan positief zijn voor het voortbestaan van een bepaald organisme, maar op de korte termijn zal het over het algemeen negatief zijn. Moet je dan aardbevingen in je hokje toe gaan voegen omdat dat voor het vormen van een beter soortje mogelijk adventief kan zijn ?

 

Een ander voorbeeld is bijvoorbeeld water geven, jij geeft water van onderen, dat is helemaal niet logisch, dieren schijten op de grond en de regen spoelt het naar beneden, zo werkt het al sinds ver voor mensenheugenis, miljoenen jaren dus. Dan heb je nog de invloed van grondwater in dieper lagen en constante bodemtemperaturen.

 

Ook denk ik niet dat je in je aardebakken een vochtige composteringszone hebt, de bovenste 5cm, die dankzij het actieve composteringsleven verse humaten maakt die vervolgens naar beneden uit kunnen spoelen naar de ondiepe en diepe opnamezone ?

 

Uhm... eh, ohja, how about onweer, zou dat ook een positieve invloed hebben op de plant ? Dan moet je misschien midden in de nacht even een stroboscoop aan zetten...

 

Hmm, zo, we hebben al veel verbeterd door alleen even naar de natuur te kijken...

 

Misschien nog, eh, ja ik weet het al! We gaan UV licht toevoegen, dat heeft de plant echt nodig, en daarna gaan we het gek vinden dat de totale oogst lager uit valt (daar dat een gevolg is van te veel UV).

 

Goed...

 

Ik blijf lekker op m'n wolk zitten als je het niet erg vind...

 

Groetjes,

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Een ander voorbeeld is bijvoorbeeld water geven, jij geeft water van onderen, dat is helemaal niet logisch,

ik geef helemaal geen water van onderen

Share this post


Link to post
Share on other sites

med_gallery_8034_7667_1238865.jpg

 

Is dat dan je bodemverwarming ofzo ?

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites
ik geef helemaal geen water van onderen

 

ik wil de boel niet opnaaien ofzo hoor maar ik geef van boven en van onderen LOL

 

greetz KO

Share this post


Link to post
Share on other sites
Uhm... eh, ohja, how about onweer, zou dat ook een positieve invloed hebben op de plant ? Dan moet je misschien midden in de nacht even een stroboscoop aan zetten...

 

Kees.

jij weet net zo goed als mij dat wij de natuur zo goed mogelijk proberen na te bootsen. en dat dit ook het beste werkt.

sommige dingen gaan nou eenmaal niet en hebben mischien ook weinig invloed op de plant. onweer lijkt mij niet goed voor een plant, maar mischien zie ik dat helemaal verkeerd.

 

verder weten we dat jij graag tot je elleboog bij doc in z,n reed zit, maar je kan ook overdrijven

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beide manieren hebben hun eigen toepassing. Het gaat er om welke methode je gebruikt wat beter is...

 

Dat is meer het punt. Er is niet een beste manier. En de natuur geeft in een natuurlijke situatie een goede oplossing, maar ga je dingen veranderen door je eigen klimaat te creëren dan wordt dit toch echt een ander verhaal en zijn er hele andere idealen om rekening mee te houden.

 

In zoverre speel je inderdaad voor;

av-9137.jpg

 

Daar laat ik het even bij in Racker z'n topic.

 

Kees.

 

Mag je me toch uitleggen hoe het komt dat je op hydro net zulke goede resultaten kunt halen als op aarde... :verrygood (antwoord: je moet de plant geven wat ie nodig heeft. De natuur geeft een random storm aan kutzooi over het algemeen)

Share this post


Link to post
Share on other sites
med_gallery_8034_7667_1238865.jpg

 

Is dat dan je bodemverwarming ofzo ?

 

Kees.

nee kees, dat is GAF of heb gegeven. en mischien ga ik dat ooit weer doen. maar nu ga ik water van BOVEN geven. want ik denk dat dat toch beter is. of eigelijk heel weinig uit maakt

 

en nog iets, als je goed gekeken had had je gezien dat er ook een buis op 10 cm diep ligt. en dat is dus van boven. en laat ik nou ook altijd door die buis water gegeven hebben :P die bak was 55 cm diep kees

 

Mag je me toch uitleggen hoe het komt dat je op hydro net zulke goede resultaten kunt halen als op aarde... :verrygood (antwoord: je moet de plant geven wat ie nodig heeft. De natuur geeft een random storm aan kutzooi over het algemeen)

dat heb je goed gezegt, dat mag ik. maar dat doe ik niet, want dat intreseerd me op dit moment niks

Share this post


Link to post
Share on other sites
verder weten we dat jij graag tot je elleboog bij doc in z,n reed zit, maar je kan ook overdrijven

 

Dat is wel een hele makkelijke manier om je discussie te winnen. :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

reet kees. hoe wil je nou met je elleboog in een reed zitten :verrygood zucht

 

Dat is wel een hele makkelijke manier om je discussie te winnen. :P

:) ja lach er maar om, jij bent er mooi klaar mee

Share this post


Link to post
Share on other sites
Wat wij in hokjes doen heeft niks met natuur te maken.

 

Klopt,binnen spelen wij allemaal voor god :verrygood

 

Maar waarom zou je dr eerst willen laten lopen en dan laten rennen?

Volgens mij moet ze zo snel als mogelijk op topsnelheid zijn :P

 

PH

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat gehaat en vooral van jou zeiksnor wil je van mij dan wel aannemen dat je je net als een groot kind gedraagd. en owja

ik heb geen vrienden dus ook geen ellebogenwerk ofzo :verrygood

 

irritante forumvervuiling.

 

pls get a life

Share this post


Link to post
Share on other sites

Anyhows, met boeh blaf en zwijg kom je er niet.

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Beide manieren hebben hun eigen toepassing. Het gaat er om welke methode je gebruikt wat beter is...

 

.Er is niet een beste manier. En de natuur geeft in een natuurlijke situatie een goede oplossing,

ja en dat is toch de beste manier :verrygood

 

dat gehaat en vooral van jou zeiksnor wil je van mij dan wel aannemen dat je je net als een groot kind gedraagd. en owja

ik heb geen vrienden dus ook geen ellebogenwerk ofzo :)

 

irritante forumvervuiling.

 

pls get a life

:P jij zit duidelijk tot je elleboog bij kees in z,n reet

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok, kom ik wel ff 100 kilo ijsklontjes in je hokje strooien in week 6 oké ?

 

Kees.

 

EDIT: Vast zeiksnor, en jij zit met je hoofd in een hoop stront. (ipv zand) :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites
irritante forumvervuiling.

 

pls get a life

:verrygood daar doe je nu toch net zo hard aan mee joh

 

Ok, kom ik wel ff 100 kilo ijsklontjes in je hokje strooien in week 6 oké ?

:P ijsklontjes in de natuur :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hagel toch...

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites
EDIT: Vast zeiksnor, en jij zit met je hoofd in een hoop stront. (ipv zand) :P

waarom dan kees ?

 

Hagel toch...

 

Kees.

ohw, dus als ik het goed begrijp ga jij hagel op vangen en dan bij mij in m,n hok gooien :verrygood hoe wil jew dat trouwens van boven af doen ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou omdat je op de goede weg bent maar het punt mist.

 

En dat kan ik je uitleggen maar als je het niet wilt zien gaat dat niet lukken.

 

Discussie voer je op basis van argumenten voor en tegen, en argumenten zijn te beoordelen op kwaliteit. Dingen met armen in reed's voegt weinig toe aan de discussie...

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...