Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Nikoz Is Smokin' Weed

Planten verplaatsen

Recommended Posts

Ik zit met een vraag en ik hoop dat iemand mij kan helpen.

Hoe stressverwekkend is het nou eigenlijk als je de planten dagelijks verplaatst.

En dan heb ik het vooral over de bloeiperiode:

Elke dag de verduisterde ruimte in, na 12 uur weer naar buiten, als het overdag spoelt al een kneitert planten naar binnen i.v.m angst voor toprot.

Is het erg stressverwekkend als je de planten per dag ong. 2 keer verplaatst (duurt misschien 15 tot 30 sec. p. keer) of valt het allemaal wel wat mee?

 

Graag jullie reacties en meningen hierover en ik hoop weer wat te leren

 

Mvg Nikoz

 

B.T.W

wij hebben zo'n irritante lamp in de tuin staan die aangaat als er iets voorbij gaat

en wij hebben nogal wat katten in de buurt en ik denk dat de lamp per nacht wel zo'n

7 keer aan vliegt, het is toch niet noodzakelijk om mijn planten in de groeiperiode hiervoor te verplaatsen of wel?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het verplaatsen valt allemaal wel mee, het is namelijk een techniek die velen toepassen.

 

B.T.W

wij hebben zo'n irritante lamp in de tuin staan die aangaat als er iets voorbij gaat

en wij hebben nogal wat katten in de buurt en ik denk dat de lamp per nacht wel zo'n

7 keer aan vliegt, het is toch niet noodzakelijk om mijn planten in de groeiperiode hiervoor te verplaatsen of wel?

In de groeiperiode zal het niet veel kwaad kunnen, denk ik. Het is een heel ander verhaal als je planten in bloei staan, hierdoor kunnen ze ferm gaan stressen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

schakel die lamp uit zodra je gaat bloeien.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als de lamp het ritme verstoord, duurt het veel langer voordat de plant gaat bloeien.

Om ze in bloei te krijgen is 12 absolute donkerte wel noodzakelijk.

Share this post


Link to post
Share on other sites

het beste is om zo min mogelijk het ritme te verstoren, dus ook als er veranderingen nodig zien moet je die zo klein mogelijk houden

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oke, kijk in de bloeifase ben ik van plan ze te gaan verduisteren dus dat wordt het echt 12 uur totale duisternis

maar zijn schommelingen in de groei nou ook echt funest?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Deze hoorde eigenlijk in Outdoor beginners vragen, sorry

 

Planten snel voorzichtig verplaatsen heeft dus niet echt een nadelig gevolg?

Ik heb het nu vooral over wanneer ik de plant op 12/12 wil zetten

Ik ben van plan de plant gewoon in de WC te zetten met een handdoek langs de kier onder.

Daar komt bij dat het soms wel eens wil regenen en dan wil je je bloeiende dames natuurlijk zo graag mogelijk droog wil laten staan door ze binnen te zetten. Dat is dus samen soms wel 4 keer per dag (begin licht periode 12/12 naar buiten, met regen naar binnen, regen weg weer naar buiten, dan weer naar de WC) is zovaak niet slecht?

En wat is het handigst te doen wanneer het voortdurend regent, het handigst lijkt mij om dan de bloeiende plant gewoon eventjes binnen te laten staan tog?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pas gehoord dat door het verschuiven de wortelmondjes een opdonder krijgen.....

 

"k zet ze ook elke dag binnen.

 

Greetzz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je planten gaan natuurlijk al bijna de bloei in Nikoz... Maak je geen zorgen, dat gaat vrij rap al.

 

Dat tuinlicht, tsjah, ik ken mensen die ook zo'n halogeenspot hebben in de tuin... Gekgenoeg lijken die niet veel invloed te hebben op hun planten. Bij mij komt er licht vanaf de woonkamer ook de tuin in, ik heb nog niet gemerkt dat het problemen oplevert.

 

Het is buiten 's nachts altijd vrij licht. Ik heb een sloot langs het water, daar reflecteerd nog eens extra in, geen blokkades, als de maan vol is overschijnt die de LED tuinlampjes...

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het verplaatsen van je plant is niet erg maar dan moet je hem wel in de zon elke dag op de zelfde plek de zelfde plant in de zelfde positie plaatsen

Je plant krijgt pas op zijn lazer als je grond temp erg schommeld dus gewoon ,buiten op hout en binnen op hout :P

Met jonge plantjes die je buiten zet even een paar dagen bij laten komen niet vol in de zon dan komt alles goed

Succes

 

Greetz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waar ga je dan snachts naar de wc? Of is dat je maniet van watergeven :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...