Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Much

Het grote kweekverslag met foto's en vragen van Much

Recommended Posts

Hoi weer,

 

Hier is de volhouder Much aka Gon weer met foto's uit een ander aangemaakt album.

Ik heb besloten om te proberen per posting een 6-tal planten aan jullie voor te stellen, ik heb er namelijk 17 staan en dat is denk ik wat veel voor 1 posting, ik hoop dat ik daar goed aan doe.

Ik zal ook wachten met het plaatsen van de volgende series totdat het voorgaande besproken is, dit om verwarring bij mezelf te voorkomen <_<

Hier komen mijn Orange Budjes, ik ben bijzonder gecharmeerd van deze wietsoort, de smaak is hemels en het effect navenant vind ik, ik weet dat het eigenlijk een binnenplantje is, maar wilde toch proberen of ik er wat van kan bakken.

Overigens ben ik met al de planten van plan om ze begin juli 12/12 te gaan verduisteren, dit omdat de zomer hier relatief kort is en de plant tijdens de bloei ook dol op warmte en zon is om tot mooie toppen te komen, toch? Ik heb begrepen (graag correctie als dit niet zo is) dat ik dit verduisteren moet volhouden totaan de oogst? Ze hoeven van mij niet 2 meter hoog of breed te worden, maar wil wel mooie volle toppen hebben. Is dit een goed plan zo vraag ik mij af?

Ik zet er ook twee foto's bij (zonder closeup) van twee zorgkindjes, de een blijft heel schraal met hele kleine blaadjes en de ander heeft stress, (paarse takjes aan de onderkant en beginnende gele bladeren, ze staan apart van de rest en zijn in dit gebeuren herkenbaar omdat ik er geen closeup van heb gemaakt.

Volgens mij is er trouwens nog niet te zien welk geslacht mijn Orange Budjes hebben, indien iemand iets ziet, graag even aan me vertellen, zou fijn zijn:)

 

Hier komen ze...de eerste serie plantjes.

 

gallery_22436_8150_477779.jpg

 

 

gallery_22436_8150_363941.jpg

 

gallery_22436_8150_198607.jpg

 

 

gallery_22436_8150_623334.jpg

 

 

gallery_22436_8150_497452.jpg

 

gallery_22436_8150_794674.jpg

 

 

gallery_22436_8150_780004.jpg

 

 

 

 

 

Mij benieuwen of dit goed is gegaan, zoniet dan blijf ik het vandaag proberen.

Wat ik deed is naar mijn album gaan, foto uitgekozen door 1 x erop klikken en vervolgens de BBcode markeren, kopieren en hier in dit bericht geplakt.

 

Afwachten maar, zal wel goed komen:)

 

Happy times all

 

Gon

Edited by ASGrow
Teveel onnodig geopende onderwerpen

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey hij staat er helemaal op hoor <_<

 

als je gaat verduisteren (in de bloei trekken) groeien ze nog wel even door houd daar wel rekening mee

 

verder zien ze er mooi uit

 

je zorgen kindje durf ik geen uitspraak over te doen

 

ik zag ook nog geen sekse op de foto maar als je ze verduisterd zie je het snel genoeg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hier wat meer info over verduisteren.

 

Die 2 "achterblijvertjes" (valt wel mee hoor) zou ik anders gewoon in de volle grond zetten, je tuin is groot zat! <_< Of pot ze anders nog een keer over naar een grotere pot met betere aarde, ze staan nu in alleen maar gewone potgrond..?

Share this post


Link to post
Share on other sites

het zou ook kunnen zijn dat de 2 achterblijvers een ander geslacht hebben, bij mij was er ookverschil in hoogte en grootte van de dames en heren.

 

maar dat zie je gouw genoeg na het verduisteren.

 

de plantjes zien er wel goed uit,

 

succes ermee.

 

grtz.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou wat leuk zeg 't is me gelukt dus, komt waarschijnlijk door mijn grijze haren haha....bedankt iig voor jullie commentaar en ik zal het topic over verduisteren nog eens aandachtig lezen, fijn :rofl

Ook ik had bedacht dat die twee zorgenkindjes wellicht tot het mannelijke geslacht zouden kunnen behoren, ze staan nu permanent in de zon die er niet is <_< ...wat een weer, grijs, grijs en nog eens grijs, regen, regen en dan nog een bui, maar goed, we hopen op beter.

Fijn ook te horen dat ze er goed uitzien.

Het zijn allemaal zaailingen, ontkiemd in maart en daarna groot geworden onder een simpele TL.

 

Jullie horen wel weer van me, ik ga me nu bezig houden met het laten zien van de andere wietjes, dat zijn er 11, zal het splitsen, leest en kijkt makkelijker.

 

happy times:)

Gon

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hier komen de foto's:

 

gallery_22436_8150_387181.jpg

 

gallery_22436_8150_104644.jpg

gallery_22436_8150_338580.jpg

gallery_22436_8150_496091.jpg

 

 

gallery_22436_8150_335316.jpg

gallery_22436_8150_446599.jpg

gallery_22436_8150_317842.jpg

gallery_22436_8150_767659.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

de laatste 5

 

gallery_22436_8150_130366.jpg

gallery_22436_8150_666497.jpg

gallery_22436_8150_540982.jpg

gallery_22436_8150_720429.jpg

 

 

 

gallery_22436_8150_277328.jpg

gallery_22436_8150_770318.jpg

gallery_22436_8150_333319.jpg

 

That's all folks...for now <_<

 

Gon

Share this post


Link to post
Share on other sites

Welke soort is dit?? Ze zien er mooi uit <_<

 

Mvg Paul

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zien er goed uit.

Het zijn Orange Buds heh?

Hoeveel liter staan ze in, en wat is je grond?

Succes en ze zien er mooi uit!

Mees

EDIT: Zijn dat niet twee witte haartjes uit de oksel van Foto 6?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo Gon,

 

Heb je outdoor topics samengevoegd tot 1 topic <_<

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hallo Gon,

 

Heb je outdoor topics samengevoegd tot 1 topic :rofl

 

Heb dank <_<

Share this post


Link to post
Share on other sites

:D Hahahaha toch gelukt Much.Je had dat steuntje ff nodig he :rofl

Zeer mooie plaatjes hoor,al had ik ze in je album al bekeken :rofl complimenten!!!!

Je planten zien er mooi groen/gezond uit.Ik kom af en toe eens naar je mooie foto;s kijken hoor <_<

Geluk!

 

Greetz Kitefreak

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi,

 

Paul, de soort weet ik niet, ben een winkel ingestapt en gevraagd om een makkelijk buitenwietje dat tegen een stootje kon, dus ???

Mees, Ik heb de zaadjes ontkiemd op watten in een plastic bakje op een donker plekje en binnen een week had ik er 17 ontkiemd.

Daarna heb ik ze in een laagje hoogwaardige potaarde gezet met er bovenop laag zaaiaarde en toen onder de TL in mijn kelder.

Het zijn geen OrangeBudjes de laatse foto's, heb er wel een 6-tal (waarvan 2 zorgenkindjes), dit is dus gewoon een buitenwietje (slordig dat ik de naam niet efkes heb opgeschreven, gebeurt me volgend jaar niet meer natuurlijk). Nadat ze in hun potjes vanaf 17 maart onder de TL hebben gestaan en zijn gaan groeien, heb ik ze op 4 juni j.l. in hun 10 liter emmers geplaatst.

Ik geef ze af en toe wat brandnetelsaus (we hebben een ton buiten waarin we de netels laten vergaan in regenwater) en dan verdunnen we die zooi met nieuw regenwater voordat ze bij de planten gaan, ze krijgen ook af en toe wat kippestront erbij, en om de zoveel tijd wat aarde van onze eigen compostbak.

Elke plant heeft ook een teentje knoflook in de aarde gestoken gekregen.

We hebben een watermeter om te kijken of ze genoeg water hebben die planten, ik wil wortelrot zien te voorkomen en het is deze afgelopen weken nogal vochtig hier (pffff waar blijft mijn zonnetje!!) dus ben ik voorzichtig met bewateren.

 

En ja, als laatste, er zijn een aantal planten met iets dat lijkt op witte haartjes, maar begin juli ga ik beginnen met verduisteren en dan zullen we het snel weten :rofl

 

Ik houd jullie op de hoogte

 

Happy times :rofl

 

 

Kite wat leuk jouw reactie ook, bedankt voor complimentje, ben best trots op ze hoor:):D

Zoals ik al zei...ik houd jullie op de hoogte...spannend <_<

 

be happy

 

Gon

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jij legt je plantje wel in de watten hoor.Het klinkt allemaal zeer gezond voor ze in ieder geval.

Boor gewoon genoeg gaten onderin de emmers,dan loopt het overtollige water er wel uit en staan ze nooit te nat.

Een paar kleine potjes rond je planten ingraven help ook.Voldoen met compost o.i.d net wat je ze geven wilt.De regen doet de rest <_<

 

Greetz Kitefreak

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi,

 

Gisteren een watermeter gekocht, je steekt die in de aarde en kunt dan zien of je plant droog, vochtig of nat is, reuze handig:)<_<

Verder heb ik mijn lieffies hun permanente plek gegeven waar ze zichtbaar blij mee zijn, vooral die OrangeBud die paarse takjes ging krijgen(zorgenkindje) vaart er wel bij, zo goed, dat ze haar blaadjes juichend in de hoogte heeft gestoken, in dit postinkje een paar foto's van het hele stel.

Tevens alle planten getopt (voor de eerste keer en ik vond het niet leuk, leek wel of ik in mijn eigen vinger knipte), ben benieuwd wanneer ze de breedte in gaan, ik wil ze laag groeiend houden, valt minder op dan planten van anderhalve meter.

Verder heb ik in de kas een aantal pompoenplanten en die komen rond de wiet te staan ter bescherming voor eventueel ongedierte, die pakken dan de pompoen en laten mijn wietjes met rust hopelijk, naast het knoflook teentje moet dit voldoende zijn om ze de zomer door te helpen.

 

doegie:):rofl

 

gallery_22436_8150_676135.jpg

 

gallery_22436_8150_882797.jpg

 

gallery_22436_8150_120555.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Indoor???? Kwil nie veel zegguh hoor maar ze staan buiten <_<

Share this post


Link to post
Share on other sites

als ik jouw was had ik ze lekker ergens ander neer gezet...

als ik naar die foto kijk zie ik dat je een open tuin heb.

trek veel bekijks he en als je een beetje kan rekenen 1+1=???

of woon je aan het water dat er een slootje tussen zit????

 

 

gr wietparkiet

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zie mijn kiekjes terug in INDOOR kweekverslagen...wellicht een hersenverweking bij mij?

Ze staan buiten, graag daar waar het hoort zetten of kan ik dat zelf doen?

 

happy times <_<:)

 

Gon

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey,,,,,,,,,,

 

Bne je stoned je zit naar jezelf te lullen <_<

 

En je moet indd in de buitensectie zijn :rofl

 

Laterzz

Share this post


Link to post
Share on other sites

High Much,

 

Zoals je al had bemerkt zijn je verschillende topics samengevoegd. De wildgroei maakte het allemaal niet duidelijker.

 

Het is niet de bedoeling om voor elke vraag die betrekking heeft op je kweek een nieuw topic te openen.

Zeker niet als de vragen al een keer gesteld zijn. <_<

Daarvoor vragen we je intensief gebruik te maken van de zoekfunctie(s).

 

Al je topics zijn samengevoegd in het daarvoor bedoelde outdoor sectie voor kweekverslagen.

 

Groeten uit Eindhoven,

 

AS Grow

Share this post


Link to post
Share on other sites
als ik jouw was had ik ze lekker ergens ander neer gezet...

als ik naar die foto kijk zie ik dat je een open tuin heb.

trek veel bekijks he en als je een beetje kan rekenen 1+1=???

of woon je aan het water dat er een slootje tussen zit????

 

 

gr wietparkiet

Nee joh, wat je ziet zijn mijn tuinen niet hahaha, dan had ik een paar hectaren gehad:) dat is gemeenschapsgrond dus daar kan ik ze niet zetten, in de zomer worden hier allerlei evenementen gehouden, dus plaatsen in open grond (mijn tuin is 1500 vierkante meter) is a no go jammer genoeg:(

Mijn tuin grenst aan die gemeenschappelijke grond namelijk.

Op de manier waarop het nu staat valt het niet op, mijn bank staat ervoor en straks erom heen pompoenen dus dat verdwijnt als het ware in het niet, er is hier zoveel groen.

 

 

 

 

Asgrow bedankt ...ik zal mijn forumleven beteren :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi all,

 

Ik kwam vanochtend dit tegen iemand enig idee wat dat kan zijn, komt iemand dit bekend voor?? Zoniet, dan gok ik op iets van een vogeltje...veertje dat door de wind in mijn plantje is gekomen bv?

Ik zag laats een docu op de NLtv over de een of andere rups die opmars doet uit het zuiden van Europa met allemaal haartjes waar je doodziek van kunt worden, nu denk ik dat mijn land nog niet zal zijn bestormd maar ja, weet ik veel, heb weinig ervaring met plantjes in het algemeen en wietjes in het bijzonder (behalve dan genieten van een lekker toppie lol)

 

gallery_22436_8150_512934.jpg

 

 

 

happy times :lol::):P

Share this post


Link to post
Share on other sites

HAHAHAHAHA....lachen.....twas idd een rupsje maar met een klein jongevogel veer op zijn ruggetje, dat maakte het wat vreemd, de plant is in orde en staat weer tussen de anderen .....ik stadmens, wat ben ik een oud groentje in de natuur :lol:

 

happy times

Share this post


Link to post
Share on other sites

:P :lol: Gruwelijk.

Maar kijk idd uit met je planten,ze zijn ZEER geliefd.Zou echt zonde zijn als ze straks weg zijn.

 

Greetz Kitefreak

Share this post


Link to post
Share on other sites

pffffffff, nou wat een stressweken zijn dit geweest zeg, al mijn planten moesten weg van hun plekkie omdat er zo'n slordige 7.000 man ons dorpie platliepen voor een festival vijf dagen lang, ik kon het risico niet lopen dat de een of ander ze in de gaten kreeg en uit nood de hele zooi beneden in de kelder gezet onder een 3-tal tl-lampen en ......dat vonden ze NIET lekker!!!

Arme plantjes van me, de een werd nog geler dan de ander en de toppen werden slap, ze lieten er echt hun koppie bij hangen en ik kon het niet langer aanzien, zodra de menigte weg was de hele boel weer naar boven gehaald en wat gebeurde???

10 dagen achter elkaar grijze luchten op het donkergrijze af en regen, regen en nog eens regen, stormen en windstoten, pfffffffffff, een aantal gezet op overdekte veranda en een aantal in een hoek onder een grote parasol ter bescherming.

Inmiddels is de rust terug in ons dorp en staan ze alle 17 gewoon achter in onze tuin, heb een plek ontdekt waar ze op flonders staan (had er 3) in hun 10-liter potten, beschermd onder bomen en afgeschermd door allerlei struiken, groot groen zeil om de potten heen gedrapeerd en zo vallen ze niet op, verdwijnen als het ware in de achtergrond en wat denk je??

Na 2 dagen stonden ze er alle 17 fier bij, juichend zelfs!! :)

Ik laat ze daar lekker staan totdat de bloei er in komt, we verwachten inmiddels beter weer en door de donkere 3 weken denk ik dat deze planten binnen niet al te lange tijd vanzelf de bloei in schieten, hoef ik niet te verduisteren :P

Ik laat ze lekker met rust nu, geef af en toe wat bijvoeding en mijn fameuze brandnetelsaus en laat de boel de boel, ik zie wel, ze floreren nu.... :rolleyes:

Zal een dezer dagen weer eens wat kiekjes plaatsen, kunnen jullie mijn lieffies bekijken.

happy times all :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...