Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
budmeester

sigaretten rook slecht?

Recommended Posts

Vraag me af of sigaretten rook schadelijk is voor de groei en de bloei van de planten.

Een maat van me heeft een hokje en haalt z'n verse lucht uit de woonkamer waar aardig veel gerookt word.

Hij heeft er nu 4 kweken op zitten en elke keer tussen de 3e en de 5e week bloei beginnen z'n plantjes af te sterven.

Eerst lag er zeil op de vloer en die hebben we na de tweede kweek verwijdert.

Maar nu twee kweken verder word het zootje nog steeds geel en stopt de bloei gewoon.

Hij heeft nu 4 keer gedraait een keer met veel voeding en met weinig voeding mineraal en organisch.

We snappen er helemaal niks meer van de temp en de lv zijn ook altijd goed. Hij heeft een 700 m3 afzuiging op een 400w lamp in een ruimte van 2,5m3 dus dat zou ook allemaal goed moeten zijn.

De plantjes lijken heel erg op de foto's van vergiftigde planten hier op het forum maar het zeil kan het niet meer zijn.

Dus het enige wat wij kunnen bedenken is dat de plantjes schade ondervinden van de rook die aangezogen word.

 

Iemand enig idee

 

Grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als hij z'n verse lucht uit de woonkamer haalt (waar dus gerookt wordt), is die lucht zeker weten niet vers/fris.

Ik denk dat de rook er aardig mee te maken heeft.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Als hij z'n verse lucht uit de woonkamer haalt (waar dus gerookt wordt), is die lucht zeker weten niet vers/fris.

Ik denk dat de rook er aardig mee te maken heeft.

 

Maar is het niet zo dat extra Koolmonoxide (wat o.a. vrij komt bij verbranding/roken) juist goed is voor de plantjes?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koolmonooxide is nooit goed voor je plantje, en ook niet voor jou...

 

KoolstofDIoxide is wél goed voor je plantje...

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koolmonoxide, of Koolstofmonoxide of CO. Het is uitermate giftig. Dit wil je niet aan je planten geven.

 

Jij verwart dus Koolstofmonixide (CO) met Koolstofdioxide (C02), wat wel bruikbaar is voor je planten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dus het zou heel goed kunnen dat door de rook zijn planten aangetast worden?

Probleem is dat ie ze verse lucht niet ergens anders vandaan kan halen.

Dus dan word het of stoppen met roken of stoppen met kweken. <_<

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu wil ik niemand paranoïde maken want het valt wel mee, maar bladmondjes zijn net zoals onze longen, het zijn hele kleine uitwisselingsplaatsen, hier kan net als bij de longen van de mens teer in gaan zitten. Dit verstopt daar en hierdoor is de uitwisseling minder.

 

Of dit een merkbaar verschil maakt weet ik niet, ik weet wel dat bij een vriend, waar we altijd voor z'n planten tabak gerookt werd het een stuk beter gaat sinds er niet meer gerookt wordt, maar dat kan ook komen omdat het daar in de zomer niet vriest...

 

Kees. <_<

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoe groot zijn de potten waar ze in staan? Wat is de ph-waarde van het kweekmedium?

 

Ik denk persoonlijk dat je het toch ergens anders moet zoek. Een kennis van me heeft zn tentje in de woonkamer staan. hij is een echte kettingroker, maar heeft is nog geen noemenswaardig problemen tegen gekomen in al die tijd.

 

Gegroet,

donder

Share this post


Link to post
Share on other sites

Potten zijn 40 liter

Hij heeft specialmix gehad plagron lightmix,plagron all mix en plagron growmix

Afzuren heeft ie de eerste twee kweken met minerale voeding wel gedaan.

De laatste twee kweken heeft hij met bac, buffertabs, bacto en schimmels gedaan.

Dus de laatste twee kweekjes heeft hij niet afgezuurt.

De 1e keer heeft ie ze planten getopt.

De 2e keer heeft ie ze gewoon laten groeien

Hij heeft de 3e keer LST toegepast en nu staan ze in scrog.

Hij heeft al zoveel verschillende dingen geprobeert om van het probleem af te komen maar het blijft maar terug komen.

 

Grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...