Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

supermennoow

4x Santa Maria outdoor!

Recommended Posts

Beste jongens en meisjes, dames en heren.

 

na een verschrikkelijk lange afwezigheid, door o.a. vakanties en ziektes en weet ik veel wat, ben ik dan toch teruggekeert. Ik ben na 1,5 maand bij mijn plantjes op bezoek gegaan met een bijzondere verassing. Groeien, is wat ze in ieder geval goed hebben gedaan. ook goed te zien dat ik ze dus echt te dicht op elkaar heb gezet.

 

Her en der wat geel/bruin blad en wat aangevreten blad.

hiervoor heb ik al Ecostyle antiluis gehaald, en ga ik morgen maar eens gebruiken.

Verder vond ik ze er mooi uit zien, beginnen allemaal met bloeien (eerste witte haartejs zichtbaar)

 

 

Iemand reacties / op of aan merkingen?? zijn van harte welkom!

 

Gr Menno

 

gallery_19298_8153_931096.jpg

gallery_19298_8153_396419.jpg

gallery_19298_8153_379396.jpg

 

 

ook kwam ik dit gekke beestje tegen, heb hem maar weggegooit. weet niet of die nou goed of kwaad doet.

 

gallery_19298_8153_1257012.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey man dat ziet er zeer goed uit ...

 

kind kan de was doen :wave: als ze straks goed in de bloei staan kost het je alleen wat meer moeite !!! je zou dan tog zeker weekelijks moeten controleren !!! maar das pas over een maand aan de orde.

 

gewoon lekker zow door gaan en zorgen dat je je insectjes snel weg hebt... niet meer gaan spuiten met het spulletje na week3 .. zullen heir zat mensen zeggen dat het wel kan want het bio etc etc maar tis gewoon het lekkerste als je ze zo puur natuur mogelijk houd.

 

veel succes je bent al ruim over de helft :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Beste jongens en meisjes, dames en heren.

Iemand reacties / op of aan merkingen?? zijn van harte welkom!

ook kwam ik dit gekke beestje tegen, heb hem maar weggegooit. weet niet of die nou goed of kwaad doet.

 

gallery_19298_8153_1257012.jpg

Dat is het beestje(wants) wat al die gaatjes in je blad maakt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik dacht dat niet alle wantsen slechts zijn voor de plant, er bestaan namelijk ook roofwantsen die andere beestjes op eten

Share this post


Link to post
Share on other sites

mooie planten!

ga je nog een zeiltje spannen tegen de regen in de bloeifase?

succes....

 

grt

 

ramsus

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik denk niet dat er een zeiltje komt, ik kan het mijn opa en oma die toch al 90 zijn (jaja, sterk ras;)) niet aandoen om elke keer als het dreigt te regenen dat zeil erover heen te gooien.

 

ik ben al blij dat ze nog water kunnen geven.

 

dus ik vertrouw op het zonnetje!

 

Groettt Menno

Share this post


Link to post
Share on other sites

Houston, we have a problem !?!?!?!

 

Wat spot ik op mijn planten? een aantal verdomd grote sprinkhanen.

ook wel de "grote groene sabelsprinkhaan" genoemd

t_Grote%20groene%20sabelsprinkhaan%20-1032.jpg

 

cm of 6/7 was die wel.

 

Hij zat zig lekker tegoed te doen aan een van MIJN blaadjes. Ik heb trouwens wel met ecostyle antiluis gesproeid (tegen luis/wants) , maar ik vrees dat de sprinkhanen daar scheit aan hebben.

 

WAT KAN IK DOEN???

Share this post


Link to post
Share on other sites

"Hoewel veel sprinkhanen als schadelijk worden gezien, is deze soort vrij nuttig. Het voedsel bestaat voornamelijk uit andere insecten die op planten leven, prooien worden met de stekelige voorpoten gegrepen en door de sterke kaken aan stukjes geknipt. Ook wordt soms wel aan planten geknaagd maar insecten, waaronder andere sprinkhanen, vormen het belangrijkste voedsel."

 

Het lijkt me dus niet zo'n probleem.

 

Ow, en het beestje heet officieel Tettigonia viridissima. :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooie planten heb je daar. Je mag van geluk spreken met zo'n oma.

 

Ik ben erg benieuwd hoe de santa's zich gaan houden in de bloei en of ze enigszins rotbestendig zijn. Ik zit er over te denken er volgend jaar wat neer te zetten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...