Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

whazzup

Verse Cannalytics testmeesters in opleiding :)

Recommended Posts

sorry dat ik weer even door ga! ik zou mij eigenlijk niet moeten excuseren, maar kom, zo erg vind ik dat niet!

 

 

Deze workshop is de eerste van 3 of 4 om op te leiden tot officiële "keurmeesters" van Alphanova. Als keurmeester kun je, volgens het protocol van Alfanova, nauwkeurige analyses doen en er ook conclusies aan verbinden. Met name de interpretaties van de analyse is belangrijk en complex.

het is dus GEEN protocol van alfanova!

 

Allereerst wordt er 0,1 gram materiaal afgewogen en uitgespoeld met een speciaal sterk oplosmiddel. Alle cannabinoïden, maar ook pigmenten lossen op. Uit de oplossing wordt met een capilair enkle microliters genomen en op een testplaat overgebracht.

nu jullie testmeesters zijn kunnen jullie zeker vertellen wat dit SPECIAAL oplosmiddel precies is! (wedden dat we geen antwoord krijgen :lol: )

 

 

Daarna plaats je dit plaatje in een potje met enkele milliliters vloeistof die er voor zorgt dat de cannabinoïden van de spot omhoog trekken en onderweg worden afgezet. Het duurt ongeveer 23 minuten voor de oplosvloeistof de de bovenkant van de plaat heeft bereikt. Ondertussen wordt een kleurstof in een spray bereid om de plaats te "ontwikkelen". Zodra je die er op spuit kleuren de afgezette cannabinoïden. De plaats bepaalt de soort, de grootte de hoeveelheid.

welk type plaatje wordt gebruikt? welke vloeistof wordt gebruikt voor deze mobiele fase? en welke kleurstof wordt gebruikt om de cannabinoïden te kleuren? (wedden dat we geen antwoord krijgen :lol: )

 

kom op testmeesters! wij willen gegevens zien en anders post ik ze hier!

 

grtzzz

 

ps: again NO OFFENCE

Share this post


Link to post
Share on other sites

tja kasperfish-

qua kosten heb je wellicht gelijk, en jaar of 2 geleden zei een kennis hetzelfde, dus dat neem ik zo aan.

Tot zover ik weet is dhr. Glas de enige die poogt de kit op de markt te brengen, dus als je gelijk hebt is er een gat in de markt.

Is het niet zo dat vele onderzoekers zich baseren op ondezoek van collega's? ik zit net dit te lezen, en moet je kijken wat een referenties.(4 a-4tjes)

 

ik denk dat deze jongens( ik durf wel voor ons 6en te praten) zich niet zo makkelijk laten vangen, :lol:

er zijn vele achtergronden om aan te refereren.

En ik weet wel zeker dat zodra we banaantjes constateren, er ernstig aan de bel getrokken wordt.

 

Nou ben ik persoonlijk al ruim 2 jaar vele kanten van de canna problematiek aan het belichten,

waarbij het (medische) consumentenbelang voorop staat.

Tot nu toe ben ik geen bedrijf tegen gekomen dat op deze manier poogt literatuur,wetenschap en diverse gebruikersgroepen aan elkaar te koppelen en op een bepaalde manier in kaart te brengen.

De manier waarop kennis met ons gedeeld is, en de plannen die er liggen geven mij een zeer goede hoop om belangrijke infromatie naar boven te krijgen.

 

greetz Weetje

 

pwef nu pas lees ik je tweede post,

uhm laat m even bezinken,

maar ga geen commercieel belangen van een ander ondermijnen.

 

denk wel dat je onderscheid moet maken tussen collectief belang

en een ondernemer.

Beetje vreemde vraag om aan de kok te vragen wat het recept is van zijn eten,

of het nou een frikandel is of haute cuisine.

 

greetz Weetje

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

Identificatie B: Dunnelaagchromatografie

 

Testoplossing (a): Gebruik testoplossing (a) van de test op verwante verbindingen en gehalte.

 

Testoplossing (b : Gebruik testoplossing (b van de test op verwante verbindingen en gehalte.

 

Referentieoplossingen: Respectievelijk D9-THC, CBN en CBD oplossingen van 1 mg/ml

 

Dunnelaagplaat: DLC silicagel F254 nm platen, 20 x 20 cm.

 

Loopvloeistof: Petroleumether (40-60) : ether (40:10; V/V)

 

Opbrengst: 5 en 10 mcl van testoplossing (a) en (b en 10 mcl van de referentieoplossingen, als een band.

 

Ontwikkeling: Over een afstand van 10 cm in een onverzadigde bak. Laat de plaat in de lucht drogen gedurende enkele minuten.

 

Detectie: Besproei met een oplossing van 1 g/l Echtblauwzout B in een mengsel van ethanol : water (1:1; V/V). Beoordeel vervolgens in zichtbaar licht.

 

Resultaten: Zie de volgorde van de aanwezige zones in het onderstaande schema.

 

In het chromatogram van testoplossing (a) kan een roodviolette zone overeenkomstig D9-THC aanwezig zijn.

In het chromatogram van testoplossing (b kan een roodoranje zone overeenkomstig THCA aanwezig zijn en een oranje zone overeenkomstig CBD.

 

bron

 

Namaste :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

het punt is, als je iets verkoopt moet je vertellen wat het is. dat is verplicht. op een blikje cola staan de bestanddelen ook vermeld zonder het recept te verklappen. bij deze test gaat het niet om een recept noch om een exclusieve methode. het is bij de wet verplicht te vermelden welke stoffen er in een product zitten, puur om de veiligheid en ter informatie! ik weet perfect hoe deze vloeibare chromatografie werkt. ik weet ook wat het plan is: "laten we de cannalytics lanceren op het forum en er een mooie duit aan verdienen". de chromatografie van cannabinoïden publiekelijk maken is een goede zaak, daar hoor je mij niet over klagen. maar waarom moeten er weer woekerprijzen worden gevraagd voor bestanddelen die (echt wel) goedkoop zijn? staat dit niet haaks op de filosofie van de cannabisgebruiker? laten we gewoon eerlijk zijn met elkaar. moest de test nu verkocht worden voor een aanvaardbare prijs (dit wil niet zeggen zonder winst) dan zou IEDEREEN zijn wiet kunnen testen wat het hele gebeuren alleen maar ten goede komt ( het collectief belang mag niet worden verstoord door het individuele belang van dhr Glas).

 

grtzz

 

 

ps: ik wacht nog steeds op de namen van de gebruikte vloeistoffen om de chromatografie uit te voeren en op de naam van het zout om de cannabinoïden te kleuren. ik vind dat dit wel vermeld mag worden. zijn er nog mensen die mijn mening delen?

 

EDIT:

 

Is het niet zo dat vele onderzoekers zich baseren op ondezoek van collega's? ik zit net dit te lezen, en moet je kijken wat een referenties.(4 a-4tjes)

ja dat is zo. kennis is cumulatief en onderzoekers zijn moreel verplicht om naar de resultaten van andere onderzoekers te refereren indien zij hier gebruik van maken. het zou niet mooi zijn ten opzichte van collega-wetenschappers om met hun pluimen te gaan lopen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat mij betreft zijn dit zaken die rechtstreeks aan de fabrikant gesteld moeten worden,

en niet aan de keurmeesters.

Voordat je een poll start: ik ben het met je eens, ik denk dat Ronald er ook geen bezwaar tegen heeft,

maar kunnen niet namens hem spreken.

Kun je tijdelijk genoegen nemen met het feit dat Ronald gevraagd gaat worden om betrokken te kunnen worden in deze vragen?

 

Ik zou wel willen dat je de integriteit van mensen pas ter discussie stelt als je een weerwoord gehoord hebt.

Dat geld ook namens mijzelf.

Ik ben niet bepaald iemand die voor een karretje te spannen is.

En verwacht van mijn vrienden dat zij ieder moment van twijfel aangrijpen om mij daar op aan te spreken.

dus ook van jou, als je dat wilt, maar wel gefundeerd.

 

Want aan de andere kant had "het collectieve belang" nu mooi aan de kant gezeten, met een lekkere joint.

Maar er zijn 6 mensen gevraagd om gebruik te maken van iets.

De tot nu toe gemaakte onkosten kunnen niet door ons gedeclareerd worden, tenzij je de postbus hebt van het : collectief belang :lol:

De keurmeesters hebben in hun vrije tijd een lichtelijke raming gemaakt van de prive-onkosten die zij opofferden, enkele pijnlijke fronzen tot gevolg....

 

Heb een beetje vertrouwen in je medemens,

en wie weet wordt je verrast.

 

greetz Weetje

Share this post


Link to post
Share on other sites

@weetje: ik zou niet weten hoe ik de integriteit van meneer Glas zou schaden. ik geef hier gewoon een kritische opmerking en zou het fantastisch vinden dat meneer Glas hierop zou reageren (that's the nature of a forum, isn't it?). ik heb niets tegen het verkopen van deze testen, integendeel ik vind het fantastisch. alleen de prijzen doen mij huiveren.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik vind nog steeds dat je wel heel hoog van de toren blaast. Als het zo eenvoudig is waarom leurt iedereen en dan niet mee? Wees gerust, de vloeistoffen voldoen an alle etiketteringsvoorschriften, daar is voor gezorgd. Alpha Nova staat uiteraard ook onder allerlei toezicht. Dat de stofjes gevaarlijk zijn staat er ook duidelijk in vermeld, en ook hoe je er mee om moet gaan. Benzine moet je ook niet snuiven en lijn evenmin. Wat jij nu vraagt is iemand het onderzoeksresultaat van 4 jaar ploeteren gewoon op straat te gooien? In plaats dat je nou eens van de positieve kant komt en Ronald een pluim geeft omdat hij ons in staat stelt om dit allemaal te kunnen doen... Ga jij je eigen zakken eens kloppen voor je het over de lege zakken van andere hebt.

 

Over de prijs:

 

- Ten eerste gaat er aan de ontwikkeling van een product veel vooraf. Er is ook iemand nodig die het moet bedenken.

- Ten tweede is de prijs van een kit niet alleen de kostprijs van de spulletjes, maar tevens alle ontwikkeling, faciliteiten en productie die daar omheen zit, inclusief logistiek etc. Als je 10.000 kitjes maakt zijn ze heel wat goedkoper, dat is duidelijk.

- Ten derde heb je de groothandel en de detailhandel die er ieder het leeuwendeel van wegsnoepen.

- Ten vierde heb je dan ook nog eens al het (wetenschappelijk) onderzoek dat er aan vooraf is gegaan en nog steeds plaats vindt, bijvoorbeeld om profielen en werking aan elkaar te koppelen, er achter te komen hoe bijvoorbeeld sommige cannabinoïden de werking van THC beïnvloeden en op die manier te kunnen voorspellen wat de uitwerking is van een bepaalde combinatie stoffen, en tot slot dat te koppelen aan een medisch advies. Bovendien kost het testen met de gaschromatograaf momenteel (even uit mijn hoofd) 200 euro per test, en daarmee heb je niet eens een volledige print.

 

Als je klachten hebt richt je tot Ronald Glas (en pak gelijk ook even de rest van de pharmaceutische industrie aan) en zit niet zuur te zeuren in een topic over leuke nieuwe dingen op het forum, want die discussie sluit ik direct af.

Share this post


Link to post
Share on other sites

p.s. Ga jij je definitie over protocollen nog maar eens nakijken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat vind ik niet,

ik vind het jammer dat het niet toegankelijker is.

Aan de ene kant is het weinig geld om zeker te weten dat je het juiste soortje bij de staart hebt,

aan de andere kant is het zeker voor de zoeker een kostbare aangelegenheid.

 

Daarom zou het zo mooi zijn als het gebruik een breder draagvlak krijgt,

en zoals whazz zegt, de kostprijs naar beneden toe zal gaan.

 

Realiseer je daarintegen wel dat elke breeder die de print bij zijn soortje levert,

je al een behoorlijke indicatie geeft wat je kan verwachten.(natuurlijk ik weet het homogeniteit/betrouwbaarheid)

En zo zijn er nog veel meer heikele punten waar we samen uit moeten komen.

 

greetz Weetje.

 

ps. ik had het meer over mijn eigen integriteit,

nogmaals ik kan niet voor een ander spreken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik snap Whazzup helemaal, maar er bestaat ook nog zoiets als prijselasticiteit... 10 euro voor 1 test (ik dacht tenminste dat dat de prijs was) is me iets te gortig, ik denk als er een leuke kortingsregeling geregeld wordt voor WF-leden dan die tests hard over de digitale toonbank gaan...

 

Ik heb natuurlijk helemaal geen inzicht in de kosten die gemaakt zijn om het product mogelijk te maken maar goed; just my 2 cents :lol:

 

Gr. Chaz

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik heb natuurlijk helemaal geen inzicht in de kosten die gemaakt zijn om het product mogelijk te maken maar goed; just my 2 cents :lol:

Dat is nou ook een van de problemen, iedereen roept er maar wat over en vindt er maar wat van. Voorlopig zijn er materialen voor 300 (!!) tests aan ons meegegeven. Per 100 zijn ze overigens al een stuk goedkoper (ik dacht 6,96 per test). Wij hebben echter 6 oversized kits meegekregen om in te zetten op ons forum. Dat vind ik persoonlijk vrij goedkoop :lol:.

 

Heren, het gaat nu niet om de prijs. Ga ze maar kopen dan worden ze goedkoper of laat gaschromatografieën uitvoeren, vind ik ook prima maar die kosten € 200 per stuk. Het feit dat iedereen vraagt waar ze te koop zijn maar niemand blijkbaar een winkel gevonden heeft waar ze te koop zijn zegt veel: ze zitten gewoon in het Kulu assortiment!

 

Wat anders dan..

 

Komende maand gaan we een aantal projecten/onderzoeken definiëren die we gaan uitvoeren. Uiteraard gaan we daarvan uitgebreid verslag doen. Zodra er een project wordt opgestart zullen we dat in een nieuw topic in deze sectie melden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat het ijken.onderhoud en keuren een rekening met drie nullen is vergeten we?

 

uhm, ohja, da's jaarlijks he?

 

Maar ook echt een ander topic,

come on, kasperfish,

niemand probeert iets door iemands strot te duwen,

nogmaals let's keep up the good spirit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

heb er genoeg van jongens. het spijt mij.

 

het is gewoon niet normaal hoe er hier wordt gehandeld. ik deel iets mee om goed te doen en dan wordt mijn post verwijderd omdat het in het verkeerde keelgat schiet bij sommige mensen. het moet voor mij niet meer aangezien dit niet de eerste keer is dat het gebeurt. zet dan in de forumregels dat kritische bedenkingen niet mogen, dan had ik mij daar ook aan gehouden.

 

ik zou graag hebben dat mijn fotoalbum wordt verwijdert.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zou hem gewoon kopen als ik jou was, kun je zelf je testjes doen. Voor 800 euro koop je een Mercedes 200-Serie 3.0 300 TE AUT U9. 100% goed!

 

tja, ik denk toch dat je dat zelf over je afroept helaas.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Whazzup,

 

Had bij jou toch een andere auto verwacht :lol: :lol: :lol: eerder een volvo of saab :P

 

Gr schenkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

:lol: Volvo heb ik wel gereden, Saab nog nooit.

 

Overigens ook interessant om te weten... NCSM

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito
voor 400 euro vind je een eigen (welliswaar 2de hands) gaschromatograaf...

 

Dat is een gaschromatograaf uit 18vuursteen.:lol: Je moet een GC/MS hebben van rond de 12000-15000 euries.

 

Namaste :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

bericht #2519 :lol:

:P serie vrolijk/opbouwend:2518

:lol: serie grumpy:1

 

en dit is Grumpy.

hoe groot is de kans van al de 22000 leden dat het allemaal blinde vinken zijn?

allemaal weerloze schaapjes die zich in de commerciele lappen laten wikkelen?

 

Of zijn blowers over het algemeen al wat sceptischer en kritischer?

Zou het kunnen zijn dat er bij de keurmeesters ook van die eigenzinnige lieden zitten,

die dwars tegen de wet in al jaren voor het plantje staan.

Van die lieden die met een hanekam en kettingen om op de baricade stonden tegen het kapitalisme.

 

Domme pm's, over 't is hier een commerciele troep zijn niet aan mij besteed.

Ik denk dat het iedereen wel duidelijk is dat we in een maatschappij en op een forum overlappingsgebieden hebben

met het zakenleven,de commercie etc.

Het is aan de integriteit van de poster of deze balans juist afgewogen is.

 

Al eerder vroeg ik om ons scherp te houden, op een correcte manier, en gefundeerd.

Ik vind het zonde om de smaak van geldwolven in dit topic te mengen,

omdat dat een vorm van vooroordeel in zich heeft.

 

Tijdens de lessen zijn er enkele verhitte discussie momenten geweest,

je wilt niet weten hoe wij toen voor ons gelijk zijn gaan staan.

Waarbij zelfs het krijtje van de meester ontnomen is!!!!

Ik denk dat dat wel iets schetst, over deze 6 volgzame lammetjes, :nerd

 

grumpy-punt 1.

willen alle leden continue waken op vormen van objectiviteit en benaderingswijze,

op een correcte en opbouwende manier, en aan het juiste adres gericht?

 

grumpy punt 2.

Kan elke lezer de sluier van commerciele tovenarij weer naast zich neer leggen?

 

 

 

Greetz Weetje..

 

 

 

serie vrolijk/opbouwend:2519a. B)

 

Ik zat eigenlijk ook te wachten op alle plannen die leden ermee hebben :lol:

Stel jij hebt hem voor je liggen..

wat zou je ermee willen testen?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito
Stel jij hebt hem voor je liggen..

wat zou je ermee willen testen?

 

Mijn Chineesjes :lol:

 

Namaste :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zou graag de vergelijking willen trekken tussen blue widow en k2.2 totaal verschillende strains maar beide heerlijk tegen me adhd.

 

word deze cursus nog vervolgd voor meer dan the chosen few???want ik weet zeker dat er meer mensen interesse hebben in zon workshop van dhr glas.lijk me zeker interessant na alles zo te lezen.

 

ik blijf het op de voet volgen.

 

grtz twin

Share this post


Link to post
Share on other sites

@elmanito--ghehehe volgens mij geef jj nog onderdak aan meer intresting immigranten.

@twin--een mooie insteek voor onderzoek, maar ik denk dat Ronald daar al een aardig antwoord op heeft.

als de cursus volwassen is wordt die open voor een ieder, misschien dat er al info staat op de site.

 

Enkele uren na het afsluiten van de workshop hadden meerdere meesters al behoefte aan een platform om info onderling uit te werken.

In eerste instantie is het belangrijkste aspect om te formuleren op welke wijze er naar buiten toe gecommuniceerd wordt, de wijze van testen, de wijze van rapportage, etc. etc.(zoals whazzup al vertelde)

De keurmeesters kunnen, met aansturing van de achterban( jij dus) deze testkit , maar belangrijker nog de toepassing ervan, finetunen,testen,keuren.

 

Wat heb je eraan als je weet dat een speaker 130 Db produceert?

Pas als je oren gaan tuiten begrijp je waar het over gaat.

 

Wat heb je aan "koude gegevens"----"kille cijfers",?

als je niet weet te plaatsen hoe het voelt.

 

Dus met de samenstelling van de stoffen en plaatjes heb je pas een begin,

de toepassing ervan en interpretatie, hoeveel uur zou daar tot nu toe ingegaan zijn?

Ik weet wel dat er nog loads van mjn uren bij gaan komen..

 

 

greetz Weetje

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito
@elmanito--ghehehe volgens mij geef jj nog onderdak aan meer intresting immigranten.

 

Ik heb op dit moment eentje uit Noord-India van rond de 2 meter hoog.:lol:

 

Namaste :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites
nee, die link is er niet. Kan wel vertellen dat tijdens de validatie bleek dat de Cannalytics méér cannabinoïden kon onderscheiden dan de gebruikelijke gaschromatografie, maar dat heb ik al eens eerder uitgelegd. Uit het lab van
als ik me niet vergis overigens.

Ik ken geen validatie en kijk al enige jaren tegen deze materie aan.

De test werkt overigens wel, ik heb ze zelf uitgevoerd twee jaar geleden.

Ik heb twijfels of er wel een wetenschappelijke validatie is.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito
Kan wel vertellen dat tijdens de validatie bleek dat de Cannalytics méér cannabinoïden kon onderscheiden dan de gebruikelijke gaschromatografie

 

Retentietijd van CBD & CBC is praktisch hetzelfde bij de GC, waardoor er in het verleden nogal eens vergissingen gemaakt zijn.Dit probleem heb je niet met de DLC.Vanwege het retentietijd-probleem moet je ook een GC/MS hebben ipv GC alleen.Beetje duur alleen!!!! :lol:

 

Namaste :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

×
×
  • Create New...