Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
traumabullz

autoflowers stekjes

Recommended Posts

hey mede wietkwekers,

 

ik heb een speed devil autoflower in mn serre staan en ik vroeg mij af of ik daar ook stekjes kan van snijden.

 

grtz trauma

Share this post


Link to post
Share on other sites

oke ut antwoord is dus nee..?

maar nu is mijn vraag(aangezien ik er veel over en van wil leren)

waarom niet een plant is toch een plant..?

 

en hoe zit het precies met dat autofloweren..?

ik heb er zelf 3 staan maar geen idee wat het zijn heb ook zelf stekjes gesneden van een plant(wel de plant waar we het hier allemaal over hebben natuurlijk)

 

groetjes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Autoflowers kun je niet stekken, omdat deze planten direct aan hun bloei beginnen. Van een bloeiende plant stekken maken is niet te doen, omdat de planten in de bloei steeds minder wortels aan gaan maken. Stekken van bloeiende planten moetewn regenereren en dat doen autoflowers dus niet. Het is dus vrijwel onmogelijk.

 

Daarnaast is het zo dat als het je al zou lukken je een stekje zou krijgen dat al zeker 5 weken oud is. Omdat de leeftijd van de planten gewoon doortelt in de stekken betekent dit dat je stekken na zo'n 5 weken verder afgebloeid zijn (uitgaande van 10 weken levensduur voor een autoflower) . Het resultaat een stekje met weinig wortels en een zeer belabberde opbrengst zijn.

 

gr.

 

NLKempic

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik weet zeker dat het kan, en ik ga het verdomme bewijzen ook...

 

Gun me wel wat tijd...

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

moet kunnnen maar of het nut heeft .

keesje hou je ons wel op de hoogte :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tuurlijk, maar ik moet wel even wachten tot m'n supplies er zijn... :(

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hehe :(

 

ik hebt geprobeerd

nu,

dat was eerder een los testje of stekjes by mij wel willen wortellen,ik had de onderste 2 dieven (klein 3-5 cm) afgesneden en paar in glaasje met water en paar in aarde gezet, hetgeen in aarde schoot rustig wortel,

maarja..

heb ze niet geheel laten wortelen want ik kreeg 1 mini plukje op dat stekje :)

dus toe maar weg gedaan :(

geen id, maar auto flower vindk leuk, en als je ze zou kunnen stekken zyn ze nog leuker

 

groeten

Ihaze

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik weet zeker dat het kan, en ik ga het verdomme bewijzen ook...

 

Ik ben erg benieuwd en hoop dat je me verrast Kees. Worteltjes ok, maar of het ook nog wat oplevert en of het zin heeft?

Ga je er een topic van maken?

Share this post


Link to post
Share on other sites
...Van een bloeiende plant stekken maken is niet te doen, omdat de planten in de bloei steeds minder wortels aan gaan maken...

 

gr.

 

NLKempic

 

Ik las ooit een artikel van Jorge Cervantes waarin hij stelde dat stekken van bloeiende planten beter wortelen en makkelijker aanslaan dan stekken van niet-bloeiende planten. Sindsdien maak ik wel eens stekken van de onderste zijtakken van planten die twee tot drie weken in de bloei staan, waardoor ik op zicht de betere bloeiers eruit kan pikken. Die onderste zijtakjes zijn volgens Cervantes gezien de hormoonhuishouding van de plant ook makkelijker tot wortelen aan te zetten dan verse topscheuten. Tot nu toe is dat voor 100% goed gegaan. Het duurt inderdaad wel wat langer voor ze gaan groeien. Het gaat herbij natuurlijk wel om daglengtebloeiers, als het om autoflowering planten gaat klopt jouw verhaal volgens mij verder helemaal.

Share this post


Link to post
Share on other sites

daar ben ik weer had die vraag gesteld en jullie hebben flink gediscuseerd zie ik wel heb het gelezen! en is intresant!

maar ik zie heb inderdaad ook gelezen dat je stekjes moet halen van een bloeiende plant! en niet in de groei tijd.

zoals ik al zij ik heb er zelf ook 3 staan en die heb ik ook van een plant af gehaald in de bloei!

ik vond wel dat het erg lang duurde inderdaad voordat ze egt begonnen te groeien het is al een tijd geleden en egt nu pas kan ik zegge dat ze egt gwn lekker gaan!

 

ik ben benieuwd naar iedereen zn ding zet uhm op kees!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je kan wel degelijk stekken trekken van een plant die in de bloei staat. (vraag maar aan whazzup)

Whazzup kwam stekken trekken van de Annasthesia die bij mij al een tijdje in de bloei stonden en heeft daar hele goede resutaten mee behaald.

 

Groeten Power

Share this post


Link to post
Share on other sites

of het mogelijk is laat ik in het midden maar wat is het nut om te willen gaan stekken bij een autoflower? de stek staat een hele tijd stil en bloeit dan zowat zonder groei af.... laat een autoflower dan gewoon aan een geheel.

 

maar met alle respect, als je echt nog niet weet waar het over gaat lees je dan gewoon in. een paar avonden aan de pc met een biertje, muziekje en wat te roken er bij en absorberen maar....

 

even goed suuk6!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Je kan wel degelijk stekken trekken van een plant die in de bloei staat. (vraag maar aan whazzup)

Whazzup kwam stekken trekken van de Annasthesia die bij mij al een tijdje in de bloei stonden en heeft daar hele goede resutaten mee behaald.

 

Groeten Power

 

Dat het van bloeiende planten kan ben ik het helemaal mee eens, maar bij de autoflowers vraag ik het me toch wel af. Bij niet autoflower planten zet je de stekken op 18/6, waardoor de plant aangezet wordt tot groeien. Bij autoflowers gaat dit niet lukken, aangezien deze vrolijk doorbloeien. Of is het mogelijk stekken van gewone planten te laten wortelen op 12/12 ?

 

Ik ben er op zich wel benieuwd naar, maar zoals digibetic al aangeef heeft het gewoon geen nut om te stekken.

 

gr.

 

NLKempic

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoihoi

 

allemaal bedankt voor jullie nuttige info en gediscucieer.

ik denk dat het maar best is dat ik het plantje in zijn geheel laat

ze zijn namelijk al klein genoeg :D

 

grtz trauma

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...