Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
bliksem

vital van ecostyle

Recommended Posts

Hey,

 

Zoals jullie weten is toprot een groot probleem in de guerilla/outdoor kweek. Nu vroeg ik me af of je die schimmel niet voor kan zijn door de plantjes preventief te behandelen met iets. Na een beetje zoeken ben ik bij Vital van Ecostyle uitgekomen. Dit middel moet je op de planten spuiten en zou goed zijn tegen meeldauw, toprot,... Bovendien zou het je planten ook veel sterker maken. Het flesje kost ongeveer 8euro dus vind ik het wel de moeite waard om het eens aan te kaarten.

 

Hier kan je zien waar het allemaal goed voor is.

 

Ik weet eigelijk wel niet of de wiet dan geen bijsmaak heeft. Heeft iemand hier al ervaring mee?

 

Als er mensen zijn die (met succes) hun eigen brouwseltje op de planten spuiten zou dit ook wel handig zijn om eens te vermelden.

 

Hopelijk zijn we dit jaar de toprot voor :(

 

Greetz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik besproei mijn (buiten)planten regelmatig met Vital, maar verwacht er niet te veel van in betrekking tot het voorkomen van toprot. Het verhardt de cellen in het blad, waardoor bepaalde schimmels minder snel kans maken. Als je toppen echter langdurig aan warme, vochtige omstandigheden worden blootgesteld zal er evengoed botrytis kunnen ontstaan.

 

In de laatste weken bloei spuit ik het zowiezo niet meer, biologisch of niet, toppen bespuiten ben ik nooit voorstander van geweest.. (Ook omdat ik deze het liefst niet onnodig bevochtig)

 

p.s. er zijn talloze 'toprot' topics, probeer de zoekfunctie eens. Ook over discussies met betrekking tot al dan niet verboden/ongezonde middelen.. Bottomline: er is geen 100% veilig en werkend middel tegen toprot. Kies liever voor een bewezen goede, vroege buitensoort of verduister je planten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

beste remedie tegen toprot is een goedeselectie van buitenplant die rijp is voor het toprot toeslaat. chemicaliën spuiten op toppen zie ik eigenlijk niet goed zitten en wordt ook afgeraden tenzij je geen moer geeft om de gezondheid van de rokers. Wiet is natuurlijk en dat kunnen we best ook zo houden.

 

ik weet dat het niet makkelijk is maar de spotkeuze kan ook wel iets uitmaken. zet je planten bij voorkeur op plaatsen waar relatief veel wind aan kan. dit geeft meer verluchting zodat de toppen minder snel rotten.

 

grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

zelfs met, of misschien zelfs door verduisteren heb je in een slechte vochtige zomer uiterst veel meer kans op toprot. Verduisteren is dus niet altijd een remedie, maar vaak wel het enige alternatief voor bijvoorbeeld een laat/langbloeier.

Share this post


Link to post
Share on other sites

tja, verduisteren is zoizo geen optie als je guerilla gaat. Tenzij je de boswachter kan inhuren :(

 

De reden dat ik geen vroegbloeiertjes pak is omdat het thc percentage gemiddeld 5 tot 10% lager ligt dan bij de betere soortjes. Spreek me aub tegen

 

Dame blanche (de plant) kwam wel in de buurt dacht ik of heeft Dame blanche (de mens) zen NDBtjes zo gekruist dat ze zo vroeg geworden zijn? Oogsten op 10september is wel leuk natuurlijk :(

Nu heb ik NLX en PP, deze zijn niet vroeg maar ook niet echt laat en als je de salesites zou geloven geven ze 10-15% aan thc.

 

Kheb ooit eens een filmpje op youtube gezien van iemand die al de groenten in zen tuin enorm groot kon laten groeien omdat hij zen eige brouwsel van compost, bacterie, kalk,... maakte. Dit goot hij ook in volle zon :) over zijn groenten en hij beweerde dat dit ook de insecten en schimmels weg hield. Kgeloof er niet veel van maar als je zag hoe groot die groenten waren had hij toch al de goede meststof gevonde.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...