Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Hangmat

Verloedering mbt Entheogene Middelen / Drugsgebruik

Recommended Posts

Wat mij nu al een tijdje bezig houdt zijn drugs.

Nu ben ik daar een aantal jaren geleden via een kennis mee in aanraking gekomen, en heb ik met dergelijke lopen experimenteren.

Je zou kunnen zeggen dat het ondertussen een soort fascinatie is geworden.

Ik heb veel interesse in drugs, en niet zozeer in het 'Ik Wil Mij Gezellig Voelen',

maar meer in het geestverruimende deel, zoals bij paddo's en andere entheogene middelen.

Ik ben een trouwe aanhanger van het boek 'Uit Je Bol', en durf mij inmiddels zowaar een psychonaut te noemen.

Ik ben nog vrij jong (geen 20), en ook geen zware gebruiker.

Ik ken mijn grenzen en weet mij - meestal, ik ben ook maar een mens - aan die grenzen te houden.

Ik weet wat ik op het gebied van drugs wel en niet kan doen.

Zo lees ik mij dus veel in over bepaalde middelen, alvorens ik overweeg deze tot mij te nemen.

 

Nu het andere, en het deel dat een discussie zou moeten wekken;

 

Ik merk dat het zeer populair (noem het een hype) is geworden onder jongeren om te drinken, blowen, slikken, spuiten, snuiven.. ga zo maar door.

Maar wat ik hierin herken, is de 'Alles Pakken Wat Je Pakken Kan' mentaliteit.

Er komt bijvoorbeeld wat langs op een feestje - neem xtc - en vrijwel iedereen doet gezellig mee (want dán hoor je er echt bij??).

Iemand hoort van een ander dat hij tijdens een paddotrip allemaal roze olifantjes zag en de tijd van zijn leven had. ("Dude, Ik Space Um Ziek Hard Ouwes!!")

 

Dit is fout.

 

Wat is er gebeurd met de échte Psychonauten, mensen die willen leren van hun trip, die wijzer proberen te worden.

Mensen die op onderzoek uit gaan in hun eigen onderbewustzijn. Je snapt wat ik bedoel.

Zijn deze mensen in deze tijd van de Proleten, Zakkenwassers, Paptjepejers, Gladjakkers, Homi's, Swa's, Kil's en Essé's, nou echt zó ver te zoeken??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het 'foute gebruik' waar jij van spreekt is inderdaad een tendens die ik reeds een tijd geleden heb opgemerkt. Ik denk echter dat je het niet zo zeer moet zien als iets van nu. Het misbruiken van drugs is een verschijnsel van alle tijden. Denk aan de zogenaamde 'bacchische scenes' op oude griekse reliëfs waarop mensen zich ongecontroleerd in een delirium zuipen. Ik moet je echter wel nageven dat de harde kern psychonauten van uitstervender aard zijn, en dat de hoeveelheid mensen die echt verstand hebben van wat ze doen met psychedelica ook reeds is geslonken.

 

Dit past geheel in het beeld van de huidige haastige maatschappij, die volkomen op consumptie is gericht. We staan als mensheid in het algemeen op een keerpunt waarbij ethische waarden, esthetisch besef, en de gehele ontwikkeling van onze collectieve identiteit aan het stagneren is. Dit is evident aangezien er zich steeds meer nationale en internationale problemen voordoen die een tijd geleden nog niet denkbaar waren. Alleen al het feit dat iedereen volkomen doordrongen is van het feit dat, wanneer we zo door gaan, we onze planeet vernielen, maar dat niemand ook daadwerkelijk andere maatregelen neemt dan zich in te schrijven voor 'groene stroom'. Nou wil ik niet de moraalridder uit gaan hangen en zeggen dat het allemaal anders moet. Het enige wat ik probeer aan te tonen is dat ik me in de ontwikkelingen kan herkennen die Hangmat ons voorspiegelt, en dat het naar mijn mening een veel diepere wortel heeft.

 

Groet,

 

Gantjan@tor

Share this post


Link to post
Share on other sites

Doe je niks aan hoor ouwe..

 

Ik ben beschaamd dat ik deel uitmaak van zo'n generatie.

Ik wou ook veel middelen uit proberen en experimenteren, maar niet op deze manier.

Zodoende heb ik nog niets van psychedelics geprobeerd.

Ooit komt dat wel eens, drugs loopt niet weg zolang er lucht is is er drugs.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Wat is er gebeurd met de échte Psychonauten, mensen die willen leren van hun trip, die wijzer proberen te worden.

 

lol

 

Dit was nooit de meerderheid.

 

Accepteer dat de meeste mensen niet verantwoord met psychedelica omgaan. Dat is iets wat echt nooit zal veranderen. Vooral niet zolang het drugsbeleid steeds aangescherpt wordt. Vicieuze cirkel.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...