Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
acidburn

2e poging, Herijuana onder 600W

Recommended Posts

Hehe, eindelijk tijd voor een update.

 

5 weken na de eerste bloeihaartjes. En het gaat niet goed ;) Alle plantjes zijn erg gestressed, en ik heb geen idee waarom. Temperatuur tussen 20 en 25 graden, luchtvochtigheid tussen 35 en 45%, de voetjes lekker vochtig (400 ml per 2 dagen per plant). pH is 6 en EC is 1.30 met de maximale hoeveelheid voeding. Dat is de BioNova lijn, plus een extra-tje van Doc. Maar de stengels en stammen worden heel erg paars. :o

 

Verder strijd ik al een week tegen meeldauw :spliff: Eerst had ik het niet in de gaten, maar toen ik de planten goed ging controleren omdat de geur veranderde van lekker zoet in een muffe bak, zag ik onderin totaal wit uitgeslagen bladeren. Meteen naar de growshop gegaan en die bevestigde mijn vermoeden. Ze hebben Bayer Garden Schimmels gegeven. Ik heb alle aangetaste bladeren geplukt, meteen maar een beetje gedieft, en twee kleine plantjes met meer blad dan bloem weggegooid. Het hokje ook maar meteen gesproeid met dettol. En veel gesproeid met bayer spullie. Ben er wel wat uurtjes mee bezig geweest.

 

De meeldauw is onder controlle, en de muffe geur is weg. Maar om de drie dagen zie ik het terugkomen. En het hokje ruikt niet erg zoet meer.

 

Sinds kort gooi ik een mystery spullie van Doc door de voeding. Het resultaat is dat er meteen weer extra witte haren aan de toppen komen.

 

Nog twee weken, en dan een weekje alleen op water, en dan is het klaar.

 

ff een paar pics van mijn gehavend hokkie ;)

 

gallery_18205_7942_2036508.jpg

toppies

 

gallery_18205_7942_309507.jpg

more toppies... :vape:

 

 

gallery_18205_7942_478554.jpg

aangetast blaadje. Volgens de growshop komt het iets tekort. Maar wat???? :lol:

 

gallery_18205_7942_792386.jpg

oksel haren ;)

 

Bah, het is al laat. dan maar morgen bieren :D :D :wacko:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik had deze even gemist. :spliff:

Spoelen met enzymen en afgezuurd water met voeding op ec1,5.

Echt doorspoelen tot 50% drain.

Ik heb ook geen flauw idee of meeldauw iets met je smaak doet.

 

Veel succes met de rest van de rit, :D

 

Doc ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

@doc,

Bedankt. Heb ze ff flink gespoeld, en nu gaat het wat beter :lol:

 

Het is 6 weken dat ze met blommen in het hokje staan, dus ze staan iets minder dan 7 weken op 12/12. De bloeiperiode voor dit soortje is 7-8 weken, dus ze krijgen geen voeding meer :verrygood De trichomen op de top bladeren beginnen melkwit te worden, dus nog een weekje (mischien 2) en dan is het kappen en knippen

 

Dit betekend ook dat de meiden geen 45% alcohol meer krijgen, maar gaan lijnen met een water dieet. Ook gaat de lamp naar 13/11, en later naar 14/10 ;)

 

Nog ff wat leuke plaatjes.....

gallery_18205_7942_269176.jpg

 

gallery_18205_7942_80272.jpg

 

gallery_18205_7942_679093.jpg

 

gallery_18205_7942_496544.jpg

 

gallery_18205_7942_297285.jpg

 

gallery_18205_7942_79022.jpg

 

gallery_18205_7942_1874750.jpg

 

De meeldauw is onder controlle. Dat heeft wel wat voeten in de aarde gehad. Ik hoop dat het niet meer terugkomt want zeker nu wil ik geen rare spullen over de toppen :smoke Ik weet ondertussen wel waar de meeldauw vandaan kwam. Ik kwam wat stokken tekort om de plantjes aan op te binden. En de stengels begonnen te knakken onder het gewicht ;) Dus ben ik nog ff snel naar het praxis tuincentrum gegaan. Want die zijn open als de growshop al gesloten is.... STOM. En niet gedesinfecteren he :rofl want wat kan er nu aan een bamboe stokje zitten :smoke Ach ja, al doende leer ik soms... een beetje :rofl

 

Ah, de laatste loodjes zijn weer het langst :rofl

 

Komt tijd, komt :wacko:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nog maar even en dan kan de schaar erin. ;)

Mooie trichomen hoor.

 

Volgende keer haal je die bamboestokjes maar bij mij. :smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou nou nou, het houd niet op hier :wacko:

De opbrengst is nog zieliger dan dat ik ooit had kunnen vermoeden. 200+ gram. Oftewel, 100 gram primary toppen, 100 gram secundary toppen en 100 gram anders. Omdat de bladeren niet echt een vol dek vormden waren de lagere toppen ook nog goed. En gelukkig is de kwaliteit goed. Lekker zoet en plakkerig. Maar ik ga kijken of ik het anders kan aanpakken.

 

- Geen stekken meer, maar gewoon eerlijk vanuit zaad.

- Missssschien een andere voedingslijn. ???

- Scrog proberen

 

En er is iets wat echt heel veel stress geeft voor de meiden. Ik ben naar de growshop gegaan en daar wisten ze het ook niet. Het zal dus een combi van factoren zijn.

 

Maar, eerst wintersport. En daarna zie ik het wel weer.

 

Greetzzzzzz,

 

Burn.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Misschien dat ik je het antwoord kan geven hierop?

 

Had nl zelf ook diep paarse bladeren en stelen bij mijn herrie kweek: fosfor tekort en een eerder probleem met watergeven gehad (te nat gestaan begin vd bloei met een lichte ph afwijking waardoor bemoeilijkte opname van).

 

Draai nu ronde met stekken van die planten van toen en heb hierop gestuurd (bloeivoeding, minder N en wat meer P) en heb nu alleen maar wat paarse bladsteeltjes van de temperatuur die laag is maar geen paarse gloed meer op het blad, paarse takken en vergelende bladeren eind week 4, begin week 5 waar ze vorige keer dus zwaar onder leden.

 

Ik heb ook zo'n vroegbloeier, eind wk 7 begin wk 8 is ze klaar en met flink toppen en knakken heeft ze nog aardig wat opgebracht, ook al was ze bevrucht. Ben nu wel blij want heb geen stek maar wel zaadjes :whistling

 

het erge strekken van deze soort kun je goed id hand houden door te toppen/fimmen en dit ook stug vol te houden en de lamp er zo kort mogelijk op. Pas ook op met grote hoeveelheden N, ze zijn er dol op maar gaan dan ook ineens extra ruimte tussen de internodes kweken :wacko:

Share this post


Link to post
Share on other sites

High....

 

Kweek nu NL's maar wil deze zomer een kweekje Heri's gaan zetten. Klote van je tegenvallende opbrengst en dat hele meeldauw gedoe...

 

Had ik ook veel last van bij mn vorige ronde met Power Flowers, lag bij mij aan een combo van te hoge LV en te slechte ventilatie (niet zozeer de afvoer van lucht maar meer een te slechte circulatie). Misschien de lucht nog wat beter laten "stromen" in je hok kan wat voordelen opleveren.

 

Maargoed ik gooi er nog een paar rondes NL tegen aan want dat bevalt me goed en van de zomer wil ik dan gaan voor een ronde Heri en Big Bang om eens wat anders te doen zegmaar.

 

Ben benieuwd naar je volgende ronde man

 

Laters :wacko:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...