Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Recommended Posts

thx jubie en peter. ik doe mn best

 

maar de plantjes zijn het zichzelf moeilijk aan het maken. 1 wordt lichter van kleur en 2 vertonen stress. dit komt denk ik omdat de potten echt te klein aan het worden zijn. maar zolang ik geen geslacht zie kan ik ze niet overpotten dus..

 

beetje gefucked. hoelang gaat dit nog duren zeg.

 

geduld is 1 ding maar straks hangen er nog 3 bladeren aan voordat ze geslacht tonen..

 

klote

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Maximus,

 

Planten gaan wel goed zo te zien. Alleen jammer van dat bladprobleem. Ik heb geen idee wat het is.

En dat geslacht tonen. Tja, meestal komt het geslacht wel ergens naar boven rond de zevende internode, maar ik heb ook wel eens plantjes gehad die dit niet deden (Of ik moet er overheen gekeken hebben met mijn regelmatig stonede kop). Als ik jou was zou ik er niet op wachten en alvast de mooiste planten in de hoop dat het vrouwen zijn overpotten. Als het mannen blijken te zijn kun je ze er altijd nog weer uittrekken toch? Vervolgens zou ik voor de zekerheid de planten gaan sexen. Dame Blanche heeft hier eens een topic over gemaakt. Dat is deze:

 

http://www.wietforum.nl/index.php?showtopi...+van+zaailingen

 

Dat sexen duurt wel twee weken, maar dan weet je het in ieder geval zeker.

 

gr.

 

NLKempic

Share this post


Link to post
Share on other sites

kheb de mooiste plantjes overgepot. de oregon in volle grond heeft nu een ( hopelijk ) DF vriendinnetje. was idd wel goed plan

 

dan heb ik ook nog een ierdbei in een pot gezet en daarnaast nog een DF.

 

de rest staat nog in hun eerste potten. de overgepotte planten gaan wrs dagje of 2 stilstaan door het overpotten maar ja. nu hebben ze tenminste wat meer ruimte.

 

probleem is wel: als ik nu bij de planten die nog in de kleine potjes staan zie dat er vrouwtjes tussenzitten, moet ik nog altijd wachten tot de overgepotte planten geslacht tonen. want ik kan die niet uit hun grote pot halen en wegsmijten als ik niet zeker weet dat ze mannetje zijn.

 

achja. ze zullen even op de tandjes moeten bijten in hun kleine potjes.

 

 

update volgt vanavond of morgen

 

max

Share this post


Link to post
Share on other sites

update:

 

double fun

 

med_gallery_17189_7937_1872631.jpg

 

ierdbei

 

med_gallery_17189_7937_2156248.jpg

 

links double fun en rechts oregon

 

med_gallery_17189_7937_2441027.jpg

 

med_gallery_17189_7937_1416481.jpg

 

de oregon in volle grond die eerder wat gekrulde blaadjes had maakt nu mooi groen blad aan. nice

 

med_gallery_17189_7937_139734.jpg

 

double fun in volle grond

 

med_gallery_17189_7937_1708414.jpg

 

de overblijvers in de kleine potjes

 

med_gallery_17189_7937_1844592.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat probleem had ik ook even niet aan gedacht. Duimen maar dat de vrouwtjes verpot zijn en de mannetjes zich eerst laten zien.

Kun je niet gewoon wat potten/emmers/kuipen bijhalen als er vrouwtjes zich in de kleine potten sneller laten zien dan de planten in de potten?

Share this post


Link to post
Share on other sites

pff ja.. zou ik kunnen doen maar ach. ze zullen wel nog even doorkunnen in die kleine potjes.. en als ze echt beginnen af te takelen zet ik ze ook in grotere potten. gedoe wel.

 

misschien volgend jaar feminised zaden kopen. maar ik zie wel veel mensen die dan ook nog mannelijke of erger nog herma's krijgen, ik vertrouw dat hele feminised niet 100%

 

weet er nog altijd niemand wat die oregon voorheeft met zn verkleuringen?

 

peace

Share this post


Link to post
Share on other sites

He Maximus....

 

Wat een heerlijk tuintje heb je man.....

Ze zullen nu wel lekker gaan groeien in de volle grond...

 

Over die ene dame met die bladproblemen....

Daar heb ik eens even voor gespeurd....

Het enige dat ik ben tegen gekomen wat er een beetje op lijkt is een tekort aan magnesium...

Misschien dat je hier wat aan hebt....

 

Succes verder..

 

Groeten Stokey..

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja kheb ook nog wat rondgezocht, calcium lijkt er ook wel op.. ik heb opgemerkt dat een paarse df het ook begint te krijgen, maar alleen aan de zijscheuten, de hoofdtop ziet er prima uit..

 

kvind het echt vreemd. zou niet fijn zijn als mn planten één voor één ten onder gaan aan dit verschijnsel. de oregon die het goed zitten heeft groeit desondanks de aandoening wel goed door..

 

zou het vanzelf kunnen bijtrekken of moet ik echt producten gaan kopen zoals bladvoeding en dergelijke?

 

max

Share this post


Link to post
Share on other sites

update

 

ben een tijdje weggeweest bij mn planten. ik trok wel oogjes toen ik daarstraks terug de tuin kwam ingestrompeld. ondertussen al meer geslacht zichtbaar. eindelijk. de ierdbei met de giga bladeren is n female, en de double fun in volle grond naast de oregon is ook een slet.

 

de zieke oregon is inmiddels bijgetrokken. je ziet nog een beetje de laatste symptomen van de ziekte maar het verdwijnt langzaam maar zeker.

 

ook heb ik de planten in volle grond mooi gebogen. je ziet echt een enorm verschil met de vorige update bij die gebogen oregon

 

PICS

 

een double fun die nog geen geslacht toont, mooie plant, hoop op n vrouw

 

med_gallery_17189_7937_881192.jpg

 

de female ierdbei met de grote bladeren

 

med_gallery_17189_7937_114175.jpg

 

de zieke oregon die nu aan de betere hand is. ze staat wel beetje stil heb ik de indruk. te kleine pot

 

med_gallery_17189_7937_3232554.jpg

 

de 2 chicks in volle grond. mooi gegokt van mij moet ik zeggen

 

med_gallery_17189_7937_2577609.jpg

 

med_gallery_17189_7937_1318780.jpg

 

dit is foto van de vorige update, je ziet goed wat buigen kan doen voor je planten

 

med_gallery_17189_7937_2441027.jpg

 

de 4 in de kleine potten, er zit daar ook één vrouwtje tussen. maar ik weet van alle planten in grote potten en volle grond dat ze vrouwtje zijn behalve één, de DF helemaal links op de foto hieronder toont nog niets. dus als deze een man zou zijn, smijt ik die vrouw bij de kleine potten erin. ik hoop dat het eenv rouw is want ze is mooier dan het wijf in de kleine pot :specool

 

med_gallery_17189_7937_2627424.jpg

 

de df die nog niets toont

 

med_gallery_17189_7937_3713627.jpg

 

dunne ierdbeivingers

 

med_gallery_17189_7937_3195164.jpg

 

gebogen df

 

med_gallery_17189_7937_1220315.jpg

 

df voor het buigen

 

med_gallery_17189_7937_1817863.jpg

 

van links naar rechts: DF ( geen geslacht ) ierdbei ( vrouw ) oregon ( geen geslacht ) df ( vrouw ) oregon ( vrouw )

 

med_gallery_17189_7937_840353.jpg

 

 

 

dat was het.

 

max

Share this post


Link to post
Share on other sites

ey leuk tuintje heb je :yummy: die gaan nog veel groter worden :wub:

mischien kun je de plantjes in de kleine potjes verduisteren oid

 

gr bloww :specool

Share this post


Link to post
Share on other sites

nope verduisteren niet mogelijk, ben te veel weg van huis daarvoor

 

max

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooie planten heb je daar Maximus, jammer dat je ze niet kunt verduisteren, hoeft maar paar weekjes

 

Het loont de moeite en je hebt al vast iets moois uit eigen bodem.

 

Hoop dat je geen mannen meer hebt.

 

Succes deze zomer.

 

Blowsterke

Share this post


Link to post
Share on other sites

strakke planten heb je daar kerel!

Wietstruikjes passen toch mooi in een tuintje he

thumbs up :specool

Share this post


Link to post
Share on other sites

He Maximus,

 

Ze gaan ook lekker bij jou he?

Wowwwwwwwww...........

 

Echt mooie resultaten hoor.....

 

 

Groeten Stokey..

Share this post


Link to post
Share on other sites

thx gasten. de eer gaat allemaal naar mijn moeder die de planten verzorgt :yummy:

 

geen blok meer en 3 maand vakantie, ik ben dus de laatste tijd niet veel thuis, en dan zorgt de mama voor de bengels he :specool

 

ze doet het goed. ik heb ze gisteren uitgelegd hoe je geslacht kan zien haha. snapte er niet teveel van volgens mij.

 

ach ja, ik hoop gewoon dat die linkse DF een vrouw is. echt mooie sterke plant. zou echt perfect uitkomen, dan zijn al mn mooiste en gezondste planten vrouwen en kan ik me vol concentreren om die 4 zo sterk mogelijk te maken en een dikke oogst binnen te halen.

 

maar dat zal ik pas binnen een klein weekje kunnen weten want morgen vertrek ik 3 dagen naar summerjam in duitsland. dus binnen week zal ik nog wel ergens updaten

 

jooo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fijne vakantie man! Ik hep ook zo'n moeder maar woont beetje ver weg. Gaat goed komen daar! Heb je je moeder uitgelegd hoe ze foto's moet uploaden? Ggggg

Share this post


Link to post
Share on other sites

heeey die max

 

alles goed? hier wel..

je schatjes zien er goed uit

dat word een mooi tuintje vol zeg ...

ga zo door ...succes er mee

 

Greetzz G&B

Share this post


Link to post
Share on other sites

update:

 

planten groeien goed door, hier en daar wat kleine probleempjes maar niets te ernstig. de linkse df toont wel nog altijd geen geslacht, zeer vreemd aangezien ze anderhalve meter groot is al...

 

foto's

 

deze toont nog altijd geen geslacht

 

med_gallery_17189_7937_1124845.jpg

 

ierdbei

 

med_gallery_17189_7937_2197861.jpg

 

ik ga nog men best mogen doen deze wat uit elkaar te houden

 

med_gallery_17189_7937_737804.jpg

 

overblijvers die volledig stilstaan, de linkse wordt helemaal paars, de stam en stengels, mooi om te zien. ik ga de overige 2 wegdoen denkik en de linkse nog overpotten in de hoop dat dit een vrouwtje is. dan kan ik die in de grote pot steken moest die grote df een man zijn.

 

med_gallery_17189_7937_858528.jpg

 

vrouwelijke oregon in kleine pot

 

med_gallery_17189_7937_1700746.jpg

 

dit zie ik bij de df in volle grond

 

med_gallery_17189_7937_2029132.jpg

 

en bij de df in de pot zie ik gele bladpunten, hoe komt dit? ze krijgen geen voeding. voedingstekort?

 

med_gallery_17189_7937_1424991.jpg

 

overzichtje van de tuin

 

med_gallery_17189_7937_782060.jpg

 

 

dat was het, beetje regenachtige dag dus wat sucky foto's maar de planten genieten er wel van volgens mij na die droogte de laatste weken.

 

weet er iemand wat die verkleuringen veroorzaakt? thx

 

max

Share this post


Link to post
Share on other sites

kleine update

 

ik heb wat gesnoeid in mijn planten en heb er 3 weggesmeten. de oregon met die vreemde ziekte was nu aan de betere hand maar heb hem ook maar weggesmeten.

 

ik heb nog dat oregonwijfje dat in de kleine pot stond overgepot en die ierdbei die stilaan helemaal paars wordt, stam en al

 

de 2 lelijkaards die ik heb gehouden, ze zijn nu wat geel en verpieterd maar nu ze overpot zijn zullen ze wel weer mooier worden

 

med_gallery_17189_7937_2422660.jpg

 

de ierdbei die helemaal paars wordt. ik heb bij andere kwekers opgemerkt dat wanneer ze zo'n feno hebben met paarse stengels etc dat de blaadjes van die planten altijd wat lichter blijven.. we zullen zien of de bladeren donkerder worden want nu zien ze gewoon geel van in die kleine pot te staan

 

med_gallery_17189_7937_3332067.jpg

 

hier zie je de wortels van de weggesmeten planten.. geen wonder dat die niet meer groeien haha, er zat geen grond meer in die pot

 

med_gallery_17189_7937_2144517.jpg

 

zoals het tuintje er nu bijstaat.

 

med_gallery_17189_7937_2679129.jpg

 

 

 

nu is het wachten tot die grote df links geslacht toont. als het een man is doe ik 1 van die 2 gele planten in het midden in die pot. de gele oregon is een wijf. die paarse ierdbei toont nog niets.

 

als die grote df een wijf is laat ik die gele gewoon in de pot staan en zie wel wat er gebeurt. normaal zouden die ook al weggesmeten zijn dus maakt niet veel uit. als het een man is moet ik kiezen tussen die 2 gele achterblijvertjes ;) welke raden jullie aan te houden in het geval de df een man is? ik vind die paarse feno wel interessant

 

max

 

 

edit: ik ben eigenlijk vergeten foto's te nemen van alle andere planten die bij een maat staan. daar staan er nu ook een stuk of 10 allemaal in volle grond. zelfde soortjes. zal binnenkort is foto's uploaden. jooo

Share this post


Link to post
Share on other sites

weet er niemand wat die verkleuring veroorzaakt bij de df in de vorige update?

 

 

de 2 verpieterde planten komen er al weer bovenop in hun nieuwe potten.

 

 

 

max

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey maximus, het lijkt een voedings tekort.

maar als ze de laatste tijd veel buten hebben gestaan denk ik eerder teveel water.

PS. als je ze gaat verpotten ben je er denk ik ook wel vanaf

verder allemaal heel mooi man.

 

grtz peter

Share this post


Link to post
Share on other sites

maar het is bij een plant in volle grond... :rolleyes: en ze staat er nog niet lang dus er zou nog genoeg voeding in de grond moeten zitten..

 

alle planten staan nu ook in hun definitieve pot dus ze gaan niet meer worden verpot.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het lijkt mij meer op een te hoog ec dus gewoon water geven en geen voeding of minder voeding der licht genoeg voeding zo te zien :rolleyes:

Heel klein beetje kalk doet wonderen :P

Greetz

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja maar in de volle grond is de toplaag niet de vruchtbare hé, deze is ideaal om in te zaaien maar als de plant voeding nodig heeft moeten de wortels toch flink diep zitten.

 

grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...