Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Recommended Posts

da gaan we allemaal opsmoke. wel kut da we dat na de vakantie pas gaan hebbe :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

thx :P

 

ik zie duidelijk verschil in de planten qua vertakkingen, sommige zijn al mooi vertakt, bij anderen zijn de vertakkingkjes nog vrij klein. ik heb dus al ongeveer n vermoeden welke de vrouwen zijn en welke de mannen. binnenkort zal ik wel uitsluitsel krijgen :D

 

peace

Share this post


Link to post
Share on other sites

dit zijn trouwens de potten waar ik de vrouwen in ga zetten.

 

med_gallery_17189_7937_1570416.jpg

 

med_gallery_17189_7937_1584920.jpg

 

med_gallery_17189_7937_2920473.jpg

 

de andere pot is de pot waar de plant van vorig jaar in stond

 

med_gallery_17189_5175_2919458.jpg

 

die pot is ook de kleinste pot, dus in nog grotere potten gaan ze minstens zo groot worden als die van vorig jaar. hoop ik. ik hoop wel dat het beter afloopt nondedju:

 

med_gallery_17189_5175_1273699.jpg

 

en ja de andere in volle grond. ook een goei grote put voor graven een dezer dagen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

update. alle planten hebben nu ongeveer de bovenkant van het stokje gehaald. flink gegroeid op korte tijd moet ik zeggen. mineervliegjes zitten er nog maar de larven zijn weg, dus no problem.

 

foto's:

 

26 mei

 

med_gallery_17189_7937_1291008.jpg

 

vandaag

 

med_gallery_17189_7937_1062662.jpg

 

mooie feno, deze oregon, stervormige bladeren

 

med_gallery_17189_7937_2866507.jpg

 

naamkaartje zegt het al

 

med_gallery_17189_7937_3397236.jpg

 

med_gallery_17189_7937_2873716.jpg

 

zij aanzicht van de paarse DF

 

med_gallery_17189_7937_3406883.jpg

 

bovenaanzicht

 

med_gallery_17189_7937_1385136.jpg

 

vind die oregonblaadjes er echt grappig uitzien

 

med_gallery_17189_7937_1074319.jpg

 

nog eens die coole feno oregon. ik ga pissed zijn als deze een mannetje is

 

med_gallery_17189_7937_2942597.jpg

 

med_gallery_17189_7937_69540.jpg

 

de grootste, een DF die ik verdenk van mannetje te zijn,ze is veel gestrekter dan de rest én ze is hoger maar heeft minder internodes dan de rest

 

med_gallery_17189_7937_4214510.jpg

 

hier en daar was gescheurde blaadjes, gisteren hard gestormd, maar verder niets aan de hand, deze ochtend stonden ze er allemaal mooi bij

 

ik heb beslist van 2 planten in volle grond te zetten ipv 1. hopelijk tonen ze tegen het weekend allemaal geslacht en kan ik ze in hun definitieve potten en grond steken. en ondertussen praise ik the lord dat ik van elk soortje een wijfje heb. zou echt chill zijn om 3 soorten wiet te hebben op het einde.

 

max

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze groeien lekker zo te zien, fris groen. Nu hopen op veel sletjes en dan gade dees jaar absoluut een lekkere oogst hebben.

Share this post


Link to post
Share on other sites

thx man, khoop het, vorig jaar was major dissapointment. veel werk in gestoken en niets teruggekregen. maar ja daar kon ik weinig aan doen. als je een stek krijgt verwacht je dat die vrouwelijk is.

 

dit jaar zàl ik oogsten.

 

mark my words

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heeey max,

 

Dat ziet er heel mooi uit allemaal

Dit jaar gaat het zeker helemaal goed komen met je!!

Suc6 met je kweek

 

Greetz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey max!

 

Zien er mooi uit je planten! Staan ze ondertussen niet een beetje moerassig met al dit klote weer?

Voorderest hoop ik dat je meer geluk hebt als vorig jaar! Ach zullen vast wel paar vrouwtjes bij zitten je hebt aardig wat planten^^

Ook mooie closeup's van die vervelende larven!

Veel growplezier!

 

Gr. PM

Share this post


Link to post
Share on other sites

joo

 

ja het regent wel veel de laatste dagen maar ja.. gratis water met goede pH :) en er zitten gaten in de potten dus ze zijn safe.

 

dat ze maar snel geslacht tonen, normaal doen ze dit toch vanaf de 6de internode?

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey maximus.

staat er mooi bij :) wanneer ga je die oregon en eirdbei enzo over potten?

succes, grtz ptr

Share this post


Link to post
Share on other sites

jo peter, eens ik geslacht weet, anders werk voor niets. :)

 

ik denk dat die oregons serieus warmtegevoelig zijn want 2 dagen geleden was het heel slecht weer en zagen ze er prima uit. vandaag is het goed bakken buiten en een paar oregons zijn hun blaadjes aan het krullen. het kan niet zijn van te weinig water want het heeft net 2 volle dagen geregend. dus ik denk dat ze heel warmtegevoelig zijn, kan dit? ik zie geen andere oorzaak. de rest heeft het niet

Share this post


Link to post
Share on other sites

heeey die max

 

 

ziet er mooi uit hoor gaat weer een stuk beter

zo te zien .... mooi aanzicht van bovenaf......

succes ermee ...

 

greetzzz G&B

Share this post


Link to post
Share on other sites

yes yes, een plant toont geslacht, n wijfje.

 

één van de oregons, wel de lelijkste. nu ja, niet de lelijkste maar ze heeft toch de minste vertakkingen van alle oregons, en misschien wel van alle planten.

 

gisteren heb ik gespoten tegen de beestjes en het lijkt er eindelijk op dat ze doodgaan, ze hebben bij sommige planten namelijk serieuze schade aangericht bij het nieuwe groen. ook heeft mijn favoriete oregon een tekort aan iets maar weet niet wat.

 

straks zet ik er een foto op.

 

bij alle potten komen ook vanonder de wortels tevoorschijn, zou dit ook een van de oorzaken kunnen zijn? dat de potten te klein worden?? ik hoop zo snel mogelijk geslacht te weten van alle planten zodat ik ze kan overpotten. ik denk dat ik het eerste oregonvrouwtje vandaag de grond in ga stoppen.

 

max

Share this post


Link to post
Share on other sites

foto's

 

med_gallery_17189_7937_810390.jpg

 

med_gallery_17189_7937_828310.jpg

 

de oregon met het probleem

 

med_gallery_17189_7937_335631.jpg

 

med_gallery_17189_7937_217526.jpg

 

de rest doet het prima

 

med_gallery_17189_7937_1503457.jpg

 

 

 

max

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lekkere wijven... :rofl

 

En by the way, volgens mij nix aan de hand, das gewon hong blad wat nog groen moet worden...

Tenminste..... <_<

Ik ben niet de kenner.....

 

Stokey..

Share this post


Link to post
Share on other sites

jo stokey thanks

 

maar ik denk toch dat ze met een tekort zit, het is niet het gewone lichtgroen van nieuw blad maar soort vlek achtig gedoe

 

wel beetje kut dat de eerste plant die geslacht toont mn minst favoriete is <_< met haar opgekrulde bladeren en kleine vertakkingkjes. de andere planten, ik zal er binnenkort een deftige update van doen zijn allemaal echt al mooi vertakt en vooral de ierdbei's gaan enorm de breedte in. ach ja ze staat nu lekker ruim in de volle grond, we zullen wel zien. heb toch wel vrij grote put gegraven.

 

omdat de ierdbeis zo in de breedte groeien ga ik ( als er n wijf van overblijft, ik hoop het, het zijn alle 2 echt heel mooie planten qua structuur ) één van de 2 in een pot zetten.

 

het klote is, als de 2 ierdbeis nu geslacht tonen en het zijn allebei vrouwen.. ik kan niet die 2 vrouwen elk in een pot zetten want dan heb ik maar plaats meer voor 1 plant in de volle grond. terwijl ik nog 2 soorten over heb.

 

ik ga dus moeten wachten met de rest over te potten tot ik van alle planten geslacht weet, zodat ik de mooiste kan selecteren en hopelijk van elke soort tenminste 1 plant heb.

 

hopelijk laten de anderen niet te lang op zich wachten want de wortels komen beneden door het gat, en ik kan me voorstellen dat dat niet echt zooo goed is.

 

duimen maar

Share this post


Link to post
Share on other sites

max verveeld zich echt massive dus wat foto's getrokken

 

de haartjes bij de oregon die in de volle grond staat nu

 

med_gallery_17189_7937_2029251.jpg

 

en hier kan ik niks van opmaken...

 

med_gallery_17189_7937_240981.jpg

 

very nice ierdbeitje, vind qua structuur de eirdbei's het mooist, zonder te toppen of buigen de mooiste vertakkingen

 

med_gallery_17189_7937_32745.jpg

 

de 2de ierdbei, mooi stammetje al

 

med_gallery_17189_7937_2638754.jpg

 

met grote bladeren

 

med_gallery_17189_7937_549293.jpg

 

mn mooiste oregon met nu toch wel duidelijk echt een probleem

 

med_gallery_17189_7937_832565.jpg

 

een van de ierdbei's met de DF met paarse trekjes

 

med_gallery_17189_7937_918582.jpg

 

 

als iemand weet wat dat probleem zou kunnen veroorzaken.. please help, zou zonde zijn als deze het straks opgeeft

Share this post


Link to post
Share on other sites

Plantjes zien er nice uit, alleen idd wel kut dat ze hun geslacht maar niet willen tonen...

 

Hopelijk weet iemand hier een oplossing voor de zieke DF want dat is echt wel een lekker wijf(hopelijk)

 

Ik duim voor jullie, baby's!

Share this post


Link to post
Share on other sites

leuk om meer mensen te zien met ierdbeitjes in het pakket ben er zelf ook erg tevreden over <_<

mooi plantje en groeien lekker door :rofl

succes met de plantjes en keep um greeen

 

greetzzzz P.

Share this post


Link to post
Share on other sites

jo leo man,

 

ja ze mogen opschieten inderdaad. maar 1 wijf is toch al mooi, de rest zal wel snel volgen want ze beginnen allemaal minuscule dingetjes aan te maken in de oksels, binnenkort zal ik kunnen opmaken of dat ballen of haren zijn <_<

 

en het is een oregon met een probleem :rofl

 

jo placebo, ik check je verslag ook regelmatig. ja die ierdbeitjes zijn sweet. zitten ook wel duidelijke verschillen in bij mij, eentje maakt echt gigantische bladeren aan, terwijl de andere plant kleine(re) blaadjes aanmaakt.

 

ben echt benieuwd of ze vrouwen zijn want ze zien er allebei alles behalve mannelijk uit. maar ja dat zullen we binnenkort wel zien

 

max

Share this post


Link to post
Share on other sites

niet veel te zeggen, plantjes zijn goed gegroeid en zien er gezond uit. ( behalve die ene oregon )

 

med_gallery_17189_7937_1525821.jpg

 

ze nemen wel hun tijd met hun voorbloei zeg, kan hier nog niets uit opmaken

 

med_gallery_17189_7937_2398912.jpg

 

med_gallery_17189_7937_1689212.jpg

 

med_gallery_17189_7937_466983.jpg

 

med_gallery_17189_7937_818601.jpg

 

med_gallery_17189_7937_2123172.jpg

 

oregon:

 

med_gallery_17189_7937_148370.jpg

 

11 vingerig ierdbeiblad, gaat goeie kant op

 

med_gallery_17189_7937_1832758.jpg

 

nog ierdbeitje

 

med_gallery_17189_7937_3323835.jpg

 

med_gallery_17189_7937_1809951.jpg

 

oregon

 

med_gallery_17189_7937_2608435.jpg

 

de zieke oregon

 

med_gallery_17189_7937_871056.jpg

 

opzij, op zich wel mooie plant vind ik

 

med_gallery_17189_7937_2799568.jpg

 

gebogen oregon in volle grond, ga ik later nog feller buigen, laat ze eerst wat bekomen van het overpotten

 

med_gallery_17189_7937_2552605.jpg

 

de rest van de bende

 

med_gallery_17189_7937_2750257.jpg

 

 

dat was het, als ik meer geslacht zie doe ik nog een update. hoop dat het niet te lang meer duurt.

 

oja, weet er niemand wat er scheelt met de oregon? zie nog mensen op het forum met dit probleem maar daar weet ook niemand wat er scheelt.

 

peace

Share this post


Link to post
Share on other sites

Howdy Maximus,

 

Je planten zien er echt super uit!! echt om van te smullen :lol:

Ik begin ook iets te zien bij mijn Ierdbei en Freebees maar kan er ook nog niet veel uit opmaken, het wachten duurt echt heel lang...

 

Wat er met je oregon mis is zou ik niet kunnen zeggen, wel ziet de rest er heeel gezond uit

 

Succes nog

 

Ciao,

 

The Juub

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey maximus.

ik heb ongeveer de zelfde verschijnselen bij 1 van me bbangs, ik zat zelf te denken aan het mozaiek virus.

ik geloof dat dat door een te lage thempratuur kan komen, ik weet niet of dit aanstekelijk is voor de andere planten.

 

de rest ziet er wel optimaal uit man :lol:

 

grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...