Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

junkie4ever

ideale opstelling filter

Recommended Posts

Beste mensen

 

We hebben al hoge temperaturen gehad in het voorjaar waarbij de temparatuur in mijn tent al snel kan oplopen naar bijna 31 C en waarbij mijn afzuiger van 500cm3 vaak al maximaal draait. Het vermogen van mijn lamp is 600 watt en hangt in de breedte richting en belicht de toppen op een hoogte van 35cm . Het filter hangt in de breedte richting in de nok bij de ingang. van de tent.

Ik heb 2 actieve inlaten die links en rechts boven de tent de frisse lucht binnen blaast enzo volgens de natuurwet naar beneden laat vallen.

 

Als het eerdaags hartje zomer wordt is, betwijveld het mij of ik kan draaien ivm te hoge temparaturen

 

Ik ben benieuwd hoe jullie de de setup hebben gedaan van jullie inlaat, kap en filter .

 

 

Alvast bedankt

 

J4E

Share this post


Link to post
Share on other sites

de lampekap met open kant naar de ingang toe.

voor de ingang hangt de ventilator..zwenkventilator op de kop gehangen en blaast in de open kant van de bulb.

de lucht inlaat slangtrek ik door tot net naast de ventilator.

de toppen recht midden onder de lamp krijgen zo ook meeste frisse lucht.

schuin tegenover lucht ingang staat de 500m3 box op de grond- op een ikea kussen geluidsstil te zoemen.

 

wel gunstig als je ergens extra raampje open kan zetten.

als je ruimte waar de tent staat niet te ventileren is .. dan blaas je de hitte nooit goed weg...

 

lamp hitte is niet zelfde als omgevings temp

 

je wilt de lamp hitte zsm weg hebben..dus op de lamp blazen met fan...

 

 

 

zelfs met hoge temp kan je wel draaien .. zet je tent minder vol , en zet extra fan neer...

kies een soortje dat veel skunky eigenschappen heeft..zoet en sativish..dan heb je meer succes..

 

ook kan je met een paar tl buisjes ervoor zorgen dat je je temp op moeilijke dagen kan bedwingenm : knal je 600 watt een uurtje uit , en zet je tl buisjes aan.

als weer wat koeler is kan weer alles aan zetten..een uurtje is vaak genoeg ..

zo voorkom je dat de temp non stop doorstijgt...

 

minder oogst , maar prima te roken...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Deze man werkt op overdruk, houdt daar even rekening mee met het advies...

 

Doc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

oei goed puntje

 

in dat geval 1 actieve inlaat zo dichtmogelijk bij de bulb...met minifan op de bulb gericht.

de andere actieve inlaat richt je op zwenkventilator die tussen lamp en toppen blaast.

 

de inlaatpunten buiten je hok kan je op de grond leggen om de laagste temperatuur te vangen.

hang je filter in de nok , zo ver mogelijk van je inlaatpunten.

 

evt een 3de minifan die ook tussen toppen en lamp in blaast.

luchtbeweging = belangrijk

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Doc

 

Foutje bedankt Doc, vergeten te melden dat ik op overdruk werk, wel zo makkelijk dat je in de buurt was <_<

 

@Mediteer

 

Mijn slangen zijn te kort om nu de setup geheel te veranderen, filter laten hangen en 1 inlaat. De andere inlaat heb ik zo dicht mogelijk bij de ventilator kunnen hangen.

De Kap heb ik met de bulp richting de ingang gehangen.

 

Uitslag:

 

Temparatuur op de toppen is van 29,5C naar 26.8C veranderd.

Temparatuur op de uitblaas van 25,5 naar 28C.

 

Hoera :innocent:

 

Denk toch dat het filter de meeste frisse lucht weer afvoerde doordat hij te dicht bij de inlaten hing.

 

Tot zover bedankt Mediteer

 

Ik ga morgen naar de plaatselijke GS om voldoende lengtes van de slangen aan te schaffen.

 

Binnenkort zal ik mijn bevindingen opnieuw met jullie delen

 

groetjes

 

J4E

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tis al weer een geruime tijd geleden, ik heb veel geëxperimenteerd en gelezen en ben toch van mening dat de planten bij overdruk het erg goed doen enwel bij temperaturen rond de 32 C.

Ik gebruik bij deze setup geen fans, de verse lucht laat ik boven in de tent binnenkomen en ik heb er voor gezorgd dat de verse lucht op de kap valt.

Het filter hangt nog steeds achter in de tent.

 

Temparatuur op de toppen is van 26.8C naar 32C.

UItlaat temparatuur 28C. naar 30C.

 

Dat warme lucht stijgt en koude lucht daalt is een gegeven feit, maar is het dan ook zoals bij onderdruk er minder lucht in de tent aanwezig is dus denk ik dan ook minder Co2 en bij overdruk veel meer lucht en meer Co2?

 

Ik las laatst een topic waar ook hoge temparaturen het probleem was.

Als advies gaf jij Medi-teer toevoeging van Co2 aan de kweek

 

Ben benieuwd

 

groet

Share this post


Link to post
Share on other sites

tja, ik heb mijn filter op de grond staan en de verse lucht komt aan de ander kant binnen via inblazer.

met wat ventilatoren word deze dan door de ruimte verspreid.

 

had in een ander hok mijn filter boven hangen en weer een ander stonden ze achterin op de grond.

 

kijk in deze of dit goed gaat kwa warmte, hok heeft een andere vorm.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hi Gerrit11

 

Warme lucht stijgt omhoog en koude lucht zakt.

Met je filter op de grond lijkt het mij dat je meer koude, dan warme lucht afzuigt.

Weet niet hoe warm het wordt in jouw hok, maar naar mij weten is het verstandig je filter boven in je hok te plaatsen..

 

J4E

Share this post


Link to post
Share on other sites

De lucht inlaat onder in en het koolfilter afzuig boven in.

 

Er voor zorgen dat er een lichte onder druk situatie ontstaat. De wietlucht kan zo nooit aan hok ontsnappen !

 

Hiervoor kun je een drukverschil meter gebruiken

 

 

1036.jpg

 

1 slang in het hok brengen, de hoogte waar de slang komt te hangen maakt niet uit het gaat er om dat de statische onderdruk, bij gesloten tent of hok moet je er voor zorgen dat de druk negatief wordt en blijft !

 

Dit kun je gemakkelijk inregelen door een druk verschil meter te plaatsen, vervolgens de toevoer ventilator(en) te koppelen aan de afzuig ventilator(en).

Hiermee blijft het hok of tent in balans als de regelaar op hogere of lagere stand geschakeld wordt.

 

Het inregelen :

 

Zet de ventilatoren aan . Sluit hok of tent af en lees de meter af.

Deze moet een negatieve druk aangeven (een slang op de rechterkant van het voorbeeld plaatje aansluiten en die in het hok of tent voeren, een onderdruk zuigt het vloeistof de meter in).

Geeft de meter niets aan, de toevoerventilator iets meer weerstand geven door de luchtinlaat gedeeltelijk af te plakken met b.v. een plakbandje of een klep monteren en deze iets dicht zetten.

Dan de meter aflezen tot deze een waarde aangeeft .

 

LET OP !!! Het inregelen met een schone filters en gesloten hok of tent !

 

Met dat het koolfilter vervuild geeft de meter minder druk verschil aan.

Je kan zo goed in de gaten houden of het filter dicht slaat of vervangen moet worden.

 

Hoeveel wordt er in geblazen ?

Hoeveel is de overdruk ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
hi Gerrit11

 

Warme lucht stijgt omhoog en koude lucht zakt.

Met je filter op de grond lijkt het mij dat je meer koude, dan warme lucht afzuigt.

Weet niet hoe warm het wordt in jouw hok, maar naar mij weten is het verstandig je filter boven in je hok te plaatsen..

 

J4E

 

ik heb mijn filter rechtop op de grond staan en de verse lucht komt uit tegenovergestelde richting.

op die manier gaat de verse lucht door de planten heen.

 

maar je hebt gelijk kwa warmte, die gaat naar boven.

 

misschien verander ik t nog snel, eerst ff paar dagen proefdraaien..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...