Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Mooiweer

Daarom blijft wiet verboden, bedankt hippies

Recommended Posts

@rock fever

ik dacht net helemaal het zelfde te zeggen nictone is onmogelijk te vergelijken met THC

je kunt net zeggen een appel is 10x sterker dan en peer

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat zijn echt focking veel vitaminen XD

Share this post


Link to post
Share on other sites
70 maal zo sterk als nicotine...Hoe in godsnaam vergelijk en bereken je de sterkte van twee totaal verschillende stoffen?

Achja, die Vlaamse Bangertjes toch. Dat ze hun propaganda en hun onafhankelijkheid steken waar de zon niet schijnt.

 

dus enkel op basis daarvan zeg jij 'ik stem er lekker niet op' ?

 

Je hebt ook mensen die Vlaams Blok stemmen, om wat voor reden dan ook, als dom ervaren.

Over BELGISCHE partijen en hun drugsstandpunten, hier.

 

iSmellSmoke: een nietszeggende video, ik kan je ook blunders tonen van traditionele partijen zoals freya die de vierkantswortel van 25 niet kent

 

ik ben trots om Vlaming te zijn en wil vechten voor Vlaamse onafhankelijkheid, ik vind dat een mooi doel :huh:

ik heb het programma gelezen en dat kan niet van de meeste tegenstanders gezegd worden hier, wat je te lezen krijgt in de pers en media over die partij is altijd negatief!

enkel het VB is zo pro Holland hoor, zij willen verdere samenwerking op alle vlakken. al die Nederlanders die Vlaanderen willen inlijven moeten beseffen dat dit niet gaat met linkse Vlaamse partijen. het zijn de nationalisten en separatisten die jullie beste vriend zijn. :rolleyes:

jullie horen verdorie trots en fier te zijn op jullie Nederland en ook jullie taal. mensen die hier komen moeten zich aanpassen aan onze normen en waarden en niet andersom.

 

en ja ik geef jullie 100% gelijk hun standpunt over drugs is gewoon om van te kotsen maar het is kortzichtig enkel je stem daarvan te laten afhangen, daar zal iedere politicoloog het mee eens zijn.

ach ik ken een pak VB stemmers die fameus wat af blowen en snuiven hoor terwijl het nu toch ook niet mag.

hoe naïef ben je te denken dat alles gelegaliseerd gaat worden wanneer je niet op die partij gaat stemmen. :whistling

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

@Maeva

 

Ik denk niet dat alle Nederlanders Vlaanderen bij Nederland ingelijfd willen hebben.Jullie gaan dan toch ook een probleem krijgen met ons taalgebruik, waar heel veel Franse woorden inzitten.Jullie Vlamingen spreken tenminste nog echt Nederlands.De sociale en bedrijfscultuur van de Nederlanders en Vlamingen is totaal verschillend, dus dat gaat nooit werken.Ik heb dit niet van mezelf, maar van de Vlamingen zelf die hier in Nederland gewerkt hebben.

Dat de Vlamingen en de Walen niet met elkaar kunnen samenwerken, is een probleem dat ze zelf moeten oplossen en dan zeg ik kijk naar Canada (Frans/Engelstalig) en de VS (Spaans/Engelstalig).

 

Ik heb hier iets over een discussie over het partijprogramma op het forum ter support van de PVV.De site wordt door de PVV niet zelf beheerd.

 

Namaste :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ maeva

natuurlijk is het compleet onverantwoord om op een partij te stemmen enkel omdat deze cannabis wil legaliseren..

maar de regeling duidelijker willen strenger maken, voelt dat dan niet als een partij die niet veel om persoonlijke vrijheid geeft?

ook zijn ze in al hun denken zeer conservatief, bv tegen abortus en homohuwelijk (weer iets dat persoonlijke vrijheid belemmert)

en een splitsing wil ik ook niet. ikzelf zou het zeer fijn vinden om vlaanderen aan nederland te koppelen (hebben we tenminste een eentalig land) maar zij willen echt een onafhankelijk vlaanderen..er is geen "vlaams volk" zoals zij dat zeggen

en misschien doet vlaanderen het nu wel beter, wallonie had vroeger wel de economische macht in de tijd van de industrie daar.en toen wou wallonie ook geen afsplitsing.

ik ben geen vlaming, geen belg, maar een wereldburger.

 

en mijn excuses als mensen vinden dat deze topic teveel over politiek ipv cannabis gaat..

als mensen hier iets op tegen hebben zal ik stoppen met pol discusies op dit forum.

 

grtz 2j

Share this post


Link to post
Share on other sites

elmanito, wij problemen met frans taalgebruik? De helft van ons land spreekt frans jongen :whistling . Bovendien zijn er bij ons ook al aardig wat franse en andere woorden ingeslopen.

 

Maeva, ik snap niet waarom je denkt dat ik hun andere standpunten niet gelezen zou hebben? Ik heb élk partijprogramma gelezen. Dat doet een student politieke wetenschappen nu eenmaal :rolleyes: .

De visie die jij geeft is ook die typische kortzichtige visie van een vlaams bangertje. Altijd maar neuten over 'ons' land, 'onze' normen, 'ons' geld. Ik voel me geen vlaming, deel je traditionele waarden niet en ik ben voor solidariteit. Heb ik nu geen recht meer hier te wonen?

 

Vlaamse onafhankelijkheid:

Wat is een vlaming? Is een Antwerpenaar een Vlaming? Of een Limburger? Als je dan toch zo met de geschiedenis wilt dwepen,doe het dan correct. Als je Antwerpenaar, Limburger of Vlaams Brabander bent, dan eis je een onafhankelijk Brabant;). Dat het VB gebruikt maakt van de vlaamse onafhankelijkheid dient volgens mij enkel om een wij-zij-gevoel te creeeren.

Dat de flaminganten altijd klagen over de 'constructie' Belgie snap ik niet. Vlaanderen is evengoed een constructie. Net als elke andere natie. Je VOELT je Vlaming. Nationaliteit is iets gevoelsmatig, niet iets natuurlijks. Elke cultuur is gewoon een constructie door de mens gemaakt.

Waarom zou ik trots moeten zijn dat ik Vlaming ben? Moet ik trots zijn op al die haat, racisme, onverdraagzaamheid? Moet ik er trots op zijn dat we hier de meest norse mensen ter wereld hebben die afgeven op alles en iedereen, die klagen over alles,....? Wat houdt Vlaming zijn in? Blank, katholiek, hetero en bekrompen zijn?

Wat zijn 'onze' waarden? Anti-abortus, tegen homohuwelijk, tegen drugs, tegen jeugd, tegen multiculturaliteit? Sorry ik deel je waarden niet. Ik ben niet zo graag anti. Ik hou van persoonlijke vrijheid en wil ze niet beperken.

Natuurlijk is het VB er op uit mensen die 'anders' zijn hun vrijheid te beperken. Het hoofddoekenverbod is een mooi voorbeeld. Hoe kan een staat verbieden wat je draagt? Ik draag toch zelf wat ik wil? Of die vrouw nu een hoofddoek opheeft of niet, ze wordt er heus niet minder religieus door hoor! Dit is gewoon weer een mooi voorbeeld van onverdraagzaamheid en je wil willen opleggen aan anderen ook al heb je totaal dat recht niet. Gaan we binnenkort alle lange jassen verbieden? Er zou een bom kunnen onderzitten;).

Aanpassen aan onze normen en waarden is voor jouw wel makkelijk praten. Hebben mensen geen recht te dragen wat ze willen, te geloven wat ze willen, te eten wat ze willen, te DOEN wat ze willen, te praten hoe ze willen? Natuurlijk verwacht ik ook dat men zich hier verstaanbaar maakt in het Nederlands, Frans of Engels, maar wat maakt het uit als ze thuis Arabisch of weet ik wat praten? Wat maakt het uit dat er hier een moskee wordt opgetrokken? Geldt de grondwet of de mensenrechten dan toch niet voor iedereen? Mogen die plots geschonden worden als het een islamiet of neger is?

Ik wil trouwens de eerste Vlaming wel eens tegen komen die in een ander land gaat wonen en volledig integreert. Jij, als trotschen vlamink, moet daar toch wel mee akkoord gaan dat dat niet gebeurt? Je laat je eigenheid toch niet vallen? Je wilt die vlaamse ziel toch behouden?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

@rock fever

Bien sur je sais que une grande parte de La Belgique parle Francais .:wacko: Een tijdje terug sprak ik nog een Vlaamse vrouw die hier in Nederland ook gewerkt had en mij vertelde dat er Vlamingen zijn die nog geeneens het restaurant La Place (V&D) binnenstappen wanneer ze in Nederland zijn vanwege de naam La Place, dus ik neem aan dat er ook genoeg Vlamingen zijn die absoluut geen Franse woorden gebruiken in hun taalgebruik.Dit effe terzijde, want we raken off topic.

 

Veel rechtse partijen hebben een kortzichtigheid mbt het Cannabisbeleid.De VVD in Nederland is ook helemaal omgezwaaid dankzij die Fred Teeven en kraamt nu ook totale onzin uit.Veel rechtse en bepaalde linkse politici zitten vastgeroest in hun bureaucratische denkvermogen, waardoor innovatie in de politiek ver te zoeken is.

 

Namaste B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Maeva, ik snap niet waarom je denkt dat ik hun andere standpunten niet gelezen zou hebben? Ik heb élk partijprogramma gelezen. Dat doet een student politieke wetenschappen nu eenmaal wink.gif .

De visie die jij geeft is ook die typische kortzichtige visie van een vlaams bangertje. Altijd maar neuten over 'ons' land, 'onze' normen, 'ons' geld. Ik voel me geen vlaming, deel je traditionele waarden niet en ik ben voor solidariteit. Heb ik nu geen recht meer hier te wonen?

 

je voelt je geen vlaming maar je voelt je wel een belg en bent daar waarschijnlijk trots op. wel dat is belgisch nationalisme, dat mag maar het is dan hypocriet om af te geven op Vlaams-nationalisme wanneer je zelf een belgicist bent.

jij deelt mijn waarden niet, maar we delen wel beide de europese Westerse normen en waarden zoals de scheiding van kerk en staat. ik ben ook voor solidariteit, maar niet voor mensen die zich hier niet aanpassen en niet werken. Ik wil dat onze bejaarden en werklozen juist meer geld krijgen, geld dat je krijgt door onder meer de transfers af te schaffen.

 

Vlaamse onafhankelijkheid:

Wat is een vlaming? Is een Antwerpenaar een Vlaming? Of een Limburger? Als je dan toch zo met de geschiedenis wilt dwepen,doe het dan correct. Als je Antwerpenaar, Limburger of Vlaams Brabander bent, dan eis je een onafhankelijk Brabant;). Dat het VB gebruikt maakt van de vlaamse onafhankelijkheid dient volgens mij enkel om een wij-zij-gevoel te creeeren.

Dat de flaminganten altijd klagen over de 'constructie' Belgie snap ik niet. Vlaanderen is evengoed een constructie. Net als elke andere natie. Je VOELT je Vlaming. Nationaliteit is iets gevoelsmatig, niet iets natuurlijks. Elke cultuur is gewoon een constructie door de mens gemaakt.

Waarom zou ik trots moeten zijn dat ik Vlaming ben? Moet ik trots zijn op al die haat, racisme, onverdraagzaamheid? Moet ik er trots op zijn dat we hier de meest norse mensen ter wereld hebben die afgeven op alles en iedereen, die klagen over alles,....? Wat houdt Vlaming zijn in? Blank, katholiek, hetero en bekrompen zijn?

Wat zijn 'onze' waarden? Anti-abortus, tegen homohuwelijk, tegen drugs, tegen jeugd, tegen multiculturaliteit? Sorry ik deel je waarden niet. Ik ben niet zo graag anti. Ik hou van persoonlijke vrijheid en wil ze niet beperken.

Natuurlijk is het VB er op uit mensen die 'anders' zijn hun vrijheid te beperken. Het hoofddoekenverbod is een mooi voorbeeld. Hoe kan een staat verbieden wat je draagt? Ik draag toch zelf wat ik wil? Of die vrouw nu een hoofddoek opheeft of niet, ze wordt er heus niet minder religieus door hoor! Dit is gewoon weer een mooi voorbeeld van onverdraagzaamheid en je wil willen opleggen aan anderen ook al heb je totaal dat recht niet. Gaan we binnenkort alle lange jassen verbieden? Er zou een bom kunnen onderzitten;).

Aanpassen aan onze normen en waarden is voor jouw wel makkelijk praten. Hebben mensen geen recht te dragen wat ze willen, te geloven wat ze willen, te eten wat ze willen, te DOEN wat ze willen, te praten hoe ze willen? Natuurlijk verwacht ik ook dat men zich hier verstaanbaar maakt in het Nederlands, Frans of Engels, maar wat maakt het uit als ze thuis Arabisch of weet ik wat praten? Wat maakt het uit dat er hier een moskee wordt opgetrokken? Geldt de grondwet of de mensenrechten dan toch niet voor iedereen? Mogen die plots geschonden worden als het een islamiet of neger is?

Ik wil trouwens de eerste Vlaming wel eens tegen komen die in een ander land gaat wonen en volledig integreert. Jij, als trotschen vlamink, moet daar toch wel mee akkoord gaan dat dat niet gebeurt? Je laat je eigenheid toch niet vallen? Je wilt die vlaamse ziel toch behouden?

 

niet muggeziften. antwerpen, Limburg, Vlaams Brabant zijn Vlaamse provincies en dus Vlaanderen. Waarom zou ik mijn provincie vlaams brabant onafhankelijk willen, houd geen steek man want men is bezig provincies te willen afschaffen. Vlaanderen is een staat. een ander volk, een andere cultuur dan wallonië, waar duizenden voor gestorven zijn aan het front.

Iedere nederlander weet dat ook dat België gewoon een vergissing was.

je hebt integratie maar ook assimilatie.

 

je hebt dan dubbele nationaliteiten en 3de generatie vreemdelingen die nog heimwee hebben naar hun thuisland. Je kan ze beter apart houden met het oog op hun latere repatriëring, zo blijven ze vreemdeling. Immers gastarbeider betekent te gast zijn in een ander land voor het werk. Dat betekent dat ze dienen terug te keren als het werk erop zit, daarom dat het Vlaams Belang altijd tegen het binnenhalen van gastarbeiders was decennia geleden toen de mijnen er waren.

Er zijn genoeg werklozen die graag een job zouden willen hebben, meer zogeheten economische vreemdelingen binnenhalen is kortzichtig want velen zitten op den dop of geraken niet aan werk.

Wij Belgen bleven toch ook in België ten tijde van Daems en zagen ook af, samen hebben de Belgen het land opgebouwd tot wat het nu is. Ik ben ervan overtuigd dat de Antilanen dat ook kunnen en dat zoals Wilders zegt Nederland ze geen subsidies meer hoeft te geven en de geldkraan ook mag dichtdraaien maar wie ben ik natuurlijk.

Ethisch ben ik uiteraard ook voor abortus en euthanasie maar ja je kan het niet met alles eens zijn natuurlijk, een programma is daarvoor te groot B)

 

icon_vlaanderenvlag.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je zit er op een paar punten fundementeel naast.

 

Ten eerste; hoofddoeken verbod. Een hoofddoek is niet iets wat iemand draagt, omdat het mooi is, het wordt gedragen door een Moslims vrouw die onderdrukt is door haar Moslim man. Natuurlijk voelt een enkele sterveling zich er prettig bij dat ze een hoofddoek draagt, maar goed er zullen altijd rotte appels tussen zitten. Een hoofddoek is een slap aftreksel van een volledige cover-up. Die cover-up is er zo dat een vrouw een man niet kan verleiden, die is er zo dat een andere man niet naar jou vrouw kan kijken, die is er om talloze ONZIN redenen. DAAROM willen wij geen hoofddoek (dan heb ik het over een anti-hoofddoeken gemeenschap). Vrouwen in de westerse wereld zijn vrij, niet onderdrukt.

 

Ten tweede; over intergratie. Als je het logisch bekijkt zijn vooral Moslims mensen uit de middeleeuwen. Moslims hebben namelijk nog geen Verlichting mee gemaakt. Voor Moslims is alles nog gemaakt door God en iedereen staat onder God. Een Verlichting zou inhouden dat deze mensen zouden INZIEN dat er iets meer is dan God. Maar dat deden ze toen wij in de middeleeuwen zaten en zelfs toen was God nog het opperwezen waar alles aan verklaard moest worden. Deze mensen vechten nog oorlogen in de naam van hun God, deze mensen vermoorden homo's en stenigen verkrachte vrouwen (ja, als je als vrouw verkracht wordt, dan is dat natuurlijk jou schuld, je hebt immers de man verleid). U geeft wel het voorbeeld van, ja maar jij zou ook niet intergreren in hun land. Nee natuurlijk niet, wie zou er nou zo dom zijn om terug te gaan naar de middeleeuwen. Daarnaast moet je je afvragen waarom iemand daar in God's naam heen zou gaan. Als je daar heen zou gaan dan heb je er kennelijk wat te zoeken. Dan WIL je daarheen omdat je denkt dat het daar fijner is. Je wil er dus niet heen omdat het fijner is, maar dan je eigen normen en waarden bij je houden, want die van de plek waar je heen gaat zijn kennelijk beter. De moslims die naar de westerse wereld komen, komen hier omdat het hier beter is. Waarom zou je hier dan heen gaan en als nog niets aan je normen en waarden veranderen. Dan neem je toch alleen je eigen problemen mee en geef je ze aan de gemeenschap waar je gaat wonen.

 

Ik vind dat als je argumenten gebruikt, dat je dan verder moet kijken dan je neus lang is.

Share this post


Link to post
Share on other sites
je voelt je geen vlaming maar je voelt je wel een belg en bent daar waarschijnlijk trots op. wel dat is belgisch nationalisme, dat mag maar het is dan hypocriet om af te geven op Vlaams-nationalisme wanneer je zelf een belgicist bent.

 

*puup*, nope, ik voel me noch vlaming, noch belg. Waarom zou ik trots zijn op een land waar ik per ongeluk geboren ben? Ik heb geen gevoelens van nationalisme, van mij mag je alle grenzen afschaffen. Leg me aub niet nog eens woorden in de mond.

 

ik ben ook voor solidariteit, maar niet voor mensen die zich hier niet aanpassen en niet werken. Ik wil dat onze bejaarden en werklozen juist meer geld krijgen, geld dat je krijgt door onder meer de transfers af te schaffen.

 

De vlaming verwacht qua integratie echt wel teveel van buitenlanders. Jij zou evengoed je vlaamse roots willen behouden mocht je naar het buitenland verhuizen. Trouwens, wist je dat er elk jaar 3,5 MILJARD van het Brussels naar het Vlaams gewest vloeit? Vlaanderen heeft een veel hogere vergrijzing en zonder die transfer zou dat niet te betalen zijn. Waarom hier geen kritiek op?

 

niet muggeziften. antwerpen, Limburg, Vlaams Brabant zijn Vlaamse provincies en dus Vlaanderen. Waarom zou ik mijn provincie vlaams brabant onafhankelijk willen, houd geen steek man want men is bezig provincies te willen afschaffen. Vlaanderen is een staat. een ander volk, een andere cultuur dan wallonië, waar duizenden voor gestorven zijn aan het front.

 

Je kent gewoon duidelijk je geschiedenis niet. De huidige vorm die Vlaanderen heeft is even constructief als Belgie. Het echte Vlaanderen bestaat uit wvl, ovl, zeeuws vlaanderen en frans vlaanderen. Antwerpen, Limburg en Vlaams Brabant hebben daar niets bij te doen, die behoorden in het verleden tot Brabant. Je doet juist of de huidige vlaamse staat is een natuurlijk gegeven. Wordt dan maar wakker, want dat is het niet.

Trouwens tijden de Wereldoorlogen was er juist een sterk Belgisch eenheidsgevoel. Er waren wel splintergroepen in Vlaanderen die de Duiters steunden, of Rex in Wallonie, maar dat waren eigenlijk gewoon marginale gevallen.

 

Wij Belgen bleven toch ook in België ten tijde van Daems en zagen ook af, samen hebben de Belgen het land opgebouwd tot wat het nu is

 

Hier laat je weer blijken dat je je geschiedenis niet kent. Duizenden Vlamingen(Belgen) zijn tijdens de industriele revolutie naar Frankrijk ge-emigreerd voor betere leefomstandigheden. Zij waren in Frankrijk de 'allochtonen', en raad eens, ze brachten hun Vlaamse cultuur mee;). Misschien moet je eens andere sites dan de VB-site raadplegen om je informatie op te halen. Misschien wat meer onafhankelijke sites...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok dan, een politieke-battle B)

[ga ik me niet mee bemoeien :wacko: ]

 

Wel een goeie discussie btw, leuk om te lezen :wacko: (voor zover ik het volg)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Maeva is toch een man naar m'n hart!

 

@ alle anderen: Denk je nu echt dat cannabis geregulariseerd zal worden, of misschien gelegaliseerd?

Dit wordt toch allemaal tegengehouden door Europa..

Het gedoogbeleid in Nederland is ook niet enkel ten einde aan het lopen door de CDA, het komt voor een groot deel door Europa!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik denk juist dat het de andere kant op gaat.

Je kunt onmogelijk voor altijd mensen de waarheid achterhouden. De waarheid die in veel docu's tegenwoordig wordt verteld. Op een gegeven moment zal zelfs Europa door hebben dan het verbieden van wiet, nergens op slaat. De enige die er ECHT op tegen zijn, zijn bedrijven die anti-depressa, painkillers, enz produceren. Als wiet legaal zou worden zouden deze miljarden bedrijven er in omzet ontzettend op achteruit gaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...