Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
kleine wipneus

Big bang planten iets mis mee maar wat?

Recommended Posts

hoi,

 

Ik ben een simpel eigen kweekje begonnen via internet wat vrouwelijke zaadjes big bang besteld en deze laten ontkiemen en daarna op zaai/stekgrond laten wortelen verder en deze hierna overgepot in grotere potten.

Nu zit er alleen ontzettend veel verschil in de planten onderling ben zelf maar een beginner hopelijk mensen hier die weten wat het probleem is.

De planten groeien onder TL licht 3 x 36w kleur 640.

Staan inmiddels in 12 L potten met potgrond.

krijgen om de 2 a 3 dagen 100 ml water ongeveer per plant en hierin vega groei voeding.

 

Als resultaat zie onderstaande foto's wat is hiermee aan de hand 2 doen het er wel redelijk 2 ook totaal niet.

 

Iemand hier verder oplossing voor een beginner?

En verdere adviezen over hoeveel water de planten nou moeten hebben is ook welkom, want ik kan hier nergens echt dat vinden met de zoek funtie. :whistling

 

 

probleem geval 1

gallery_21979_7812_45957.jpg

 

big bang die het denk ik redelijk doet

gallery_21979_7812_270007.jpg

 

groet

Edited by kleine wipneus

Share this post


Link to post
Share on other sites

100 ml eens in de twee á drie dagen? Het verbaast me dat ze nog niet dood zijn. Je moet ze elke dag water geven, het liefst drie keer per dag. Voorzover ik weet kunnen jonge zaailingen wel 200 ml per dag gebruiken.

 

De belichting is in principe goed, maar ik denk dat je je lampen dichter op de planten moet hangen, of de planten dichter bij de lampen moet zetten. Ze zien er namelijk redelijk gestrekt uit, maar dat is niet goed te zien zo van boven dus ik kan het mis hebben. 12 liter is voorlopig wel goed.

Share this post


Link to post
Share on other sites

oke,

 

Ik dacht juist te begrijpen dat je ze beetje droog moest houden dat ze niet te nat mochten staan.

Maar dus gewoon iedere dag water geven? En dan ook iedere dag met voeding erin of dat niet?

 

De lampen hangen er vlak boven nog geen 10 cm dus denk dat dat meevalt toch?

 

groet

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Wipneus,

 

De planten lijken wel misvormd..de vorm van de bladeren zal iets genetisch zijn.

 

Gr schenkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi wipneus,

 

ik denk dat het inderdaad te weinig water is, maar normaal geef je ze voldoende water, nog voorlopig niet met voeding lijkt me. de grond moet over het geheel een beetje vochtig aanvoelen. de dagen erna moet je aan de pot voelen of het gebruikt is. als deze weer erg licht in gewicht voelt weer water geven.

 

verder denk ik niet dat potgrond het beste is, beter is een speicaal medium voor wietjes.

 

ook denk ik dat de Luchtvochtigheid misschien een rol kan spelen, waar staan de planten? kun je de LV meten, zaailingen hebben dan wel niet zo veel nodig maar wel wat zo rond de 50%.

 

hoe oud zijn de plantjes nu? en wanneer zijn ze overgepot?

 

grtz en succes.

 

DJ

Share this post


Link to post
Share on other sites
Voorzover ik weet kunnen jonge zaailingen wel 200 ml per dag gebruiken.

 

toch nog maar eens goed gaan lezen dan

 

een jonge zaailing onder TL verlichting drinkt ongeveer50-100ml maximaal per dag.

mits ALLES goed gaat..

 

is je bodem of watergift ph niet in orde dan zullen ze veel minder gaan drinken.

...

 

 

wat ik denk?

 

dat jouw potgrondje een beetje TE veel voeding bevat voor net gestartte zaailingetjes..

gr

 

BK

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik dacht juist te begrijpen dat je ze beetje droog moest houden dat ze niet te nat mochten staan.

Maar dus gewoon iedere dag water geven? En dan ook iedere dag met voeding erin of dat niet?

 

Een beetje droog is prima, maar met 100 ml per 3 dagen geef je echt veel te weinig. Er verdampt al meer vocht rechtstreeks vanuit je aarde aan de lucht dan dat je ze geeft. Het hangt er een beetje vanaf welke aarde je gebruikt of je ze meteen moet voeden, maar dit moet je zeker niet elke dag doen. Één keer per 3 of 4 waterbeurten is genoeg.

Share this post


Link to post
Share on other sites

oke,

 

dat teveel voeding denk ik niet dat het zal zijn deze vorming en omkrullen van de bladeren hadden ze ook al toen ze in kleine potjes zaten met alleen zaai/stekgrond waar ik van dacht dat er geen voeding inzat dus te veel voeding denk ik niet dat het zal zijn.

Verder gaf ik ze toen wel meer water ten opzichte van nu en had ik ook dit probleem vandaar na hier lezen dacht ik ik geef ze te veel en geminderd maar bekomen ze ook weer niet op.

en vandaar weer deze vraag hier ik weet het namelijk niet meer wat ik fout doe.

Ga ze nu gewoon dus iedere dag water geven met om de 3 dagen voeding erbij denk ik en zien of ze bekomen.

Lv is trouwens rond de 45 tot 50 procent.

Staan nu trouwens bijna 3 weken.

 

groet

Edited by kleine wipneus

Share this post


Link to post
Share on other sites

hallo

ik heb ook 5 van die big bang fem gehad ,alle 5 op gekomen maar 3 normaalen planten met mooie bladeren .

die andere 2 erg dunne bladeren het lijkt een ander soort

dus ik denk dat schenkie gelijkt heeft dat het in de genetica zit

greets bots

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi,

 

Zou dat kunnen dan omdat het gefeminiseerde zaadjes zijn dat deze bewerkt zijn of hoe gaat zit in zijn werk dit selecteren of kweken ervan?

Ik hoop dat ze met meer water bijtrekken anders zullen er toch andere in de plek komen, want een goed resultaat zullen ze niet geven denk als ze er zo uit blijven zien.

Mensen nog advies over eventueel andere goede plant voor een beginner? met een leuke opbrengst natuurlijk.

 

groet

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey kleine wipneus!

 

de groentetuin doet het bij mij prima maat!

je white widows liggen klaar voor je! :rofl

als ik geoogst heb dan maar :innocent: en <_< !!

 

gr.

 

monnik van westmalle!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tl verlicht kleur 260? :whistling

 

dat is een verkeerde kleur

je moet er Coolwhite kleur 33 tl buizen van 30W boven hangen.

 

ook daar kan het aan liggen dus ik zou ze maar snel vervangen :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...