Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

FrankS

Overdosis wiet? Kan dat?

Recommended Posts

Hallo mensen,

 

ik vroeg me zo es af, nadat ik het verhaal had gelezen over die jongeman die een overdosis had genomen (verschillende medicijnen/drugs) terwijl ie op mirc aan het chatten was.... Is het mogelijk om een overdosis wiet te nemen?

 

Wat gebeurt er als ik een paar grammen achter elkaar rook?

 

Ik heb gehoord dat je dan "out" gaat... maar wat houd dat precies in?

 

Hoeveel kunnen jullie maximaal hebben voordat je "out" gaat?

 

ik kijk uit naar een antwoord!

 

bijvoorbaat bedankt,

 

Frank Smit

Share this post


Link to post
Share on other sites

overdosis wiet kan makkelijk

zeker met de witte soorten kan het wel eens gebeuren dat je out gaat

 

effecten kunnen zijn

duizelig/ je niet op je gemak voelen /buikpijn /angstgevoelens/trage of juist hoge hartslag

zweten /koud hebben

dat soort dingen kun je dan verwachten

je kan zelfs buiten bewustzijn geraken

:?

maar ja dan moet je wel veel roken

bijv white rhino/of white widow kan behoorlijk uitpakken zekers als je het bijna puur rookt

hoop dat je er wat aan hebt

Share this post


Link to post
Share on other sites

een dodelijke overdosis wiet kan je NIET nemen. :wink:

t schijnt dat je daarvoor meer dan een kuub (1x1x1meter) moet binnenkrijgen, en dat lukt je gewoon nooit. voor die tijd ben je allang bewusteloos (=out gaan).

 

hoeveel wiet jij kan roken hangt helemaal van jou af, (en van de omgeving).

 

je kan zoals blowie al omschrijft ook bad gaan, je gewoon niet chill meer voelen, maar als je wat langer blowt komt dit eigenlijk ook niet meer voor.

 

GG 8)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest

zoek je grenzen gewoon niet te veel op,

ik voel me meestal juist chiller als ik het gewoon normaal hou ( niet teveel roken)

zodra ik meer neem ga ik me echt niet chiller voelen (heel soms wel :evil: )

en niet bang zijn voor de gevolgen, stel nou dat je een avondje ziek bent,

ik weet niet zeker of dit met wiet zo is, maar van paddos & xtc ga je juist eerder fout als je bang bent

Share this post


Link to post
Share on other sites

sterven van wiet gaat wel, maar dan moet je wel al 70.000 joints per week roken ofzo (heb ik gelezen ergens, maar waar....)

dus theoretisch genomen wel, maar practisch niet (tenzij er iemand wil meedoen aan "the guinness book of world records"

Share this post


Link to post
Share on other sites

ok, dus als het goed begrijp kun je na heel veel wiet roken (5+ gram?) buiten bewustzijn raken. Als je flink veel rookt, een paar gram... heb je de kans dat je een soort van "badtrip" krijgt, dit geldt echter niet voor ervaren wiet rokers.

 

Ik zelf rook laten we zeggen een grammetje of 0,25 door de waterpijp... dan voel ik em al wel hangen, maar heb wel het gevoel dat ik veel verder nog kan.

 

Heb wel eens 0,5 gedaan, dan lig ik wel constant in een lachkick... en ben ik er meestal niet helemaal meer bij, hoor ik dingen niet meer goed... denk ik dat ik ergens anders ben enzo.. wel héél vet moet ik zeggen :evil:

 

maar ik wou dus even weten wat de directe risico's zijn, en die vallen dus wel mee zo te horen.

 

Een kameraad zei vandaag tegen me op school dat je in Coma kon raken door teveel roken, wel een paar jaar lang zei ie... Is dit bullshit of moet ik het wel serieus nemen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

coma, tja, t zal mss wel kunnen bij mensen die daar aanleg voor hebben of die heeeeel snel flauwvallen ofzo, maar als je normaal gezond bent zou ik me daar niet te veel zorgen over maken.

 

5+, mss nog wel meer, k zou t niet weten, hangt er echt vanaf hoe lang je erover doet en wat je drinkt en eet en hoe groot je bent en wat voor conditie je heb.

 

gewoon lekker smoken, d'r is nog nooit iemand van dood gegaan (en dat gaat ook niet gebeuren ) :wink:

 

smookz :wink:

GG

Share this post


Link to post
Share on other sites

umh je kan snel out gaan als je wiet in combinatie met bier neemt. of andere alcoholische dranken.

 

ik ben in totaal 2x out gegaan. de ene herinner ik me niet meer. ook niet hoe ik thuis gekomen ben. iedereen lachte me uit toen ik s'ochtends op stond.

 

en de andere keer was ik heel erg

 

ten eerste wit ik kreeg kotsneigingen als iemand hard praatte. ik heb een uur of 2 weet niet hoeveel in de badkamer gezeten terwijl ik op bed had kunnen liggen.

Share this post


Link to post
Share on other sites
1) ok, dus als het goed begrijp kun je na heel veel wiet roken (5+ gram?) buiten bewustzijn raken.

2) Als je flink veel rookt, een paar gram... heb je de kans dat je een soort van "badtrip" krijgt, dit geldt echter niet voor ervaren wiet rokers.

 

3) Ik zelf rook laten we zeggen een grammetje of 0,25 door de waterpijp... dan voel ik em al wel hangen, maar heb wel het gevoel dat ik veel verder nog kan.

 

4) Heb wel eens 0,5 gedaan, dan lig ik wel constant in een lachkick... en ben ik er meestal niet helemaal meer bij, hoor ik dingen niet meer goed... denk ik dat ik ergens anders ben enzo.. wel héél vet moet ik zeggen :cry

 

5) maar ik wou dus even weten wat de directe risico's zijn, en die vallen dus wel mee zo te horen.

 

6) Een kameraad zei vandaag tegen me op school dat je in Coma kon raken door teveel roken, wel een paar jaar lang zei ie... Is dit bullshit of moet ik het wel serieus nemen?

Bovenstaande personen zijn allemaal al duidelijk geweest,

Zal ik ook eens nuttig zijn :wink:

1) dat buiten bewust zijn raken kan ook met veel minder, kan ook in het geheel niet gebeuren. de hoeveelheid dat je rookt heeft hier wel invloed op, maar vaak spelen hier veel meer factoren een rol bij. kan ook gebeuren dat de eerste paar halen al verkeerd vallen, zeker bij sterke soorten. Rook je echter "normaal" dan merk je meestal al wel dat je op een bepaald moment (even) niet meer hoef, luister dan ook naar je zelf, en je zal niet snel out gaan. Ben je bang dat je out zal gaan, dan is de kans ook groter dat dit zal gebeuren. Blowen is nu eenmaal emotieversterkend.

 

2) zie bij punt 1. wat betreft de ervaren rokers kan ik zeggen dat dit bullshit is. Die kunnen dat ook hebben (spreek uit ervaring :oops: ). Een badtrip is wel een heel groot woord, maar ben ook niet altijd blij met een haal. Het is wel zo dat ervaren rokers, ALS HET GOED IS, hun grenzen beter kennen op dit gebied, dus ook eerder aanvoelen wanneer ze even een beurt moeten overslaan. Verkeerd vallen kan altijd (maar komt (zeer) weinig voor)

 

3) tja, je kan je grenzen uitproberen en verder / te ver door blijven gaan,

je kan ook denken: Ik voel me prima zo, houden zo dus. Waarom zal je dan nog doorgaan ?

Kan je het nog beter dan prima naar je zin hebben ? :wink: (slechter wel iig)

 

4) zie punt 3. met een lachkick heb je het dus prima naar je zin, waarom dan nog het risico lopen door meer te roken zo suf te zijn dat je stil op de bank zit of dat je je "ziek" gaat voelen of zelfs out gaan. (Geniet, maar rook met mate(n) -> dat is echt geen onzin !)

 

5) risico's vallen mee. Als je er verstandig mee omgaat zijn die er nog wel natuurlijk (roken is zowiezo slecht) maar vallen zeker wel mee. Belangrijkste is eigenlijk dat je goed in je vel moet zitten als je blow, het emotieversterkende .(anders krijg je juist ook het blowgedrag: blowen omdat je je kut voelt); En je dagelijkse leven (school, werk, sociale contacten, dagritme, enz) moeten er niet onder lijden.

Blowtje in het weekend kan geen kwaad, dagelijks blowen neemt wel risico's met zich mee

 

6) bullshit.

Coma zit er zeker niet in. Als je psychotisch bent aangelegd (/als dit in je familie voorkomt) kan het blowen wel de "trigger" zijn hiervoor. In principe kan het dus wel lange termijn gevolgen hebben, maar voor zover mij bekend (geen ervaring mee :evil: ) neemt dit meestal ook wel weer af als je stopt met blowen. En als de psychose niet door een blow "getriggered" wordt, kan dit bijv altijd nog gebeuren door spanningen of een (ingrijpend) voorval.

 

Neem dus als je wil (en niet om "mee te doen") gerust op zn tijd een blowtje of een paar halen van een waterpijp. Zorg dat je fun hebt en geniet ervan (en ken je grenzen !!!)

Weet wat de risico's zijn...... en zorg dat je hier voldoende van verwijderd blijft :wink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

nog eftjes mijn ervaring, je doet er natuurlijk mee wat je wil:

 

* combinatie moe zijn en veel blowen, en dat moet uiteindelijk zelfs niet zoveel zijn, kan je wel een stevige 'out' bezorgen

- combinatie veel te weinig eten en veel paffen bezorgt je ook wel trillende benen, al dan niet gevolgd door 'testbeeldvision'

- en als je de twee combineert, dan ga je volledig strike, allé, dat heb ik toch gehad, volledig door mn benen gezakt, enkele minuten op de grond gelegen, niets meer zien, maar wel horen, en een heel gelukzalig gevoel, zo van 'mmm, ik lig hier op de grond, en ik lig hier eiglijk wel goed, maar waarom lig ik hier nu op de grond?' en toen ben ik recht gesprongen, om 5 seconden later weer strike te gaan, en toen ik ontwaakte hebben ze de suikerpot in mn handen gedraaid :roll:

en nog iets, gaat misschien wel gek klinken, maar ik heb dit al van meerdere mensen gehoord, vergeet niet te ademen, als je voelt dat je 'bad' gaat, tijdje diep in en uitademen, en je voelt je al de helft beter...

En van overdosis en coma heb ik ook nog nooit gehoord...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Melk breekt ook snel de werking van de thc af :wink:

Dus gewoon twee glazen melk en even bijkomen.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest

MELK tssssouw verboden moeten worden. :twisted: :twisted: :twisted:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je kan niet doodgaan na overmatig gebruik van cannabis.

Neem je teveel wiet dan ga je hooguit slapen om daarna gewoon weer wakker te word :evil:

Share this post


Link to post
Share on other sites
MELK tssssouw verboden moeten worden. :twisted: :twisted: :twisted:
LOL ofzo? :?

 

 

Tja, niet registreren maar wel posten he :evil:

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik kan wel wat weed aan met het gewoon stooken hoor, gisteren bij kameraden op het gemak er 10gr doorgejaagt :evil:

 

moet wel eerlijk zijn, ik was wasted maar kon totaal nog met de fiets naar huis rijden.

verder heb je wel gelijk stooken en drinken komt totaal niet goed. dit had ik weeral eens voor op carnaval en idd ik was out. het geeft een draaierig effect en je moet kotsen vanaf je er aan denkt :cry heb zo alles onder gekotst overlaatst. niet gezellig maar een goeie ervaring vind ik.

 

alhoewel ik dit ondertussen al veel gedaan heb maarja wat ga je er aan doen als ge graag bier drinkt en graag wat stookt

 

greetz

Share this post


Link to post
Share on other sites

uit eigen ervaring heb ik al gemerkt dat bad gaan meer heeft te maken met het moment, ik bedoel, als je je al wat moe , ziek, slecht voelt ga je rapper crashen, maar ik vind het raar, dat jullie zo bang zijn van crashen? hoe kan je ooit je grenzen leren kennen als je nooit crasht? ik heb al zeker 10 keer gecrasht, en sindsdien nooit meer, omdat ik uit men fouten leer, en zo erg is het nu ook weer niet, als je eventjes je vinger in je keel steekt is het binnen 10min gedaan ongeveer, en daarna zit je nog wel redelijk goed.

 

en ja, goed in/uit ademen, maar dan wel in een goed verluchte ruimte of buiten, als je diep inademt in een doempkot dan zal dat niet veel helpen :evil:

 

ik krijg als ik genoeg gesmoord heb altijd een gevoel, iets dat me zegt , nu is het genoeg geweest, is best wel handig, maar vraag me af, ben ik de enigste??

 

en als je en ervaren smoker bent, dan kan je behoorlijk wat aan, ik durf het te zweren, ik ben momenteel eventjes gestopt, omdat hoeveel ik ook rookte, ik werd er niet high/stoned van, ik voelde bijna niets, enkel dat ik na elke bout moe-er werd, ik kon blijven smoren, en nog nuchter zijn!! overdreven denk je, gelijk heb je, maar op het einde rookte ik ongeveer 3 tot 5 gram per dag, swel beetje teveel, ben nu 2dagen nuchter(van de wiet) heb nog altijd drank :twisted: :cry

 

allez, yowkes...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Als je flink veel rookt, een paar gram... heb je de kans dat je een soort van "badtrip" krijgt, dit geldt echter niet voor ervaren wiet rokers.

 

sorry maar dit vind ik echt de grootst moglijke onzin, iig als je het zo bedoelt zo van: ik ben ervaren roker dus ik kan wel 10 gram roken en dan nog niet out gaan... ONZIN. als kje het zo bedoelt dat als je ervaren bent en je grenzen kent ok dat klopt.

 

uit eigen ervaring heb ik al gemerkt dat bad gaan meer heeft te maken met het moment, ik bedoel, als je je al wat moe , ziek, slecht voelt ga je rapper crashen,

kan maar bij mij heeft t bijv ook te maken met of ik binnen of buiten zit, wat ik die dag allmeaal heb gedaan enzo...

 

maar ik vind het raar, dat jullie zo bang zijn van crashen?

 

ik ben nog nooit gecrasht als je daar out gaan mee bedoelt, maar als ik bad ga vind ik dat soms toch wel eng, als ik alleen maar ziek word vind ik het al eng soms, ik weet niet wat dat is maar ik begin dan vaak te zweten en krijg angstgevoelens. iemand daar misschien iets tegen wat ik kan doen als hetweer gebeurd? maar het heeft (volgens mij dan) niet echt met de omstandigheden te maken, het kan altijd gebeuren maja....

Share this post


Link to post
Share on other sites
sorry maar dit vind ik echt de grootst moglijke onzin, iig als je het zo bedoelt zo van: ik ben ervaren roker dus ik kan wel 10 gram roken en dan nog niet out gaan... ONZIN. als kje het zo bedoelt dat als je ervaren bent en je grenzen kent ok dat klopt.
niet helemaal onzin, k kan nu op een avond best 5 gram roken, en ik weet zeker dat ik niet kon toen ik nog maar een paar keer had geblowed. :evil:

 

iemand daar misschien iets tegen wat ik kan doen als hetweer gebeurd?
Cola of melk drinken dus. Werkt echt goed. Laatste keer dat ik bad ben gegaan was twee jaar geleden denk ik. Was op een feest, k kon alleen maar in een bepaalde houding zitten en zat echt erg te zweten, maar was mentaal nog wel in orde vreemd genoeg. Maar k voelde me toch niet zo goed, dus een vriend gevraagd een glas cola te halen. Tien min. nadat ik t ophad stond ik alweer vrolijk te bouncen :wink: :cry

 

GG 8)

Share this post


Link to post
Share on other sites
k kon alleen maar in een bepaalde houding zitten en zat echt erg te zweten, maar was mentaal nog wel in orde vreemd genoeg.

 

ja dat herken ik wel.... en heel erg bedankt voor de tip!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yo yo, ik heb dat ook gelezen...

Die bitch had niet alleen wiet hoor!

 

Hij had een zak vol spul including methadon en nog allemaal soorten pillen enzo...

En dat in combinatie met elkaar... Hij wou die hele zak leeg eten!

 

hah, hij had ze webcam aan staan, dus hij heb gewoon online zelfmoord gepleegt!

Op het laatst ging het Mirc gesprek der alleen nog over dat ze poison control woude bellen omdat half dood op ze bed lag (ze moeder zat in de kamer ernaast te scrabbelen ofzo waha)

Die Mirc logs staan online... dus als je wil weten hoeveel/wat voor shit ie allemaal op had moet je ff zoeken... ergens op www.idp.nl/forum staat er een topic over (ff search function: Jongen pleegt online zelfmoord)

Share this post


Link to post
Share on other sites

ga eens kijken bij de rubriek chill out onder boeken, artikelen ... en weet ik nog wat allemaal, heb een artikeltje gepost dat kgister in de krant gelezen heb, nog wel interessant...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest

Ik zie ieder1 wel weer praten over dat je moet eten van tevoren omdat je dr anders last van krijgt, maar pas op: ik ervaar juist altijd dat je met een volle maag veel zwaarder/misselijker/zieker wordt van blowen, ook als je maar een paar jointjes neemt. Tuurlijk, een lege maag is niet goed maar als je maag niet te vol is voorkomt dit in 95% van de keren misselijk worden/kotsen. Wiet kan er echt voor zorgen dat je je eten gaat voelen...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...