Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

FrankS

Overdosis wiet? Kan dat?

Recommended Posts

oh ja, weet je, ik heb deze vage momenten dus pas sinds die keer dat ik die bad trip had, daarvoor heb ik hier nooit last van gehad.

 

Als ik lichamelijk iets zou mankeren, zou ik toch al vaker klachten gehad moeten hebben?

 

Ik denk echt dat t tussen mn oortjes zit. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

'Cannabis verdubbelt kans op psychosen'

 

Uitgegeven: 25 oktober 2003 23:13

 

HILVERSUM - Cannabisgebruik verdubbelt het risico op het ontstaan van schizofrenie en andere psychische stoornissen. Dat meldde zaterdag de actualiteitenrubriek NOVA op basis van een onderzoek van het Trimbos-instituut, waarvan de resultaten binnenkort in het Tijdschrift voor Geneeskunde worden gepubliceerd.

 

Door het gebruik van cannabis komen er in Nederland jaarlijks 200 extra schizofreniegevallen bij, zei H. Wychgel van het Trimbos-instituut in NOVA. Van de 400.000 jongeren in Nederland die regelmatig cannabis gebruiken, krijgen er elk jaar 400 last van psychosen of schizofrenie. Ruim de helft van de Nederlandse jongens onder de 18 jaar komt in aanraking met cannabis. Van de meisjes is dat 30 procent.

 

Tot dusver werd aangenomen dat cannabis kan leiden tot schizofrenie als de cannabisgebruiker een (erfelijke) aanleg voor de ziekte heeft. Nu acht het Trimbos-instituut het bewezen dat cannabis zelfstandig tot psychosen en schizofrenie kan leiden. "De softdrugs hebben hun onschuld verloren", aldus Wychgel.

 

Vorig jaar kwamen Australische onderzoekers op basis van een zeven jaar durend onderzoek onder 2000 jongeren tot de conclusie dat veelvuldig gebruik van marihuana tot depressies en angststoornissen kan leiden. "De effecten zijn hevig, vooral bij jonge vrouwen", zei prof. George Patton van het Royal Children's Hospital in Melbourne.

 

Bij jonge vrouwen verveelvoudigde de mate van psychische problemen bij dagelijks gebruik van cannabis. Patton noemde het onderzoek "het beste bewijs dat cannabis slecht is voor de geestelijke gezondheid".

 

:D :lol: ;) :) :evil: :evil:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daar gaan we weer....

Sinds 1 onderzoekje op basis van dubieuze parameters de pers haalde met alarmkreten over canna/schizo heeft de hele medische wereld zich snel gestort op het bevestigen daarvan door "aanvullend onderzoek".

Leve de subsidies en 't smeergeld van de anti-cannabislobby !!!

 

Van de 400.000 jongeren in Nederland die regelmatig cannabis gebruiken, krijgen er elk jaar 400 last van psychosen of schizofrenie.

 

Net alsof er ZONDER cannabis er gemiddeld niet evenveel jongeren dit soort pathologie zouden ontwikkelen.... :lol: Vierhonderd op vierhonderdduizend = 0.1 % !!! :D

Hoeveel niet cannabis-gebruikende maar wél koffiedrinkende jongeren zouden er jaarlijks psychosen ontwikkelen - is er daarom een oorzakelijk verband ?

I don't think so ! :evil:

 

 

Vorig jaar kwamen Australische onderzoekers op basis van een zeven jaar durend onderzoek onder 2000 jongeren tot de conclusie dat veelvuldig gebruik van marihuana tot depressies en angststoornissen kan leiden. "De effecten zijn hevig, vooral bij jonge vrouwen", zei prof. George Patton van het Royal Children's Hospital in Melbourne.

 

Wat men er niet bij vertelt is het volgende :

 

men heeft die 2000 jongeren gevolgd vanaf een zekere leeftijd en ingedeeld in twee groepen : 1 van niet-gebruikers en 1 van gebruikers.

In een land zoals Australië waar de algemene publieke opinie zéér tegen cannabis gekant is, schept dat al een dubieuze parameter.

Immers : de Australische jongeren die wiet gebruikten - kwamen vaak uit marginale milieu's waar de ouderlijke controle mank liep of volledig ontbrak - enkel door die specifieke voorwaarden hadden zij gemakkelijk toegang tot wiet.

Maar dat betekent tevens dat net deze groep jongeren sociaal bekeken ernstige problemen had in haar thuismilieu en OOK DAT is een zeer specifieke factor die mede bepalend is voor het ontwikkelen van depressies, psychoses en schizofrenie.

Wanneer men dan na zeven jaar constateert dat de wietrokende groep meer psychopathologische verschijnselen ontwikkelt dan de niet gebruikende groep - stelt men dat de oorzaak daarvan dient gezocht bij 't canna-gebruik en negeert men gemakshalve de sociale factoren.....how convenient.... ;)

Men "bewijst" gewoon wat men wil bewijzen.....

 

Hoeveel mensen houden jaarlijks aan hun dagelijks zieldodend werk zware depressies over ?

Hoeveel mensen worden jaarlijks gek door de "prestatiemaatschappij" ?

De lunatic asylums zitten vól !!!!

 

En dat kan niemand ook maar één bal verdommen. :)

 

De huidige regering in Nederland voert een duidelijke anti-canna-koers en zoekt argumenten om die te ondersteunen.

De medische wereld is dermate corrupt dat ze die mits de nodige fondsen met plezier wil leveren....

 

Binnen de kortste keren zal men X aantal van dergelijke "onderzoeken" met gebrekkige parameters plegen en ze zullen elkaar allemaal bevestigen.....

 

Nothing's new. :D

 

Overigens absoluut geen kritiek op Obaka-san - hij leest en publiceert.

Maar dit wou ik er toch even aan toevoegen....

:D

 

Vriendelijke groetjes,

 

Seraph en Phares :evil: :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik merk ook dat als ik er niet aan denk, ik er ook bijna geen last van heb.

 

Noemen ze dat niet psycho-somatisch? (lichamelijke klachten door psychische oorzaak?)

 

Ja, dat klopt Shivababe en 't is mogelijk....

Misschien heb je door die slechte ervaring een tijdelijk angst-trauma opgelopen, waardoor je onbewust negatieve lichamelijke impulsen uitvergroot.

Dat kan.

Toen ik indertijd die M-aanvallen kreeg, was ik telkens als de dood voor de volgende.....daardoor kreeg ik de neiging veel sterker te gaan letten op lichamelijke impressies met als gevolg dat ik soms onterecht tekenen van een komende aanval zag, daar hyper van werd en daardoor effectief een aanval kreeg....

 

Jouw situatie is niet dezelfde, maar het psycho-somatisch effect van je angst voor een herhaling van 't gebeurde kan inderdaad een verklaring vormen voor je huidige probleem.

 

Relaxen is dus de boodschap en ga je ooit weer aan de wiet - haal dan Vitamine C en chocolade in huis.

 

Hou je goed !

 

Groetjes, :D

 

Seraph.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Schizofrenie versus Canna.

 

En omdat ik graag volledig ben in mijn argumentatie, hier nog even een paar wetenschappelijke feiten over schizofrenie......: (Bron : Psycho-Medisch Centrum Parnassika Nederland -http://www.parnassia.nl/circ_volw1/folders...feit.html#aant3 )

 

 

Hoe lang komt schizofrenie al voor?

 

Schizofrenie bestaat al zo lang er mensen zijn.

Ongeveer 1% van de wereldbevolking heeft schizofrenie.

In bijna alle landen ligt dit percentage gelijk.

In sommige landen zullen echter andere namen worden gegeven aan wat in de westerse wereld 'schizofrenie' en 'psychotische verschijnselen' wordt genoemd.

 

Dus, beste forumleden, de 400 jongeren op de groep van 400.000 (0.1 %) die ieder jaar een psychose of schizofrenie krijgen, vallen gewoon binnen de "normale" 1 % van de wereldbevolking die volgens de statistieken schizofrenie krijgt.....

Let wel die 1 % omvat dan nog niet eens de mensen die lijden aan psychosen - in tegenstelling tot de 0.1 % uit het Canna-onderzoek....!

Er zijn veel meer mensen met psychosen dan er schizofrenen zijn, pak voor het gemak 2 % van de wereldbevolking (het is in werkelijkheid meer, maar ik neem de laagst mogelijke noemer), dus in totaal - met de schizofrenen bij - maakt dat al gemiddeld DRIE % van de wereldbevolking die aan die types psychopathologische ziektes lijdt...

Daarmee vergeleken wordt die 0.1 % uit dat Canna-onderzoek wel helemààl futiel.....

Je zou uit deze vergelijking zelfs de conclusie kunnen trekken dat mensen die wiet gebruiken MINDER kans maken op psychosen/schizofrenie..... :evil:

 

Het cijfer heeft dus niks met cannabisgebruik te maken - het is overal ter wereld kwasi hetzelfde..... :D :lol:

 

Men zegt ook dat een aantal Cannabisgebruikers last heeft van depressies..... - ja.... - en hoeveel % van de rest van de bevolking zit er aan de Prozac ? En dat zonder ooit 1 joint aangeraakt te hebben.....(hadden ze misschien beter wél gedaan..... ;) )

 

Men belazert duidelijk de kluit met dat zogenaamde "nieuwe onderzoek"....

Statistieken hebben pas betekenis in onderlinge vergelijking. :evil:

 

Groetjes, :)

 

Seraph.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik merk ook dat als ik er niet aan denk, ik er ook bijna geen last van heb.

 

Noemen ze dat niet psycho-somatisch? (lichamelijke klachten door psychische oorzaak?)

 

Ja, dat klopt Shivababe en 't is mogelijk....

Misschien heb je door die slechte ervaring een tijdelijk angst-trauma opgelopen, waardoor je onbewust negatieve lichamelijke impulsen uitvergroot.

Dat kan.

Toen ik indertijd die M-aanvallen kreeg, was ik telkens als de dood voor de volgende.....daardoor kreeg ik de neiging veel sterker te gaan letten op lichamelijke impressies met als gevolg dat ik soms onterecht tekenen van een komende aanval zag, daar hyper van werd en daardoor effectief een aanval kreeg....

 

Jouw situatie is niet dezelfde, maar het psycho-somatisch effect van je angst voor een herhaling van 't gebeurde kan inderdaad een verklaring vormen voor je huidige probleem.

 

Relaxen is dus de boodschap en ga je ooit weer aan de wiet - haal dan Vitamine C en chocolade in huis.

 

Hou je goed !

 

Groetjes, :D

 

Seraph.

Kga in ieder geval morgen wel dat Glinko biloba spul halen :-)

helpt ook tegen koude handen enzo

 

Tis toch homeopathisch dus baad t niet dan schaadt t niet :-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja, Ginkgo Biloba verbetert ook je geheugen en concentratievermogen.....

Iets waar ikzelf ook al veel baat bij heb gehad.... :D ;)

Vraag naar Ginkgophar, van de firma Unicophar - goeie kwaliteit/prijs- verhouding (6.14 euro).

 

 

Groetjes, :lol:

 

Seraph.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...