Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
daltonexpres

verplicht te vroeg knippen

Recommended Posts

zal me zelf ff voorstellen.

 

ben daltonexpress !

 

dit is me eerste topic.

 

ben begonnen met een dr 120x120 inmiddels zit ik in me tweede kweek met een dr 240x240.

 

Heb er 80 pp in staan en staan sinds vrijdag 7 weken in de bloei.

 

nu heb ik onverwacht familie bezoek uit het buitenland deze zal aankomen op maandag de 11e van week 20.

 

nu had ik gepland om mijn pp te spoelen op vrijdag de 15 e.

 

nu mijn vraag aan ieder wat is het gevolg van het eerder knippen.

 

of zijn er andere opties ???

 

daltonexpress

Edited by daltonexpres

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eerder knippen is minder gewicht, en als het niet eens bruin is zal niemand het willen roken denk ik.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Misschien kun je jezelf eerst even voorstellen?

 

 

Grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je kan idd wat gewicht verliezen als ze niet volledig afgebloeid zijn..

 

Wat je kan doen is de planten 48 uur in het donker zetten. sommige gebruiken dit om de plant te dwingen af te bloeien... Soms helpt het wat soms niet. Zo lang mogelijk laten staan en dan knippen.

 

Ik weet niet waar je op kweekt, maar als dat aarde is heeft spoelen geen enkele zin. Dit komt van de hydrocultuur. Aarde buffert in tegenstelling tot een neutraal medium.

 

Grt Paffie

Share this post


Link to post
Share on other sites

//EDIT onnodig quoten, meer info? hier

 

edit:Paffie

 

dank je wel voor je reactie paffie.

 

ik kweek op special mix en heb altijd begrepen dat het beter is voor de smaak om te spoelen.

dus spoelen heeft geen enkele zin ?

 

met 48 uur in het donker zetten is wat ik zeker ga proberen maar moet ik dit eenmalig doen en aan het eind van de rit ?

 

 

groet daltonexpress

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lees even de info hierboven over het quoten :verrygood

 

Spoelen doen ze om de voeding uit het medium te spoelen, met hydro is dit prima te doen, maar aarde buffert dus zal altijd voedingstoffen vasthouden, daarom heeft het geen enke nut te spoelen... Aarde spoelen maakt modder :wave:

 

 

In jouw geval zou je het meteen moeten doen, dit zou de plant moeten laten denken dat het afgelopen is voor ze..

Na 48 uur, zet je het licht er weer op voor de laatste loodjes. Of het nut heeft valt nog maar te bezien, maar er zijn mensen die beweren dat het werkt. Of het in jouw geval nog werkt weet ik ook niet aangezien ze niet veel tijd meer hebben. je zal zeker voor het weekend moeten gaan beginnen wil je maandag alles op orde hebben denk ik...

 

Grt Paffie

Share this post


Link to post
Share on other sites

wat je eventueel wel kan doen met aarde is met enzymen "spoelen" maar dat is puur met water geven met enzymen en pak hem beet 50% - 100% drain. Goede potgrond moet dat wel aankunnen, special mix zeker. Final Solution kun je ook gebruiken.

 

Zeker als je grond gaat hergebruiken is het verstandig een dergelijk middel aan het einde van de kweek te gebruiken. Spoel dus niet zoals met hydro, maar geef ruim water met enzymen of geef Final Solution mee. Voor je medium dus he :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

PP is eigenlijk een 8 wekertje.Als em na 7 weken en 5 dagen knipt....................mwah. :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Is dat zo Ries :verrygood De meeste soortje hebben echt wel 9 weken nodig om goed af te bloeien hoor volgens mij...

 

Grt Paffie

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik ben een grote voor stander van onder een microscoop kijken hoe rijp de plant is, bruine haartjes het zal wel .

de plant wil vaak langer staan dan 8 weken maar goed ik neem aan dat 80 pp niet voor je zelf is en maakt het minder uit allemaal geloof ik .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hartsikke bedankt voor jullie reacties jongens.

 

Ik ga het volgende doen ik stel het bezoek uit tot donderdag de 14e

 

op maandag ochtend gooi ik het licht eraf voor 48 uur woensdag ochtend gooi ik het licht weer aan voor 12 uur en dan gaat de schaar erin.

 

en word alles ontruimd.

 

dus uit eindelijk heeft het boeltje dan 9 weken en 5 dagen gestaan.

 

ik hoop dat eind product toch nog goed zal worden, heb er een hoop werk in gestopt en baal erg van dat onverwachte bezoek.

 

Daltonexpress.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dan zou je nu meteen het licht 48 uur uit moeten gooien anders bloeit ze nog niet af :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nee zodra je licht nu uitgaat, laat je het 48 uur uit staan, daarna hervat je de lichtcyclus. totdat je kan gaan knippen...

 

Grt paffie

Share this post


Link to post
Share on other sites
Bedoel je dat ik het licht tot woensdag uit moet laten paffie ?

 

Sorry te snel gelezen.

 

dus het licht uit nu 48 uur en daarna ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Spacy Kroes

Over 2 dagen is het de 11de...

Alles geoogst? :D

 

Groete,

 

Spacy Kroes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Alles is achter de rug nu.

Was in totaal 8 uur knippen met zijn 4 man.

volgende keer komt er gewoon een machine om het werk te doen.

 

het eindgewicht is 1460 gram.

 

 

Bedankt iedereen voor jullie reacties.

Share this post


Link to post
Share on other sites

En heeft het nog wat geholpen?

 

Grt Paffie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey dalton hoeveel weken heb je nu precies gehad? En in hoeveel dagen heb je alles gedroogd? Ik zit namelijk ook heel krapjes in de tijd. Ik ga ze na precies 8 weken al knippen en in 6 dagen drogen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

naar mijn idee heeft het weinig geholpen ik denk dat het bijna niets heeft gedaan.

maar toch bedankt voor de tip paffie was de moeite waard om het te proberen.

 

Hoogvlieger.

 

het boeltje heeft totaal 7 weken en 5 dagen in de bloei gestaan.

Het drogen heeft 7 dagen in een 120x120 tent gelegen met een ventilator binnen.

succes.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...