Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Puc

éérste kweek 600W Homebox!

Recommended Posts

Haai,

 

De zaadjes zijn ontkiemt en reeds geplant in hun stekkengrondje (euforia, feminized)

De bedoeling is om met 2 planten mss 3 verder te gaan. Ga ze op grond kweken.

Dit is mijn kast uiteraard nog leeg! Indien opmerkingen commentaar kritiek enz.. gelieve niet in te houden! Ben nieuw en kan wrs nog zeeeer veeeel leren.

 

heb een:

- home box 120x120x200

- afzuiger 341 m³/h met BIJHORENDE koolstoffilter

- Philips 600W son t pia

- aanzuiger zelf gemaakt met 3 pc fans

- ph meter

- tensio meters

- lucht bevochtiger (boneco)

- verwarming

- het nodige schakel materiaal en vsa

- temp en lv meter

- 11l bakken

- veel aarde: cocopeat, potgrond, stekgrond, vivimus hydrokorels vermalen, zeewierkalk en mychorizea schimmels en bacteriën.

- voeding, BIONOVA: Grondmix, wortelstimulator, bloeistimulator

 

P4230149.jpg

P4230151.jpg

P4230152.jpg

P4230153.jpg

P4230154.jpg

luchtbevochtiger achter bak.

P4230155.jpg

P4230156.jpg

P4230157.jpg

P4230158.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

he puc,

 

ziet er goed uit, alleen 2 opmerkingen.

 

1.PC fans hebben geen zuigkracht en/of stuwkracht.

Hier heb je echt een buisfan of kistje voor nodig.

 

als die 3 fan de lucht nergens doorheen hoeven trekken of duwen dan heb ik niets gezegd. ;)

 

2. Die afzuiger is kantje boord hoor, normal luidt de stelregel 500kuub per 600W lamp..

Vooral in een kleine kast/tent.

Ik hoop dat je geen warmte en of geurprobleem hierdoor krijgt.

 

Gr

 

BK

Share this post


Link to post
Share on other sites

[ //EDIT onnodig quoten, meer info? hier

 

edit:Paffie

 

Idd had ik ook gelezen toen ik ze reeds had gekocht. Ben van plan het eens te testen indien het niet goed werkt is het maar een kleine ingreep om mijn huidige afzuiger als inblazer te gebruiken en een nieuwe krachtigere afzuiger te kopen. Heb het voordeel dat de tent in een van haar eigen zeer koele ruimte staat. Ja de pc fans dienen eerder om geuren niet langs mijn inlaat te laten ontsnappen, en in de tweede plaats om verse lucht binnen te brengen wat de afzuiger ook al doet dmv onderdruk.

 

Groetjes en bedankt voor je reactie!

Edited by paffie

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ja de pc fans dienen eerder om geuren niet langs mijn inlaat te laten ontsnappen, (...) wat de afzuiger ook al doet dmv onderdruk.
De geur kan dus niet ontsnappen, door de onderdruk ;)

Dus die pc fans zijn daar niet nodig. (als we het over geur hebben)

 

Wel zou je misschien die fans kunnen gebruiken als circulatiefans?

 

Ps. Gebruik de add repy knop, ipv de reply knop. Dan heb je niet steeds die quote enzo :)

 

Later,

Banaan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ook juist banaan maar wil toch het zekere voor het onzekere nemen. Die fans zitten dan ook op een apart circuit zodat indien er kortsluiting is, of mijn afzuiger gwn knetter stoned werd en het opgeeft er zeker geen geurtjes ontsnappen, althans toch niet rechtstreeks naar buiten.

 

Voor de rest vertrouwen in mijn installatie?

 

groeten en badankt!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Puc,

 

Even een vraagje; is die bodemplaat van MDF ??

Zo ja, dan zou ik hem verven, zoniet, dan heb ik niets gezegt ;)

 

Succes

Share this post


Link to post
Share on other sites

ah goede tip, bedankt ga morgen achter een potje witte verf

Share this post


Link to post
Share on other sites

he ik heb ook een tip verplaats je brandblusser :D

als je brand bij je schakelbord krijgt heb je er niet veel aan staat nu onder schakelbord :)

 

verder veel succes laterrrsss ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

tja puc,

ik zeur lichtelijk door...

de vsa kan eigenlijk beter bovenaan het bord geplaatst worden,

zodat deze geen warmte afgeeft aan de andere componenten.

de vsa moet andersom hangen zodat die geen warmnte afgeeft aan de bekabeling/kroonsteen ervan.

 

ja het mdf moet gegrond en gelakt worden.

eerst ff wat ontvetten met Thinner werkt het beste.

 

greetz Weetje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oké ga die bak zeker verven en waarom is die grondlaag van belang, is toch maar een kwestie van goed hechtende verf en vooral dekkende verf. Mss nog een extra lak laag voor de schuurvastheid te garanderen ivm verschuiven van potten.

 

Die vsa ga ik dus ook verplaatsen had hem wel bewust omgekeerd gehangen, maar swat veiligheid gaat voor. De brandblusser komt ook ergens anders.

 

Bedankt voor de reacties en nogmaals allez tips/commentaar/kritiek/zaagerijen van harte welkom! :)

 

Groeten Puc ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dag,

 

Ben nu een weekje verder de plantjes zijn een 3 a 4cm groot geworden, ik geef ze gewoon water met wortel van BN. Ze krijgen 18uur per dag licht, gistren is de lamp telaat aan geschoten mijn schuld de timer stond niet aan, dus hebben ze minder licht gekregen (zal voor één keer wel geen kwaad kunnen?). De luchtvochtigheid probeer ik steeds rond de 50% te houden. De 600W lamp hangt nu op 50cm van de topjes, afzuiger op 1/2 vd capaciteit en ook een zwenk ventilator moeten bijplaatsen +3 pc fans onder de lamp. Met deze combinatie krijg ik de temp constant rond de 24 graden, in de donkere uurtjes daalt deze tot een 22 graden.

 

Wat is het best veel ventileren of warme lucht afzuigen?

 

Nu heb ik een probleem was begonnen met 3 zaadjes 1 is er niet doorgekomen. 1tje van de 2 overblijvende ziet er gezond uit, maar het andere plantje heeft met één van zijn onderste bladeren (die zonder kartels) een probleem, het is achtergebleven qua groei tegenover het andere blaadje. Ook is dit blaadje bruin en redelijk dood. De rest van de plant is in orde en groeit lekker groen verder. Nu is dit een probleem want ik had graag met 2 planten verder gegaan. Komt dit nog goed?

 

P4270163.jpg

P4270170.jpg

Zwakke foto's maar geeft een beeld van het zielige plantje... (boven en onder)

P4270177.jpg

P4270183.jpg

P4270186.jpg

 

Kind regards Puc! ;)

Edited by Puc

Share this post


Link to post
Share on other sites

Achterblijvers zeggen voorlopig nog niks.

Ik had een plantje die bleef een heel klein beetje achter bij de rest.

Na een week of 4 is dat helemaal weggewerkt.

Ik had ook een zaadje die kwam pas 3 dagen later uit als de rest. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Haai,

 

idd danny die ééne groeit lekker mee!

 

Morgen vertrek ik voor een weekje naar het buiteland, iemand zal in de tussentijd voor de plantjes zorgen. Eigenlijk moet er niet zoveel gebeuren. Alles schakelt automatisch en veilig (althans zo veilig mogelijk). Ik heb ook een verse bidon afgezuurt water met wortel bij gemaakt voor de komende week.

 

Het enige wat tegenviel was: Deze morgen stond ik op en het noodlot was toegeslagen mijn luchtbevochtiger begeeft het het is zondag en repareren was geen optie want het ultrasone trillingsplaatje stierf na een od kalk :verrygood was lomp geweest en had het toestel niet goed gereinigd na de aankop (was een occasie toestel). Dus heb ik 4 stokjes rond de plantjes geplaatst met daar over een brood zakje dat 3 x op 24uur nat gemaakt wordt.

 

In de tussentijd heb ik een nieuwe besteld op het internet dat zou ten laatste donerdag toekomen. (boneco 2251)

 

Groeten en foto's plaats ik volgende week indien er nog wat overblijft...

Share this post


Link to post
Share on other sites

DagDag

 

Ben nu in week 5 groei ga nog één weekje verder denk ik plaats zat. Heb last van wat fruitvliegjes heb zo een gele kleefstrook boven m'n lamp gehangen waar er op 2 dagen al een 10 vliegjes aanhangen, las over die nematoden iemand andere ideeen?

 

 

de eerste foto's zijn van tijdje terug.

 

P5060528.jpg

P5060529.jpg

P5060530.jpg

P5060531.jpg

P5060532.jpg

P5060533.jpg

P5060534.jpg

P5060535.jpg

 

deze zijn de recente foto's

 

P5190560.jpg

P5190561.jpg

P5190562.jpg

P5190563.jpg

P5190564.jpg

 

 

Groeten!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey puc !

 

Leuke opzet, je begint deze kweek zeer goed voorbereid vind ik.

 

Alleen een vraag, hoe hoog is de LV ?

Bij zaad is LV minder van belang, aangezien het direct een wortel maakt.

 

Stekken moeten nog goed wortelen, ze verdampen meerendeels uit het blad en nemen ook merendeels water op via het blad..

 

Succes met je kweek man!

Share this post


Link to post
Share on other sites

dag,

 

De dames staan er goed bij denk ik behalve dan 2 bladeren die wat verroest zijn van de ééne plant dit was vanwege een te laag ph gehalte van het voedingswater, dit werd duidelijk na een grond meting. Dit lijkt nu opgelost ze lijken het meer naar hun zin te hebben.

Ze staan ook sinds gisteren in bloei.

 

@Skafzz: M'n Lv hou ik rond de 40.

 

hier volgen de foto's:

P5220565.jpg

P5220566.jpg

P5220567.jpg

P5220568.jpg

P5220569.jpg

P5220573.jpg

P5220574.jpg

P5220587-1.jpg

P5220578.jpg

P5220575.jpg

P5220587-1.jpg

P5220578.jpg

P5220577.jpg

P5220579.jpg

P5220581.jpg

P5220583.jpg

P5220584.jpg

P5220585.jpg

P5220589.jpg

P5220590.jpg

 

mvg. :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

mooie grote planten die gaan echt groot worden ik hoop dat ze in de tent blijven pasen je hebt maar 1,5meter dat de plant groot kan worden

Share this post


Link to post
Share on other sites

uhu als ze té groot worden wat wrs zal gebeuren ga ik de hoofdbud's hun nekje omdraaien en dan horizontaal leggen zo bespaar ik veel plaats in de hoogte.

Klinkt allemaal mooi hopelijk lukt het ook!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo Hallo!

 

We zijn nu aan begin week 2 bloei. Alles gaat goed op wat gele bladeren na bij één plant. Ik dacht éérst dat het mss was door een te laag ph gehalte maar dat lijkt het niet te zijn. Ik geef ze om de 2 dagen elk een 400ml water met steeds voeding bij bn grondmix en bn xcell steeds een kleine hoeveelheid. En sinds deze week krijgen ze ook pk13-14. Ik las dan ook wat rond op het forum en het zou blijkbaar ook een stikstof tekort kunnen zijn wat N27 van Bn zou bevatten. Indien ik dit hier op dit forum bevistigd krijg zal ik achter bladvoeding gaan.

 

P5220589-1.jpg

P5220590-1.jpg

P5240591.jpg

P5240592.jpg

P5240593.jpg

P5240605.jpg

P5240606.jpg

P5240609.jpg

P5240611.jpg

P5240612.jpg

P5240613.jpg

P5240618.jpg

P5240621.jpg

P5240624.jpg

 

 

Alvast bedankt voor jullie reacties! :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

hallo hallo!

 

Lang geleden heb dan ook een drukke periode achter de rug. De plantjes hebben ondertussen al redelijke topjes ontwikkeld, ondanks de gele bladeren onderaan het boompje. Ik geef de goede voeding en ook genoeg afgezuurd want ik heb een redelijk alkalische grond om te beginnen. Maar had gehoord dat eens de plant gewoon is van elementen uit de oudere bladeren te trekken ze dat wel zal blijven doen en er moeilijk mee kan stoppen ookal geef je genoeg voeding... Klopt dit?

 

Voor de rest ben ik redelijk tevreden de topjes zien er goed uit ze hebben ondertussen ook al kristalletjes aangemaakt.

 

th_P6070631.jpg

th_P6070630.jpg

th_P6070632.jpg

th_P6070634.jpg

th_P6070635.jpg

th_P6070636.jpg

th_P6070637.jpg

th_P6070638.jpg

th_P6070640.jpg

th_P6070641.jpg

th_P6070642.jpg

th_P6070643.jpg

th_P6070644.jpg

th_P6070645.jpg

 

Dat was het dan, tot de volgende! :whistling

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik denk (hoop het niet), dat de opbrengst tegen gaat vallen.

ze zien er niet echt gezond uit en daarbij, tot wanneer heb je in godsnaam die bevochtiger erbij laten staan???

ik zag op de foto toen je begin 2de week bloei was dat de bevochtiger er nog bij stond? :whistling

 

voor de volgende ronde zou ik zeggen, probeer het anders te doen met je voeding.

wat op de verpakking staat is niet altijd aan te raden.

hou je planten in de gaten en speel daar op in.

zie je een beginnend iets, maak er een foto van en ga eens langs je gs of nog beter, plaats het op het forum.

 

succes en duimen voor een goede oogst :blink:

grtz PP-er

Share this post


Link to post
Share on other sites

@PP: Ja klopt die lv heeft lang id kast gestaan ze heeft wel niet meer dan 30% lv geproduceerd dus het zal daar niet aan liggen

 

Ook moet je weten zijn de beide planten aan hun hoofdbud geknakt wat hen dus 1/3 minder groot maakt, dus de gele bladeren in proportie kloppen niet. Swat ze zien er idd ziek uit en ik weet ook aan wat het ligt. Ik heb een zeer irritante grond, deze is té alkalisch plus er zitten nog eens zo zeewier kalk korrels bij. Die langszaam oplossen als ze voeding krijgen en zo weer een hogere ph resulteren. Ik kan dus moeilijk een correcte ph waarde uit m'n grond bepalen vrees ik. Of ik zou mijn voeding ieder uur moeten verzuren? Door de te hoge ph kunnen m'n plantjes niet genoeg voeding opnemen en krijgen ze zo overduidelijke pk gebreken.

 

Swat, ik blijf geloven in mijn plantjes :whistling de toppen zien er deftig uit plus ik heb niet veel gediefd en heb veeeeel bladeren hangen in vergelijking met andere forumers wat mij mss wat meer "buffer" geeft ivbm voeding uit de oudere bladeren wegtrekken enzo...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...