Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
fakkel

fimmen herkansing

Recommended Posts

hoi, ik heb me planten geprobeerd te fimmen, maar het was niet gelukt, ik weet nu wat ik fout gedaan heb, maar nu weet ik niet wanneer ik opnieuw kan proberen, ik heb al wat rondgezocht, maar ik kon er niks over vinden.

uit geen van allen zijn meer toppen gekomen, ik heb ze dus te hoog gefimd, alleen 2 blaadjes zijn nu helemaal verlept:p en voorde rest is er niks mis mee, niks wijst erop dat ze gestresst zijn of zo, en het groeit nou weer mooi. ik heb het ongeveer 2 weken geleden of zo gedaan. zou ik het nu weer opnieuw kunnen proberen of raden jullie het mij af?

gr. Fakkel.

Share this post


Link to post
Share on other sites

trouwens als jullie het mij aanraden kan het nu al of moet ik er nog mee wachten? gr.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoe kunnen we nou antwoord geven op basis van deze gebrekkige informatie? Foto? Hoe oud zijn ze, hoe hoog?

Share this post


Link to post
Share on other sites

haha jah sorry d8 dat der wel geniale mensen tussen zaten of dat het redelijk standaard was, de hersteltijd van een plant die onthoofd is.

nou hier zijn dan een aantal foto's:

mogen jullie(als het gaat dan ) zeggen of ze toe zijn aan een nieuwe poging tot fimmen.

gallery_21415_7637_327152.jpg

oh en trouwens de bruine puntjes op de bladeren, dat is van toen het 1 dag echt keiwarm was en ze stonden in de kas, niemand was thuis, dus het deurtje stond ook niet open, en toen ik uit school kwam zag ik al hoe laat het was:P ze hadden zich niet ingesmeerd tegen de zon.

 

dus, maar hier nog een paar plaatjes:

gallery_21415_7637_188900.jpg

gallery_21415_7637_190688.jpg

gallery_21415_7637_508050.jpg

gallery_21415_7637_415931.jpg

gallery_21415_7637_89081.jpg

dit zijn dus mijn planten waar ik ook een topic over begonnen ben ( 5x the church verslagje) maar omdat ik er de laaste tijd door omstandigheden niet aan toe ben gekomen het wat up te daten, lig ik een beetje achter, in de meivakantie zal ik wel proberen alles weer bij te werken :cry

gr. Fakkel.

Share this post


Link to post
Share on other sites

haha het is wel gelukt hoor

Wat je ziet is volkomen normaal (behalve die verbranding aan de grote bladeren dan maar dat komt niet van het fimmen.

 

kijk de onderste scheuten maar eens, die zijn al echte takjes aan het worden.

Maar je plant wil echt de hoogte in--> weinig licht?? of weinig voeding??(of combinatie)

misschien is toppen een betere optie?

 

gr

 

BK

Share this post


Link to post
Share on other sites

uit de plek waar ik zegmaar geknipt heb, is wel maar weer 1 hoofdtop gekomen, maar nu de laatste tijd, zitten de takken weer strak op elkaar, hier willen de planten echt niet meer zo de hoogte in, maarjah, het blijven buiten planten dus ze zullen zowiezo niet zo gigantisch veel licht krijgen in dit deel van het jaar:P maar ik wil ze proberen zo lang mogelijk in de kas te houden dus.

gr. Fakkel

Share this post


Link to post
Share on other sites

kan nogsteeds niemand mij helpen (A)?

trouwens, ik heb 1 van mijn planten al herkanst en ik kijkj gewoon wat daar uitkomt, hij staat nog rechtop, en voorderest ziet het er wel redelijk uit

gr. Fakkel

Share this post


Link to post
Share on other sites

zoals ik al zei: Toppen!!!

 

bij fimmen behoud je de hoofdtop, en ja dan blijft het er 1...

 

als je de bovenste top er helemaal uitknipt nu, dan moeten je zijscheuten de hoofdtopfunctie wel overnemen :cry

 

gr

 

BK

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fimmen staat voor fuck i mist gheheh darom wel leuk dat het fuck i mist mislukt is

 

:cry :rofl :rofl

 

TnT

Share this post


Link to post
Share on other sites
zoals ik al zei: Toppen!!!

 

bij fimmen behoud je de hoofdtop, en ja dan blijft het er 1...

 

als je de bovenste top er helemaal uitknipt nu, dan moeten je zijscheuten de hoofdtopfunctie wel overnemen :cry

 

gr

 

BK

 

In het topic van sannie over toppen, fimmen en supercropping wordt er verteld dat fimmen voor meer groeischeuten zorgt dan toppen doet (minstens 3 als je het goed doet)? Nu snap ik er niks meer van.

Share this post


Link to post
Share on other sites
In het topic van sannie over toppen, fimmen en supercropping wordt er verteld dat fimmen voor meer groeischeuten zorgt dan toppen doet (minstens 3 als je het goed doet)? Nu snap ik er niks meer van.

 

 

Je hebt volkomen gelijk. Het doel van Fimmen is het maken van veel, drie of meer, hoofdtoppen.

Tis trouwens een lastige techniek. De meeste soorten reageren goed op het ombuigen van de hoofdtop, das veel makkelijker, en zorgt er voor dat de toppen daar vlak onder ook de hoogte in gaan.

 

Als je te weinig wegknipt met fim, gebeurt wat jij hebt. Weinig meer dan het rondknippen van de bladeren in de top. Als je teveel knipt, zal je de plant feitelijk toppen.

FIMmen is best lastig.

Wat waas je vraag ook al weer? :rofl :cry

 

En trouwens, iedereen en zeker ik is geniaal hier, maar gedachtelezers, die zijn deze week vrij :rofl

 

En je kunt nu al weer proberen te fimmen als je wilt... gewoon de meest recente hoofdscheut minstens 3/4 inknippen. Doe het liever iets te veel dan te weinig, als je hem topt: ook prima.

Share this post


Link to post
Share on other sites

haha eindelijk een antwoord waar ik wel wat aan heb (A):rofl

ik heb er gisteren dus een geprobeerd weer te fimmen, want ik zeg maar altijd zo: "niet gefimd is altijd mis":rofl zeg ik eigenlijk nooit maar toch, ben wat dat betreft gwoon eigenwijs:P en als het lukt heb ik toch weer wat geleerd he :cry maar opzich het zag er nog aardig uit, geen rare dingen of zo, morgen eens kijken of er al langzaam wat uit begint te komen:P

is ook pas de eerste x dat ik zelf serieus plantjes heb staan en heb der nou zowiezo al superveel van geleerd, en toch elke keer als je wat fout doet of juist niet leer je der toch van ofniet :rofl

naja jullie horen wel of het gelukt is, ik zal welweer wat foto'thes uploaden, en de rest zal ik dan ook een fim-sessie laten ondergaan:P

gr.

Fakkel.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben gister ook wezen fimmen, denk alleen dat het toppen is geworden omdat ik het advies van liever teveel dan te weinig heb gevolgd :cry Ze staan er nog steeds een beetje verlept bij maar ze hebben gister flink wat moeten verduren, ik heb ze namelijk ook nog eens overgepot.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...