Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

KiLLsWhaTeVeR

2009- Royal Queen Outdoor+Green House Indica G

Recommended Posts

Update:

 

De madonna die zo mooi was van sannie is dus idd een man <_<

 

Na wat twijfelen en overleg met kweekleek heb ik besloten de man toch te behouden om daar wat stuifmeel van te verzamelen.

Iemand die nog wat madonna stuifmeel wil hebben van deze plant meld je even...

 

Dit is dus de bewuste man:

gallery_19016_7625_294944.jpg

 

Ik heb hem nu binnen onder 2 tl's en een spaarlamp gezet allebei op 12/12 en nu maar wachten op het stuifmeel.

Ik moet nog beslissen welke dame hiermee bevrucht word... maar dat zien we laters wel weer.. tips zijn uiteraard welkom!!

 

Mvg, Kills

Share this post


Link to post
Share on other sites

(toch nog maar een) update:

 

Helaas zonder foto's dit keer, die volgen morgen pas.

 

Er is heel wat te beleven in mijn tuintje.

De lieveheersbeestjes zijn onze gemeenschappelijke vijanden uit aan het schakelen :lol: :P :D

 

Daarnaast heb ik totaal 3 mannen ontdekt, 2 twijfel ik nog aan.

De man die in de vorige update binnen is gezet onder tl bleek herma trekken te hebben dus deze ligt nu in de bio bak.

Samen met nog 1 man die ik een tijdje in vaas heb gezet (afgeknipt onderin bij de stam) gewoon om te kijken of het zich een beetje in leven hield, maar deze hield zich zeer goed, desondanks ligt die dus ook in de bio bak omdat ik hier verder niks mee kon...

Nu is in plaats van de man met herma trekken een andere man onder de tl geschoven (ook een madonna) en deze zal hopelijk alleen maar ballen hebben :oeps

 

Ik heb van de 4 planten die ik aan het verduisteren was dus 1 man gevonden, dit is de madonna die nu onder de tl staat.

Dus momenteel ben ik 3 planten aan het verduisteren door binnen te zetten en 1 (de man) door op donkere kamer met tl op 12/12 voor stuifmeel.

Van deze eerste 3 laten 2 planten duidelijk zien dat ze vrouw zijn en eentje geeft zelfs al bij bijna elk scheutje een paar haartjes zitten (dit pas sinds vandaag, kan ik dit tellen als de eerste dag bloei??)

De andere dame heb ik herkend aan voorbloei en laat verder nog niet veel zien.

De rest van de planten staan nog in de serre en er net buiten.

Hiervan heb ik het vermoeden dat er nog 2 man zijn maar dit kijk ik morgen even verder na.

 

Dit was het dan maar even.. morgen foto's en verdere uitleg!!

 

Fijne avond iedereen en tot morgen!

 

mvg, Kills

Share this post


Link to post
Share on other sites

He Kills....

 

Mooi en zeer uitgebreid fotoverslag......

Het staat er allemaal lekker bij toch?

 

En hoelang ben je nu al aan het verduisteren?

Laat trouwens die nieuwe foto update maar komen hoor. :lol:

Ben zeer nieuwsgierig..

 

Groeten Stokey...

Share this post


Link to post
Share on other sites

dankje voor de complimentjes.. en ja ze staan er idd allemaal nog goed bij, behalve de mannen dan, die liggen te rotten in de bio bak :lol: op 1 na...

 

Foto's volgen vanmiddag na 5-6, moet namelijk nog wat foto's maken van paar planten die ik gister niet heb gefotografeerd.

 

Ow ja dat was ik gister vergeten te melden.

De 4 planten die bij kennis op balkon zijn gezet was ook 1 een man.

Deze is ondertussen ook al opgeruimd, zodat de rest vrolijk verder kan groeien..

 

Ben ze sinds de 12de binnen aan het zetten.

Eerst 2 plantjes, de zondag (14 mei) erop heb ik er 2 bijgezet, waarvan dus naderhand 1 man bleek te zijn.

De plant (kan me vergissen) die iets eerder is binnen gezet geeft nu al mooi haartjes op bijna elke internode :D :P :oeps

Denk dat ik even nog een week wacht met de andere plantjes, deze zijn ook nog een stuk kleiner dan de rest en wil ze dus nog even de tijd geven om bij te trekken.

 

Mvg, Kills

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo dan maar even de foto's:(pfff duurde even voordat de foto's erop stonden, in de galerij staan er nog veel meer)

Mijn setupje voor stuifmeel te verzamelen (op deze foto staat de herma madonna eronder, zijn/haar plaats is ingenomen door een andere madonna man):

gallery_19016_7625_26697.jpg

bovenaanzicht (met spaarlamp erbij):

gallery_19016_7625_208612.jpg

Dan wat shots van ballen :D

gallery_19016_7625_470719.jpg

gallery_19016_7625_361620.jpg

gallery_19016_7625_309897.jpg

gallery_19016_7625_537279.jpg

een van de planten die samen stond (deze verdrong de andere plant, jammer dat deze de man moest zijn):

gallery_19016_7625_162199.jpg

De (hopelijke) vrouw die over bleef na de slachting:

gallery_19016_7625_118419.jpg

De vrouw nu (na teveel water van regenbui laatst)

gallery_19016_7625_463301.jpg

Dit is de man nadat ik hem uit de grond heb gehaald (helemaal onderin afgeknipt waar de stam wit is)

En deze daarna in vaas gedaan:

gallery_19016_7625_783959.jpg

 

The massacre: :oeps :no

gallery_19016_7625_697492.jpg

 

gallery_19016_7625_511588.jpg

 

Me kat wou ook graag helpen met het slachten:

gallery_19016_7625_511278.jpg

Zo dan nu foto's van de rest van de planten (vraag me niet welke waarvan is, maak maar een keuze :) )

Deze foto's zijn van vandaag.

 

gallery_19016_7625_733026.jpg

 

gallery_19016_7625_810728.jpg

gallery_19016_7625_157042.jpg

 

de 3 rechts zijn de planten die nu een week op verduisteren staan (een daarvan laat al 1 heel duidelijk haartjes zien):P ;)

 

gallery_19016_7625_653499.jpg

 

Nog wat close ups:

Welterusten schatje:

gallery_19016_7625_644117.jpg

gallery_19016_7625_744554.jpg

Fimmen heeft goed gewerkt:

gallery_19016_7625_759207.jpg

gallery_19016_7625_9297.jpg

gallery_19016_7625_404761.jpg

gallery_19016_7625_115644.jpg

gallery_19016_7625_57795.jpg

gallery_19016_7625_140577.jpg

gallery_19016_7625_289054.jpg

Hier zie ik een rare groei die ik vorig jaar bij mijn misty's niet zag en nu ook niet bij andere planten..

vind wel leuk/apart om te zien, weet iemand of dit een genetisch kenmerk is of ben ik nu echt te stoned :)

gallery_19016_7625_502299.jpg

De enige 2 die nog samen in een pot staan:

gallery_19016_7625_189178.jpg

 

 

Dan nog wat foto's van de pepers, tja zonder pepers ben je tegenwoordig geen grower meer :)

 

gallery_19016_7625_561115.jpg

 

En de komkommers: ze zijn heerlijk btw ;)

gallery_19016_7625_577464.jpg

En de paprika's , deze moeten nog eventjes aandikken:

gallery_19016_7625_56836.jpg

 

Tja dat was het dan maar weer voor vanavond, toch al gauw half uurtje nog bezig geweest met het maken van dit verslag (en dan heb ik het nog maar snelletjes gedaan)..

Ow ja, een nadelig nieuwtje, de luisjes zijn terug maar deze worden gedouchted met bayern decis, ze zitten vooral op de nieuwe groeischeutjes en brengen zo aardig wat groeischade toe (misschien al opgevallen hier en daar op de foto's) :D :lol: :P B)

De lieveheersbeestjes helpen me ook al een handje, ook ga ik morgen de mierennesten in de tuin bestrijden...

 

Voor de rest gaat het allemaal goed, de bladeren lijken op de foto's hier en daar wat gelig maar dit komt door het zonlicht.

Ik ga binnenkort beginnen met pk booster van bac, vanochtend hebben ze pro activ van bac bij het wateren gehad en over 1 week herhaal ik dit weer.

Iedereen die dit nog leest vanavond welterusten en de rest tot morgen!

 

Mvg, kills

Share this post


Link to post
Share on other sites

He!

 

Ik heb ook last gehad van bladluizen.

Zorg ook dat je de rest van je tuin ook spuit. of toch zeker in de buurt van je planten.

Anders blijven ze gemakkelijk terugkomen!

 

Ik heb gewoon heel mij tuin 1x gespoten en heb sinds dan geen last meer van de rotzakken :lol:

 

Voor de rest ziet er alles prima uit!

 

Ik hoop mee voor GROTE toppen! :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die pepers zijn inderdaad al groot bij jou.

 

Voor de rest gaat het ook lekker in je tuintje.

 

Fijne zomer.

 

Blowsterke

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi blowsterkte,

 

leuk he die pepers, ze groeien elke dag flink.

Heb er 2 staan, de andere wil ook maar niet, alsof de bijtjes hem niet leuk vinden :whistling

 

Voor de rest gaat het goed op de vervelende insecten na...

 

Roykyn, thanks voor je reply

Ik ga idd morgenochtend ook delen van de tuin zelf bespuiten, vooral dan de planten die ook tekenen hebben van bladluis en die er om bekend staan om bladluis te herbergen.

Rest van het insecten leven wil ik niet teveel belasten omdat veel insecten ook goed werk verrichten..

btw we gaan niet voor groot maar vooral goed (combinatie van biede is natuurlijk nog beter)

 

Mvg, kills

Share this post


Link to post
Share on other sites

Update:

 

Eerst dus maar weer even het voorwoord.

Ik heb nu dus 1 man op bloei staan voor stuifmeel.

Daarnaast 3 planten die nu sinds 2 weken aan het verduisteren ben, waren er eerst 4 maar 1 is al als man bestempeld.

Dan heb ik nog een aantal planten staan die ik nog even laat groeien.

 

Hierbij eerst de man :

 

gallery_19016_7625_246888.jpg

 

Close up:

 

gallery_19016_7625_152257.jpg

 

Zal hopelijk niet lang meer duren voordat ik het stuifmeel kan opvangen en ik deze kan weg gooien ..

gallery_19016_7625_712503.jpg

 

Dan de 3 die ik al 2 weken aan het verduisteren ben:

 

Nr. 1 - 70cm - dag 1 bloei:

gallery_19016_7625_551853.jpg

van boven:

gallery_19016_7625_653317.jpg

laat al duidelijk zien dat ze vrouw is:

gallery_19016_7625_420643.jpg

 

Nr. 2 - 63cm - dag 1 bloei:

gallery_19016_7625_535580.jpg

 

Nr. 3 - 75cm - (nog aan het twijfelen wat het is, hierover zo dadelijk nog meer) :

gallery_19016_7625_518017.jpg

waar ik haar getopt heb is de 2de scheut amper aangeschoten maar wel een derde onstaan:

gallery_19016_7625_506368.jpg

 

Dan nog even de andere plantjes:

 

Naast deze plant heeft eerder nog een plant gestaan maar dit bleek een man te zijn.

De bladeren leken mij een indicatie van teveel water, dus heb paar dagen niks gegeven maar er lijkt niks te verbeteren, misschien iemand nog suggesties?:

gallery_19016_7625_774273.jpg

 

Dan 2 in 1 pot samen:

gallery_19016_7625_65140.jpg

gallery_19016_7625_714870.jpg

 

Hier nog wat foto's van de andere planten die nog in de groeifase staan:

 

gallery_19016_7625_66829.jpg

gallery_19016_7625_551985.jpg

Deze heeft al een hele tijd paarse stengels, kan de oorzaak van de stress maar niet vinden:

gallery_19016_7625_15264.jpg

gallery_19016_7625_427598.jpg

de laatste van de 3:

gallery_19016_7625_718783.jpg

close up:

gallery_19016_7625_208712.jpg

 

Dan nog even over het probleem met de nr 3 die in de bloei staat:

 

Ik heb aardige twijfels of ik hier niet een herma te pakken heb:

volgende foto's komen beide van dezelfde plant, let niet op de bladluis, die is al dood... :whistling

Dit lijkt mij een mannelijk vruchtje, vlakbij de onderste internode:

gallery_19016_7625_28250.jpg

En dit het vrouwelijke (die is altijd zo te herkennen) in een van de bovenste zijtakken:

gallery_19016_7625_4340.jpg

 

Graag advies!!!

 

Mvg, kills

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kills,

 

Leuk dat je aan het verduisteren bent! Hoop dat de moeite loont.

 

Vreemd van 't stresplantje met de rode stengels.. misschien vond die het toppen niet zo fijn?

 

En over je plantje die zowel een balzakje als mooi vrouwelijke sliertjes heeft.. zal waarschijnlijk wel een herma plant kunnen zijn. Heeft die nog meer zakjes of is het er maar een?

Ik blijf je volgen.

 

Succes verder!

 

Aqua

Share this post


Link to post
Share on other sites

Leuke uitgebreide update heb je weer.

 

Vervelend als je balletjes ziet waar je ze liever niet ziet, heb ook dat probleem gehad bij laatste week bloei van een soortje.

 

Ik heb ook wel een s een plantje met paarse stengels en wat ik er dan ook tegen doe, niks helpt, zal de natuur wel zijn, ze groeit en bloeit wel, maar niet zoals de anderen.

 

En veel succes met het verduisteren ik doe het al jaren.

 

Blowsterke

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zie op 2 van de 3 plantjes hier en daar wat bolletjes zitten, ik moet echt goed zoeken om te vinden, maar het zijn geen balletjes aan een stengeltje zoals ik bij de mannen gewend ben..

 

Zie foto van man hierboven.

Het lijkt erg op een vrouwelijk bloempje alleen dan zonder de meeldraad...?!?!?

Ik hou ze even goed in de gaten of moet ik ze gewoon preventief verwijderen??

 

Mvg, kills

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb het zelfde probleem. Tot nu toe komen uit de meeste bolletjes na een tijdje een draadje. Bij een paar begin ik nu te twijfelen of het geen banaantjes zijn/ worden. Ik heb nog niets verwijderd houd het goed in de gaten.

 

Grt,

 

Kweekleek

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey killswhatever, khoop dat je nie hetzelfde meemaakt als mij !

3 gefeminiseerde plantjes en 3 mannetjes/herma's ^^

Verder zien ze er goed uit ! doe zo verder

Share this post


Link to post
Share on other sites

@kweekleek:

leuk om je weer terug te zien :specool

ik was vandaag te laat thuis om het zelf te inpecteren maar ik ga ze morgenochtend zelf buiten zetten om te kijken hoe ze zich ontwikkeld hebben en ook ik heb nog niks verwijderd.

Maar ik hoorde de term banaantjes vallen, is dit is typisch van een herma plant, want zover ik weet maakt een mannelijk plant trosjes balletjes en gaan deze open (gister nog gezien) en daar komt stuifmeel uit of is dit anders bij een herma??

 

Ik zal zo ook nog even op de term zoeken als ik de benodigde uitleg kan vinden ga ik het nog even updaten hiero...

 

@murderdrug

Dankje voor je reactie..

Dit was geen gefermiseerd zaad.

Gewoon normaal. dus beetje raar vind ik het wel..

Licht zit op tijdschakelaars (om te verkomen dat het per ongeluk aan wordt gezet, schakelaar zit op de gang ernaast op vervelende plek) die ik controleer, dus dit kan niet het probleem zijn...(heb gehoord dat lichtproblemen voor herma's kan zorgen)

Ik heb gelukkig nog wat andere planten staan dus als dit niks wordt heb ik een "backup"...

 

Mvg, kills

Share this post


Link to post
Share on other sites

weekend update!! :

 

Daar is ie dan weer de wekelijkse weekend update ;)

 

Niet veel te melden eigenlijk.

De 3 dames in de bloei gaan behoorlijk goed en maken al hele mooie topjes.

 

De rest is aardig aan het groeien en zijn begin augustus ook al klaar om verduistert te worden.

 

Hier dan de foto's:

Alle 3 bij mekaar:

gallery_19016_7625_167656.jpg

Plant 1:

gallery_19016_7625_330001.jpg

gallery_19016_7625_50206.jpg

gallery_19016_7625_287428.jpg

Plant 2:

gallery_19016_7625_399912.jpg

gallery_19016_7625_214467.jpg

Plant 3:

gallery_19016_7625_203568.jpg

gallery_19016_7625_548906.jpg

gallery_19016_7625_453692.jpg

gallery_19016_7625_21828.jpg

Dan de groeiende plantjes:

De 3 die nog in grote potten staan:

gallery_19016_7625_339135.jpg

de enkele die aardig is bijgetrokken:

gallery_19016_7625_139063.jpg

de 2 in 1 pot:

gallery_19016_7625_481476.jpg

mooi grote bladeren:

gallery_19016_7625_97872.jpg

 

de 3 die nog in de serre staan:

gallery_19016_7625_399760.jpg

gallery_19016_7625_338587.jpg

komkommer plant in het midden:

gallery_19016_7625_252493.jpg

andijvie:

gallery_19016_7625_495321.jpg

de voeding die ik geef aan mijn bloeiende plantjes:

gallery_19016_7625_539841.jpg

 

Tips, suggesties, kritiek, commentaar, opmerkingen en vragen hoor ik graag.

 

Mvg, kills

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi peter,

 

thanks voor je bezoekje ;)

 

@all

 

De toppen reageren echt fel op de bloei voeding die ik ze geef.

Denk dat ik de komende tijd wat frequenter ga geven.

Eerder deed ik 2x in de week voeding geven maar denk dat ik dit verhoog naar 4.

Verder ontwikkelen de planten zich zeer goed en heb ik ze ook even binnengezet met de plens bui deze middag.

De man is helaas overleden en gaf geen stuifmeel meer, de bolletjes vielen er gewoon vanaf.

Heb in het begin een beetje stuifmeel opgevangen maar denk niet dat ik hier wat mee kan.

Hoe doen jullie het meestal met bloeivoeding, elke dag een beetje of 2 x in de week bijv. een paar ltr water met voeding in de pot??(gaarne met motivatie...)

 

Mvg, Kills

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Kills,

 

Gaat de goede kant op allemaal

Ik deed meestal dag voedig geven volgende dag gewoon water dag erna weer voeding geven en zo om en om steeds

 

Greetz

Share this post


Link to post
Share on other sites

@the Phenom NL

 

Thanks voor je tip, ik zag vandaag een ook wat vergeeld blaadje onderin, dus denk dat ik het zeker frequenter ga doen en eerst begin zoals jij het altijd al hebt gedaan, dan even afwachten en kijken hoe ze erop reageren.

 

@gd

 

Thanks voor je reply,

Is mooi om te zien hoe goed het ontwikkelt nu ivm wat ik gewend was met vorig jaar.

Die planten waren echt weer terug de groei in aan het gaan of zo.. heel vreemd.

De toppen op deze planten zie je elke dag groter worden met steeds meer haren, ook zag ik vandaag hier en daar al wat sneeuw :rolleyes:

Ook zie ik ze heel mooi dicht groeien en zie je steeds meer dat 3 kleinere topjes samengroeien tot 1 grote :rolleyes:

Ik denk dat ik daar idd wel wat lekkers vanaf ga halen..!!

 

@ all

Verder heb ik helaas wat slecht nieuws, op 1 van de dames zag ik bij het binnenzitten en mannelijk stuifmeel balletje die ook nog eens open was gegaan :rolleyes: ;)

Ik heb hem zo voorzichtig mogelijk verwijderd, heb ook nog wat stuifmeel opgevangen/eruit gehaald bij het verwijderen. Dit meteen weg gespoeld zodat het niet op mijn mooie topjes komt.

Gelukkig heb ik dit verwijderen gedaan toen de andere 2 al binnen stonden, onbewust maar toch tegen evt. vrijgekomen stuifmeel.

Ik ben nu dus wel best bang dat ik veel zaden ertussen zal krijgen, ik zag verder niks aan de toppen, maar denk ook niet dat dit zo snel zichtbaar is.

Het regende wel dus ik hoop dat dit ervoor gezorgd heeft dat het stuifmeel zich niet zo goed kon verspreiden.

 

Ik ga ze heel goed in de gaten houden de komende dagen want ik wil dit echt voor zijn de volgende keer.

 

Daarnaast ook wel wat leuk nieuws, 1 van de dames heeft echt een heerlijke geur :rolleyes: dan krijg ik meteen zin in een joint .. de andere 2 ruiken ook te gek maar 1 van de dames heeft me echt verbluft met haar geur!!!

 

Iedereen verder een prettige avond en tot laters!

 

Mvg, Kills

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Kills!

Ook een beetje regen gehad? ik zat al weer flink te stressentoen ik besefte dat mijn dames ook nog buiten stonden...

maar de regen is jouw geluk mbt dat stuifmeel? fijn te lezen dat je mooie top ontwikkeling zie.

mijn dames krijgen ws last van lichtstress. moet ze blijkbaar tot aug donker zetten s nachts, maar ja , je raad het al, ze staan nog buiten (is al twee keer mis in 4 dagen!)

 

grt

 

ramsus

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi ramsus,

 

gelukkig hebben de bloeiende geen regen gevangen, ze staan apart onder afdak waartussen regen valt.. dus als er iets bevrucht is zal dit (hopelijk) beperkt zijn tot 1 plant.

1 van de groeiende heeft wel flink wat regen gevangen, ben bang dat deze later voeding te kort zal komen omdat de grond nu gespoeld wordt, maar dat merk ik vanzelf wel...

ik ben gelukkig erg strikt geweest met het binnen zetten en zal dit ook aanhouden tot de 2de week van augustus (met de rest van mijn plantjes ook dus)

Ik ben ook zo strikt omdat ik wel eens gehoord hebt dat lichtstress herma's kan creëren en ik dit al helemaal niet wil...

En daarnaast het risico dat ze weer de groei in gaan.

Ik zit er aan te denken komend weekend weer 1tje meer mee naar binnen te zetten (die is nu al 80cm)..

Maar dat moet ik nog even bekijken hoe die de rest van de week groeit.

Top ontwikkeling is een genot om elke dag weer te bekijken, 1 van de dames heeft heel veel dunne haartjes, terwijl de andere 2 wat minder maar wel dikkere haartjes heeft...

Leuk om te zien wat voor verschil dit gaat maken (als het überhaupt iets uit gaat maken)

 

Hopelijk besluit het weer morgen om het hier maar lekker droog te houden..

 

Mvg, Kills

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey kills, het is niet erg dat je aarde eens in de zoveel tijd gespoeld word.

het is zelfs goed voor je plant, gewoon weer goed bij voeden en er is niks aan het handje :rolleyes:

heerlijk hé die topvorming ;) ik kan er ook uren van genieten.. als het zover is dan :rolleyes:

 

PS, welke is die cheese die je geplant hebt? ik weet niet of je dit weleens gerookt heb maar je deze is heel speciaal :rolleyes:

ik ken um ook sinds kort en het is meteen 1 van m'n favorieten geworden!

grtz peter

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey peter,

 

ik weet idd dat dit spoelen ook wel goed kan zijn om de droge plekken uit de pot te halen , zeker met grotere potten...

 

Maar ik heb geen groei voeding.. alleen bloei en deze planten staan nog in de groei..

Natuurlijk kunnen we dat altijd wel halen, maar ik heb full mix, dus het liefst laat ik het geheel op de voeding in de grond groeien..des te minder kan ik fout doen ;)

 

Ik weet niet waar je gelezen had dat ik een cheese heb, ik heb wel madonna, freebees sannie's , basic mix, basic beer.. maar van sommige is dus onbekend wat het is omdat dit een mix zakje is ...

heb hem idd ook in een ander topic gezien en ik zou wel willen dat ik er 1 had staan :rolleyes:

misschien wel iets voor volgend jaar.

 

Mvg, kills

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...