Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

KiLLsWhaTeVeR

2009- Royal Queen Outdoor+Green House Indica G

Recommended Posts

@mann

 

thanks voor je reactie..

 

ja de plantjes vinden ook de spaarlampen heel leuk, je ziet ze gewoon ernaartoe buigen.. meer dan naar de tl's die ik erbij heb hangen..

 

Ze zijn nu net bezig aan het vijfde en zesde blaadje, was wel leuk om te zien toen ik gister weg ging zag je nog niks buiten de 2 kiemblaadjes en 2 gekartelde.. toen ik paar uur later thuis kwam zag je opeens 2 hele kleine nieuwe komen...

Alle zaden zijn ondertussen ook ontkiemd..

heb (als het goed is) nu 18 ontkiemde zaden, eigenlijk veels te veel.. maar we zien wel hoe ik dat ga doen, misschien 2 als test onder de spaar en tl lamp binnen meteen op 12/12 over een paar weken.. maar daar heb ik nog niet echt een besluit over genomen..

Heb gister nog wat foto's gemaakt maar moet ze nog eerst uploaden dan zet ik ze vanmiddag nog even erbij.

 

groeten...

Share this post


Link to post
Share on other sites

kleine update en vraag :

 

Was dus net bezig om ze allemaal even een douche te geven, zie ik dat er al wortels aan de onderkant van sommige potten zichtbaar zijn!!!

De plantjes zijn boven de grond ook goed aan het groeien, maar het grote werk vind blijkbaar plaats waar het licht niet komt....

 

Hier een plaatje van een van mijn schoonheden:

gallery_19016_7625_192068.jpg

Zij heeft vandaag even in de kas buiten gestaan alleen is ze nu erg gaan strekken zoals je kan zien, dus wil ze eigenlijk nog zoveel mogelijk onder de lampjes binnen houden, aangezien ze deze toch erg leuk vinden...

 

Hier een plaatje van een gedeelte van mijn eigen brouwsel, rechts zie je de tl waaronder nog paar kleintjes aan het uitkomen zijn, deze foto is van 5 mei:

gallery_19016_7625_115743.jpg

 

Nu loop ik dus meteen tegen mijn probleem aan.

Ik heb full mix van plagron om ze in te zetten als ze in de grote potten gaan.

Aangezien de grootste nu al uit hun huisje gegroeid zijn zal ik ze moeten omzetten, liefst zet ik ze meteen om naar deze grote potten... maar de grote potten passen natuurlijk niet in mijn eigengemaakt kastje en zal ik ze meteen buiten moeten zetten.

Daarnaast vraag ik me af of de full mix niet teveel is voor zo'n klein plantje, dus ben bang dat ik hem dan ga verbranden...

Please help.. wil ze morgen uit dit probleem verhelpen, maar wil het natuurlijk niet erger maken...

Kort gehouden zijn mijn 2 vragen dus:

1. Kan ik ze nu al 24u buiten zetten (zie bovenste plaatje om een van de planten te zien die naar buiten zal gaan)???

2. Kan ik ze all in de full mix zetten of verbrand ik hiermee mijn lieve dametjes.. of zijn ze oud genoeg (deze plantjes hebben zijn pas sinds 1 mei boven de grond gekomen, sommige zelfs nog later) om nu te genieten van de extra gevulde grond...?!?!?

 

Ltrs..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Update:

Zie dat een paar plantjes een beetje rare blaadjes krijgen..

 

zie foto ter illustratie:

 

gallery_19016_7625_486828.jpg

 

Deze hierboven heeft het ergst last ervan.. als iemand een idee heeft waardoor dat dit kan hoor ik het graag.

 

Het plantje hieronder heeft er ook wel al last van maar in mindere mate.

 

gallery_19016_7625_23940.jpg

 

Please help!!

 

De andere plantjes daarentegen doen het goed, gister gekeken naar de wortel structuur..

Ondanks dat ze al onder het potje uitkomen zijn dit maar enkele lange wortels, deze houden de grond nog niet stevig genoeg bij mekaar om ze makkelijk over te potten.

Dus dat laat ik nog zeker 1 week gaan (waarschijnlijk dus volgend weekend)

 

De planten staan af en toe in de serre als het erg goed weer is, zag alleen dat de temperatuur vandaag over de 35 liep in de serre.. wat mij wat heet leek en heb ze dus even buiten de serre gezet..

Kunnen deze temperaturen veel kwaad of kunnen ze dit wel hebben..of kan ik beter een grote fan of 2 installeren in de serre zodat er meer koele lucht doorheen stroomt (kan ik niet meteen doen maar evt. wel een optie als dit veel maakt ivm gewoon buiten staan..)

 

Hieronder nog een plaatje van een van de andere mooie dames:

 

gallery_19016_7625_705414.jpg

 

En hier nog een van de worteltjes die eronder uitschiet:

 

gallery_19016_7625_519901.jpg

 

Tips, suggesties, kritiek, aanmerking en/of antwoorden op mijn vragen zijn allemaal welkom !!!

zeer welkom zelfs...!

 

Mvg, Kills

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aangezien het maar zo rustig is maar even een updatje..

 

Heb sinds gister een setje planten apart gezet in de serre.. en een setje in mijn eigen brouwseltje binnen met spaarlampen en tl..

Nu heb ik daarstraks even naar het verschil gekeken en (zal ook wel wat met het weer te maken hebben van vandaag) zijn ze in mijn eigen gemaakt kastje veel sneller gegroeid.. ze zien er ook heel wat beter uit..

 

Ik heb trouwens het vermoeden dat de plantjes die ik hierboven liet zien met de slechtere bladeren waarschijnlijk een overmatig gebruik van water is geweest..

De grond is namelijk nog steeds vochtig bij deze plantjes.. ik ga deze dus morgen omzetten (nu staan deze bij het setje buiten in de serre) naar binnen, aangezien daar de grond sneller opdroogt..

In de serre buiten gaat het alleen goed als de zon schijnt, soms zelfs te goed..

Hopelijk trekken de wat slechtere plantjes bij en houd ik misschien wat over voor een micro/mini kweekje ernaast te doen..

 

Ik heb ze daarstraks (waar nodig) water gegeven.. en ga zo dadelijk nog eventjes kijken.

In het kastje binnen staan ze op 18/6, temperatuur is meestal rond de 20 a 27, luchtvochtigheid schommelt van 70% (na wateren) tot 35% net voor wat het wateren en nadat dus de lampen 18u hebben aangestaan..

Binnen in het kastje staan de plantjes in de potjes op hydro korrels.. die dus evt. overtollig vocht opnemen en luchtvochtigheid (hopelijk) hoog houd..

Is het een idee om deze luchtvochtigheid hoger te maken door bijv. een kommetje heet water erbij te zetten??

Of maakt dit niet zoveel verschil?

Kan iemand bevestigingen of mijn idee van teveel water kan kloppen mbt. rare bladvorming bij sommige planten?!?

 

Zal morgen wat plaatjes schieten om het verschil te laten zien van 2 planten die eerst gelijk gingen..

Zag trouwens dat een plantje (een madona) heel laag bleef, veeel lager dan de rest.. helemaal niet verkeerd natuurlijk, maar vraag me af waardoor het komt..

Klein vermoeden dat het tl licht is, kan iemand dit evt. bevestigen.. heb cool white tl en gewone spaarlampen (cheap ass, wel philips)

 

Mvg, Kills...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Killswhatever,

Ik denk dat je inderdaad iets teveel water hebt gegeven.

Geef alleen water als je potjes licht aanvoelen.

De luchtvochtigheid is voor zaailingen minder belangrijk dan voor bijvoorbeeld stekken

dus daar zou ik me niet zo heel druk om maken.

En plantjes groeien onder tl inderdaad iets meer gedrongen (kortere internodes),

mits je de lamp niet te hoog hangt :whistling

succes!

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi wietzaadje..

 

bedankt voor je reactie..

Ben nu de potjes allemaal een beetje aan het wegen op de hand.. om een gevoel ervoor te krijgen.. dus voor en na wateren en moet zeggen dat het zo inderdaad heel goed werkt.

De andere plantjes zijn nog op aan het drogen in de kast binnen nu, ga dadelijk even kijken of ze er nu beter aan toe zijn (maar denk het wel)

Mbt luchtvochtigheid, idd wel logisch omdat stekken bijna geen wortels hebben en dus veel meer vocht via de bladeren moeten opnemen hebben hun er wel veel baat bij.. dus ik laat het zoals het nu is..

Komend weekend ga ik ze dus om potten, de grootste 5 a 6 planten dan.

Ik heb nog een paar hele grote potten, ik zit te twijfelen om hier 2 planten samen in te zetten omdat ik er zoveel heb maar aan de andere kant gun ik liever 1 plant de grote zodat ik deze wat langer kan laten doorgroeien.. heeft iemand dit wel eens getest en/of ervaringen opgedaan met 2 in 1 pot en of dit loont bij de echt grote potten??

 

Doe vanavond waarschijnlijk nog een foto updatje.. camera uitgeleend dus kan de plaatjes van gisteren niet erbij zetten..

 

cheers

Share this post


Link to post
Share on other sites

heey KiLLsWhaTeVeR

 

ik zie dat je veel met je plantjes bezig bent vind ik mooi om te zien

ben ik zelf ook altijd, zag ook dat je veel vragen hebt die kan je

denk ik beter in de daar voor bestemde forums stellen denk dat

je dan sneller antwoord krijgt ...mischien staat jou probleem er al wel

tussen.... op je laatste foto ziet je schatje er mooi en fris uit ...

succes ermee greetzzz G&B

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey grower..

 

leuk dat je je ook even bij mij laat zien :whistling

 

Ja ze gaan lekker al zeg ik het zelf.

Heb daarstraks vijf plantjes al omgezet.. had helaas niet genoeg all mix meer om er meer om te zetten zoals je al had gelezen waarschijnlijk.

 

Ik had idd de vraag mbt vervorming van de bladeren (gelukkig maar bij een aantal van de plantjes) al gezet in het speciaal daarvoor bestemde forum maar helaas gaf dit niet veel.. ondertussen ben ik er bijna zeker van dat dit kwam door teveel water.

Ben er idd veel mee bezig en daardoor onstaan ook wel de nodige vragen

 

@all

Ik heb de vijf plantjes gezet in (ik dacht) 16 ltr potten met onderin hydro korrels in Plagron Royalty mix.

Tevens heb ik de wortels tijdens het overpoten even verwend met een douche met wortelstimu.

De grond heb ik van te voren gewaterd.. ik moet zeggen dat de grond echt heeeel goed aanvoelde.. heel luchtig en zeer sponsig..

Nam gelukkig ook het nodige vocht op.

De vijf plantjes heb ik geprobeerd om tot aan de kiemblaadjes onder de grond te zetten maar niet hier en daar even goed gelukt.

Ik heb ook een buffer tablet van Sannie in elke pot gedaan (al vraag ik mij nu af of 1 tablet op elke 16ltr pot wel genoeg is).

Nu staan de vijf dames (hoop dat het dames zijn :vape: ) hun beentjes te strekken in de 16ltr potten in de serre.

 

De kleintjes staan verdeeld over de serre en nog een paar hele kleintjes onder de tl en spaarlamp.

Sommige (2 stuks) hebben door het overschot aan water ook groeiachterstand opgelopen.

Ik blijf deze kleintjes nog een paar dagen in de gaten houden en zouden ze niet goed meer doorgroeien gaan ze (helaas) weg.

De plantjes die nu nog onder tl staan zijn heel mooi klein gebleven, zag trouwens dat 1 van de planten geen zin had om drievingerige bladeren te maken en meteen van 1 enkel blaadje naar vijfvingerig is gegaan.. ;)

Ze hebben het dus goed naar hun zin.

 

Helaas is de White Rhino van Green house Indica G die toch nog tot leven was gekomen het niet meer overleeft en is dus niet meer in ons midden :lol:

 

Ik zie wel dat ze echt al voeding willen hebben (bladeren zijn niet meer zo mooi groen en wortels zijn op zoek naar voeding) en ik ga dus ook kijken of ik morgen even een all mix kan halen om ook deze te verpoten.

Ik wil gaan testen met nog een andere all mix en natuurlijk is altijd hetzelfde ook niet leuk.

Zal dadelijk nog even wat plaatjes erbij zetten van de schoonheden, die ga ik nu even maken.

 

Picture update:

Dit is een plaatje van het tl kastje.. focus is een beetje off

Hier staan vooral de wat slechtere plantjes in die moeten bijtrekken.

De betere uit dit kastje zijn vanmiddag al omgegaan in grotere potten en staan nu in de serre.

gallery_19016_7625_726176.jpg

 

Dit is 1 van de 2 plantjes met blad schade ivm het overwateren:

gallery_19016_7625_863271.jpg

 

Hier zie je goed het verschil tussen een plantje die vanaf begin niet en wel onder tl heeft gestaan.

De achterste staat al sinds dag 1 onder de tl en de voorste eerst vooral onder de spaarlamp en daarna ook tl:

gallery_19016_7625_518707.jpg

 

Dit is een van de mooie madonna's wat ik zelf zo mooi vind is de aparte bladvorming en natuurlijk dat ze zo klein blijft:

gallery_19016_7625_429278.jpg

 

Als iemand nog tips, suggesties of kritiek heeft dan lees ik het heel graag.

 

Mvg, Kills

Share this post


Link to post
Share on other sites

Update tijd..

 

Jaa moet toch wat doen zo op de vrije avonden (morgen weer werken :innocent: )

 

maar ja dat laat de pret niet drukken..

Was vandaag wel vroeg genoeg thuis om even wat plaatjes te schieten van de dames in de serre.

Enjoy:

 

Als eerste de kleintjes (al beginnen ze steeds groter te worden) die helaas wat strekken en dus de hele tijd in de serre staan:

gallery_19016_7625_1146640.jpg

 

Dan de omgepotte plantjes, deze staan nu ook bijna de hele tijd in de serre, behalve bij lage temps gaan ze naar binnen en bij de hoge temperaturen zet ik ze erbuiten:

gallery_19016_7625_977204.jpg

De planten die je ertussen ziet staan zijn paprika planten en de plant achterin links een tomaten plantje en die ernaast is een komkommer plant

Zoals je ziet is het wat krap nu in de serre en dat zal alleen maar erger worden <_<

Dan nog even wat close ups:

gallery_19016_7625_916356.jpg

gallery_19016_7625_1220120.jpg

gallery_19016_7625_984761.jpg

 

Ltrs..

 

ps datum op de foto's klopt uiteraard niet, die zijn van vandaag.

 

Mvg, Kills

Share this post


Link to post
Share on other sites

Update:

Dag 19

 

Heb vandaag nog wat planten omgezet.

Had eindelijk tijd om nog wat grond te halen bij de growshop maar had toch nog niet genoeg.

Heb nu nog steeds 6 stuks over.

Wil dus eigenlijk nog wat potten en grond bij halen om dus ook deze planten nog om te zetten.

De planten die ik eerder heb omgezet gaan nu heel goed, hebben ongeveer 5 dagen nodig gehad eer ik ze boven de grond heftig zag aanschieten..

Nu zijn ze al 2 dagen flink aan het groeien.

Momenteel staan ze allemaal buiten de serre.

Behalve 2 kleintjes die nog in de serre staan en 4 kleintjes die nog binnen in de bak onder de tl staan.

Ik heb nu nog een grote pot (past makkelijk 50 ltr grond in) en deze wil ik het liefste gebruiken voor de madonna die zo mooi ging.

Denk dat ik deze plant morgen nog even omzet (want ik heb nog 1 zak plagron liggen) en dat ik dan de dag erop wat bij haal om ook de andere 5 nog om te zetten.

Dan heb ik komend weekend ze eindelijk allemaal in grote potten staan en kan ik ze gaan uitdelen.

Heb er gewoon teveel nu en aangezien de mix full is kan ik sommige planten bij vrienden zetten en deze hoeven haar alleen af en toe water te geven.

Ook bij deze planten heb ik onderin een laag hydro korrels met daarop de plagron royalty mix met een buffer tablet per plant.

Ik heb bij de grote potten (waar 1 zak van 50 ltr grond in past) 3 buffer tabletten gedaan.

Ik neem aan dat dit genoeg is??

Morgen middag maak ik wat foto's van de hele verzameling en kan ik ze ook uploaden om te showen.

Tot morgen!

 

Tips of aanmerkingen welkom...

 

Mvg, Kills

Share this post


Link to post
Share on other sites

Update tijd:

Dag 22 (geteld vanaf eerste plantjes boven de grond kwamen)

 

Ondertussen heb ik (eindelijk) genoeg grond en heb ik gisteren alle planten kunnen verpotten.

Ik ga jullie dadelijk dan ook verwennen met een dikke foto update van alle plantjes.

Maar eerst nog wat gebazel van yours truly.

De planten die ik vorige week donderdag (op dag 13) heb omgezet hebben het heel erg naar hun zin en zijn ook al een stuk groter dan de rest :whistling

De andere plantjes hebben dus een inhaal slag te maken :huh:

Ik heb ondertussen nog wat extra buffer tabletten binnen gekregen en hier en daar even snel nog ingegraven zodat alle planten nu minimaal 2 buffer tabletten hebben.

Ik heb de madonna die zo goed ging onder de tl (laatste dagen werden de onderste blaadjes wat gelig vanwege voedingstekort) verpot in een van de grootste potten. Denk dat deze pot meer dan 40l is, er ging gemakkelijk een 50 l zak plagron in plus een flinke laag hydro korrels.

Deze staat dus nu alleen in de grootste pot.

Ik heb nog 1 zo'n zelfde pot maar deze wordt gedeeld door 2 plantjes.

Dan heb ik ook nog een 65l speciekuip en hier staan er ook 2 in.

De rest staat allemaal enkel.

Nu zijn bij een paar plantjes de labeltjes niet meer leesbaar en weet ik helaas van een paar plantjes niet uit welke mix ze kwamen :rolleyes:

De madonna's zijn er makkelijk uit te halen gelukkig vanwege hun aparte bladvorming.

De rest is maar gokwerk.

Maar dat maakt het wel wat spannender :j

Ik heb ook nog pro activ van bac gehaald en ze allemaal verwend met een douche.

Tevens heb ik tijdens het verpotten de plantjes weer verwend met wortelstimulator.

De grond is rijkelijk bewaterd geweest voordat ik ze gebruikte en in elke pot ligt een bodempje hydro korrels.

 

En nu... de foto´s... ik beloof er meer te zetten als jullie reactie´s posten ;)

Eerst even wat groepsfoto's:

Dit zijn de vijf planten die het laatst om zijn gezet (vandaag).

gallery_19016_7625_675597.jpg

Dit zijn de 3 grotere potten die ik heb staan, de achterste 2 staan 2 plantjes in en voorin staat de madonna die er ook pas sinds vanochtend in staat:

gallery_19016_7625_616835.jpg

Dan nog een setje van 3 in kleinere potjes, deze ga ik het eerste in de bloei zetten:

gallery_19016_7625_769096.jpg

Dan de vijf die als eerste zijn omgezet, deze staan nu al ruim een week in de grotere potten:

gallery_19016_7625_682034.jpg

Dit zijn dus alle 18 plantjes die ik heb staan.

 

Als er nog iemand in limbo land woont en graag een plantje wil hebben van mij dan meld je even want heb er dus gewoon teveel en er valt altijd wel iets leuks te regelen.

 

Dan nog even wat close ups:

Dit zijn close ups van de eerste bende van 5 (die dus al ruim 1 week zo staan):

gallery_19016_7625_52476.jpg

gallery_19016_7625_710241.jpg

gallery_19016_7625_1079153.jpg

gallery_19016_7625_221572.jpg

gallery_19016_7625_847975.jpg

 

Dit is de madonna die ik vanochtend omgezet heb:

gallery_19016_7625_60967.jpg

De 2 samen:

gallery_19016_7625_776348.jpg

De andere 2:

gallery_19016_7625_1285726.jpg

 

Zo dat is wel even genoeg voor de komende tijd, nu alleen water geven en hopen op goed weer...

 

Foto's komen van 2 verschillende camera's waarbij een nog steeds de datum fout heeft staan, alle foto's zijn van vandaag.

 

Reactie's zijn zeeer welkom!!

 

mvg, kills

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zien er goed uit :huh: ik weet het niet zeker maar volgens mij zag ik wat spint op je bladeren, bij een van de close ups..

Ik spreek niet uit ervaring ofzo maar ik denk ik zeg het effe :rolleyes:

 

Blijf foto's neerzetten, ik wil wel zien hoe het ze afgaat :whistling

 

Shiva

Share this post


Link to post
Share on other sites

thanks voor je reactie:

 

mbt spint: ja er zit idd een klein (fruit)vliegje onder 1 van de bladeren.

Tenminste ik neem aan dat je die bedoelde??

Er staat nog veel andere groentes in de tuin, dus dit trekt wel eens insecten aan.

Ik ga ze pas over een tijdje (preventief) douchen en ik ga dadelijk nog even kijken of ik nog iets raars kan ontdekken.

 

@all:

Als er nog iemand in limbo land woont en graag een plantje wil hebben van mij dan meld je even want heb er dus gewoon teveel en er valt altijd wel iets leuks te regelen.

 

 

Mvg, kills

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi mooi :j een battle der zaadbanken zowaar :whistling Royal Queen Seeds vs Greenhouse :rolleyes:

 

benieuwd welke soortjes er bovenuit zullen steken...

 

blijf ze verwennen :huh:

 

 

Grtz Greenthumb

Share this post


Link to post
Share on other sites

moet je teleurstellen greenthumb.

je hebt er misschien overheen gelezen maar de zaadjes van eerst zijn verloren gegaan.

Heb dus nu madona's, basic mix en 2x5 zaden freebee's van sannie en van basic seeds (van bs zijn basic beers)

Dus helaas geen rqs vs gh maar sannie + basic seeds, zeker niet minder.

Ik verwacht wel wat van de madonna, mits ik het een beetje goed kan doen.

Heb ze net nog even verzet voor de ochtendzon morgen en wat beschutting tegen het slechte weer van de komende dagen.

Zag dat ze helaas wel wat strekken.

Als ik 6-7 internodes zie ga ik ze toppen, ik moet nog wat bijlezen over fimmen en kijken of ik daar wat mee ga doen.

 

Update: sorry greenthumb, ik zag net dat ik nog niet eerder vermeld had welke zaden het waren.

wou eigenlijk de topic titel/onderschrift aanpassen maar dat gaat helaas niet meer :rolleyes:

even voor de duidelijkheid de planten die ik nu kweek zijn dus bij sannie besteld.

namelijk madonna's en basic mix van basic seeds.

nu kreeg ik 2 promo zakjes erbij. 1 freebees van sannie en basic beer van basic seeds.

Ik zal de komende tijd wat meer erbij zetten welke plant waar vanaf komt maar het verschil is nu toch nog niet te merken.

 

Mvg, kills

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey KiLLsWhaTeVeR,

 

ziet er allemaal prima uit. hou vol, lees veel in het forum en vertrouw op jezelf. biologisch? doe ik al bijna 20 jaar.

 

suuk6!

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi digibetic,

dankje voor je reactie

ja zover ik weet is alles biologisch (ben aan het twijfelen over de buffer tabletten)

Maar de wormenhumus die ik gebruik, plagron, pk booster en bloeistimu is allemaal biologisch B)

Staat ook sla enzo in het kastje buiten dus ja wat kan ik zeggen.. niks gaat boven puur natuur en ik zal waarschijnlijk ook nooit anders willen.

De natuur zoekt zo ook wel zijn balans.. hier een daar beetje bijduwen..

Ik lees idd de nodige topics over hoe en wat te telen (vooral vorig jaar toen ik net begon) nu zoek ik alleen eens specifiek op iets om het even op te frissen..

 

Bedankt voor je reactie en laten we hopen dat het morgen beter weer is..

 

Mvg, kills

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ten eerste iedereen een prettig weekend geweest (ook de plantjes) !!!!

 

Aangezien het alweer een week geleden is dat ik foto's heb geplaats was het dus alweer tijd voor een update:

 

De plantjes die ik als laatste had verpot slaan nu ook goed aan.

De meeste schieten flink de lucht in en vertakken zich ook mooi.

Uiteraard heb ik ook wat blad probleemtjes (denk wat enthousiast geweest met de wormenhumus bij 2 of 3 potten) de plant leek daar te verbranden maar hebben zich nu dan toch alweer mooi rechtgetrokken.

Daarnaast zie ik ook wat sporen van slakken, tenminste daar lijkt het op maar misschien dat jullie hier anders over denken.

 

Dan nu de foto's:

 

Dit zijn de vijf die vorige week pas zijn omgezet

Dus dit waren de kleintjes van vorige foto update

gallery_19016_7625_719530.jpg

 

Dan nog even wat close ups van deze vijf (zijn voor de foto even apart verzet)

gallery_19016_7625_746890.jpg

gallery_19016_7625_781412.jpg

gallery_19016_7625_549588.jpg

 

Dan staan de vijf die als eerste zijn omgezet nu even in de serre, samen met 2 die in wat kleinere potten zitten.

Eerst weer de groepsfoto:

Zoek de wietplanten :wacko: (6 te zien op de foto)

 

gallery_19016_7625_391628.jpg

 

Dan nu even wat close ups:

gallery_19016_7625_699056.jpg

gallery_19016_7625_819275.jpg

gallery_19016_7625_601081.jpg

gallery_19016_7625_876866.jpg

gallery_19016_7625_216941.jpg

 

Hierbij de 5 plantjes die verdeeld zijn over de 3 grote potten:

De mooie madonna die alleen staat:

gallery_19016_7625_485126.jpg

De andere 4 die verdeeld zijn over 2 potten, hierbij is duidelijk te zien dat 1 van de 2 plantjes per pot veel beter gaat dan de andere:

gallery_19016_7625_649643.jpg

 

Dan nog even wat close ups van probleempjes die ik geconstateerd heb:

Slaksporen ?!?! :

gallery_19016_7625_304241.jpg

Ik zag op dat blad verder niks zitten op die plant, wel op andere plekken namelijk een rood luisje (als ik het goed heb):

gallery_19016_7625_580093.jpg

En een klein zwart vliegje (lijkt op een fruitvliegje en die heb ik bijna elke keer weer opnieuw gezien, haal ze telkens weg)

gallery_19016_7625_482049.jpg

 

Zoals je bovenin dus kon zien staat er nog meer in de kas, hierbij wat foto's voor de geinteresseerden:

Andijvie:

gallery_19016_7625_130902.jpg

Paprika:

gallery_19016_7625_49559.jpg

Komkommer:

gallery_19016_7625_559847.jpg

Tros Tomaat:

gallery_19016_7625_315488.jpg

 

Vandaag de plantjes wat water gegeven met water uit de vijver, er was alleen iets mee de gieter in gegaan bij het scheppen naar water:

gallery_19016_7625_187656.jpg

B) :wacko:

Heb ik dus maar even terug in de vijver gedompeld

Ik had ook nog een kort vraagje:

Zou ik de 5 die in de kas staan (dus de grootste) nu al kunnen toppen?!?!

 

Iemand die een plant van mij wil overnemen, want heb er nog steeds teveel, stuur me even een pm!

Dus kom maar op met die opmerkingen !! ik ben er klaar voor :wacko:

 

Mvg, Kills

Share this post


Link to post
Share on other sites

yo kills,

 

je potten zien er verzorg uit, en dan bedoel ik lettelrijk je potten 9vooral die vierkante potten ben ik jaloers op!

Beetje naar spoor op dat blad ( bijna zeker een slak!)

 

grt

ramsus

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ ramsus:

 

Ja ik ben er ook heel blij mee, ook de gaten onderin zijn mooi geplaatst, zijn eigenlijk soort hokjes die missen uit verlagingen (hopelijk is het duidelijk)

Ik heb ze bij de growshop in maastricht gehaald, zijn 18 ltr potten en goed flexibel, handig om lucht in de grond te krijgen.

Maar je vind me potten dus mooier dan mijn plantjes B)

 

@all

 

Heb net nog bij 2 van de wat grotere planten in de serre de groeispreut weggehaald en hopelijk doet dat veel goed.

Ik maak hier zo nog even wat foto's van en dan zet ik het hierbij.

Een van de 2 was al aardig zij scheutjes aan het maken maar hopelijk nu alleen maar nog meer!!

 

Mvg, kills

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kills, nog even een vraagje,: heb je de oogst van vorig jaar nog in weckpotten opgeslagen? en zo ja, was dat nog een suc6?

 

grt

 

ramsus

Share this post


Link to post
Share on other sites

een klein gedeelte wel maar het was al zeer slecht.. mijn broer heeft die vooral gerookt (is wat minder kieskeurig B) )

en hij gaf wel aan dat de wiet die hij later kreeg beter van smaak is.

Dus ja het langer bewaren heeft zeker nut mbt de smaak.

 

ps: je had nog geen antwoord gegeven of je de potten of planten nu mooier vond :wacko:

 

Mvg, kills

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hierbij dan nog even update mbt toppen van 2 planten:

 

Het eerste verwijderde scheutje:

gallery_19016_7625_456643.jpg

En dan de tweede:

gallery_19016_7625_683243.jpg

 

Dan de plant zoals ze nu uitzien:

nr1:

gallery_19016_7625_682992.jpg

nr2:

gallery_19016_7625_289203.jpg

 

Enjoy!

Share this post


Link to post
Share on other sites

hah ha aah je broer niet zo kieskeurig, of jij stelt te hoge eisen aan een home maid?

iig merkte je het wel dat het gene langer in de pot zat beter smakt. Die ervaring had ik ook, gezien de reacties van de rokers. (het smaakte naar meer, met een lekkere high)..........

 

PS: ben er achter dat op de juiste manier drogen ook een hoop doet.

 

Maar even over je plantjes in die (mooie ) potten: :wacko: beide zijn mooi, zowel je potten als je planten. mooi groen blad, maar welke soort is het nu, iig een indica? zo'n dikke stam met weinig zij takken, ik zie ze wel vaker op foto's.

Het is een heel ander soortje dan dat ik heb staan, volgens de growshop zijn het pp's, zou ook goed kunnen.

Die verlagingen die missen..............kostte me even tijd vooordat ik begreep wat je bedoelde, maar ik zag het op je foto, die sleuven onderop de bodem.

ik ga ze ook kopen, over een weekje of twee wil ik voor het laats overpotten namelijk. als ze daar van bijgekomen zijn dan verduister ik de boel.

B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

oke, ik zie heel goed op je foto's hoe je getopt hebt, ik ga dat ook testen met twee van de vier dames.

suc6!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...