Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

KiLLsWhaTeVeR

2009- Royal Queen Outdoor+Green House Indica G

Recommended Posts

Yo kills,

 

Ziet er nog steeds super uit man,,,

Heb hetzelfde probleem als jij...

 

Ben ook al een week aan het knippen door de rot..

Bij mij mag het de pret ook niet drukken..

 

Heerlijk wietje bij mij ook..

 

Groeten Stokey.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@oldstokey:

toprot valt wel mee, het zijn een paar kleine plekjes, met de ventilatie en extra vochtvreters moet het wel goedkomen denk ik..

En ook ik heb niks te klagen over de kwaliteit..

 

@maximus

een vochtvreter is een bakje met vochtvretende bolletjes erin. die verlagen een beetje de luchtvochtigheid..

Hier verzamelt dan vocht onderin het bakje wat je telkens kan legen..

 

@blowsterke

valt wel mee qua gebeurtenissen, alleen de nr 2 is geknipt... voor de rest bloeit alles lekker verder!!

Heb al wat gerookt ook van de nr2 en het effect mag er zijn, namelijk een lekker spacey high.. :verrygood :rolleyes:

Jammer dat deze wat minder compact is maar zeker niet erg!!

Zag ook bij jou de update met je boom, mooi gedaan dat afdekken, let wel op dat je goed ventileert, ivm toprot!! (tegen het eind van de bloei)

 

@all

Thanks voor jullie reactie's en hopelijk heb ik gauw mijn telefoon terug (laten liggen bij kennis) en kan ik jullie verblijden met wat foto's...

De planten gaan goed en als ik het moet geloven is de nr7 een pure haze en zit dit wel goed met topontwikkeling dus daar maak ik me al minder druk om.

Het weer de komende dagen moet te gek worden voor de bloei dus laat maar komen en we houden alles elke dag even goed in de gaten!!

 

Succes iedereen en tot laters!

 

Mvg, Kills

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey maximus,

 

natuurlijk niet buiten maar op de plek waar ik verduister!!

Daar is het wel eens boven de 55% luchtvochtigheid (zonder vochtvreters) maar nu gelukkig altijd onder de 50% :verrygood

 

Mvg, kills

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yo Kills,

 

hoe zijn je planten er door heen gekomen mbt het weer?

ik zag net in een weer rapport dat zuid limburg 22 graden meet, en hier is het 34,9 !

maken ze ook nog zulke mooie bloemetjes aan?

 

:verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ramsus:

planten zijn goed verzorgd, dus er ook goed doorheen gekomen.

Alleen worden de 2 planten die samen in de bruine pot staan wat te groot om makkelijk te dragen naar de verduister plek.

Hier is hier en daar een takje geknakt, wat we gewoon even gespalkt hebben.

Zij lijkt hier goed te herstellen (dit is vooral de zijtakken van de madonna)

Voor de rest gaan ze goed en is het even wachten en hopen op goed weer nog tot mijn verjaardag.

 

@all

Heb vandaag eindelijk weer mijn telefoon terug.

Eerst maar even een update van vorig weekend, dadelijk maak ik nieuwe foto's en die zet ik vanmiddag nog even online.

Deze foto's zijn allemaal van vorig weekend!!

 

Ik heb het afgelopen week bij 1 plant wat toprot moeten verwijderen

gallery_19016_7625_500537.jpg

gallery_19016_7625_533608.jpg

na 1 dag herstellen:

gallery_19016_7625_164824.jpg

 

Alle 4 potten samen:

gallery_19016_7625_713255.jpg

 

De toppen van de madonna en waarschijnlijk een durban poison:

gallery_19016_7625_366570.jpg

Close up van een van de durban toppen:

gallery_19016_7625_392714.jpg

 

Zeer aparte bloeivorming op de nr 7:

gallery_19016_7625_313563.jpg

gallery_19016_7625_713881.jpg

gallery_19016_7625_134758.jpg

gallery_19016_7625_448871.jpg

 

En om mee af te sluiten hier dan nog even de wat dikkere toppen van de oogst van nr 3:

gallery_19016_7625_718283.jpg

gallery_19016_7625_344299.jpg

 

PS: provider van het forum heeft volgens mij nog steeds de nodige problemen, stabiel en snel is heel anders, hopelijk kan ik de rest van de foto's straks gewoon toevoegen...

 

Mvg, Kills

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gaat goed daar KWE.

 

Dat het je mag smaken :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die durban ziet er SWeeeeeT uit ><

 

De anderen groeien ook lekker, maar dat moet ook wel als je een expert bent =D

 

greetz, and keep it up =]!

 

KX

Share this post


Link to post
Share on other sites

yo kills, ziet er heelijk uit hoor, slim van je die vocht vreters ik zet zelf meestal een bak met kattenbakbrokken in de ruimte waar m,n planten staan te bloeien :verrygood

 

grtz ..

Share this post


Link to post
Share on other sites

@blowsterke

het gaat idd zeer lekker hiero... op de paar topjes (gelukkig maar bij 1 plant) met toprot.

Het smaakt zeer goed, effect is wat minder.

Als ik de nr3 vergelijk met de madonna die ik nu heb staan vind ik ze erg veel op mekaar lijken, hopelijk was deze nr3 ook een madonna want dan ben ik straks dik tevreden want daar lust ik nog wel een plantje van :verrygood

is de struik bij je nu eindelijk gestopt met groeien, want die is echt al heel groot aan het worden?

 

knightfightx:

ja die durban heeft echt dikke toppen erin, de takken hangen compleet door bij kleine topjes dus waarschijnlijk ook zeer compact. deze zou wat meer weerstand moeten hebben tegen rot maar we zien het vanzelf wel, zit ook al goed onder de thricomen!

 

@peter de pan:

Ja ik had de vochtvreters voor in de kelder, maar die hebben nu een beter nut gevonden :rolleyes:

die korrels zijn ook geen slecht idee, dankje!

 

@all:

Bedankt voor de reactie's!!

Heb de foto's van dit weekend eindelijk kunnen uploaden dus hierbij de foto's

groepsfoto van l naar r (6-8-7-4+5:

gallery_19016_7625_854432.jpg

 

nr 4 en 5, durban pioson en madonna:

vooraan zit de madonna:

gallery_19016_7625_842704.jpg

gallery_19016_7625_622049.jpg

madonna toppen:

gallery_19016_7625_690913.jpg

gallery_19016_7625_351132.jpg

gallery_19016_7625_596748.jpg

durban:

gallery_19016_7625_834436.jpg

gallery_19016_7625_533867.jpg

gallery_19016_7625_174467.jpg

gallery_19016_7625_781412.jpg

gallery_19016_7625_821354.jpg

bovenaanzichtje:

gallery_19016_7625_803881.jpg

 

nr6 de plant met de toprot:

gallery_19016_7625_142087.jpg

gallery_19016_7625_552265.jpg

gallery_19016_7625_367786.jpg

gallery_19016_7625_368934.jpg

gallery_19016_7625_127065.jpg

 

nr7: dit is de plant met aparte bloei...iemand een idee wat voor genetica dit is??

gallery_19016_7625_435785.jpg

gallery_19016_7625_369355.jpg

gallery_19016_7625_623067.jpg

gallery_19016_7625_75281.jpg

gallery_19016_7625_237693.jpg

 

nr 8 deze heeft dezelfde aparte bloei als de nr 7 en heeft eens een keertje teveel voeding gehad..:

gallery_19016_7625_530412.jpg

gallery_19016_7625_516878.jpg

gallery_19016_7625_347063.jpg

gallery_19016_7625_140410.jpg

 

Dan resten mij alleen nog 2 verzoekjes/vragen voor de bezoekers ;)

1. weet iemand welke genetica de aparte topvorming veroorzaakt van plant 7 en ook een beetje bij 8.

2. als iemand oogstrijpe toppen ziet dan laat mij dit weten!

 

Alvast bedankt!!

 

Mvg, Kills

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey ik weet niet of het normaal is bij die durban maar het lijkt een beetje op toprot door die grijzige kleur (vooral bovenin)

heeft ze al lang deze kleur?

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi peter,

 

ik kan je verzekeren dat het geen rot is, vond ook bij een van de madonna's de toppen wat slecht op de foto staat.

Maar deze toppen zijn knoeihard.. en rot is nou niet bepaald hard...

Deze verkleuring is alleen boven te zien, en is meer bruinrood dan grijs...

Gelukkig geen toprot dus!

 

Hopelijk dikken ze nog lekker aan de komende weken.

 

ps: over een uur eindelijk uit mijn gips!!!!!

 

Mvg, Kills

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je ze nog ziet dat ze groeien de topjes of mooie bloemetjes aanmaken, lekker nog even laten staan, vooral als ze niks mankeren.

 

Tof dat je eindelijk je gips kwijt ben, kan je weer wat meer uit de weg nu.

Hoop dat alles goed genezen is en dat alles voorspoedig verloopt.

 

Fijne avond nog.

 

Blowsterke

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi blowsterke,

 

ja het was echt heerlijk vanochtend... zo'n vrij gevoel :verrygood

 

Kan er al redelijk op lopen, wel nog een beetje mank maar het voelt het al heel wat beter dan na de eerste operatie.

Het litteken is wat groter maar dat hebben we er wel voor over.

Huid was wel goed geïrriteerd door de wrijving met het loopgips maar dat geneest wel weer.

 

Planten laat ik ook zo lang mogelijk staan, wat ik vandaag echter wel gedaan heb ik 2 zijtakjes die onderin weer geknakt waren en door aan het hangen waren door het gewicht eraf gehaald.

Deze waren ook rijper dan de rest maar deze plant is al groot en past al bijna niet door de deur (waardoor die dus altijd knakte).

Daardoor kan ik nu met alle zekerheid zeggen dat de nr3 die ik eerder geknipt heb ook een madonna was, deze moeten 10 weken dus dat verklaart het lichte effect na oogsten in week 8.

Deze keer gaat die lekker lang door en zullen we ook eens de high goed te voelen krijgen.

 

Nogmaals bedankt voor je reactie en tot laters

 

Mvg, Kills

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey kills,

ramsus hier. gaat nog lekker bij jou zie ik wel. mooie soortjes hoor. kun je het nog alle maal bijhouden?

moet zeggen dat ik die paarse mooi vind, ze smaken ook altijd erg lekker.

ik had wat onzekerheden over de bloeifase, maar wat blowsterkte ook al schreef: zolang ze bloemetjes maakt gewoon nog ff laten gaan.

 

vraag me wel af hoe het met dat trichomen verhaal zit, want bij mij was over het algemeen meeldraden bruin, thc gaf een licht bruine gloed ipv helder wit door het zonlicht. nu zie ik ze nog steeds meer zwellen en aangroeien duss.....

 

 

grt

 

ramsus

 

jeuk aan je been?

:verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi ramsus,

 

ook bij jou zien ze er goed uit...

 

ja ik vind het ook nog een beetje wennen en wat iemand mij aanraadde ben ik nu aan het proberen.

Ik oogst topjes na inspectie op thricomen op verschillende periodes, deze laat ik drogen en dan bekijk ik weer de thricomen, tevens draai ik er dan een lekkere j mee en ervaar ik het effect van de thricomen die ik net bestudeerd heb.

Na dit dus een aantal keren te doen, leer je het vanzelf beter herkennen.

En idd zolang ze nog aandikken gewoon laten aandikken, als het goed is wordt de nieuwe bloei ook bedekt met thricomen die helder zijn... dit kleurt wel wat bij in de droogperiode.

Het ligt dus ook aan hoe stevig de bloei er nog inzit.

Ik let nu dus op 3 dingen.

Eerst de bloeitijd (bij veel planten van mij nu niet bekend vanwege mix zakjes): deze probeer ik zoveel mogelijk te raken.

Dan de bloeivorming: zie ik veel nieuwe bloemetjes en veel witte haartjes, lekker laten gaan, dan let ik op de haartjes over de hele plant en bijv. niet alleen de hoofdtoppen, dus ook de kleinere topjes onderin.

Dan de thricomen: ook hierbij let ik op de kleinere bloemetjes, als een grote top echt te rijp lijkt te worden of rot in zit dan oogst ik deze wel eens terwijl ik de rest van de plant verder laat gaan.

Zo kunnen ook de wat kleinere topjes lekker bijrijpen..

 

mbt die bloeiperiodes, thricomen en ontwikkeling is dus gewoon ervaring opdoen, daarom dat ik op verschillende momenten wat oogst om het te leren herkennen.. .hoe proeft het als het te vroeg is, hoe zien de thricomen uit.. etc. etc..

 

Ook is mijn ervaring dat de dikkere toppen van buiten heel rijp kunnen uitzien terwijl alle thricomen binnenin nog helder zijn...dit heb ik kunnen bekijken omdat ik een top deels verwijderd heb ivm rot.

 

Hopelijk helpt het jou evenveel als ik er eerder ook aan gehad heb!!

 

Straks plaats ik nog wat plaatjes van de afgebroken zijtakken (2 stuks).

De rest van de plant laat ik dus lekker nog gaan.

 

Mvg, Kills

Share this post


Link to post
Share on other sites

leerzaam....

zo heb je nog wat aan elkaar

thnx

 

ramsus

 

en ach, voor mn gevoel moest de boel vorige week al om, of uiterlijk afgelopen weekend.

niet dat ik toen niet geknipt heb ( oa hoofdtoppen met schimmel), maar het is maar goed dat ik de rest heb laten staan. een kwestie van geduld, geloof ik inmiddels. onervaren he, dan krijg je dat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey ramsus,

 

helemaal niks mis mee toch, daar leer je nu juist van.. fouten klinkt zo negatief.. ervaring die mij wat leert klinkt al meteen veel leuker :verrygood

 

Maar idd geduld is een schone zaak..!

 

Mvg, kills

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey kills

 

Ben ff tijdje tussenuit geweest

Maar ziet er allemaal mooi uit hoor

Verder hoop ik dat je niet meer last heb gehad van toprot?

Ik spreek je gauw weer

 

Greetz

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi phenom,

 

nee de rot is lekker weg gebleven.

Denk dat het alleen die 2 dikke toppen waren en hopelijk blijft het daarbij!!

 

Zag daarstraks nog je update, ook bij jou ziet er lekker uit

 

Mvg, Kills

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ee kills

 

wil het een beetje drogen, of heb je net als bij mij moeite om het laatste vocht er uit te krijgen?

Binnenste van de (harde) toppen voelt te sticky, en niet zo mooi droog als van de shop!

Grt

ramsus

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey ramsus,

 

ja dat iets vochtige van binnen herken ik wel.

Al moet ik wel toegeven dat dit ook deels komt door mijn ongeduld.

Ik heb ze op de hor liggen en hier worden ze na 1 week goed droog. Eigenlijk moet ik ze 2 weken laten liggen om de dikkere topjes van binnen ook droog te krijgen.

 

Ik heb ook een deel in weckpotten gedaan maar deze blijven vochtig, lijken zelfs vochtiger te worden, maar dat is alleen maar goed (curen) en zal uiteindelijk de smaak goed doen.

 

Alle planten liggen om ondertussen.

2 hangen nog op de kop aan plafond, alleen grote bladeren eraf, de rest is al geknipt.

Evenals de madonna, die er verdomd lekker uitziet en hopelijk is ie even lekker als de vorige oogst madonna.

Die toppen van de madonna zijn echt compact, daar kun je zo een ruitje mee tikken !!!

 

Voor de rest moet ik zeggen dat de kwaliteit echt top is, van de madonna zou je echt niet zeggen dat deze buiten gekweekt is (weinig blowers die ik ze laat proeven geloven me)

 

Dan de durban passion, damn wat een plant, damn wat een toppen en damn wat een high!!!

 

Heb er zeker 2x zoveel afgehaald als van alle andere planten en hij knalt... pfff.. ben er nog steeds niet helemaal nuchter van (gisteren en vrijdag verjaardag gevierd en het nodige gesmoked)

 

Ga dadelijk eerst even een lekker j'tje draaien en daarna op zoek naar stekjes...

 

Plaatst straks wel wat foto's van de mooie topjes!

 

Mvg, Owen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yo kills,

mbt dat curen: die ervaring heb ik ook dat de toppen weer wat vochtiger aanvoelen in de weckpot.

Ik ging toen twijfelen of ik ze niet te vroeg in de pot had gestopt.

Maar dat is dus normaal?

Ik heb de laatste toppen nu ook in de weck, na 7dagen in het droognet te hebben gelegen.

Heb je het foto van de Madonna droog?

 

Grt

ramsus

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi ramsus,

 

de toppen die je hierboven ziet afgebeeld (stukje terug) bij die gele aansteker zijn madonna toppen van de nr3.

Nog wat verder terug kun je zelfs de vers geknipte toppen bewonderen in het vergietje..

 

De andere van de laatst geknipte plant liggen nog te drogen en moeten dus ook nog even.

 

Deze zal ik zo spoedig als droog een foto een van plaatsen <_<

 

Ja dat vochtig worden is normaal.

Het vocht wat erin zit wordt beter verdeeld..gaat er daarna rustiger uit..door het eenmaal daags te luchten.

Hierdoor vertraag je het droog proces.

Je kunt ze in principe al na 5 dagen in de droogpot doen en je hebt ook watercuren (waarbij ze eerst volledig vochtig gemaakt worden aka gespoeld)

 

Mvg, kills

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...