Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Globetrotter

Maar 3 planten per iGrow, obtimalisatie

Recommended Posts

Beste mensen,

 

Ik ben nieuw op dit forum en nieuw in deze hobby. Graag vertel ik jullie wat ik wil doen en waarom zo maffe constructie.

Ik zit te denken om 2 iGrows naast elkaar te zetten met in totaal maar 6 plantjes erin, per kist. Had begrepen dat tot 6 wel gedoogd is en ik wil geen enkel risico buiten het gedoogdbeleid voeren, ik heb daar mijn redenen voor.

 

Heb begrepen van andere iGrow gebruikers dat ze per kast ca 600 gram oogsten (6x100g). Als ik nou 3 plantjes per kast doe en die goed met netten ook in de breedte begeleid, de plant kan weliswaar niet de hoogte in groeien maar heeft wel meer ruimte om zich heen om in de breedte te groeien mits goed begeleid.

 

Wat vinden jullie van dit idee en wat zou ik op deze manier per plantje kunnen oogsten. Ik wil proberen op een of andere manier 1kg te halen uit de 6 planten of het nou een of twee kasten zijn maakt niet uit. Suggesties zeer welkom

 

De reden waarom ik perse voor de igrow heb gekozen is omdat ik simpelweg een veilig product wil met een TNO sticker er op, ben namelijk regelmatig meerdere dagen weg en wil me niet druk maken.

 

Ook een andere vraag, aangezien ik een huurwoning heb, hoe kijkt de woningbouw tegen iemand die 5 a 6 plantjes thuis heeft? Er staat iets over bedrijfsmatig kweken in contract geloof ik, ik ben niet met zo'n hoeveelheid bedrijfsmatig bezig.

 

Globetrotter

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een TNO sticker kan ik zo geven voor een euro :D

 

Nee Als je goed onderzoek hebt gedaan weet je dat tot vijf planten word gedoogd.

6 planten Worden niet gedoogd en bij ontdekking zal die I-grow kast je zeker niet gaan helpen omdat je dan volgens de wet te professioneel bezig bent.

 

Ik denk dat je beter eerst kan leren kweken zonder gelijk aan kilo's te denken.

Want met deze instelling zul je nog geen 200 gram halen.

bedenk dat deze mensen er dag en nacht mee bezig zijn en de gene die het wel lukt kweekt waarschijnlijk al zo lang als dat jij oud bent. :verrygood

 

Ff zonder dollen,

 

Bestel een paar vroegbloeiers voor buiten en kijk eens of je met vier of vijf buitenplanten wat lekkers kan kweken.

 

groet

 

Peridan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

idd eigenlijk mag 5 planten, maar als de opbrengst daar al redelijk overdreven van is kunnen ze zelfs daar al moeilijk over doen.

zowiezo als jij binnenkweekt, komt het al bedrijfsmatig over, je MAG NIET kweken met lampen of extra veoding, oftewel als je binnenkweekt heb je lampen en meestal ookwel voeding nodig -->

als je logisch nadenkt, kom je tot de conclusie 6planten+lampen+(extravoeding)+ een mooie i-grow= je kunt het vergeten als je gepakt word of je moet iets heel slims bedenken:P of natuurlijk gewoon zorgen dat je niet gepakt wordt.

ik zeg maar altijd zo, als niemand het weet/ ziet(ruikt) mag je zelfs 100000000 planten hebben, maar als men erachter komt kunje doesje :verrygood

gr. fakkel

Share this post


Link to post
Share on other sites
idd eigenlijk mag 5 planten

 

De letterlijke text is: "Bij teelt van minder dan 5 planten". Leert dan niemand meer Nederlands? Je mag VIER planten! Bij de volgende post zijn het er verdomme zeuven.

 

Trouwens, de eerste met 5 planten die zijn lampen in beslag laat nemen, zou het eens voor moeten laten komen. Dikke kans dat een rechter een enkele "lamp" niet als bewijs voor "professionaliteit" zal zien. Dat zeg ik, omdat ik toevallig wel zie dat het sterk lijkt af te hangen van de gemeente wiens pet je op bezoek hebt, en met welk been ze uit bed stappen die dag.

 

En dan dit: met deze geweldig "betrouwbare" overheid (NOT) weet je gewoon nooit waar je aan toe bent, "geen enkel" risico lopen bestaat niet. 4 Piepkleine plantjes, en 1 nare klacht en je kunt inleveren.

 

Over weinig planten kan ik kort zijn: prima manier om risico te verlagen, maar vergeet niet dat je groeiperiode flink omhoog loopt, en daarmee de kostprijs van je wiet. Die Igrow moet jij verder weten, probeer er eens 1tje, en doe verslag. De meeste nemen een tentje. Veel mensen willen -zeker weten- dat ze veilig bezig zijn, en letten overal op, maar niet op een stickertje...

Share this post


Link to post
Share on other sites
De letterlijke text is: "Bij teelt van minder dan 5 planten". Leert dan niemand meer Nederlands? Je mag VIER planten! Bij de volgende post zijn het er verdomme zeuven.

 

De letterlijke tekst nog eens goed lezen dan.

 

Het telen van 5 planten of minder wordt niet vervolgd indien bij ontdekking afstand wordt gedaan van de planten. Er wordt onderscheid gemaakt tussen beroeps/bedrijfsmatige teelt en niet-beroeps/bedrijfsmatige teelt van cannabis. Bij niet meer dan 5 planten wordt er vanuit gegaan dat er sprake is van niet-beroeps/bedrijfsmatige teelt. Hoge prioriteit wordt gegeven aan de beroeps/bedrijfsmatige teelt van hennep.

 

bron: justitie.nl

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou zelf een veilig hok maken van veilige spullen...

 

Kant en klaar is er veel te koop. Dan zet je daar 2x600Watt in, en als je dan een beetje je best doet kun je daar met 5 planten wel een kilo vanaf halen. Wel ong. een maand groeien.

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites
De letterlijke tekst nog eens goed lezen dan.

 

Het telen van 5 planten of minder wordt niet vervolgd indien bij ontdekking afstand wordt gedaan van de planten. Er wordt onderscheid gemaakt tussen beroeps/bedrijfsmatige teelt en niet-beroeps/bedrijfsmatige teelt van cannabis. Bij niet meer dan 5 planten wordt er vanuit gegaan dat er sprake is van niet-beroeps/bedrijfsmatige teelt. Hoge prioriteit wordt gegeven aan de beroeps/bedrijfsmatige teelt van hennep.

 

bron: justitie.nl

 

Krijg nou wat. Ik zet er meteen 1 bij! :D

 

Ik denk al 20 jaar vier :verrygood en deze mensen ook Bron:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Het telen van 5 planten of minder wordt niet vervolgd indien bij ontdekking afstand wordt gedaan van de planten. Er wordt onderscheid gemaakt tussen beroeps/bedrijfsmatige teelt en niet-beroeps/bedrijfsmatige teelt van cannabis. Bij niet meer dan 5 planten wordt er vanuit gegaan dat er sprake is van niet-beroeps/bedrijfsmatige teelt. Hoge prioriteit wordt gegeven aan de beroeps/bedrijfsmatige teelt van hennep.

 

bron: justitie.nl

Wel de tekst goed lezen dan hé... Er staat vermeld dat er bij niet meer dan vijf planten vanuit wordt gegaan dat het niet-beroeps/bedrijfsmatige teelt is. Er wordt echter geen conclusie gegeven over meer planten, deze kunnen dus zowel beroepsmatig dan wel hobbyistisch zijn, dit is voor de rechter om te beslissen.

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

haha kees bedankt:P begon al bijna te twijfelen, en ik had dat artikel al zovaak gelezen:P

gr. Fakkel

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het door u opgegeven delict is goed voor 0 sanctiepunten. De strafeis van het OM behorende bij dit aantal sanctiepunten is:

 

Het OM onderneemt geen actie.

 

 

OPBOUW STRAFEIS VAN HET OPENBAAR MINISTERIE.

 

BASISPUNTEN

 

Basispunten

0,00

REKENGEWICHT

Gewicht aan wiet 0 gram

Aantal planten 6

Fictief gewicht planten (6 x 5 gram)

30 gram

Rekengewicht

30 gram

BEREKENING STRAFPUNTEN

Basispunten 0,00

Gewicht (31 - 1000): 0 0,00

Gewicht (1001 - 5000): 0 0,00

Gewicht (5001 - 25000): 0 0,00

Gewicht (meer dan 25000): 0 0,00

Subtotaal strafpunten

0,00

VERZWARENDE OMSTANDIGHEDEN

Medepleging (Nee) 0,00

Dader 0,00

Voltooid delict 0,00

Geen recidive 0,00

Totaal strafpunten 0,00

MAXIMERING

 

Totaal strafpunten (max 4944)

0,00

BEREKENING SANCTIEPUNTEN

Strafpunten (0 - 180): 0,00 0,00

Strafpunten (180 - 540): 0,00 0,00

Strafpunten (meer dan 540): 0,00 0,00

Totaal sanctiepunten 0

Share this post


Link to post
Share on other sites

t scheelt dat de kans dat alles je zo lekker mee zit tog bijna 0 is als je wat plantjes inje tuin of binne hebt staan;)

gr. fakkel

Share this post


Link to post
Share on other sites

hallo , ik heb ook een igrow gehad en de 1e oogst was 1100 gr jackherrer en de 2e oogst 950 gr met 6 planten erin .

 

de igrow is 2 x 600watt per keter kast en je zit dan in totaal op 2400 watt + voor snachts moet er waarschijnlijk ook een kacheltje en zijn meestal 1100 en 2000 wat dan zit je al bijna op 3000 watt gemiddeld

 

dat zijn de stroomkosten niet waar gewoon 1 kastje met 6 planten je staat er nog van versteld als je een goed schema hebt kun je er rond de 1000 gr vanaf halen .. :verrygood

 

gr psychonaut

Share this post


Link to post
Share on other sites

Allemaal bullshit! Met 4 planten kan je net zo goed worden vervolgd door het OM.. Zoals in mijn geval.. Oké het ging dan hier om flink uit de kluiten gewassen bomen, maar er was geen gebruik gemaakt van lampen, voedingsstoffen etc..

 

In de aanwijzing opiumwet staat het anders.. Bij het aantreffen van minder dan 5 planten kan er van uit worden gegaan dat het om een niet bedrijfs/beroepsmatige teelt gaat en ligt een politiesepot in de rede.. Dit betekend dat het in de rede ligt, maar niet vanzelfsprekend is.. Ze kunnen je met een plantje zelfs nog voor de rechter slepen!!!

 

Hiermee hebben ze geprobeerd om in mijn geval nog een straf te eisen van 60 uur, waarvan 30 voorwaardelijk... :verrygood Met een goed verhaal ben ik schuldig bevonden en maar is er geen staf opgelegd.. In de opiumwet staat namelijk dat het kweken van ook maar één enkele wietplant strafbaar is!

 

:D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...