Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

El Shamano

Cannabis huidzalf

Recommended Posts

gallery_6979_13329_213673.jpg

 

Heb ook een mensel gemaakt van blackseed oil en wietolie.

 

Deze gaat door twee mensen getest worden.

 

Resultaten laat ik weten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Blowsterke,

 

Had al een tijdje niet gekeken , maar ik vind het leuk dat je ook aan het experimenteren bent geslagen. Ik ben benieuwd naar de resultaten van jouw 2 mensen die het gaan uitproberen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beste Ijsbeer, de test bij dame nummer een is geslaagd, ze is van haar aambeien af :wacko: Deze heeft ze twee keer ingesmeerd in drie dagen tijd, binnen een week zijn de aambeien verdwenen.

 

Tevens wordt ze ook nog getest door iemand met psoriasis. Wordt nog gestart. Resultaten komen ook hier. :blink:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Recept was 15 gram bijenwas of cacaoboter au bain marie laten smelten, 30-50 ml olie & tijdens het afkoelen 3-5 druppels rozemarijnolie als antioxidant & eventueel paar druppels grapefruitzaad extract als conservering of manuka olie (ook goed tegen eczeem).Zalfpotjes zijn verkrijgbaar bij de apotheek.

Namaste :wacko:

Elmanito, ik heb de Black Seed Oil en de Cacaoboter in huis en heb daar ook Ureum en Eucerin bij gekregen.

Ik ga een olie maken van het Lebanese knipafval en van een deel wil ik een zalf maken. Can you help me out?

-Hoeveel ml wietolie op hoeveel Cacaoboter?

-Is een antioxidant toevoeging noodzakelijk en waarom?

-What about the Ureum en Eucerin?

 

tnx

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

10 g wietolie op 100 g cacaoboter of 1 g wietolie op 10 g cacaoboter.Antioxidanten toevoegen is om oxidatie van meervoudige onverzadigde vetzuren tegen te gaan in bv Black Seed oil (bevat veel linolzuur).Ureum + Eucerin maar ff laten zitten.Spulletje bevat parabenen zag ik op de site.Ga je een grote hoeveelheid aanmaken zou ik wel een conserveringsmiddel indoen zoals manuka olie van het merk Biover.

 

Namaste :wacko:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thanks Elmanito.

De vaseline met olie werkte beter als vaseline zonder olie.

Ik heb het gebruikt als klovenzalf met :wacko: resultaat.

Benieuwd naar de zalf op basis van cacaoboter, to be continued.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

Gisteren nog een basiszalfje gemaakt met de verhouding van 10 gr cacaoboter met 15 ml hennepzaad olie & dat werkt ook goed.:execute

 

Namaste ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb dit weekend ook lopen rommelen met cacaoboter, hennepzaadolie en black seed oil.

Natuurlijk in combinatie met aho.

Ik heb het elmanito recept gevolgd van de zalf op basis van cacaoboter en heb getest met een combi met black seed oil.

Zelf vind ik het allemaal veel te vet/olie achtig voor wat ik van een zalf verwacht.

Bovendien is de cacaoboter of te hard, of te zacht maar iig niet lekker smeerbaar.

 

De hennepzaadolie gebruik ik voor het aanlengen van de aho voor onder de tong. Ideaal.

Ook erg lekker voor (koude) consumptie met een nootachtige smaak.

De black seed olie vond ik zo lekker dat die als dressing over een Tunesische Bulgur salade is gegaan :wtf2:

Als je een 'zalf' maakt op basis van Black seed of Hennepzaad olie krijg ik visioenen van Turkse of Perzische badhuizen waar je met olie ingesmeerd en gemasseerd wordt.

Het komt immers in de bijbel al voor...cannabis en kaneel in olijfolie om mee te 'zalven'.

 

Ik zoek echt een zalf zalf. :execute

Het vaseline/aho mengsel was me erg goed bevallen en nu ik in bezit was gekomen van Eucerin heb ik dat als basis genomen.

Een hoop minder geknoei met au bain marie en pannetjes en afwas.

Eucerin is een creme basis waaraan zonder opwarming ingredienten zoals: Basis olie, etherische olie, parfum olie, kleurstoffen etc kunnen worden toegevoegd.

Zo gezegd zo gediggiedaan.

Lekker smeerbare zalf die rap intrekt en goed mengt met de aho.

Ik zou er nog wel iets doorheen willen doen wat de zalf wat lekkerder cq frisser zou doen ruiken.

Nu ruikt het toch wel dominant naar hasj... ;)

Wat kun je daarvoor gebruiken?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Even lekker een oud topic bumpen. Maarja, ik moet dit toch laten zien, al was het maar omdat ik met paint een foto bewerkt heb zonder 'm kwijt te raken ;)

 

Ik maak met enige regelmaat een zalf op basis van de recepten van Gerrit Ooijmans. Niet helemaal precies want zoveel geduld heb ik nu eenmaal niet, dus zeg maar "vrij naar Gerrits recepten"

 

Hier eerst maar even het recept:

 

Olijfolie een liter.

bijenwas een klein half pondje.

Wietpolm uit de pollinator (laatste keer PP, de keer daarvoor Magic Snowqueen) 20 gram

Kalmoes etherische olie 20 druppels

Rozemarijn olie 10 druppels

Calendulum etherische olie 10 druppels

Kamille etherische olie 10 druppels

Amyris etherische olie 5 druppels (sandelhoutachtig)

Ik heb enige tijd nog vitamine C toegevoegd als conserveringsmiddel, maar van El manito geleerd dat dat niet nodig is omdat de rozemarijn daar al voor zorgt.

Het stinkt naar een ouderwetse Apotheek

 

Ik zie dit als een algemeen huidverzorgingszalfje.

 

Maar nu waarom ik er over begin.

 

Enige tijd geleden heb ik een paar heel vette kneuzingen opgelopen, en ik zou mijn eigenwijze karakter verloochenen als ik niet tegen alle adviezen in lekker wat er op wilde gaan smeren. De keuze was snel gemaakt en het werd dus dit zalfje.

Voor de liefhebbers het resultaat:

 

12 uur na het "ongelukje" :

gallery_22580_12404_67419.jpg

 

en dan 7 dagen later

gallery_22580_12404_58750.jpg

 

 

En dan mijn vraag: Weet iemand of deze hersteltijd overeenkomt of afwijkt van de normale tijd? Langer? Korter? of geen barst mee opgeschoten?

 

En natuurlijk de geijkte vraag: Heeft iemand nog suggesties voor verbetering van de zalf? Ik bedoel dan in de zeg maar "algemene toepassingsvorm", dus niet gericht op een specifieke kwaal, maar meer ondersteunend voor de natuurlijke huid.

Share this post


Link to post
Share on other sites

nou spreekt mij dit ook erg aan ivm zeer droge handen, met huid dat splijt van ellende.

niks helpt, en met de zogenoemde winterhanden, ben je de sigaar.

 

maar nu wil ik de wiet zalf zelf gaan maken, maar 10 uur au bain marie verwarmen, hoe kan ik dat het beste doen.

gewoon op het vuur?

dan pruttelt de vaseline toch na een tijdje.

 

en is alle wiet geschikt, en waarom wel of juist niet.

 

groet wolfje

Share this post


Link to post
Share on other sites

op een `koffie warmhoud plaatje` gaat beter als op het vuur :whistling

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb een halve liter hasjolie gemaakt met behulp van een rijstkoker die in de aanbieding was. Werkt als een tierelier omdat op die rijstkoker een kook functie zit, én een warmhoud functie in een teflon pan. Ideaal zo'n rijstkoker en de mogelijkheden zijn eindeloos.

 

:whistling

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito
Ik heb enige tijd nog vitamine C toegevoegd als conserveringsmiddel, maar van El manito geleerd dat dat niet nodig is omdat de rozemarijn daar al voor zorgt.

Rozemarijn werkt als antioxidant ipv Vitamine C, maar voor conservering kan je beter Manuka olie gebruiken.Het merk Sjankara heeft de goeie Manuka olie.:whistling

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tsja, toen had ik net 100 tubes gemaakt van m'n simpele versie van de zalf. Staat gelukkig in de koelkast en de potjes van vorige keer zijn meer dan een jaar goed gebleven. Maar niet getreurd, gewoon sneller opmaken :whip:

 

Jammer dat we op het forum niet mogen weggeven want weggeven is natuurlijk wettelijk gezien ook handel. Maar ik ga evengoed op zoek naar testpersonen in het wild zeg maar.

En natuurlijk op zoek naar de manuka olie van Sjankara. Thnx El Manito.

 

Weet overigens iemand het verschil tussen aftreksel en serum? Marleen kruiden heeft het steeds over serums als ik wat wil hebben van ze voor m'n zalfjes.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

Serums kan je vergelijken met gels, wordt sneller opgenomen via de huid dan zalf dat veel vettiger is.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...