Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Recommended Posts

@Mustang,

 

Dingen die ik anders zou doen..hmmm..proberen om ze toch iets korter te houden...en DIEVEN! :rolleyes:

 

@No Name,

 

Zelf heb ik nog niet echt een beeld in hoever de co2 duidelijk een verschil gaat maken..de weegschaal is in deze test niet echt belangrijk..mij gaat het meer om of het nut heeft gehad in de situatie zoals ik het nu gedaan heb.

Maar daar kom ik wel achter als ik klaar ben met deze kweek.

 

Gr schenkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Schenkie!

 

Ziet er weer top uit, gaat wat beloven.

 

Gebruik je de laatste week ook nog enzymen? En als je dadelijk klaar bent met knippen, trek je dan de stronk met wortels eruit en schut je de mapito eraf, of laat je en gedeelte zitten? Ben benieuwd hoe je dit doet op mapito!

 

Gr'n... en succes!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Zelf heb ik nog niet echt een beeld in hoever de co2 duidelijk een verschil gaat maken..de weegschaal is in deze test niet echt belangrijk..mij gaat het meer om of het nut heeft gehad in de situatie zoals ik het nu gedaan heb.

Maar daar kom ik wel achter als ik klaar ben met deze kweek.

 

Gr schenkie

 

geef daar eens wat meer uitleg over aub

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Johnny Cash,

 

Ik gebruik nooit enzymen...als ik ga opruimen trek ik idd de stekpluggen met alles wat eraan blijft hangen eruit..schud me mapito van de wortel zodat er niet veel verloren gaat..dan schud ik alle bakken om op 1 grote hoop en dan vul ik alle bakken weer..nu is alle mapito weer los en goed gemengd en klaar om gespoeld te worden.

 

@Zeiksnor,

 

Ik bedoel daarmee dat wat ik zie aan toppen niet echt onder de indruk ben door al die toegevoegde Co2...misschien door de manier waarop ik het toedien..ik heb nu niet de ideale opstelling van een "gesloten" ruimte waar de Co2 optimaal kan worden opgenomen.

Het is daarom ook een test om te kijken wat met een redelijke simpele setup zonder co2 controller en zonder gesloten kweekruimte gedaan kan worden en of het dan impact heeft.

We zullen zien...maar wil dan niet uitgaan van het eindgewicht omdat ik iedere keer andere stekken heb en daar niet aan kan meten.

 

Gr schenkie

Share this post


Link to post
Share on other sites
:rolleyes: nu begrijp ik het., en ben erg benieuwd

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nog wat foto's van het slacht ritueel..

sorry voor de slechte kwaliteit maar beter dan mijn goede camera onder de hars.

 

Zware toppen door de Co2,had geen goed beeld van voor het oogsten maar tijdens het knippen

kwam toch het een en ander tevoorschijn wat me wel verbaasde.

 

Enkele hoofdtoppen...

 

gallery_20213_7500_61680.jpg

 

gallery_20213_7500_49000.jpg

 

gallery_20213_7500_9254.jpg

 

Het knipwerk viel mee omdat er meer top dan fluf was dus dat was een meevaller.

Al met al is het me niet tegen gevallen en wil ik nog een rondje doen om te kijken of het nu werkelijk

nut heeft gehad.

 

Gr schenkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

ziet er heerlijkuit hoor schenkie, dat gaat een flinke berg opleveren!

 

grtz blommer

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Blommer,

 

De testers hangen apart aan de stok te drogen...op zijn kop en met de hand getrimd. B)

 

Gr schenkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

en kweken kan die. dat ziet er super mooi uit (ondanks die slechte camera. dat ie maar flink onder de hars komt te zitten)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Klasse man :wacko: ziet er goed uit lekkere toppen.

Ben benuwd wat dat voor boost gaat geven die CO2, ben benuwd.

 

grtzz

 

Nomar

 

Geslaagd weekend voor jou dus!! B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Nomar,

 

Ik denk niet dat de Co2 iets uit gaat maken voor de smaak of high..maar dat zal de test uitsluiten.

 

Gr schenkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wil je je CO2 effectiever kunnen gebruiken zul je over moeten gaan op overdruk Schenkie...

 

Mooi topic hoor!!! Rook ze :wacko: B) .

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Keesthemad,

 

Idd dat zou ideaal zijn...dan heb je maximaal rendement.

Dit is maar een kleine indicatie wat toevoeging doet op een kweek..met een lausy setup is het me niet tegengevallen.

Geen toppen als op de plaatjes die rondzwerven op internet...maar voor 120 euro aan co2 is het goed gegaan.

 

Gr schenkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hi Schenkie,

Chapeau!! B)

 

Torsten

Share this post


Link to post
Share on other sites

gallery_20213_7500_19112.jpg

 

Effe paar vraagjes:

 

-hoeveel liter is die fles, hoeveel heb je er van verbruikt?

-waar heb je die gehaald (aquarium winkel, brouwer,..)?

-hoeveel kost zo een fles ongeveer?

-zou je iemand aanraden die normaal een 2/3weken voorgroei geeft gewoon op een vroeger stadium Co2 toevoegen en direct op 12/12 starten zonder de gebruikelijke voorgroei?

-normaal had ik nog een boel vragen maar door je volledig verslag door te lezen zijn er veel beantwoord :wacko:

 

Sorry voor de vele vragen, het is omdat ik nog een Co2 controller, regulator etc.. liggen heb en wel denk voor die in de toekomst es te gebruiken. Ik heb er mij al redelijk over ingelezen maar toch vind ik er nog iets te weinig of tegenstrijdige info over naar men gedacht + snap ik de controller niet volledig.. :wacko:

 

Maja ik kom er wel uit eens ik eraan begin :wacko:

 

topverslagje B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er goed uit schenkie!!

 

Gr Michael

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Fif,

 

De fles is 6 li en daar heb ik er 4 van gebruikt dus totaal 24 li.

Ik heb hem gehaald bij een drankenwinkel.

De fles kost 130 euro statiegeld en 30 euro voor de vulling.

Ik zelf pas het toe met ongeveer 4 a 5 weken bloei..ik groei niet voor omdat ze op mapito bij mij al flink doorschieten..in jou situatie durf ik het niet te zeggen..na 4 a 5 weken is er de meeste groei wel uit,zou ik het eerder toepassen ben ik bang dat ze nog verder de hoogte in gaan en ik hoogte tekort kom.(plant gemiddeld 85 cm nu)

 

Ik gebruik ook geen controller...alleen een tijdklok die de fles bedient en gelijkertijd de afzuiging uitschakeld...de meter geeft gewoon het aantal ppm aan.

Een controller regelt volgens mij alles...wanneer je inspuit..de hoogte van je ppm en regelt ook je afzuiging enz.

 

Hoop dat de antwoorden iets duidelijker zijn :(

 

Gr schenkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

En hier de eindstand...het droogt erg snel met dit weer,het is 26 gr op de zolder en Lv is 30%.

Niet geheel ontevreden maar wetende dat er zeker meer in had gezeten...maar dat is speculeren en achteraf lullen.

Ik denk dat co2 degelijk heeft bij gedragen aan de eindstand als ik de stekken vergelijk met mijn vorige ronde ,dan heeft de Co2 het gewicht aan de plant omhoog getrokken.

 

Liever had ik de stekken van de vorige ronde weer gehad maar die waren niet meer aan te komen.

Bij de volgende kweek bestel ik 50 stekken xtra om de beste er tussen te zetten en de mindere mogen dan niet mee doen!

 

Nu de cijfers..de weegschaal is blijven steken op 4980gr

Dat is 4980/4800watt=1,0375gr/w

4980gr/6m2=830gr/m2

 

Er is wel meer voeding door heen gegaan in totaal 10li A en 10li B van hy-pro(hydro)

Ik zal mijn stuk over de uitleg van mapito nog wat uitbreiden met wat info hoe en wat te doen na een kweek en het klaarmaken voor een volgende ronde.

 

Gr schenkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey schenkie,

 

Wat een weer he :( pffff benauwd.

 

40 gram per m2 meer als de vorige keer, dat is het zeker waard!!

Prachtige ronde, weer veel geleerd.

Al plannen wat je gaan veranderen de volgende ronde?

Ook betreft de voeding misschien gezien de CO2 of blijf je bij hypro?

 

Boven de gram de watt, proficiat :( !!

grtzz

 

Nomar

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Nomar,

 

De voeding blijft hetzelfde..daar ben ik zeer tevreden over.

Ja iets meer dan 1gr/w maar dan met Co2 he....de kunst is om het zonder te doen :(

Daarom respect die het zonder halen.

Tja aanpassingen zijn niet echt nodig..ik denk dat het meeste wel in orde is qua ruimte..het enigste waar ik nog meer uit

zou kunnen halen is uit beter inzicht krijgen met voeding en de rest hangt toch wel van de geleverde stekken af. :(

 

Gr schenkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

vette ronde, netjes hoor !

 

zou je niet eens een verslag met foto's van de co2 installatie willen maken?

 

van wat waar te plaatsten en aan te sluiten ?

 

 

suc6 de volgende ronde =M=

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Midian,

 

De foto's staan in mijn verslag...alleen niet de foto van het relais wat tussen de fles en de afzuiger zit.

In principe stelt het eigenlijk niets voor...klokje aan is fles open/afzuiger uit en klokje uit is fles dicht/afzuiger aan.

Maar ik zal er wel even wat foto's van maken als het dan duidelijker is :(

 

Gr schenkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

die foto's heb ik gezien schenkie.

 

maar zou er zelf graag 100% zeker van zijn dat ik het goed doe/aansluit

 

aangezien ik wel graag weer zou willen wakker worden :(

 

maar als je dat zou wil doen graag, dan weet ik wat ik ga kopen :(

 

 

 

 

 

=M=

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heel mooi Schenkie :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...