Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Wernard Bruining

"War is over"

Recommended Posts

dat bedoel ik :oeps

 

@ silver.. en overal waar jij zwijgt vind ik goud :P

 

@ groningen in feite ben je het dus met me eens.... ;)

 

Greetz :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

Wernard vergeet dat de clubs in de VS (Californie) alleen geldt voor medicinaal gebruik, niet voor recreatief gebruik.Obama is nog steeds tegen het recreatieve gebruik van Cannabis.De clubs zijn nog steeds niet vrij van invallen door de DEA.Van de week is er in San Francisco weer een medical dispensary overvallen door de DEA, waarvan zij zeiden dat de dispensary zowel de state law als de federal law overtreden hadden.

 

name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="
type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>&fs=1&rel=1&egm=0&showsearch=0&color1=0x57381e&color2=0xdbbf8a&border=0">
name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="
type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>&fs=1&rel=1&egm=0&showsearch=0&color1=0x57381e&color2=0xdbbf8a&border=0" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="640" height="505">

 

Namaste :oeps

Share this post


Link to post
Share on other sites

AMSTERDAM - ,,Volg het Amerikaanse voorbeeld en maak van de Nederlandse coffeeshops besloten cannabisclubs.'' Dat bepleit Wernard Bruining, cannabisdeskundige en oprichter van de eerste coffeeshop ooit in Amsterdam.

Op die manier houd je minderjarigen buiten de deur en kunnen coffeeshophouders controleren wie er bij hen binnenkomt.

 

Registreren

Wie een jointje wil roken in zo'n cannabisclub moet zich eerst laten registreren. Dat kan volgens Bruining bijvoorbeeld aan de hand van een zogeheten nickname en een vingerafdruk, zoals dat in Nijmegen al gebeurt.

 

Zo kan een coffeeshophouder precies zien wie er binnenkomt en hoe vaak. ''Als dat een paar keer op een dag gebeurt, kan dat verdacht zijn, omdat het misschien een dealer is.''

 

Minderjarigen

De clubs kunnen uitkomst bieden voor het voornemen van het kabinet om alle coffeeshops te sluiten die zich binnen een afstand van 250 meter van scholen bevinden. ''Als ze een bordje op de deur hangen met 'besloten club', dan zijn ze bevrijd van de aantijgingen dat coffeeshops aan minderjarigen verkopen.

 

Bovendien bestellen steeds meer jongeren hun hasj of wiet tegenwoordig gewoon via een 06-nummer bij een dealer'', weet Bruining.

 

Pasje

In de Verenigde Staten zijn soortgelijke cannabisclubs al een tijdje een feit. De zogeheten medical marihuana clubs krijgen hun leden daar vooral via doktersvoorschrift. Gebruikers kunnen op vertoon van een recept een pasje halen bij de gemeente.

 

Sinds het aantreden van president Barack Obama is in de VS volgens Bruining bovendien een nieuwe wind gaan waaien. Hij heeft de politie verboden nog invallen te doen bij deze clubs. ''Als het zo doorgaat, zijn er over drie of vier jaar duizenden clubs in Amerika.''

 

 

Pioniers

 

In Nederland moeten de coffeeshophouders nog erg wennen aan het idee, zegt Bruining. ''Cofeeshophouders zijn niet meer de pioniers van vroeger, maar behoudende winkeliers.'' Ze reageren volgens hem wel positief, maar vinden het nog een beetje een 'ver van hun bed show'.

 

Ondanks die terughoudendheid denkt Bruining dat de cannabisclub over een jaar of drie al wel tot Nederland doordringt. ''Helemaal als de coffeeshophouders ontdekken dat ze 5 euro per registratie kunnen verdienen.''

 

Waar staat dat hij het hier ook wil voor alleen mediwiet dan???????????????????

 

alle problemen die de 2-de kamer naar voren brengt dat de shops overlast veroorzaken zijn door dit voorstel juist teniet gedaan.

 

Hoe beter de coffeshops en hun regels en de handhaving daarvan, de groter de kans dat we gewoon door kunnen smoken.

 

Ik haat regels vaak maar soms is het geen eens zo slecht!!!!!

 

groeten ejb

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito
Waar staat dat hij het hier ook wil voor alleen mediwiet dan???????????????????

 

Dat zeg ik niet, in de VS is alleen medicinaal gebruik toegestaan.Goed lezen!!!!!

 

Namaste :oeps

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb goed gelezen!!!! maar jij schreef:

 

Wernard vergeet dat de clubs in de VS (Californie) alleen geldt voor medicinaal gebruik

 

daar bij dacht ik dat jij dacht dat het niet kan/geen goed idee is omdat het in de usa alleen voor mediwiet is.......snap je, ik heb jouw zin dus verkeerd geinterpeteerd....

 

ik denk dat hij niks vergeet, eerste shop in a'dam was van hem, zal wel weten wat hij zegt, maar goed ik kan en wil niet voor hem spreken......

 

 

groeten ejb

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat een ellende dit allemaal.

 

Mensen die een jointje roken worden behandeld als vuile criminelen.

Een brave thuiskweker die zorgt voor z'n jointje is een crimineel.

 

Een alcoholist die z'n vrouw slaat is normaal.

 

Respect voor elkaar is ver te zoeken.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

@Ejb

Kan gebeuren dat verkeerd lezen.

 

Namaste :oeps

Share this post


Link to post
Share on other sites

Even voor alle duidelijkheid de procedure in Amerika:

 

Een arts schrijft een aanbeveling, daarmee gaat de patiënt naar het gemeentelijk loket voor public health en krijgt daar zijn pasje.

Sommige staten geven twee extra pasjes voor "care takers", mensen die voor de patiënt wiet kunnen halen als die dat door omstandigheden niet kan.

In de praktijk betekend dat patiënten ,familie, vrienden en kennissen helpen om óók lid te worden van zo'n fijne club.

Het systeem is dus duidelijk inflatoir opgezet met de bedoeling steeds meer mensen uit het illegale circuit te halen.

 

Je kunt er dus donder op zeggen dat er over 3-4 jaar er vele duizenden medical marihunana clubs zijn in Amerika.

Nu zijn dat al vele honderden, klik hier.

Als die clubs er eenmaal zijn zullen uiteindelijk alle staten medical marihuana clubs toestaan.

Regulering voor recreationeel gebruik is dan onafwendbaar de volgende stap.

Dan spreken we wel over 4-8 jaar vanaf nu en in Nederland zal dat nog wat later zijn.

 

Alles wijst er dus op dat de veranderingen definitief zijn ingezet.

Voor ons in Nederland is het goed om hierop te wijzen, vervolging van coffeeshops, gebruikers en kwekers zoals Amerika dat ooit is begonnen is in wezen achterhaald.

Beste mensen, "War is over"

 

Wat ik doe is deze boodschap naar zoveel mogelijk mensen in Nederland communiceren.

Ik ga dus niet met tegenstanders debatteren over gezondheid en verslaving, dat heeft geen zin.

Je kunt moeilijk verwachten dat de ander gezichtsverlies lijdt en toegeeft dat je gelijk had.

Ik maak een omtrekkende beweging en vertel ze dat alles anders wordt en hun strijd voorbij is

 

Zie verder www.cannabisconnections.nl

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yes yes yes!!!!!!

 

ooit komt het goed.

 

groeten ejb

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...