Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

dark-destiny

ziekte van Parkinson

Recommended Posts

Cannabis kan helpen bij de ziekte van Parkinson

 

Zowat de helft van de Parkinsonpatiënten die cannabis geprobeerd hebben, zeggen dat de drug de symptomen van hun ziekte helpt verminderen, volgens een onderzoek dat bij een aantal patiënten verricht werd. Dr. Evzin Ruzicka, neuroloog aan de Karls-Universiteit in Praag (Tjechië), rapporteerde over zijn bevindingen tijdens het 7e Internationaal Congres over de ziekte van Parkinson en bewegingsstoornissen. Dit was georganiseerd door de Movement Disorders Society van 10 tot 14 november in Miami (VS).

 

De onderzoekers vroegen aan alle patiënten die voor de ziekte van Parkinson in behandeling waren in het Praagse researchcenter, om een vragenlijst in te vullen over cannabisgebruik en over verschillende symptomen van hun ziekte. Van de 630 vragenlijsten werden er 339 (54%) terugbezorgd. 25 % van de beantwoorders meldden dat zij al cannabis gebruikt hadden. De meesten hadden het oraal gebruikt, zowel in verse als in gedroogde vorm.

 

Binnen die groep meldden 39 patiënten (46 %) dat de symptomen die de Parkinsonziekte bij hen teweegbracht, na het cannabisgebruik verminderden, en 26 onder hen (31 %) rapporteerden een vermindering van het beven tijdens de rust, 38 (45 %) ondervonden een verlichting van bewegingsstoornissen (bradycinesia). Vermindering van spierstijfheid werd gemeld door 32 (38 %) onder hen, en 12 (14 %) zeiden een verbetering te ondervinden in de bewegingsstoornissen tengevolge van de toediening van levodopa. De patiënten die de vragenlijst beantwoord hadden rapporteerden dat een verlichting van de symptomen gemiddeld begon 1,7 maanden na het eerste cannabisgebruik. Patiënten die het al minstens drie maanden gebruikten ondervonden eerder een verbetering dan zij die een kortere ervaring hadden.

 

(Bronnen: Reuters Health van 13 november 2002)

Share this post


Link to post
Share on other sites

oraal gebruik.. weet iemand of hiermee roken of eten wordt bedoeld???

Share this post


Link to post
Share on other sites
De meesten hadden het oraal gebruikt, zowel in verse als in gedroogde vorm.

 

aangezien je t vers niet kan roken, maar gedroogd wel, denk ik beiden :wink:

 

GG

Share this post


Link to post
Share on other sites

Medisch wordt gebruik gemaakt van cannabis door het te roken :evil: , of door het in een space cake te doen :cry :)

 

8) :twisted: 8)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nee ! niet eten (cake) / drinken (thee).

 

Doseren is te moeilijk en het effect blijft te lang uit.

Maastal is er sprake van acute pijn of misselijkheid.

Volgens mij wordt hier met oraal : roken of verdampen bedoeld.

Overigens op het gebied van verdampers zijn weer nieuwe ontwikkelingen.

Gezien bij Ger de Zwaan (Stichting PMM) : een verdamper die zieke mensen die zelf tot niets meer in staat zijn (met de handen) toch nog kunnen hanteren.

 

Tevens op de markt : zalven en tincturen, voor de huid (psoriasus).

Dit lijkt op een reclame spotje maar is toch serieuze info voor hen die aangewezen zijn op cannabis.

Share this post


Link to post
Share on other sites

was ook niet echt serieus hierboven... ik vroeg me eigenlijk meer af of er misschien cannabisextracten (cannabioden?) in pillenb waren verwerkt, aangezien er sprake zou zijn van een pijnstiller die mogelijk volgend jaar al op de markt zou komen onder de naam C3 ofzo. Deze zou beter werken dan aspirine.. en op basis van cannabis natuurlijk...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat zou niet slecht zijn, nooit meer aspirine, C3 forever :twisted: :twisted: :twisted:

 

:twisted: 8) :twisted:

Share this post


Link to post
Share on other sites
oraal gebruik.. weet iemand of hiermee roken of eten wordt bedoeld???

 

misschien bedoeld hij wel drinkbaar eten dat je kan roken????

 

Klinkt wellicht zeikerig maar ik wil dit onderwerp serieus houden :!:

Je zou er maar op aangewezen zijn!

groet

(een strenge) wolkewietje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Idd jongens, hou het hier wat kalm. Mediwiet is nie om mee te lachen, ik kan er van meespreken...

 

8) :twisted: 8)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb je een uurtje? 8O

Even een korte opsomming:

Chemotherapie: ondersteunend: het neem de misselijkheid weg en wekt eetlust op.

je gaat weer eten en sterkt weer aan. (als je misselijk bent wil je niet eten)

Glaucoom: de oogdruk neemt af.

Epilepsie: het ontspant de spieren

MS: het ontspant de spieren

chronische pijnen: het verlicht pijn (haalt zelfs pijn weg.

Migraine: Het haalt misselijkheid weg, verlicht de hoofdpijn.

een linkertje:

Aids: onderdrukt depressie, misselijkheid. hetwekt eetlust op en verhoogt de kwaliteit van leven.

algemeen: het helpt ./ ondersteunmd het algemene herstel.

Share this post


Link to post
Share on other sites

betreffende parkinson, mijn grootmoeder is recentelijk overleden aan de gevolgen van parkinson, en misschien cru om te zeggen, gelukkig voor haar, want een leven had ze niet echt meer.

Als je mensen kent die parkinson hebben, vraag dan eens of je de bijsluiter van hun medicijnen mag bekijken, in verschillende pillen zitten cannabisextracten, vraag me de naam niet want dat ben ik al lang vergeten. Maar parkinson patienten worden dus wel degelijk behandeld met cannabis, maar ik heb mn grootmoeder nooit een joint weten paffen of een cake weten eten, men kan ook de extracten die men nodig heeft uit de cannabis halen en die verwerken, ik heb nu onlangs ook iets gezien over een soort puffertje of zo, waarin cannabisextracten zitten en dat binnenkort op de markt zal komen, maar men KTH laat me weer eftjes in de steek, dus meer info moet ik jullie schuldig blijven.

Share this post


Link to post
Share on other sites

normaal is chemotherapie toch een volledige behandeling en geen ondersteunende behandeling. normaal wekt het toch misselijkheid op en gaat het niet tegen en honger krijgen; normaal niet. kan me eigenlijk niet voorstellen dat ze het bij deze pt gebruiken, alleen het roken. omdat wiet niet constant in het lichaam kan blijven. die drempel verschilt zo hard zodat er toch geen optimale bloedspiegel kan worden bekomen.

welke ziektes; meetstal terminale patienten ofwel pt met een chronische ziekten verloop, acute ziektes normaal nooit.

grtz thedog

Share this post


Link to post
Share on other sites
alleen het roken. omdat wiet niet constant in het lichaam kan blijven.

 

Canabis blijft zo'n 36 uur in je lichaam. dus als een patient (of wie dan ook) dagelijks rookt bouw je een zekere hoeveelheid op die je op het gebied van pijnbestrijding en / of misselijkheids bestrijding ondersteund.

 

Nadeel van het feit dat het een afbreektijd heeft van 36 uur is dat het dus na deze periode nog aantoonbaar is dat je hebt gebruikt; dit in geval van bv sporters of verkeeers controles.

 

Elk voordeel hep ze nadeel (zoals een groot amsterdams wijsgeer (of wijsneus) zei).

Share this post


Link to post
Share on other sites
Heb je een uurtje? 8O

Even een korte opsomming:

Chemotherapie: ondersteunend: het neem de misselijkheid weg en wekt eetlust op.

je gaat weer eten en sterkt weer aan. (als je misselijk bent wil je niet eten)

Glaucoom: de oogdruk neemt af.

Epilepsie: het ontspant de spieren

MS: het ontspant de spieren

chronische pijnen: het verlicht pijn (haalt zelfs pijn weg.

Migraine: Het haalt misselijkheid weg, verlicht de hoofdpijn.

een linkertje:

Aids: onderdrukt depressie, misselijkheid. hetwekt eetlust op en verhoogt de kwaliteit van leven.

algemeen: het helpt ./ ondersteunmd het algemene herstel.

Ik heb ADHD en ben gestopt met mijn medicijnen en ben over gestapt op een rokertje... Op het werk stonden ze in het begin raar te kijken als ik om 10 uur een paar trekkies nam en om 1 uur de rest.. Mijn produktie ligt hoger en ben ook wat makkelijker in de omgang... Avonds neem ik er weer een en dat bevalt me prima.

Mijn concetratie vermogen is stukken voor uit gegaan en pak ook dingen op waar ik eerst moeite mee had. Wel meteen een hokkie neer gezet en heb er meteen een hobby bij.. Het idee kwam van mijn zoon!!! Nu bij elke oogst is het lachen..

Als ik nu medicijnen zou nemen slaap ik 2 dgn. niet...

Kan iemand mij vertellen waarom ADHD niet in het rijtje voorkomt???

Groet Grunge

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat is ADHD?

 

ik weet dat cannabis helpt tegen spierstressen, depressies, misselijkheid, en dat het eetlust opwekt maar daarom kunnen sommige mensen er nog niet tegen als ze al ziek zijn ... mijn moeder bvb die heeft chemotherapie gehad en als die eens meerookte met mij (wel dikke jointen :D ) voelde ze er zich niet beter mee... , ik denk dat je het al gewoon moet zijn voor je ziek bent en dat het dan wel helpt (voor h.i.v./aids en chemo hé)

Share this post


Link to post
Share on other sites

FF voor de duidelijkheid, voor medicinaal altijd een verdamper, Werkt het snelst...

Share this post


Link to post
Share on other sites

en aangezien in een joint ook tabak zit neemt de werking van de cannabis af of werkt niet zoals het hoort

Share this post


Link to post
Share on other sites

oraal is via de mond. net als anaal via de achteringan en vaginaal... naja je snapt hem wel

Share this post


Link to post
Share on other sites
oraal gebruik.. weet iemand of hiermee roken of eten wordt bedoeld???

ik denk roken. ik heb zelf in een

verpleeghuis gewerkt, en daar was

een mevrouw met M.S. die kreeg

het voorgeschreven van haar arts.

ze werd elke dag geholpen met roken.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Wat is ADHD?

ADHD is iets gelijk hyperactiviteit en dat je je niet (goed) kan concentreren d8 ik zo ongeveer

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een kameraad van me heeft vorige week te horen gekregen dat hij parkinson heeft.

Hij rookt niet, we hebben wat zitten surfen en gelezen dat nicotine er tegen helpt , maar van cannabis heb ik nergens iets gevonden.

Nu heb ik hem wel aangeraden om met een verdamper tabak te gebruiken, met hem cannabis aan te raden zal ik nog maar wat wachten tot ik daar meer zekerheid over heb.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...