Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

royaldutch

silverbox giftig of niet?

Recommended Posts

hallowa ik heb sins januari een silverbox GRH in gebruik genomen

 

maar nu gaan al me planten dood.

 

mis heb ik zelf wel een stom foutje gemaakt met het dicht lijmen van me ventilatie flappen aangezien ik deze niet op een andere manier dicht kreeg tape bleef niet zitten.

 

zal de lijm nu de boosdoener zijn?

of zit er giftige stoffen inde tent zelf

 

wie kan me helpen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wil in dit topic niet te veel zeggen maar het was niet de lijm die je gebruikt hebt.

In lijm zitten oplosmiddelen.

Als deze er uit zijn is de lijm chemisch stabiel.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als leverancier van een andere tent op de Nederlandse markt is het niet netjes om iets te zeggen over andermans tent.

Over je lijm actie kan ik zeggen dat het daar niet aan ligt.

Trek hieruit je eigen conclusie.

 

Of bel eens Interpolm in Haarlem en vraag hun wat ze er van vinden.

Die hebben per ongeluk ook eens een partijtje gehad :rolleyes: .

Share this post


Link to post
Share on other sites

het is idd als leveransier lastig melden dat iets watje niet verkoopt rommel is .

 

ooit had ik een online shop in computers en onderdelen en al die shit die er bij hoort .

nou kraakte ik rustig dingen af die ik niet in het asortiement had maar dat kwam ook der zat geen rotzooi tussen in me assortiment :wtf:

 

maar ergaat best wel veel in de ronde dat die silverboxen giftenten zouden kunnen zijn ik beweer dit niet geen ervaringen mee maar heb er wel teveel over gelezen ,ik wou eerst ook zo een ding halen maar na veelzoeken een leukeprijs gevonden voor een homebox paar tientjes duurder uit en ik ben helemaal tevreden en secred jardin is ook niks mis mee .

ik heb de nieuwe home box met 200 mm uitgang en kan 50 kg dragen en is een 120x 120en dat voor 149 :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Misschien moet je wat meer info geven dan alleen "mijn plantengaan dood".

Je opzet, welke aarde, voeding en afzuiging enz.

Als je afzuiging ok is zal het gif gehalte in je tent wel loslopen :rolleyes:

 

Groeten,

 

L.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik kweek in 15 liter potten met aarde van growshop aarde marina mix 1,4 EC

 

heb een continu afzuiging van 2500 kuub

heb ook continu inlaat van 750 kuub ofzo

 

lv is ook prima in orde altijd rond de 80% doormiddel van een mistmaker

gebruik nog geen voeiding alleen een beetje rizo minder dan de aangegeven hoeveelheid.

lamp hangt op 70cm 600w.

 

in begin gaat alles goed ontkiemen goed maar dan krijge ze de eerste bladeren en sterven de bladeren gewoon af en groeien ze niet meer door.

heel raar

 

ik heb ook ergens anders een een xxl staan en daar werkt alles prima alleen ik was dat adresje kwijt voor die tenten dus ben ik opzoek gegaan en kwam ik deze tegen.

werd tegen mij gezegt deze zijn met antidetectie folie bijna hetzelfde als secret jardin

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik blijf het vreemd vinden.

Deze tent van jou, heeft die een zilverkleurige binnenkant en een zwarte buitenkant?

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey you

 

heb je het hier over een mylair silverbox (vraagteken )

 

 

want daar heb ik er 1 van staan wel de 120x120 versie en die werkt wel gewoon en heb ook een verslag gesien van nog

 

iemand ook in so een selfde tent en die doen het ook gewoon

 

miss heb je in je ruimte iets staan wat niet goed is kijk bv eens naar je behang (bubbeltjes behang ) of ligt er sijl op de vloer

 

ect ect kunnen meerder optie sijn en je kan veel oorsaken vinden op het forum

 

Greets Ro

Share this post


Link to post
Share on other sites

ruik eens aan het witte grondzeil :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites
ruik eens aan het witte grondzijl :rolleyes:

 

dit heb ik ook al eerder gelesen op het forum dat alleen het grondsijl eventueel giftig ken sijn

Share this post


Link to post
Share on other sites

De fabrikant heeft ook bij de laatste versie dit grondzeil vervangen.

Maar de oude worden ook nog verkocht.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja grond zeil kreeg ook gele vlekken nadat er water op was gevallen en opgroog heel strnage vond ik dat al

 

dit zeill is een soort bak ze maar de zijkanten staan omhoog, dus ik zie het als een bak je kan de zijkanten en hoeken vast maken doormiddel van meegeleverde t-rapes

Share this post


Link to post
Share on other sites

een kleine updat.

 

ik heb ge-emaild met de groothandel en kreeg het volgende als antwoord

 

"Ik heb de fabrikant inporteur gesproken, als de tent ruikt naar pvc als de lichten aan staan dan moet je de witte lekbak eruit halen deze kan pvc bevatten, dan moet het goed gaan volgens de importeur, hoop je voldoende te hebben geinformeerd en hoop dat het hierbij is opgelost.

Share this post


Link to post
Share on other sites
een kleine updat.

 

ik heb ge-emaild met de groothandel en kreeg het volgende als antwoord

 

"Ik heb de fabrikant inporteur gesproken, als de tent ruikt naar pvc als de lichten aan staan dan moet je de witte lekbak eruit halen deze kan pvc bevatten, dan moet het goed gaan volgens de importeur, hoop je voldoende te hebben geinformeerd en hoop dat het hierbij is opgelost.

 

 

das wel een nette mail terug maar wel erg gemakkelijk en niet erg klant vriendelijk

 

maar nu weet je wel wat het is dus snel vijverfolie halen :rolleyes:

(miss kan de GS eigenaar je tegemoed komen met de prijs ter compensatie :wtf: )

 

succes man

Share this post


Link to post
Share on other sites

heyyy, ja ik heb ook op een tegoedkoming gevraagt want 4 weken en plantjes zijn nog steeds 10 cm en daarvoor ook 4 weken en alles dood

 

dus reken maar uit qua energie en dan nog vrouwlijk zaad.

 

maar heb een mail terug gekregen.

 

heb je de tent in amsterdam gehaald of alkmaar, ik heb ook al gevraagd aan de importuer een vergoeding.

mvg mano

 

nu hopen dat ik er ook iets van terug ziet.

 

ik hoop voor toekomstige mense die ook zo tent in bezit krijgen hier rekening mee te houden betreft het grondzeil.

is lullig als iedereen ze kweekie naar de klote gaat.

 

laterzzz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koop nooi je spullen bij GRH ze willen er niks aan doen

 

ik kreeg dit mailtje

 

De importeur gaat er niks aan doen, die zeggen dat ze er niks aan kunnen doen, hoop dat het nu wel goed gaat bij je.

mvg maurice.

 

dit is dus echt bullshit je bent verantwoordelijk voor spullen die je op de markt brengt.

en ook service naar je klante toe vind ik ook wel kunnen.

 

 

dus gewoon nooit je spullen hier kopen laat ze dan lekker stikken hopen dat ze falliet gaan

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi royaldutch,

 

Wat vervelend voor je dat je al twee keer crashed met die k..tent.

En over die service van de GS.

Het zit zo,..

 

Bij een gebrekkig product is tot € 500,- de winkelier verantwoordelijk. Bij meer als € 500,-, kan je de fabrikant, en als deze zich buiten de landsgrenzen bevind de importeur, aanspreken en aansprakelijk stellen voor de schade voortkomend uit het gebrek.

wat vaak neerkomt op vervanging of vergoeding van het product.

 

En de wet zegt dit.

 

Artikel 21 | BW7, Boek 7, Titel 1, Afdeling 3

 

Beantwoordt het afgeleverde niet aan de overeenkomst, dan kan de koper eisen:

 

a. aflevering van het ontbrekende;

 

b. herstel van de afgeleverde zaak, mits de verkoper hieraan redelijkerwijs kan voldoen;

 

c. vervanging van de afgeleverde zaak, tenzij de afwijking van het overeengekomene te gering is om dit te rechtvaardigen, dan wel de zaak na het tijdstip dat de koper redelijkerwijze met ongedaanmaking rekening moet houden, teniet of achteruit is gegaan doordat hij niet als een zorgvuldig schuldenaar voor het behoud ervan heeft gezorgd.

 

2. De kosten van nakoming van de in lid 1 bedoelde verplichtingen kunnen niet aan de koper in rekening worden gebracht.

 

3. De verkoper is verplicht om, mede gelet op de aard van de zaak en op het bijzondere gebruik van de zaak dat bij de overeenkomst is voorzien, binnen een redelijke termijn en zonder ernstige overlast voor de koper, zijn in lid 1 bedoelde verplichtingen na te komen.

 

4. Bij een consumentenkoop komt de koper in afwijking van lid 1 slechts dan geen herstel of vervanging van de afgeleverde zaak toe indien herstel of vervanging onmogelijk is of van de verkoper niet gevergd kan worden.

 

5. Herstel of vervanging kan bij een consumentenkoop van de verkoper niet gevergd worden indien de kosten daarvan in geen verhouding staan tot de kosten van uitoefening van een ander recht of een andere vordering die de koper toekomt, gelet op de waarde van de zaak indien zij aan de overeenkomst zou beantwoorden, de mate van afwijking van het overeengekomene en de vraag of de uitoefening van een ander recht of een andere vordering geen ernstige overlast voor de koper veroorzaakt.

 

6. Indien bij een consumentenkoop de verkoper niet binnen een redelijke tijd nadat hij daartoe door de koper schriftelijk is aangemaand, aan zijn verplichting tot herstel van de afgeleverde zaak heeft voldaan, is de koper bevoegd het herstel door een derde te doen plaatsvinden en de kosten daarvan op de verkoper te verhalen.

 

 

 

Dus je GS dient jou je geld terug te geven of een andere tent.

 

Maar ja het is een GS he. En die hebben schijt aan wetgeving en jou als consument.

 

Toch je gram halen hoor. Ze wenden allemaal de aansprakelijkheid af.

Kopier dit artikel en ga er me terug zou ik zeggen

 

greetz sijp

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je bij mij langskomt mag je die giftige silverbox inruilen en tegen inkoop een Secret Jardin meenemen. <_<

Share this post


Link to post
Share on other sites
Als je bij mij langskomt mag je die giftige silverbox inruilen en tegen inkoop een Secret Jardin meenemen. :wacko:

Dat is nou nog eens een stukje service <_<

 

Gr Technofreakz

Share this post


Link to post
Share on other sites

topservice zul je bedoelen!!!

 

greetz sijp

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...