Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

lovit

Wat te doen met stroom,betalen of aftappen?

Recommended Posts

je hebt gelijk man sorry , doe een oproep hier om met zn allen te gaan tappen {suc66666}

man man man wat simpel gedacht !

grt benzzz :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Benz,

 

Gaat hier ook netjes belasting over betaald worden??

med_gallery_20017_7187_1743116.jpg

 

Dacht ik al :rolleyes:

 

Gr schenkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

had ik graag gewild ja maar dat lukt/kan/mag/wil niet , daarom doe ik wat ik kan en betaal ik mn stroom.

gloeiende groeten benz

Share this post


Link to post
Share on other sites

:rolleyes: :wtf:

 

Gr schenkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

dacht ik al :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

jongens geen ruzie haha:P:P

en idd zijn ergere dingen waar je voor moet betalen :S :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

de helft betalen vind ik zelf iets beter klinken dan volledig tappen

 

dat betekend dat je dus een deel betaald en je dus als betalend bekend staat.. echter word er meer stroom geleverd aan het huizenblok en zal er op den duur een belletje gaan rinkelen.. er word meer geleverd dan dat er word betaald.

 

de helft tappen en de rest betalen, de overheid besteeld ons ook dus lekker vuur met vuur bestrijden.

maar het beste is altijd betalen. want ALS ze je pakken (en die kans is nogal hoog met die kutcrises want die blauwe lopen de hele dag uit hun neus te vreten omdat iedereen op de centen let deze dagen, ze kunnen geen parkeerbonnen meer schrijven omdat iedereen oplet nu :wacko: ) kunnen ze je niet aanslaan voor de belasting want die lui zijn zo vies dat ze in sommige gevallen ook nog eens durven te beweren dat je al jaren bezig bent terwijl het je eerste keer is en dan moet jij maar bewijzen dat het niet zo is..

hierbij moet je dus denken aan 10duizenden euro's waar je mee beboet word, geloof mij en beter ga je betalen.

 

maar ff tussen haakjes lui..

 

er lopen hier echt een stelletje scheinheilige bonen rond om een partij ziek van te worden.. en het is een hobby blabla, er word gelijk gejankt als een klein blaag als iemand even een draadje voor de meter legd.......

over stroom tappen word gelijk gehuild, huilen jullie ook als de koningin weer een nieuwe hoed heeft?

 

@ benz.. als jij belasting over je plantjes ging betalen dan had je nu geen "benz" haha :wtf:

 

hou t cool mensen!

 

Peace! :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik sluit me ook bij cannabusinesss aan, eerlijkheid is hier op het forum zeer ver te zoeken bij sommige. Maarja dat hoort er blijkbaar bij als het over deze onderwerpen gaat.

Ik heb zelf overwogen om een magneet te plaatsen. Maar met 3 x 600 watt vond ik het voordeel bij lange na niet opwegen tegen het risico. Maar betalen moet je toch en dat bedrag wat je nu extra betaald voor de gestolen stroom word echt niet terug gedraaid als iedereen opeens netjes gaat betalen hoor. Kijk maar naar de prijzen in de snackbar, wegens de hoge aardappelprijzen zijn we genoodzaakt bla bla bla. Maar goedkoper word het niet meer, om over de invoering van de euro nog maar te zwijgen..... En daar komt nog bij dat de stroomkosten zichzelf ruim terug betalen als je over de meter draait.

Veiligheid is in mijn ogen veel belangrijker, want vaak word de stroom afgetapt op levensgevaarlijke en brand veroorzakende manieren. Dat is een grotere reden voor mij om er tegen te zijn dan die paar euro per jaar die ik ervoor moet betalen omdat het getapt word.....

 

Grtz Underground.

Share this post


Link to post
Share on other sites
@Benz,

 

Gaat hier ook netjes belasting over betaald worden??

med_gallery_20017_7187_1743116.jpg

 

Dacht ik al :rolleyes:

 

Gr schenkie

 

Er is al een hoop belasting over betaald. Niet over de groene dames en de opbrengst er van, maar wel aan de stekblokken en alle kweekapperatuur etc.

Als de regering de growshops gaan verbieden vangen ze weer minder knaken aan belasting, :wtf:

 

green-lady

Share this post


Link to post
Share on other sites

Canna bizzz en underground..helemaal gelijk!!!

Maar ik twijfel nog wel .ik draai maar 4x 600w

Misschien dat ik em terug laat draaien.we will see,ff kijken wat ik verbruik,einde van deze ronde..

kijken of het wel zin heb.anders betaal ik gewoon alles :wacko: :rolleyes: :wtf:

Share this post


Link to post
Share on other sites
eilige bonen rond om een partij ziek van te worden.. en het is een hobby blabla, er word gelijk gejankt als een klein blaag als iemand even een draadje voor de meter legd.......

over stroom tappen word gelijk gehuild, huilen jullie ook als de koningin weer een nieuwe hoed heeft?

 

hou t cool mensen!

 

Peace! :rolleyes:

 

Een dief is een dief. Ik moet ze niet. Of ze hoeden dragen of een pet. Tegen broodkwekers heb ik niets.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het nadeel van terug draaien is dat je iemand op de hoogte brengt van je kweeklokatie, stel diegene word er ooit mee gepakt dan zal die natuurlijk beter weg komen als die een paar adresjes prijs geeft..... Ik draai grotendeels op de nachtstroom en zet tijdens het voorgroeien niet vanaf dag 1 alle 3 de lampen aan maar bouw dat op. En ik probeer de opkomst van de led verlichting een beetje te volgen, zodra die dezelfde opbrengsten gaan opleveren als HPS stap ik over.

 

Grtz Underground.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Underground.

 

Dat is in mij ogen geloven in sprookjes.

Dat de led de Hps gaat vervangen :rolleyes:

 

Als je steeld doe het dan goed.

Heb je 20lampen ben je een waus als je gaat betalen, dat is het zelfd als je er 3 hebt. Dan betaal je ook.

 

Verders is het :wtf:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je de stroom jat ben je gewoon een ordinaire dief!

Stel je voor dat je de dames in volle bloei hebt, en je gaat ze morgen slachten (knippen).

Lekker een nachtje slapen nog, en in jouw droom dansen de toppen om je heen :rolleyes: .

De volgende morgen kom je bij je kweekruimte......... en verrek!

Er is jou iemand voor geweest! :wtf: Hoe kan dat nou? :wacko: . Denk je dat eens in. Je bent bestolen van iets wat helemaal van jou was.

 

Als je de stroom jat hoop ik dat dit je overkomt! Ik gun het niemand toe, maar dan heb je tenminste een idee hoe het is om bestolen te worden......... :smoke

 

green-lady

Share this post


Link to post
Share on other sites

*Jammerdan pakt zijn dikke van Dale erbij...

 

stek-ker-doos

stel

stel-la-ge

stel-lair

 

neen, het woord 'stelen' komt niet voor in zijn woordenboek

 

na even zoeken vindt hij wel 'laag-bij-de-gronds' bn, bw platvloers, niet zeer verheven.

 

een haze-kweek (100 dagen, 800 watt +randapparatuur) kost je plm 350 pleuri aan stroom.

 

vraag1. "hoeveel wiet krijg ik bij de shop voor 350 euri?"

antwoord: plm 40gr

 

vraag2 "hoeveel kost 400gr bij de shop?" (bij 0,5 gr/Watt opbrengst)

antwoord: plm 3200 euri

 

vraag3 "hoeveel rook ik in een kweekperiode en wat kost dat als ik het in de shop moet kopen?"

antwoord: bij 3 gr per week (100dagen = 14 weken) a 8 euri/gram speel je ongeveer quite.

 

de antwoorden op alle 3 de vragen vallen zeeeeeeer ruim in het van zelf kweken uit.

(voor het gemak heb ik de afschrijving niet meegenomen in de berekening)

 

conclusie? iemand.....?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja hoor iedereen hier op het forum betaald gewoon :rolleyes:

 

Blijf me altijd verbazen dat mensen zich indekken als er meer mensen wat anders denken.

 

Nou als ik er een heb met 10lampen gaat ie lekker voor de meter langs.

 

En dat iemand daar een probleem mee heeft doet me echt niet zo veel. Net als het woordje CRIMINEEL, daar heb ik ook niks mee.

 

Als je kweekt ben je illegaal bezig en ben je voor de wet CRIMINEEL.

 

Alleen is het hier op het mooie forum dat we met elkaar proberen dat we het dan niet zijn want we betalen stroom.

 

Zal de rechter ff anders over denken :wtf: Grapjassen

Share this post


Link to post
Share on other sites
Het nadeel van terug draaien is dat je iemand op de hoogte brengt van je kweeklokatie, stel diegene word er ooit mee gepakt dan zal die natuurlijk beter weg komen als die een paar adresjes prijs geeft..... Ik draai grotendeels op de nachtstroom en zet tijdens het voorgroeien niet vanaf dag 1 alle 3 de lampen aan maar bouw dat op. En ik probeer de opkomst van de led verlichting een beetje te volgen, zodra die dezelfde opbrengsten gaan opleveren als HPS stap ik over.

 

Grtz Underground.

Ja ok nou dan neem je iemand van ver haha die niet meer helemaal cker weet waar de locatie is;) desnoods een blinddoek haha;)

Ja doe ik ook nachtstroom en idd opbouwen met de lampen. pas na 1 week bloei gooi ik ze allemaal aan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is makkelijk om een ander te veroordelen op zijn fouten,

het is moeilijker om zelf als integer mens door het leven te gaan.

Wederom de verwarring van hobby en broodkweker,

en wat er allemaal niet bij gehaald wordt.

 

Heb jij recht op iets wat van een ander is, is de key question.

Zijn er nog meer dingen die voor niets opkomen? behalve de zon.

Of kost ieder ding moeite?

Als iets moeite kost, heeft het dus een waarde.

Heb jij hier zonder betaling recht op?

 

Als jij echt helemaal achter diefstal staat, dan moet je dat maar doen.

Er zullen echter maar weinig mensen zijn die dit oprecht zo beleven.

De rest voelt ergens wel iets knagen, beseft ergens wel dat ze hun medemens benadelen.

Besef goed dat dit geknaag kan blijven, omdat je jezelf op een later moment in je leven

nog ter verantwoording zal roepen.

 

Ik vind het persoonlijk veel te makkelijk om in onze maatschappij als een bedrieger door het leven te gaan.

Het gebeurt inderdaad rondom ons heen, ook door grote instanties.

Dus wat is er makkelijker om mee te gaan in de stroom en elkaar een beetje te vernaggelen?

Neem dit echter NOOIT als verklaring voor je eigen handelen.

 

Ik vind het persoonlijk veel prettiger, maar soms ook VEEL moeilijker, om me hieraan te ontrekken,

en zuiver te blijven handelen, naar de dingen die ik vind en het leven wat ik uit wil dragen.

 

Het heeft geen zin om een ander te veroordelen, dit werkt zelfs vaak ave rechts.

Ik hoop oprecht voor een ieder dat die op naar zijn handelen kan kijken en zich goed

realiseerd of het geen ruis veroorzaakt in je eigen "donder"

 

Jou zeldzaam mooie jij,

dat wat jou anders maakt van al die anderen.

koester jezelf en luister naar je innerlijk,

zodat je je pad schoon houd en jezelf zult zijn;

want dan is het goed.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ja hoor iedereen hier op het forum betaald gewoon :rolleyes:

 

Blijf me altijd verbazen dat mensen zich indekken als er meer mensen wat anders denken.

 

Nou als ik er een heb met 10lampen gaat ie lekker voor de meter langs.

 

En dat iemand daar een probleem mee heeft doet me echt niet zo veel. Net als het woordje CRIMINEEL, daar heb ik ook niks mee.

 

Als je kweekt ben je illegaal bezig en ben je voor de wet CRIMINEEL.

 

Alleen is het hier op het mooie forum dat we met elkaar proberen dat we het dan niet zijn want we betalen stroom.

 

Zal de rechter ff anders over denken :wtf: Grapjassen

Sluit me helemaal bij jou aan,je heb gelijk hoor ert.beetje schijnheilig zooitje hierzo. niemand wil betalen!!

Ik heb maar 4 lampies dus valt nog wel te overzien.Maar ik ga bij deze fifty fifty doen denk ik.

 

 

Het is makkelijk om een ander te veroordelen op zijn fouten,

het is moeilijker om zelf als integer mens door het leven te gaan.

Wederom de verwarring van hobby en broodkweker,

en wat er allemaal niet bij gehaald wordt.

 

Heb jij recht op iets wat van een ander is, is de key question.

Zijn er nog meer dingen die voor niets opkomen? behalve de zon.

Of kost ieder ding moeite?

Als iets moeite kost, heeft het dus een waarde.

Heb jij hier zonder betaling recht op?

 

Als jij echt helemaal achter diefstal staat, dan moet je dat maar doen.

Er zullen echter maar weinig mensen zijn die dit oprecht zo beleven.

De rest voelt ergens wel iets knagen, beseft ergens wel dat ze hun medemens benadelen.

Besef goed dat dit geknaag kan blijven, omdat je jezelf op een later moment in je leven

nog ter verantwoording zal roepen.

 

Ik vind het persoonlijk veel te makkelijk om in onze maatschappij als een bedrieger door het leven te gaan.

Het gebeurt inderdaad rondom ons heen, ook door grote instanties.

Dus wat is er makkelijker om mee te gaan in de stroom en elkaar een beetje te vernaggelen?

Neem dit echter NOOIT als verklaring voor je eigen handelen.

 

Ik vind het persoonlijk veel prettiger, maar soms ook VEEL moeilijker, om me hieraan te ontrekken,

en zuiver te blijven handelen, naar de dingen die ik vind en het leven wat ik uit wil dragen.

 

Het heeft geen zin om een ander te veroordelen, dit werkt zelfs vaak ave rechts.

Ik hoop oprecht voor een ieder dat die op naar zijn handelen kan kijken en zich goed

realiseerd of het geen ruis veroorzaakt in je eigen "donder"

 

Jou zeldzaam mooie jij,

dat wat jou anders maakt van al die anderen.

koester jezelf en luister naar je innerlijk,

zodat je je pad schoon houd en jezelf zult zijn;

want dan is het goed.

 

Jij had zeker een beetje teveel gesmoked dat je dit allemaal typte haha:P (je had in de kerk moeten gaan werken):wacko:

gr

Share this post


Link to post
Share on other sites
Sluit me helemaal bij jou aan,je heb gelijk hoor ert.beetje schijnheilig zooitje hierzo. niemand wil betalen!!

Ik heb maar 4 lampies dus valt nog wel te overzien.Maar ik ga bij deze fifty fifty doen denk ik.

 

 

 

 

Jij had zeker een beetje teveel gesmoked dat je dit allemaal typte haha:P (je had in de kerk moeten gaan werken):rolleyes:

gr

 

 

hehe, heb je er last van?

en ga je niet voor mij uitmaken of ik teveel gerookt heb?

het geeft mij de indruk dat je me niet serieus neemt.

indien dat het geval is, sta je sterker als je inhoudelijk reageert.

want zulke wartaal is het niet,

en ik dacht dat elk geloof het over een god persoon heeft,

ik heb het over een mens en hoe die in het leven staat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@jammerdan: er zijn ook broodkwekers hiero hoor!!! die nog geen gram van hun eigen wiet smoke :wacko: en die krijgen geen 8 euro voro een grammetje ...dat krijgt de consument !!!! omdat er geen prijzen op dit forum mogen zullen we ze maar niet noemen ...

 

MAAR

 

met 4 x 600 watt plus rand apperatuur zeg maar 2800 watt totaal en dan een matige oogst als bijv 0,5 want die komen regelmatig voor bij de kweker en dan ook nog is je stroom betalen maakt het niet erg rendabel ... want onder 4 x 600 watt zitten de meeste niet met 5 plantjes maar eerder rond 60 planten tot soms wel 100 !!! dan loop je tog al risico ...

 

btw 4 x 600 watt plus alle meut eromheen is al meer dan 1 groep met 16a !!! dat gaat asl je het in een huissie doet gegarandeerd opvallen !!! zekerzzz als het een huurhuis is ( tuurlijk zullen er nu mensen roepen noooit gepakt te zijn maar er zijn er ook zat die het tegenovergestelde kunnen bevestigen )...

 

iedereen kweker zou graag zijn stroom betalen en belasting willen afdragen als die dan gewoon lekker zijn gangetje kon gaan !!! maar helaas dat gebeurd niet. net als sommige hier al zeggen er word belasting geld uitgegeven aan doelen die naar mijn mening volkomen nutteloos zijn en waar wij als belasting betaler veel en veel meer aan betalen dan ene lullige 29 euro per jaar..

 

wat dacht je dat die oorlogen kosten buiten een hoop pijn verdriet en drama !!! TADA belastingcentjes ... zitten jij en ik op oorlogen te wachten ???? IK NIET IGG !!! wat ik wel jammer vind is dat onmdanks de stroom die getapt word ( door vele ) de wiet neit goedkoper word :smoke anders raadde ik iedereen stroom af te tappen :lol: scheelt de consument klauwen vol geld :wtf:

 

er draaien hier trowuens zat kweekjes waarvan ik bij mezelf denk draait die

nou op de meter of onder de meter... maar goed mij hoor je daar niet overklagen !!! mooi grote toppen das waar het om gaat ...

neem die kerel die nu bijv 28x 400 watt kweekt in de indoor sectie denk je dat die betaalt ???

 

JA MAAR DIES ZO GROOT !!

 

BULLSHIT geen verschil tussen 1 lampie of 50 lampen !!! allemaal hebzucht !!! en dat maakt mij totaal niet uit ... das een risico wat iedereen incalculeerd !!! nou is het wel natuurlijk zo dat 28x 400 watt erg veel stroom is om te betalen. het is dan ook geen totaal geen aaval op tappers ofso !!! ik begrijp het maar al te goed :rolleyes:

 

 

@ love it: reken een kilowatt 20 cent en klaar is kees dus

 

10 dagen 18/6 = 18 x 2400 ( 4 x 600 ) = 43200 x 10 (dagen) = 432000 : 1000 = 432(kwh) x 0,2 ( prijs per kwh )= 86,40 voor je groeiperiode

 

63 dagen 12/12 = 12 x 2400 ( 4 x 600 ) = 28800 x 63 (dagen)= 1814400 : 1000 = 1814,4 x 0,2 ( prijs per kwh ) = 362,88

 

per cyclus van 73 dagen ben je dus 449,28 kwijt ZONDER RANDAPPERATUUR !!!!

 

ga na wat je randapperatuur verbruikt en calculeer deze in en je weet het precies

 

 

greetzzz masteryero

Share this post


Link to post
Share on other sites
hehe, heb je er last van?

en ga je niet voor mij uitmaken of ik teveel gerookt heb?

het geeft mij de indruk dat je me niet serieus neemt.

indien dat het geval is, sta je sterker als je inhoudelijk reageert.

want zulke wartaal is het niet,

en ik dacht dat elk geloof het over een god persoon heeft,

ik heb het over een mens en hoe die in het leven staat.

neem j wel serieus hoor maar je gaat gewoon zo diep erop in;) :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites
hehe, heb je er last van?

en ga je niet voor mij uitmaken of ik teveel gerookt heb?

het geeft mij de indruk dat je me niet serieus neemt.

 

Hij kent jou nog niet @weetje, weetje.

De 1ste keer dat ik een verhaal van jou las stond ik ook raar te kijken :rolleyes: . Als je dat niet gewent bent... :wtf: . Ik zit nu met smart te wachten op jouw verhaal bij de wf-quizzz! Hèhè.

 

gr. green-lady

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bij deze wil ik aan iedereen mijn oprechte excuses aanbieden...het zit me al een tijdje dwars..slaap er erg onrustig van...stress...niet optimaal kunnen functioneren op het werk...paniek aanvallen...zelfs paranoide..maar het moet er nu uit...IK TAP

 

Zo ik ben weer in het reine.....dat lucht op.

 

Gr schenkie

Share this post


Link to post
Share on other sites
@jammerdan: er zijn ook broodkwekers hiero hoor!!! die nog geen gram van hun eigen wiet smoke :lol: en die krijgen geen 8 euro voro een grammetje ...dat krijgt de consument !!!! omdat er geen prijzen op dit forum mogen zullen we ze maar niet noemen ...

 

MAAR

 

met 4 x 600 watt plus rand apperatuur zeg maar 2800 watt totaal en dan een matige oogst als bijv 0,5 want die komen regelmatig voor bij de kweker en dan ook nog is je stroom betalen maakt het niet erg rendabel ... want onder 4 x 600 watt zitten de meeste niet met 5 plantjes maar eerder rond 60 planten tot soms wel 100 !!! dan loop je tog al risico ...

 

btw 4 x 600 watt plus alle meut eromheen is al meer dan 1 groep met 16a !!! dat gaat asl je het in een huissie doet gegarandeerd opvallen !!! zekerzzz als het een huurhuis is ( tuurlijk zullen er nu mensen roepen noooit gepakt te zijn maar er zijn er ook zat die het tegenovergestelde kunnen bevestigen )...

 

iedereen kweker zou graag zijn stroom betalen en belasting willen afdragen als die dan gewoon lekker zijn gangetje kon gaan !!! maar helaas dat gebeurd niet. net als sommige hier al zeggen er word belasting geld uitgegeven aan doelen die naar mijn mening volkomen nutteloos zijn en waar wij als belasting betaler veel en veel meer aan betalen dan ene lullige 29 euro per jaar..

 

wat dacht je dat die oorlogen kosten buiten een hoop pijn verdriet en drama !!! TADA belastingcentjes ... zitten jij en ik op oorlogen te wachten ???? IK NIET IGG !!! wat ik wel jammer vind is dat onmdanks de stroom die getapt word ( door vele ) de wiet neit goedkoper word :no anders raadde ik iedereen stroom af te tappen B) scheelt de consument klauwen vol geld :smoke

 

er draaien hier trowuens zat kweekjes waarvan ik bij mezelf denk draait die

nou op de meter of onder de meter... maar goed mij hoor je daar niet overklagen !!! mooi grote toppen das waar het om gaat ...

neem die kerel die nu bijv 28x 400 watt kweekt in de indoor sectie denk je dat die betaalt ???

 

JA MAAR DIES ZO GROOT !!

 

BULLSHIT geen verschil tussen 1 lampie of 50 lampen !!! allemaal hebzucht !!! en dat maakt mij totaal niet uit ... das een risico wat iedereen incalculeerd !!! nou is het wel natuurlijk zo dat 28x 400 watt erg veel stroom is om te betalen. het is dan ook geen totaal geen aaval op tappers ofso !!! ik begrijp het maar al te goed :wacko:

 

 

@ love it: reken een kilowatt 20 cent en klaar is kees dus

 

10 dagen 18/6 = 18 x 2400 ( 4 x 600 ) = 43200 x 10 (dagen) = 432000 : 1000 = 432(kwh) x 0,2 ( prijs per kwh )= 86,40 voor je groeiperiode

 

63 dagen 12/12 = 12 x 2400 ( 4 x 600 ) = 28800 x 63 (dagen)= 1814400 : 1000 = 1814,4 x 0,2 ( prijs per kwh ) = 362,88

 

per cyclus van 73 dagen ben je dus 449,28 kwijt ZONDER RANDAPPERATUUR !!!!

 

ga na wat je randapperatuur verbruikt en calculeer deze in en je weet het precies

 

 

greetzzz masteryero

Volgens mij kost et 25 cent per kilowatt.denk dat 600 per 73 dagen dan kwijt ben ofzo. bedank master;)

 

Hij kent jou nog niet @weetje, weetje.

De 1ste keer dat ik een verhaal van jou las stond ik ook raar te kijken :wtf: . Als je dat niet gewent bent... :lol: . Ik zit nu met smart te wachten op jouw verhaal bij de wf-quizzz! Hèhè.

 

gr. green-lady

 

ja idd ,niet verkeerd opvatten hoor...it's all good :lol: :rolleyes:

Was je geen schrijver toevallig in je vorige leven?:huh:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.

×
×
  • Create New...