Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
GreenGrower

(alternatief) labyrinth

Recommended Posts

k las in de groeifase (voor beginners) over een labyrinth en kwam toen op het idee voor een hele simpele, nl:

 

twee 90 graden bochten van een pvc/riool buis aan elkaar, en dan 1 een kwartslag draaien. als je dan de binnenkanten zwart verft, komt er geen licht meer binnen :wink:

 

hopelijk heeft iemand er wat aan :evil:

 

later 8)

GG

Share this post


Link to post
Share on other sites

mooie reactie greengrower :evil:

 

in het stuk over de "groeifase (beginner)" wordt oa aandacht besteedt aan het labyrinth

(beiden nog niet op het forum in die vorm). Voor het labyrinth kan ik nu dus een koppeling maken naar deze topic van jou :!: :!:

 

Bedankt 033102good_1_prv.gif

 

hier dan de aanvulling:

labyrint.gif

Een labyrint is een constructie die dusdanig is gebouwd dat er wel lucht maar geen licht door kan,

zie tekening. Dit is een zijaanzicht, en uiteraard is deze zijkant dicht. Je kunt een labyrint desnoods van een kartonnen doos, of zwart-wit plastic maken. Als je het goed wilt doen, maak je hem van triplex of ander plaatmateriaal.

Verf de binnenkant matzwart met schoolbordenverf tegen de reflectie. En hou de gaten zo groot mogelijk vanwege de luchtweerstand.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Share this post


Link to post
Share on other sites

zal toch kiezen voor wat meer werk, dan voor licht in je hok

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je de bochten gewoon niet tegen elkaar zet, maar hier een stuk buis tussen van ±0,5 m vervalt vrijwel al het licht over die lengte. Je werkt toch met geforceerde ventilatie, dus van weerstand heb je zo het minste last.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest joelac74

dat is het eenige wat nog onbreek met mij, dat is een labyrinth.

heb wel een zuiger staan die de lucht uit zuicht.

en dan heb ik nog een afkoeling van de blazer die constand blaas in mijn kamer.

moet er een labyrinth zijn of kan dat zonder.

joelac74

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest petfinder

ik heb het zelf op twee verschillende manieren gedaan.

ik heb twee gaten in mijn kast.

op de een heb ik een slang(zwart) geplaatst die naar mijn raam opening loopt voor lekkere frisse lucht

op de andere heb ik een slang aan de binnenkant van kast geplaats die direct langs de wand omhoog loopt tot op de helft van de kast.

hierop een T-stuk pvc met aan elke kant een 45 gr. bocht.

hier wordt dus lucht naar binnen gezogen die op de helft van de kast neerkomt, tussen de planten en de lampen.

absoluut bij beiden geen enkel lichtval naar buiten. :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Luchtstroom door je planten heen is ook belangrijk , alleen luchtstroom bij de hoogste toppen is eigenlijk niet voldoende.

 

Er zijn ook van die roosters te koop bij de Gamma,deze zijn bedoeld om in bv een deur te monteren . Er kan lucht doorheen en geen licht, duur zijn ze trouwens niet .

Edited by atmosphere

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest petfinder

die heb ik dus ook eerst gemonteerd, nou,ik had gewoon een ooie verlichte muur aan de zijkant. :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites
Luchtstroom door je planten heen is ook belangrijk , alleen luchtstroom bij de hoogste toppen is eigenlijk niet voldoende.

 

Er zijn ook van die roosters te koop bij de Gamma,deze zijn bedoeld om in bv een deur te monteren . Er kan lucht doorheen en geen licht, duur zijn ze trouwens niet .

idd, morgen ga ik bij leenbakker achter 2x een tweedeurskast. deze worde aan de 2 buitenzijden ( staan tegen elkaar), links onder en rechts onder een mooie rooster geplaast.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest joelac74

ga eens een kijkje nemen in de gamma,om zo een luchtinlaat voor op de deur.

oftewel ga ik een pvc, buis van twee bochten nemen, want mijn dammes gaan volgende week in de bloei.

zou dan wel toch graag mijn labyrinth klaar heben.

joelac

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest petfinder
Dan had je de verkeerde gekocht denk ik !

zet ze op de kop :verrygood

heb ii gedaan, heb de duurste genomen met een gaas tegen ongedierte.

maar ok nu is het opgelost

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...