Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
nieuweling

vloer isolatie

Recommended Posts

hoi zal me even voorstellen ik heet karel

 

ik woon in een oude portiek woning en wil in 1 slaapkamer een kweek hok maken maar onder mij wonen mensen en de vloer is gewoon van hout ik wil de tapijt wat er nou ligt weghalen en de vloer goed isoleren tegen geluid maar weet niet welke matriaal nou goed isoleerd tegen geluid iemand mischien een wijze tip??

Share this post


Link to post
Share on other sites

voorstellen gaarne in de wie is wie sectie zoals al twee keer aan je is verzocht nu :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volgens mij kan je het alleen helemaal geluiddicht krijgen als je zeg maar een kamer in je kamer bouwt en dat geheel op rubbers of iets dergelijks. En natuurlijk dikke isolatie voor de temperatuur en voor het geluid.

 

groetjes

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Nieuweling,

 

Een kamer in een kamer is niet nodig,wel een goede vloerisolatie misschien een handige link voor wat informatie.

Info over ondervloer...

 

Gr schenkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

een hok in een kamer is heel goed voor de geluidsisolatie. Kijk eens bij de bouwmaarkt naar die vaste meerkleurige geluidsisolatieplaten, en het systeem dat ze gebruiken. Bestaat ook uit lijmrachels waar je plaat op kunt schroeven zonder dat je fysiek de muur raakt, en uiteraard bodemisolatie. Dat is in mijn ogen het allerbeste: nergens fysiek direct contact en zo ingewikkeld is het niet met dat spul. Kijk hier eens.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi ik wil liever alleen de vloer isoleren omdat het een dunne vloer isdus de nderburen kunnen je wel hooren maar de muren kijkt mij niet nodig aangezien ze van beton zijn.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een vochtige ondervloer bedek je eerst met dampdoorlatende folie, dan de isolatie en dan dampweerende folie hierna kan je het afbouwen met plaaten of iets dergelijks.

 

Het hierboven geschreven raden ze mij aan. Sommige doen het met platen zoals Whazzup bedoelde.

Share this post


Link to post
Share on other sites

tegen het loop geluid zorg je dat je iets met massa op de vloer legt, mits de vloer het kan houden zijn die platen bestaande uit fermacell en geperst rockwool hier super voor geschikt, is ook voor de brandveiligheid goed. (sorry kan ff niet op de naam komen)

tegen evt resterend vervelend contactgeluid is de zwevende vloer zoals wazzup m gaf geschikt.

 

al denk ik dat je er met die fermacell/rockwool platen en een normale ondervloer al wel bent.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik dacht dat steenwol goed was voor te isoleren tegen de muren etc

Maar voor de vloer heb ik er echt geen verstand van..

 

Ik lees nu dit ''De steenwol wordt gebruikt voor als bodem voor het opkweken en telen van planten.''

 

Misschien heb je er wat aan.

 

 

:verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

bedankt voor julie tips ik ga het gewoon met een rol steenwol doen en de afzuier en inblazer van buiten ook isoleren wan daar ben ik bang voor dt mijn onderburen de aanzuiger en afzuiger hooren.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik heb nog nooit een rol steenwol gezien?

Alleen blokken/lappen, of ben ik nou gek!

 

 

:verrygood

 

nou..dat zou zo maar eens kunnen!.

 

maar dit had je toch wel goed, hij zal wel glaswol bedoelen wat

a: niet handig is want steenwol isoleert beter

b: je dit niet gewoon even op de grond legt en er overheen kan wandelen, net als steenwol

c: na een beetje vocht niet echt meer isoleert en een soort van pap wordt, net als steenwol

 

wat ie dan beter kan doen is: een regelwerkje op de vloer maken op bouwvilt of dempingsrubbers, tussen het regelwerk steenwol, bovenop t regelwerk weer een laag vilt, vervolgens een plaat hout (geen mdf maar floorpanel oid) en tenslotte tapijt.

vloer een cm vrij van de wanden houden, naadje even dichtpurren.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik denk als ik de afzuiger en aanzuiger goed isoleer dat ik dan wel van het geluid af ben :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

en dat ga je met steenwol doen??

 

Je moet dan gewoon een softbox kopen en geluidsdempende slang. steenwol gebruik je voor warmteisolatie, niet voor geluidsisolatie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...