Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
jony-weed

Jonathan's guerilla!(Ndb en mss ander soortje!)

Recommended Posts

Zou wel graag de rest van m'n planten guerilla zetten!

Achja anders zet ik ze da plekje naast de autosnelweg en zie ik wel is toch beter dan weggooien!

Share this post


Link to post
Share on other sites

onduidelijk, als er mensen wonen is het een slecht idee. En gezien de screendump verwacht ik dat dat de noordzijde is, dus minder licht. Als er mais komt te staan op die akker kan het best een redelijke plek zijn. Je kan natuurlijk altijd gewoon 5 plantjes zetten. En dan maar zien wat het wordt. Ik zou meerdere spots proberen en dan eind van het jaar kijken welke de beste is. Als dit je eerste keer is, moet je gewoon wat proberen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waarom slecht trouwens er komt mais en de mensen ken ik als ze me is betrappen gaan ze niets zeggen ofzo en ik denk dat ze niet gaan zeuren voor de geur..

En is niet te ver kga hier de rest van de ndb's zetten voor zaden en thuis dus alleen maar dames!

 

Grtzz jon

Share this post


Link to post
Share on other sites

zet ze dan IN het maïsveld en niet aan de rand.. als de boer een keer langsloopt wat hij geheid doet dan zal die gelijk zien dat er planten staan die er niet horen..

 

In het mais anders verder zoeken.

 

Greetz :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

indien je de mensen kent en ze er geen porbleem mee hebben .vraag ofje ze op hun domein mag zetten :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aloha,

 

Als je de mensen kent en ze vertellen je wanneer ze de mais omhakken zou ik zeggen: Go for it!

 

Ga anders een dagje in de bossen rondlopen, kijk vanaf de paadjes omhoog naar het bladerdek van de bomen om je heen.

Als je een lege kale plek ziet wijk je af van het pad en ga je een kijkje nemen en als het goed is ga je zo best veel plekken vinden waar bomen gekapt zijn.

Op deze plekken worden meestal nieuwe bomen aangeplant, deze plekken zijn vaak overwoekerd door vanalles en nog wat en ik heb zelf hele goede ervaringen met dit soort spots.

Deze stukken bos worden gekapt om voor een ''natuurlijke'' begroeiing te zorgen in het bos en hier komt niemand met een gezond verstand.

 

Als je een goede spot hebt gevonden waar voldoende licht kan komen ga je de omgeving wat beter bestuderen.

Check van alle kanten hoe dicht er een pad of weg bij je spot is en als alles op veilige afstand is heb je een goede spot te pakken!

 

Vervolgens ga je de bereikbaarheid van je spot verneuken dus niet verbeteren!

Maak voor jezelf geen zichtbare ingang, als jij op de spot moet komen moet jij bijna net zoveel lijden als een ander!

Verplaats boompjes uit de omgeving naar kale plekken waarvan jij niet wilt dat ze kaal zijn.

Wil je het helemaal op safe spelen kun je altijd nog brandnetels inzaaien om je spot heen.

 

 

Ik hoop dat jij (of een ander) er wat mee doet.

 

 

Greetz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thanks el negrow!

Wat je ziet op de foto's die soort gebouwen zijn serre's van diene mens waar hij tomaten in zet en stuk grond boontjes en andere!

Maar ik zou willen vragen of ik anders daar m'n plantjes kan zzetten maar durf niet (bedoel bij hem thuis)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hier zie je de maiswei( f hoe kan ik het noeme?)

int groot

Zo kunnen jullie mss ook zeggen waar ik het best de planten zet voor wie hier al ervaing mee heeft ,of maakt t' ni uit?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Weet ni echt waar die plek is maar toch een 2de gevonden spijtig genoeg naast autosnelweg maar toch beetje afgelegen wat vinden jullie van dit?

gallery_16921_7414_31144.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je plekken ontdekt moeten worden,dan zou ik vooral doorgaan. Niet kwaad bedoeld,maar je kunt beter gewoon eens op een avondje langsgaan bij die plek,is er genoeg zon,is de beveiliging goed(moeilijk om te komen),etc. Aan de hand van die foto weten wij niks meer dan jij al weet. En daarnaast, als iemand je foto herkent,dan kun je die plek al vergeten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

het lijkt erop alsof je niet door struikjes en dergelijke wilt lopen en de spot zo simpel mogelijk toegankelijk voor jezelf wilt maken..

dus ook voor anderen

 

Als het een spot is waarvan het moeilijk toegankelijk is, ook voor jezelf, heb je vaak een hele goeie..

 

dus zoek naar moeilijk toegangelijke spots, je kunt enkel een beetje uitzoeken hoe de plek eruit ziet vanafboven via google earth maar je kan er niet mee bekijken hoe de toegankelijkheid is.

 

die spot van jouw is een van de meest domme spots die je kan zetten, bij pech, ongelukken of file zijn er altijd mensen die moeten pissen en even de struikjes in lopen. En vergeet niet de groenvoorziening, die komen ook eens in de zoveel tijd de randen van de wegen vrijmaken van overbegroeid gras.

 

je moet er ook vanuit gaan dat er geen mensen komen, je gaat uit van wandelaars, natuurliefhebbers, en mensen die langs de spot komen op welke manier dan ook. Als je er vanuit gaat dat geen mens wat te zoeken heeft op de plek waar jij je plantjes wilt zetten heb je ook vaak een hele goeie..

 

zo heb ik een spot waar je eerst een heel stuk struikengewas door moet voor je er komt.. een beetje mens heeft er niks te zoeken. je snapt mijn punt.

 

goeie spots kan je ook zelf crieren.. door een stuk begroeide vlakte kaal te maken denk aan brandnetel velden en dergelijke die vaak verstopt zitten achter een vrijwel onbegaandbaar bomenveld. dat zijn gouden locaties.

 

dus komop en trek de stoute schoenen(laarzen) aan en struinen met die hap.

 

dat zijn wel een beetje de tips die ik je zoal kan meegeven!

 

succes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb een plaatsje gevonden maar mogen de planten van deze foto er al of hoelang nog w8ten de grootsten zijn voor thuis eh dus tis de vraag voor de kleintjes dus eh!!

 

Grttzzz

gallery_16921_7469_2191346.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik veronderstel dat als je ze wilt buitenzetten dat je best nog een paar weekjes wacht

Ik ben mijn plantjes al aant laten afkoelen van buitentemperaturu tot 'garagetemperatuur' :smoke

Mss best dat je ze ook eerst een beetje laat climatiseren aan de kou anders krijgen ze zo'n shok ofzo van de kou ;)

 

grtz !

en geluk met je guerilla !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volgens mij valt die shock best wel mee..En een garage waar(vermoed ik) de zon niet schijnt is helemaal geen pretje voor een plantje :smoke

 

Gr. Kweek Addict

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je hoeft je niet te druk te maken over de shock, als de plantjes wat zijn voorgegroeid en wortels hebben kunnen ze erg veel hebben. Op dit moment staan er bij mij buiten in de tuin 10 zaailingen in bekers. Al een week of 2,3. Deze leven nog steeds en hebben al nachtvorst, storm en veel regen overleefd. Moraal van het verhaal, het is onkruid. Als de wortels niet bevriezen, gaan je planten niet snel kapot.

 

Kweekaddict heeft gelijk, de garage is slechter voor ze als ze geen licht krijgen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou ik ga ze tijdens de eerste week van de paasvakantie buitenzetten dan heb ik ook ewa meer tijd!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...