Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

ogkush

Canadese buitensoorten

Recommended Posts

Ik wilde graag eens iets anders dan gebruikelijk kweken en ben daarom eens gaan zoeken naar wat er in Canada allemaal te krijgen is. British Colombia is toch wel het nieuwe Holland wat cannabis betreft en ze kennen er vele breeders en zaadbanken. Canada ligt (deels) op de zelfde hoogte als Nederland en dus de bloeitijden kunnen als overeenkomstig beschouwd worden.

 

Regina Canada 51gr N

Amsterdam 52gr N

 

Tijdens mijn zoektocht naar eens iets anders ben ik op een soort gestuit die perfect is voor de guerilla in Nederland.We praten nu over het soortje Iranian short season. Het plantje is een indica en is al in augustus klaar. De plant bereikt een hoogte tot maximaal 81cm en heeft een opbrengst van 1 tot maximaal 2 ons. Deze soort is speciaal ontwikkeld om de wiet dieven die in september oktober in de bossen of in het veld opzoek gaan een slag voor te zijn. Het is met deze plant ook een optie om in zowel gewoon mais als in het eerder geoogste haksel veevoedermais te telen. Je kunt ze er prima tussen zetten want door de maximale hoogte zullen ze nooit boven de mais uitkomen en kunnen ze daardoor door voorbijgangers niet worden opgemerkt.

 

Het plantje word voor indoor growen niet aangeraden en is vorst resistent. Deze resistentie is in de lente nog net even beter dan in de herfst. De smaak van het eindprodukt wordt omschreven als hashy.

 

De zaden zijn alleen als feminised versie leverbaar wat ik wel jammer vind omdat een zaad produktie dan niet mogelijk is(dat zal ook wel bewust de bedoeling zijn). Het eerste wat in me opkwam toen ik dat las is een kruising te maken met een vroege NDB man.

 

Wat ik me afvraag is of er hier ook ruderalis in het spel is. Dit wordt op de site niet expliciet vermeld. Ik denk dat je het een beetje als een middenweg tussen een AF soortje en een gewone soort moet zien.

 

gallery_19176_6591_230943.jpg

 

Ik ga hem zeker bestellen! De soort is te bestellen bij DrGreenthumb.(www.drgreenthumb.com)

 

Tevens is het in Amerika/Canada razend populaire clone only soortje OGkush nu ook als zaad te bestellen bij DrGreenthumb. OGkush is een zeer potente soort waarvoor geen tolerantie opgebouwd kan worden. OGkush kan zowel binnen als buiten worden gegrowed. Het is een erg mooie soort met keiharde toppen en mooie paarse kleuren. De smaak kan worden omschreven als lemon hashy en spicy.

 

gallery_19176_6591_8698.jpg

 

Bij DrGreentumb zijn nog veel meer leuke soorten te vinden voor zowel indoor als outdoor waaronder het legendarische Matanuska Thunderfuck!

 

Verder zijn er ook veel vroege en snelle Canadese soorten te vinden bij BC seeds(www.bcseeds.com)

 

Overige Canadese zaadbanken Jordan of the Islands, en Vancouverseedbank.

 

OGkush

Share this post


Link to post
Share on other sites

@OGkush

 

Erg leuk dat je dit even aanbrengd.

 

Canada, en inderdaad Britisch Colombia is het nieuwe Holland. En beter! Vele legale growers morgen

daar telen voor patienten. Hebben er een vergunning voor.

 

Ik denk dat het soortje waar je mee kwam, de Iranian short season, een ideaal balkon plantje kan zijn

voor Nederland.

Wellicht zien we hier en daar weer eens een afgebloeide buitentuin. Iets wat ik toch al lang niet meer

heb gezien. Of gehad ook. Buiten doe ik niet meer. Dit vanwege ons klimaat.

 

Ook die Kush ga ik zo eens bekijken. Volgens mij wordt die plant gebruikt in Canada voor de medische

growers. Michelle Rainey kweekt deze ook in Canada. Zij is een echte voorvechter, en kan ook echt niet

leven zonder het plantje.

IK zag een keer een docu op youtube, en zij had die paarsachtige planten binnen staan. Of het nou de

temperatuur was weet ik niet meer.

 

FF op speurtocht naar die kush.

 

:wacko:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Het plantje is een indica en is al in augustus klaar. De plant bereikt een hoogte tot maximaal 81cm en heeft een opbrengst van 1 tot maximaal 2 ons.

 

Wat ik me afvraag is of er hier ook ruderalis in het spel is. Dit wordt op de site niet expliciet vermeld. Ik denk dat je het een beetje als een middenweg tussen een AF soortje en een gewone soort moet zien.

 

het moet een autoflower zijn die na, ong 8 weken vanzelf gaat bloeien, en niet zoals lowryder direct. Ik heb wel sagamartha's gehad die dat deden (moeder netjes 1 meter groot worden, maar alle kloontjes tegelijk mee in bloei, onder 24 uur licht....)

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Hijsfijn,

 

En beter ja, ben ik idd met je eens. Ik heb al eens Bigblue geprobeerd uit die hoek en je weet niet wat je ziet. Enorm snelle groeier, enorme opbrenger en witter dan de witste soort die je hier ooit hebt gezien.

 

Als je de link nog hebt van die video op youtube houd ik me aanbevolen.

 

@OGdread,

 

Je kunt dus geen moeders van een dergelijk soortje maken, daar de stekken ook direct mee in de bloei gaan? Of zijn er wel opties voor. Zou jammer zijn want je kunt er ook al geen zaadkweekje mee doen daar ze het alleen maar als fem versie verkopen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@kush

 

Ja het is daar allemaal echt veel beter geregeld dan hier op het moment.

 

Die link met de paarse planten komt eraan, ik weet welk filmpje ik moet

hebben, alleen het vinden ervan soms he.

 

Even een warmhoudertje, kush-garden in CA. http://www.youtube.com/watch?v=_cLw2-HX-CU

 

Tot zo, ff die andere link erbij snorren.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lijkt mij een perfect soortje!

Jammer dat ze alleen female verkopen,anders had ik er wel 20 stuks gekocht.

Als je hiervan zaden kunt kweken... Zou wel een van de beste soortjes voor in Nederland zijn. Als je voor veiligheid/zekerheid wilt gaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

http://www.youtube.com/watch?v=TZaPvP60lQc...=1&index=28

 

Dit is de video die ik bedoelde. Alleen heeft de Urban Grower reporter verkeerde audio gebruikt voor zijn filmpjes. Ik

kon toen ik hem keek gewoon de stemmen horen. Fucking youtube.!

 

Effin, je kunt de wat paarse soorten wel zien, binnentuin overigens. Mocht ik dat filmpje ergens in originele staat vinden

plant ik hem hier gelijk neer.

 

B)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

Iranian indica hebben de Canadezen waarschijnlijk van Afropips. Fast Blast een kruising van Iranian indica x Blueberry en is in September klaar.

De vraag is alleen of Iranian Short Season goed resistent is tegen schimmel.Dr.Greenthumb zit in Ottawa Ontario waar je een ander klimaat hebt dan de Vancouver regio.In Vancouver en omstreken heb je hetzelfde type weer als bij ons.Zomers koel met ook veel regen of een hoge luchtvochtigheid en 's winters is het aardig mild.

 

Canadezen werken veel met ruderalisvarieteiten en ontwikkelen hiermee soorten zoals Manitoba Poison (Durban poison x Ruderalis).Prijzen zijn ook zeer redelijk!!

 

Namaste B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Hijsfijn, Als je dat warmhoudertje bekijkt dan loopt het water je in de mond. Als je dan nagaat wat die Amerikanen riskeren en het toch gewoon doen. Als ze daar gepakt worden kunnen ze voor jaren de bak in draaien. En ik hier maar rekeninghouden met niet al te veel planten etc...... Als ik dat zie dan krijg ik stoute gedachten om onmiddelijk een gigantische pantserplaat voor mijn kop te metselen om vervolgens 10 x 1000Watters op te hangen met 500 planten er onder. Wat kan er nou mis gaan, 240 uur bejaarden in de rolstoel vooruitschuiven, eigenlijk is het een lachertje. Maar het is idd cool om te zien.

 

Het andere filmpje heeft geen geluid meer inmiddels wegens auteursrechten van de achtergrond muziek, maar toch even kijken en wederom loopt het water je in de mond, geweldig om te zien. B)

 

@Dull, je kan ook een NDB mannetje pakken en dan doorgaan tot de F8 met kruisen om dan steeds weer door te kruisen op zoveel mogelijk Iranian shortseason eigenschappen om er weer zo dicht mogelijk in de buurt te komen. In de F1 heb je nog niet zoveel te selecteren mischien, maar de F2 zal waarschijnlijk al veel meer verschillende phenos bevatten. Daar zal toch altijd iets leuks tussen zitten. NDB is ook absoluut niet verkeerd en een ideale partner om het vroege er in te houden.

 

@El Manito, Het lijkt er i.i.g. veel op dat die Canadezen beter hun best doen dan wij hier om ook zeer geschikte buitensoorten te hebben in het assortiment. Veel soorten zijn er te vinden die zeer vroeg klaar zijn en een stuk aanlokkelijker overkomen dan onze early gril, rudereralis indica, etc... Het trekt me niet zo al die early soortjes hier. Veel buitensoortjes van hier zijn pas in october klaar en voor 1tje die in september klaar is moet je gewoon zwaar zoeken terwijl je er daar gewoon over struikeld. En idd zeker met de huidige dollar koers worden die prijzen alleen maar interessanter!

 

@OG dread, Jammer maar helemaal zeker weten dat ze autofloweren doen we natuurlijk niet(stille hoop) maar het is wel een beetje voor de handliggend. Jammer ook dat ze dat er niet even expliciet er bij vermelden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@OGkush

 

Die gozer uit het "warmhoudertje" is van een gozer die 98 Kush dames heeft staan. En volledig

legaal ook nog eens. Als het goed is heeft hij een "licence". Mooie proppen zitten er in die dames

he.

 

Heb je de "browndirtwarrior" al gezien uit Canada dan? Is een filmpje verdeeld over een aflevering

of 12, en zelfs een achtervolging met inbeslagname door het landen met een helikopter in zijn

growfield.

 

Ik heb echt vol verbazing al paffend alle filmpjes zitten kijken, en was er zeer verbaasd over

hoe relax die gozer wel niet zijn ding deed.

De DEA was geland, en hij ging gewoon nog even terug naar zijn Guerilla plek om te kijken

wat er nog te redden valt. Om vervolgens door een nachtelijke controle heen te rijden met

een paar kilo in zijn kofferbak.

 

Echt een aanrdader. Laat zien hoe de Candezen het doen, en denken.

 

Hier beginnen met kijken http://www.youtube.com/watch?v=BXHfkXds0E0 en mocht je gekeken

hebben hoor ik je vanzelf wel weer B) :wacko: :wacko:

 

Have fun!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik wou bubba kush purple feminised kopen voor buiten, maar nu ik de prijzen zie word het echt te gek.

 

Dit is de prijs

 

$240 usd ($288 cad) per packet 10 zaadjes

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Hijsfijn,

 

Heb ze net allemaal bekeken, je bent er wel even mee zoet maar het is zeker de moeite waard. Over een beste plaat voor je kop gesproken............. GEWELDIG dus. Echt te gek om te zien allemaal. Ook nog die film bekeken over zijn ontmoeting met Tommy Chong. Wat vooral zeeeer respectabel is, is dat hij totaal geen enkele moeite spaart om zijn doelstelling te bewerkstelligen. Ook zijn vrouw die spuugzat is van de leefstijl laat hij gewoon lopen, voor hem maar 1 ding op nummer 1 en dat is zijn passie voor de plant. Met al die factoren erbij is het net een soap en zelfs een actie film..... rennen voor de DEA en dan ook nog met een vuilnis emmer vol door een controle rijden. Adembenemend. Wat ook grappig is om te zien, is de grote schaal waarop die lui denken. De verpakkingen van de produkten die hij de bossen in sleept verraden dat. Geen flesje voeding maar een vat. Geen zakje 50 liter plagron, maar gewoon hele balen grond. En dat wordt allemaal maar even de bossen in gesleept. Jammer alleen dat het zo moet aflopen, zonde. Zijn voorbereiding had ik ook wel even willen zien, maar ja je kunt niet alles hebben natuurlijk!

 

@bacardibreezerboy,

 

Dat is helemaal niet duur, ten eerste je hebt iets zeer exclusiefs wat hier niemand anders heeft en daarnaast heb je ook een zeer bruut product want ik neem aan dat je er vanuit kunt gaan dat ze niet voor niets zo "duur" zijn naast het feit dat DrGreenthumb een zeer gerenomeerde breeders is. Cypress Hill heeft zelfs een nummer over hem geschreven. Ten tweede je kunt ook gewoon 1 pakje kopen en een zaadkweek doen. Wat een ruilmateriaal heb je dan en zo zal het je nog veel meer soorten opleveren slechts door de aanschaf van 1 zakje zaad. Je hoeft ook maar een onsje te oogsten en je heb al 100 euro verdient toch!

 

OGKush

Share this post


Link to post
Share on other sites

@OGKush

 

Zeggen dat iets wel of niet duur is, is objectief in dit geval.

Ik vind het belachelijk, dat soort prijzen vragen voor een pakje zaad, gerenommeerde breeder of niet. Doet me denken aan die oplichter Rezdog, die z'n Sour Diesel zaden voor belachelijke prijzen wegdoet, en ze zijn nog eens zeer hermagevoelig ook.

Maarja, met name in de VS is men gewoon bereid om voor gehypt zaad flink te betalen.. Mijn respect verdient de breeder er niet mee, dan koop ik liever een fijne soort bij een breeder zoals sannie of Mandala.

 

Wat betreft die vroegbloeiende soorten moet ik je wel gelijk geven.. Reeferman's Purple Pineberry is ook zo'n lekkere vroegbloeier, helaas is de opbrengst niet geweldig..

Hier lijkt er maar bar weinig moeite gedaan te worden om tot vroegbloeiende soorten te komen. Persoonlijk zoek en zet ik enkel nog vroegbloeiers, da's toch wel een van de belangrijkste factoren om een plant enigszins goed af te kunnen bloeien. Overigens zijn er best een aantal vroeg bloeiende, redelijk rotbestendige soortjes te vinden hier, maar de zogenaamde 'early' soortjes van o.a. Nirvana kun je inderdaad beter mijden..

 

Ruderalis genen spreken me minder aan, al is er best wat verbetering sinds LR 1, met name in smaak en potentie.. Als ze nu ook nog eens wat groter worden dan is dat voor veel guerilla/stealth growers een mooie compromis. Ga je die Iranian Shortseason zelf zetten dit jaar? Probeer dan eens of ie stekbaar is zou ik zeggen..

Share this post


Link to post
Share on other sites
Zeggen dat iets wel of niet duur is, is objectief in dit geval.

 

Je hebt gelijk, het is maar net hoe je er tegenaan kijkt. Je vergelijking met die rezdog vind ik dan weer minder treffend. DrGreenthumb is goedbekend en het moge duidelijk zijn dat het hier niet om een oplichter gaat.

 

Ik ben het ook wel met je eens dat zaadprijzen de spuitgaten uit kunnen lopen, maar toch moet iemand zich onderscheiden van de rest en de prijs is ook daarvoor als marketing instrument in te zetten. Als je kijkt wat je van Nirvana krijgt voor 20/25eu, dan vind ik niet het meer dan logisch dat sannie 40 eu vraagt voor zijn Jack. De prijs(voor iemand die Sannie zijn werk en kwaliteit niet kent) kan dan het verschil in kwaliteit aanduiden. Dat sensi dan weer 96eu vraagt voor zijn Black Domina vind ik dan al weer een beetje overdreven worden, om over hun jack nog maar te zwijgen . Toch is het wel logish dat een BMW 3 serie duurder is dan een Opel Astra.

 

Ik persoonlijk, heb die prijs er wel voor over. Mischien niet zozeer voor de soort op zich, want die moet zich aan mij ook nog bewijzen. Het feit dat ik dan in augustus al kan oogsten heb ik het zeker voor over. Ik ben zeker van plan die zaden te bestellen, en ook OGkush is een soort die allang tot mijn verbeelding spreekt. Heb er veel over gelezen op ICmag. Wat me nog even tegenhoud is de optie tot betalen, het is best veel geld om zo even in een envellope te proppen. Ik heb zelf geen creditcard en zit nog even in mijn kennissenkring te zoeken naar iemand die de betaling voor me wil verrichten. Ik heb tevens even een mail gestuurd of ik niet gewoon geld op een bankrekening kan storten.

 

Mochten ze eenmaal zijn aangekomen dan ga ik uiteraard gewoon proberen stekken te maken van die dingen.

 

OGkush

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

Waarom in Canada als je in Denemarken ook vroege soortjes kan bestellen, gewoon effe je IBAN nummer gebruiken.Ik geef toe veel dingen in Canada zijn beter geregeld dan hier in Nederland op het gebied van marijuana als medicijn, maar ik moet er wel aan toevoegen dat je niet 123 een vergunning hebt van Health Canada.Ook dat gaat er bureaucratisch aan toe, dus lange wachttijden.

De medische marijuana die door de overheid geteeld wordt gebeurd in een omgeving dat zwaar vervuild is met zware metalen, ook de Canadezen zelf hebben zwaar kritiek daarop.

 

Het probleem hier met de buitensoorten is dat die allemaal of binnen of in Zwitserland geteeld worden.Een plant als Cannabis gaat zich vrij snel aanpassen aan de omgeving.Dit zorgt erook voor dat soortjes zoals Hollands Hoop die in Zwitserland geteeld worden voor zaad hier in Nederland later gaan bloeien vanwege het feit dat Zwitserland een stuk zuidelijker ligt.Vancouver ligt ten hoogte van Normandie, dus een stuk zuidelijker. Hou daar rekening mee.

 

Namaste B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het zijn idd wel prachtige soorten heb altijd al paarse wiet of rode wiet willen kweken ( zag daar een rood wiet soortje )

 

Maar toch te duur vind ik.

 

Misschien later als ik echt een goeie kweekruimte heb B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zit El Manito nou mijn topic te Hijacken B) Zou meneer El Manito er even rekening mee willen houden dat het hier over Canadese soortjes gaat en niet over Deense. Ik meen dat je daar zelf al een topic over had gemaakt en daar kun je net zoveel over Deense soortjes kwijt als je zelf maar wilt.

 

@bacardibreezerboy,

 

Dat komt vast wel, je moet ook iets om te streven over houden natuurlijk. :wacko:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Scheelt je anders wel een hoop geld als je wat deense soortjes besteld ipv. canadese!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito
Zit El Manito nou mijn topic te Hijacken :wacko: Zou meneer El Manito er even rekening mee willen houden dat het hier over Canadese soortjes gaat en niet over Deense. Ik meen dat je daar zelf al een topic over had gemaakt en daar kun je net zoveel over Deense soortjes kwijt als je zelf maar wilt.

 

Beste Kerel, je topic probeer ik zeker niet te hijacken, maar dan moet je wel met echte Canadese soortjes aankomen zoals Nepalese Grizzly, Mighty Mite, Romulan etc.

Hier een linkie waar verschillende Canadese soorten verkrijgbaar zijn tegen een schappelijke prijs.

 

Namaste B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

@el Manito

 

Wat is er dan precies mis met de soorten waar ik mee kom dan en waarom zijn dat geen echte soorten? Je hoeft niet direct lelijk te gaan doen. Zijn die soortjes waar jij nu mee komt populairder dan de OGkush waar ICmag en de andere overzeese forums zo bol van staan? Het zijn juist OGkush en Trainwreck(Arcata cut)die de markt daar domineren en enorm populair zijn. Het zijn/waren clone only strains waarvoor echt de moeite word genomen de stekken over het hele continent te verspreiden. Dat zal toch niet zomaar uit de lucht komen vallen, er word hier gesproken over soorten met een ware status. Je schuift wel leuk even een paar soorten naar voren maar je nuanceerd niet even waarom juist die zich zo onderscheiden van bv de OGkush. Ze zijn ook niet eerder klaar dan de Iranian Short Season en daar ging het juist om. Ik hoop dat je dat toch nog even aangeeft want ik ben altijd geintreseerd in strains en zeker geintereseerd in betere alternatieven en ben de mening toegedaan dat jij toch zeker wel weet waar je over praat en verstand van zaken hebt! Die eigen kruising met Nevilles haze die je me zelf onlangs liet bewonderen liegt er ook zeker niet om en bevestigd in mijn ogen voorgenoemde.

 

En zo goedkoop zijn die zaden trouwens nog steeds niet. Als je dan echt kwaliteit wilt voor een paar centen dan lijkt me Woodhorse toch wel de beste optie. Ze hebben er trouwens ook Motarebel seeds. Woodhorse is Canadees en je hebt voor 30 dollar al een zakje mooie kwaliteit zaden!

 

Woodhorse

 

OGkush

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vond trouwens wel deze beauty achter die link van je, ze heet gold wat wel typisch is voor een paarse dame. Desondanks een echte schoonheid om te zien.

 

gallery_19176_6591_4996.jpg

 

OGkush

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb je eigenlijk uberhaupt wel eens original kush gerookt/gekweekt?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

Je begrijpt me verkeerd.Ik wil beslist niet negatief doen.De soorten Nepalese Grizzly, Romulan, Dutch Treat worden al tientallen jaren geteeld in BC Canada (Vancouver Island) en vooral buiten.Daardoor zijn ze ook veel beter bestand tegen het natte weertype, die je hier in Nederland ook hebt.OGkush is geen verkeerde soort, maar is pas in oktober klaar en de vraag is in hoeverre die schimmelbestendig om hem hier buiten te telen zonder dat die helemaal beschimmeld.

 

Hopelijk gaan de Canadezen niet dezelfde fout maken als wij door oudere varieteiten die ijzersterk zijn voor ons klimaat maar over boord te gooien en daarvoor in de plaats nieuwe te nemen die van oorsprong uit Californie komen waar het klimaat velen maler droger is.

Een andere soort die op dit moment ook razend populair is Medicino Madness (US) of Guerilla Gold (CDN).

 

 

Namaste B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...