Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Kadaver

eerste (kweek)

Recommended Posts

Hallo,

 

Nou ik ben begonnen met mijn eerste kweek :D Ik heb 15 stekjes nlx in 11 liter potten. Aarde is special mix. Plagron voedingbox. Had alleen 1 zak te weinig gehaald maargoed. Heb ze alleen nog wat kraanwater gegeven. Ze staan nu 1 dag onder 18/6 en staan er nu zo bij,

gallery_19650_6716_3156637.jpg

gallery_19650_6716_822579.jpg

Op de 2e foto staan (lees liggen) de voorste 2 er niet zo lekker bij, hopen dat ze weer opknappen.

Ik heb ook wat problemen met mn temperatuur, lamp aan is het rond de 27/28 graden en uit is het 18/19 graden.

Denk dat het iets te warm is, maar heb nu een 125mm buisventilator als inblaas gemaakt. hopen dat dat scheelt.

En de luchtvochtigheid weet ik niet want mijn thermo/hygro meter geeft wel de temp aan maar bij de lv staan er 2 streepjes B) heb maar een natte handoek opgehangen en wat gesproeid met de plantenspuit.

 

Alle tips/adviezen welkom

 

Greetz kadaver

Share this post


Link to post
Share on other sites

heel raar, mijn therm/hygrometers geven vanaf afgelopen week ook allebei 2 streepjes aan bij %LV B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ nadorst: Ik heb mijn thermo/hygro meter net laten vallen en nu doet ie het weer B)

Je zou het ook kunnen proberen :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vaak is het zo bij de iets minder kostbare meters dat ze maar tussen een bepaald aantal parameters kunnen werken.

Waarschijnlijk geeft deze meter dus geen preciese aanduiding onder en/of boven een bepaald niveau, denk dat de meest simpele meters onder de ca. 30% LV NIETS aangeven, ofwel zoals hierboven beschreven met 2 streepjes.

 

staat meestal ook vermeld in de gebruiksaanwijzing dus RTFM!!!! B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nog even een vraagje, moet ik de thermometer in de schaduw of onder de lamp leggen? Ik heb hem nu op mijn potten gelegd in de lamp. Ik had namelijk gezien dat je ook een soort afdakje voor je thermometer kan maken.

 

Greetz Kadaver

Share this post


Link to post
Share on other sites

hola

 

 

jeetje je kan net zo goed op 6 liters gan zitten,half,of half lege potten [ zak te weinig B) ]

 

en precies je rv omhoog ,lamp omhoog en niet je ventilator aan ,doe er anders ff zakjes om heen zullen ze je dankbaar voor zijn

 

mvgr thunder

Share this post


Link to post
Share on other sites

@thunderbolt, Maar als ik de ventilator uitzet dan wordt het toch te warm?

Share this post


Link to post
Share on other sites

een paar saté stokjes, met een plastiek zakje over, luisteren naar thunder!

zo heeft ieder plantje een eigen vochtig klimaat, en genoeg sproeien.

grtz valentimo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok heb ze nu allemaal ingepakt met plastic botehamzakjes B) . Thnx voor de tips.

 

Greetz Kadaver

Share this post


Link to post
Share on other sites

mooi, ik ga ook volgen!

 

we starten ongeveer gelijk en ik zou ook nlx moeten hebben,

word mooi verglijken B)

 

zet hem op

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo,

 

Ik zit te denken hoeveel water ik de stekjes per dag moet geven.

iemand een idee?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo min mogelijk in het begin. Dit bevorderd de wortel groei. Als je water geeft dan op het stekblokje want dat droogt het eerst uit. Als er een stekje de kop laat hangen dan ietsje water geven.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo,

Even een update. Ze staan nu 3 dagen onder 18/6, heb ze wortelstimulator en om de dag een beetje water gegeven.

De grotste is nu ongeveer 12 cm, de rest is rond de 10 cm en er zijn nog wat kleinere. Met die zakjes erover gaat het volgens mij wel super goed. Maar hoelang moet ik die zakjes erover laten zitten? Ik wil ze namelijk zo klein mogelijk houden zonder te toppen of scroggen. want de afstand van de lamp tot de potten is nu 138 cm, en kan niet hoger. Hoelang zal ik ze dan laten voorgroeien op 18/6 en wanneer zal ik de zakjes eraf halen? Zou ik ze nu al op 12/12 kunnen zetten? Zal ik de lamp al wat lager gaan hangen?

hier een paar foto's

gallery_19650_6716_1515738.jpg

gallery_19650_6716_1757028.jpg

gallery_19650_6716_47592.jpg

gallery_19650_6716_2430748.jpg

gallery_19650_6716_871831.jpg

gallery_19650_6716_1830912.jpg

gallery_19650_6716_1262039.jpg

gallery_19650_6716_2311135.jpg

gallery_19650_6716_3177914.jpg

gallery_19650_6716_1660687.jpg

 

Ik heb het idee dat de een er beter aan toe is dan de ander, sommige hebben wat paarse stengeltjes en bij andere hangen de blaadjes wat naar beneden en hebben wat gele vlekken op de bladeren. Maargoed het is allemaal nieuw voor me.

 

Alvast bedankt voor de info en tips.

Greetz Kadaver

Share this post


Link to post
Share on other sites

als de blaadjes hangen moet je ze waarschijnlijk een beetje water geven!! ik gaf mijn stekejes ong 250 ml water per stuk om de dag (richtlijn)! het ene stekkie is de andere niet :wacko: dat gele trekt wel weg als ze goed zijn aangeslagen! succes :specool

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo,

 

Bedankt voor je advies Arie.

Wanneer kan ik ze op 12/12 zetten? ik wil ze namelijk zo klein/laag mogelijk houden zonder te scroggen of toppen.

Want mijn lamp hangt nu op 138 cm, en kan niet hoger. Zou dat nu al kunnen of is dat een slecht idee?

 

Greetz Kadaver

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou de zakjes er nu vanaf halen, en de lamp laten zakken ( in stappen) tot +/- 60 cm.

Als je ze kort wilt houden is een dag of 5 voorgroei voldoende :wacko:

 

Succes,

 

Groeten,

 

L.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo,

 

Weer een kleine update van hoe ze er nu bijstaan. Ze staan nu 7 dagen onder 18/6.

De grootste van het stel is ongeveer 20 cm.

gallery_19650_6716_3380635.jpg

gallery_19650_6716_70728.jpg

 

Zou ik ze nu al op 12/12 kunnen zetten? Want ik wil dat ze niet te hoog worden ivm ruimte/hoogte.

Of is de opbrengst minder als ik ze zo kort laat voorgroeien?

 

Greetz Kadaver

Share this post


Link to post
Share on other sites

ligt er aan watje ermee gaat doen toppen scroggn

vergeet niet dat ze ong. nog 3 weken doorgroeinen

in de bloei.

 

verders ziet t er toppie uit.

:wacko:

gr damian

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Damian, Ik ben van plan om er eigenlijk niets aan te doen. Niet toppen of scroggen, gewoon laten groeien :wacko:

Heet dat dan sog? Wat is jullie advies?

 

Greetz Kadaver

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo,

 

Weer een kleine update, ze staan nu 11 dagen op 18/6. De grootste is nu 24 cm, maar heb nog 2 achterblijvers.

Ik zit te denken om ze vandaag op 12/12 te zetten.

gallery_19650_6716_2978737.jpg

gallery_19650_6716_2613599.jpg

gallery_19650_6716_3028370.jpg

 

Greetz Kadaver

Share this post


Link to post
Share on other sites

ziet er goed uit en wat je zei er helemaal niks aan

doen dat heb ik nu ook gedaan dit kweekie.

veel succes verders en ik blijf je checken.

B)

gr damian.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja ik ben jou niet en ik had stek die heb ik

na 6 dagen op 12-12 gezet en ze zijn nu ong. n mtr

doe wat je zelf wil en ze groeien nog 3 weken in de bloei.

 

B)

gr damian.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...