Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Guest Bolliex

Wat vinden jullie van mijn beginnerskweekplan?

Recommended Posts

Guest Bolliex

Hoi iedereen,

 

Ik ben nieuw op dit forum dus ik hoop op de goeie plaats te zijn om mijn vragen kwijt te kunnen aan jullie, gevorderde kweekers.

 

Ik ben eerlijk en ken niets van kweken, maar heb me onlangs wel de dvd Top kwaliteit wiet kweken aangeschaft en meerdere keren bekeken, dus ik denk wel dat ik het nu snap.

 

De plaats om in te kweken zou ik gaan naar een darkroom tent.

http://www.exoticgarden.eu/en/home/grow-sy...s/darkroom.html

 

 

Als lamp zou ik de nieuwe LED IT GROW nemen, zeer duur, maar schijnt de moeite waard te zijn. Deze lampen stimuleren de groei en simuleren een echte bloei periode door de verschillende kleuren van leds ( blauw en rood ). Het voordeel aan deze lamp is dat deze over een interne ventilator beschikt en dus ook zorgt voor een beetje luchtverplaatsing in de tent.

Voordeel is dat deze bijna niets verbruiken van electriciteit.

Ik zou deze rechtstreeks aansluiten op een timer. Op sommige forums raden ze dit af voor brandgevaar enzo, maar zo erg kan dit toch niet zijn?

Toch niet elke timer vliegt zomaar in brand, anders zouden ze verboden zijn toch? En zoveel stroom trekken de leds nu ook weer niet he.

http://www.kweekotheek.nl/led_flower_growlights.html

Weet iemand of deze ledlampen ook tegen een vochtig klimaat kunnen, waarschijnlijk wel omdat het kweeklampen zijn zeker?

Ik zou allesinds niet willen tegenkomen dat er bevoorbeeld een kortsluiting in deze dure lamp gebeurd door condentie ofzo.

 

 

Als weed zou ik kiezen voor Jacky Herer. Zeer hoog T.H.C. gehalte. Onweerstaanbaar goeie wiet! Zaden gefeminiseerd natuurlijk.

http://www.high-supplies.com/catalog/vrouw...zaden-p-93.html

 

Zijn er nog andere dingen buiten goeie potgrond en wat extra voedingsstoffen voor de plant?

 

Zou ik in principe kunnen kweken met deze beginner install?

Ik ken iemand die een plantje gewoon op zijn kamer heeft gehad en had er ook 150g oogst van zonder er ooit naar te kijken.

Gewoon in potgrond testoken en voor zijn vensterbank gezet met de verwarming een klein beetje aan.

 

Ik kan alle tips gebruiken !

 

Alvast bedankt,

Share this post


Link to post
Share on other sites

B)

 

Er zijn diverse LED-topics, waaronder 1 hele grote. LED-topic,( klik)

Led's voor onze hobby zijn nog in ontwikkeling, en boeken nog geen verbluffend resultaat.

 

Ik zou zeggen: koop een 600W HPS, o nee...........

.......ga eerst een hele hoop lezen, en bekijk het dan eens weer! :o en begin bij je welkomstbericht :D

 

Succes,

green-lady

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Bolliex

leer quoten, aub, gebruik de t_reply.gif knop onderaan B)

 

Hey lady...

Heb al een hoop gelezen hoor. ben er al enkele dagen mee bezig hehe.

Zal die led topic eens lezen. Naar het schijnt is led zo slecht niet hoor, enkel voor de bloei was het niet optimaal...

 

Iemand anders opmerkingen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Bulliex,

 

Quote; "Heb al een hoop gelezen hoor. ben er al enkele dagen mee bezig hehe."

 

Sjonge, dan lees of zoek je snel !!

Ik deed er maaaaanden over voordat ik de eerste schroef kocht !!

En toen wist ik nog steeds niets van de verzorging !!

 

Voordat je vraagt eerst die steekwworden in de zoekfunctie en je kunt weer een

avondje vooruit. B)

 

Zeker niet kwaad bedoeld hoor, maar de vragen zijn nogal open geformuleerd.

 

Succes

Share this post


Link to post
Share on other sites
Naar het schijnt is led zo slecht niet hoor, enkel voor de bloei was het niet optimaal...

 

Hey Bolliex,

 

Green lady heeft gelijk...de resultaten onder led zijn niet bepaald super...en alleen maar je planten in de groei te houden omdat ze daar volgens jou wel geschikt voor zijn is ook geen optie.

Maar wat is de reden dat je met Ledjes aan de gang wil gaan? te hoge stroomrekening met HPS lampen?

Om het te testen? dan ben je nummer zoveel die het getest heeft.

 

Wil je toch een beetje leuk kweken met ook nog redelijk resultaat dan zou je een 250 watt HPS nemen ipv LED.

 

Maar als jij overtuigd bent dat jou het wel lukt zal ik je zeker volgen B)

 

 

Gr schenkie

Share this post


Link to post
Share on other sites
Green lady heeft gelijk...

Gr schenkie

 

B) Schenkie for president :D

 

green-lady :o

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zou ik in principe kunnen kweken, is de vraag?

 

Ja, prima resultaten met die setup hier.

Maar voor een flinke zack Jack is ledjes toch te zwack.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik steun schenkie ook in zijn weg voor het minister-president-schap!

 

Doet ons vast allemaal goed, doet wijze uitspraken die man B)

 

Groetsels

 

EmTee

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik ken iemand die een plantje gewoon op zijn kamer heeft gehad en had er ook 150g oogst van zonder er ooit naar te kijken.

Gewoon in potgrond testoken en voor zijn vensterbank gezet met de verwarming een klein beetje aan.

 

Als je,zoals eerder aangeraden,de komende tijd hier flink gaat lopen spitten zul je er snel achter komen dat die iemand die jij kent.. verschrikkelijk uit zn nek heeft lopen lullen B)

 

een led-kweekje erbij op het forum zou erg fraai zijn trouwens!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Bolliex

leer quoten, aub, gebruik de t_reply.gif knop onderaan B)

 

Ik begrijp niet wat je hiermee wilt zeggen...

Ik denk het toch te gaan proberen met leds, maar aangevuld met wat gewoon licht. Maar eerst mij nog een beetje verderverdiepen in vanalles.

Ik denk mijn zaadjes te laten ontkiemen in juli omdat het dan buiten ook al wat warmer zal zijn. Denk dat de zaadjes op mijn zolder zullen komen.

 

Ik had gedacht aan een verhouding van 1 blauwe led per 3 rode.

Zou dit voor de bloei voldoende zijn?

Share this post


Link to post
Share on other sites

leer quoten, aub, gebruik voortaan de t_reply.gif knop onderaan B)

 

 

Toch nog maar ff reageren op je plan om leds aan te schaffen, iedereen geageerd nogal uhm onhandig.

Ik zal proberen je te overtuigen om geen leds aan te schaffen met onderbouwing :D

 

Normaal gesproken is de groei periode 1 a 2 weken en de bloei 7 a 8 weken.

Om een plant te laten groeien heb je in principe aan tl licht (vlak boven je plant met het juiste kleur nummer) genoeg. Dus voor de eerste 2 weken heb je in principe geen dure leds nodig.

De groei is eigenlijk 1 van de makkelijkste periodes om onder de knie te krijgen.

 

Daarna komt de bloei.

Hier komt het er op aan. Je plant heeft behoorlijk wat licht nodig om te kunnen bloeien. Met TL licht kan dit ook maar het aantal gram wat je er vanaf haalt is minder hoog als met een hps lamp.

Er word ook gesproken over gram per watt (600 watt is 600 gram oogsten). Dus theoretisch zou je van een 400 watt lamp minder oogsten als met een 600 watt. Natuurlijk hangt het af van meerdere factoren maar das een andere discussie.

 

 

Ergens op de site onder het sticky licht geloof ik vind je een rekentabel dat precies uit kan rekenen wat een 600 of 400 wat lamp voor jou kost per kweek. Je zult dan zien dat dat heel erg mee valt.

 

Mocht je na dit verhaal toch twijfels hebben over de hps, ga dan gewoon voor de tl lampen, er staan op deze site een aantal verslagen van kwekers die daar toch nog aardige resultaten mee halen. En in verhouding zijn 3 a 4 tl lampjes bij de bouwmarkt een stuk goedkoper als die dure leds die nog lang niet uit ontwikkeld zijn.

 

Groeten,

Danee

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je mag je ook even voorstellen in "wie is wie" zo als ieder ander doet

 

Buble

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Bolliex

leer quoten, aub, gebruik de t_reply.gif knop onderaan B)

 

Owkeej, wist niet dat dit de gewoonte was hier.

Zoals ik al zei, ben ik dus nieuw op dit forum hier.

Share this post


Link to post
Share on other sites

veel plezier met je led maar dat heeft nog tijd nodig t werk lang niet zo goed B)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Bolliex

leer quoten, aub, gebruik de t_reply.gif knop onderaan :D

Edit//BBB, BLIJVEN WE NOU QUOTEN, OF HOE ZIT DAT !? B)

 

Hehe!

Dan zal ik iemand zijn die het goed zal doen, tenminste als jullie mij helpen bij mijn vragen...

Ik begin eraan in april, nu nog zoveel mogelijk proberen bijleren, informatie winnen en nadenken over mijn kweektent/kweekhokje. Ik weet nog niet hoe ik het ga doen, maar het komt wel snor =)

 

Nu eerst wat meer proberen leren over leds, en zorgen voor een ledpaneel. Ik denk er zelfs over leds te bestellen op ebay en het paneel zelf te maken.

Het is mij allesinds al gelukt om pcventilators aan te sluiten op een universele adapter, dus alles komt op zijn pootjes.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Welkom!

 

Niet met led kweken dat schiet nog niet op, is nog niet uitontwikkeld.

 

Iemand die al wat groene vingers heeft kan in een paar dagen makkelijk lezen hoe hij zijn hokje veilig moet maken enzo.

 

Niet altijd standaard gaan lopen oordelen hierow.. B)

 

En dan nog, een fatsoenlijk wietje (dus geen supertop en ook geen kutwiet) is ook geen rocketscience. Gewoon voorbereiden (lezen, vragen) en aan de slag.

 

Praktijk is beste leermeester.

 

Groet,

Wv

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jij vraagt wat iedereen van je kweekplan vind , en iedereen raad je led af is toch vrij duidelijk dan . B)

Koop fijn een 250 EVSA en kweek een lekker wietje dat gelul met led schiet echt niet op hoor .

 

Groetjes de freuds ........ :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Bolliex

leer quoten, aub, gebruik voortaan de t_reply.gif knop onderaan :rolleyes:

 

Volgende week krijg ik een 4 K2 stekken. Dus vanaf volgende week begint de fun dan eigelijk al :D

Mss wa vroeger dan gepland, maar krijg ze gratis dus vind dat ik deze kans moet aannemen.

 

Ik houd iedereen op de hoogte van hoe het verloopt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...