Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
cannaresearch_joep

Meedoen onderzoek naar effecten THC?

Recommended Posts

Hallo allemaal,

 

Momenteel zijn we bezig met een onderzoek naar de effecten van THC op de hersenen.

Hiervoor zoeken we nog mensen die als proefpersoon mee willen doen.

 

Het onderzoek bestaat uit twee studiedagen, die plaatsvinden in het UMC te Utrecht.

We zoeken nog mannen:

- die tussen de 18 en 45 jaar zijn

- die rechtshandig zijn

- die geen medicatie gebruiken

- die af en toe cannabis gebruiken

Voor deelname ontvang je passende financiële vergoeding.

Voorafgaand aan het onderzoek krijg je een uitgebreide toelichting en een medische keuring.

Heb je interesse?

Stuur een mail of een personal message!

Joep

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Joep,

zoals gebruikelijk is stellen we ons eerste even voor.

en het lijkt me juist om wat meer omschrijvingen te geven m.b.t. het doel van het onderzoek.

achtergrond van de onderzoekers.

en welke feedback heeft eerder verricht onderzoek dit nieuwe onderzoek gegeven?

 

greetz Weetje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goh ze weten ons wel te vinden he ....

 

Gaan we weer

 

 

Mr D.

 

 

(Alsof het niet vaak genoeg onderzocht is.)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lol weer testen.. Ze hebben een documentaire gemaakt 'Super High Me' afgeleide van die komedie film Super Size Me. Het gaat over een amerikaanse stand up comedy artist die voor 30 dagen lang moet stoppen met het roken van cannabis, maar na die 30 dagen volgen 30 dagen waar hij zoveel cannabis als hij maar kan moet roken..

 

Ze hebben verschillende soorten testen gedaan in die 30 dagen niet roken en vervolgens na 30 dagen te roken de testen opnieuw te geven.. Hij scoorde bij alles bijna hoger stoned dan als hij nuchter was hahaha is echt hilarisch

 

De Dvd is hier nog niet te verkrijgen maar je kan hem wel al vinden op het net

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voor het eene onderzoek ben ik te jong voor de andere te oud en mag ik weer niet meedoen omdat ik linkshandig ben qwa schrijven ,andere dingen doe ik wel met rechts :P ben een zeer creatief persoontje en rook al 20 jaar veel of is het anders om

 

Wat ik me nou afvraag is wat wil je onderzoeken ?

hoe ik was geweest als ik niet gerookt had ? waarschijnlijk had ik dan veel gezopen of andere raare dingen met spuiten ofzo ben nogal snel verslaafd aan iets , drop ,chocola, sex , geBBQde kip

Maar nee ik blow en daarmee ben ik, ik

 

 

Buble :blink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoe meer ik blow hoe slimmer ik word :D :blink: of was het nou indd andersom :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo mensen,

 

Mijn naam is dus Joep. Ik loop stage bij het Utrecht Medisch Centrum.

Ik vind het een leuke stage, omdat het over de hersenen en cannabis gaat.

Zelf rook ik af en toe een jointje.

 

Wij zoeken nog proefpersonen.

Het idee achter het onderzoek is dat de hersenen anders actief zijn onder invloed van THC.

Echter zijn hersenen flexibel en hersenactiviteit is afhankelijk van wat de persoon aan het doen is.

Daarom is het nuttig om hersenactiviteit in kaart te brengen tijdens bepaalde taken en onder invloed van THC.

 

Heb je interesse? Of heb je vragen?

Stuur mij een persoonlijk bericht!

Joep

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je bent hier al de derde 'onderzoeker' in korte tijd joep.En we vragen ons altijd af wat de doelstelling is van het onderzoek.Er zijn al genoeg leugenachtige negatieve publicaties geweest.Vaak gefinancierd door organisaties die cannabis willen verbieden.En waarom altijd weer THC terwijl iedereen weet dat er veel meer psycho-actieve stoffen in cannabis zitten.Hoe bepaald een hersenonderzoek wie wat rookt en welke cannabinol nou uiteindelijk invloed heeft op welke hersenfuncties.Er zijn tegenwoordig al zogenaamde onderzoekers die beweren dat XTC minder schadelijk is dan cannabis. Volgens mij gewoon een poging om cannabis te verbannen uit de maatschappij.Zou leuk worden volgens die onderzoekers.XTC wordt legaal maar cannabis verboden.Sorry joepie maar je kan je voorstellen dat een heleboel mensen deze academische blunders helemaal zat zijn.En met argewaan naar dit soort oproepen kijken.

 

pirates B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Van die ''onderzoek'' berichten word ik echt kribbig.

Wat een onzin toch allemaal.

 

Nomar

Share this post


Link to post
Share on other sites

zoek je proefkonijnen???? ik weet er wel een paar wil je ze wiet laten roken?? heb ik al gedaan vonden ze lekker B) :D dussssss

Share this post


Link to post
Share on other sites
Daarom is het nuttig om hersenactiviteit in kaart te brengen tijdens bepaalde taken en onder invloed van THC.

 

Hoezo nuttig,en nuttig voor wie of wat ?..

 

Kortom welk nut heeft het omdat in kaart te brengen en voor wie ?.

 

En is het wel slim om zo een beladen onderwerp door een stagere te laten onderzoeken ?.

 

Mr D.

 

(Die ziek op de bank ligt maar het toch niet kon laten om te reageren,Nee geen overdosis of door rare hersenactiviteiten ,maar gewoon griep!)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito
Het idee achter het onderzoek is dat de hersenen anders actief zijn onder invloed van THC.

Echter zijn hersenen flexibel en hersenactiviteit is afhankelijk van wat de persoon aan het doen is.

Daarom is het nuttig om hersenactiviteit in kaart te brengen tijdens bepaalde taken en onder invloed van THC.

 

Hallo Joep,

 

Het lijkt me toch handig als je eerst contact gaat zoeken met deze man Raphael Mechoulam, Hebrew University, Jerusalem

Waarom alleen THC, de high is niet afhankelijk van THC alleen, ook de etherische olien van Cannabis die nogal verschillend kunnen zijn hebben effect op het Limbisch systeem, dus ook op de hersenactiviteit!!

 

name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="
type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>&fs=1&rel=1&egm=0&showsearch=0&color1=0x57381e&color2=0xdbbf8a&border=0">
name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="
type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>&fs=1&rel=1&egm=0&showsearch=0&color1=0x57381e&color2=0xdbbf8a&border=0" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="640" height="505">

 

Namaste B)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik loop stage bij het Utrecht Medisch Centrum.

Ik vind het een leuke stage, omdat het over de hersenen en cannabis gaat.

 

Het idee achter het onderzoek is dat de hersenen anders actief zijn onder invloed van THC.

Echter zijn hersenen flexibel en hersenactiviteit is afhankelijk van wat de persoon aan het doen is.

Daarom is het nuttig om hersenactiviteit in kaart te brengen tijdens bepaalde taken en onder invloed van THC.

 

Joep,

Nog veel onduidelijkheden.

Stage voor welke opleiding?

Hersenactiviteit in kaart te brengen, tijdens bepaalde taken, is het doel?

Welke taken worden onderzocht?

Hoe wordt de THC toegedient? Eten, roken, CS-wiet of Bedrocan?

En hoeveel?

Worden de onderzoeksresultaten ook op wietforum gepubliciteerd??

 

l_6b548b25d88a1befb58ae5172374b862.jpg

 

Mannen die tussen de 18 en 45 zijn, en af en toe een joint roken, zijn er zat, in nederland.

Zoek je je proefkonijnen alleen hier? Staan ze in de rij?

Heb je ook een controle-groep van 45-plussers, niet-gebruikers, alcoholdrinkers of linkshandigen?

 

En wat schuift het?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waarom zijn we allemaal zo negatief gekant tegen dit onderzoek... hebben we wat te verbergen? Ik dacht net dat we van dat negatieve beeld over blowers afwilden...?

 

Ergens moet je deze sceptische houding wel begrijpen Joep, de 'onderzoeken' die in het verleden gedaan zijn en waar ik weet van heb zijn op z'n zachtst gezegd ongeloofwaardig te noemen. Steeds weer komt cannabis in een negatief daglicht te staan terwijl de meerderheid hier hun leven toch aardig op orde heeft en naar behoren 'functioneert' in de maatschappij zoals men dat zegt.

 

Het zou een stimmulans zijn voor ons als je wat meer informatie vrijgeeft over het onderzoek, het is tenslotte niet niets wat je vraagt, de gemiddelde 18 à 45-jarige heeft wel wat beter te doen dan zich 2 werkdagen vrijmaken voor een 'vaag' onderzoek.

 

Nu vraag ik me wel af of een objectief verslag wel mogelijk is omdat het effect van cannabis van ontelbaar veel factoren afhankelijk is. Zo mag ik voor deze test niet linkshandig zijn, maar moest ik 10 jaar lang antidepressiva geslikt hebben en daar recent mee gestopt ben mag ik wel meedoen?... Het "feit" dat de huidige cannabis vele malen sterker zou zijn dan vroeger, is voor tegenstanders het ultieme argument om een eind te maken aan het coffeeshopbeleid. Maar zou het niet kunnen dat vroeger gewoon de industriële hennep getest werd en daardoor de huidige wiet zoveel keer sterker blijkt te zijn? Wat krijgen de testers te gebruiken: binnenkweek, buitenkweek, welke soort? Hoe en hoeveel?

 

Ik ben blij voor je dat je stage loopt, zorg dat jouw tijdelijke aanwezigheid niet onopgemerkt blijft door de professor erop te wijzen dat het effect van zoveel factoren afhankelijk is, en noem er enkele op. Iets wat je zeker zou moeten doen is de prof aansporen om bedrocan wiet te gebruiken, Bedrocan is het bedrijf dat cannabis levert aan de apotheek. Net als van andere medicijnen moeten de actieve bestanddelen steeds in dezelfde concentratie aanwezig zijn, als hobbykweker kun je dit niet realiseren al was het maar omdat je niet steriel kunt werken. Daarom is het hele kweekproces van Bedrocan gestandaardiseerd, whazzup kan het je 1000 keer beter uitleggen in z'n verslag: Hier

 

 

Ik ben Belg dus doe jammer genoeg niet mee, moest ik kunnen had ik wel enkele dikke joints komen rokken op jullie kosten B) ... Daar doen we het natuurlijk niet voor ik hoop op een positieve uitslag...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kees doet wel mee mits de uitnodigende zijde mij een PM stuurt.

 

Kees valt precies binnen de doelgroep en heeft laatst al met veel genoegen meegedaan aan een ander onderzoek...

 

Ik wacht op bericht,

 

Groetjes,

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hier is al het nodige onderzocht.

 

Een verbluffende conclusie was: De proefpersonen waren onder invloed veel lolliger en meliger dan zonder deze invloed van de cannabisplant, de zogenaamde lachkick en ze kregen na het roken van de joint allebei een vreetkick en ook hadden ze dorst.

 

Maar als Kees komt, wil ik niet achterblijven.

Maken we er een wetenschappelijke meeting van.

Ik rook dagelijks af en toe een jointje,

en ben net iets ouder dan je doelgroep.

Maar als ik daarom niet mee mag doen, klaag ik je aan wegens leeftijdsdiscriminatie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hi joep,

 

Ik schaar mij ook achter Kees!

Tenzij je alleen nederlanders zoekt....

 

ook ik verwacht een PMmetje!

 

MVG,

 

Domi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je ouder wordt dan een rups wordt het leven al saai B)

 

Alweer een "onderzoek" van een "omschreven" persoon met een "omschreven" casus, met een "omschreven" belang.

 

Dit klink als Klink die zegt: "vertrouw Mij" :D

 

Nooit vind je een positive feedback van zulke "onderzoeken".

 

En wat blijkt; altijd wel mensen die interssant willen doen voor gratis wiet, of de aandacht ntuurlijk.

 

Ga lekker werken voor je diploma's in plaats van de wereld te voorzien van Non informatie.

 

hjm

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dit is niet besproken binnen het MOD team.

Een slotje lijkt mij gepast tot nader order.

 

gallery_6678_982_4022.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.
Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...