Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Wiet

Guerilla 2009.

Recommended Posts

Beste Lezer,

 

Sorry maar deze guerillia gaat helaas niet door.

 

Ben met de Hobby gestopt vanwege personlijke redenen ga ik mij niet meer bezig houden met wiet kweken etc.

 

Iedereen suc6 gewenst en grtz, Wiet.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Het siezoen is weer begonnen dus het werd tijd om een topic aan te maken.

Dit is mijn eerste topic samen met het topic die ik dalijk aan ga maken over de bouw van een voorgroei hokje.

Zodra alle zaadjes in het voorgroei hok gaan zal ik beginen met foto's uploaden.

Grtz, Wiet.

Ik vraag me alleen af welk seizoen :P Of woon je niet in Nederland?

Wat van voorgroeihok(je)wil je gaan maken als je nu al zaden inzaaid voor het aanstaande buitenseizoen.Ijsheilige duurd nog wel even hoor!

Fftjes wachten nog zou ik zeggen,of wil je straks 200 bomen gaan planten :blink:

 

Greetz Kitefreak

Share this post


Link to post
Share on other sites
stekjes pas begin ... stekjes uitzetten ..

 

:blink: huh?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ben benieuwd naar je spots, als je er zoveel neer kan knallen. Zelf ben ik meerdere jaren uit zaad begonnen. Dit jaar ga ik moeders maken en stekken snijden. Zo kan ik meer aandacht geven aan de planten die het verdienen. Let ook op vervoer, ik heb vorig jaar wat stress gehad om de zaailingen weg te brengen, met stekken is dat makkelijker omdat er geen grond aan vast hoeft te zitten. Hooguit een plug.

 

succes iig

 

slappy

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat wel is kan werken met vervoer is kratten met bier.. en dan die bekertjes erin ipv bierflessen..

weetje al hoe je de zaden gaat ontkiemen?

 

Rydomir

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zelf doe ik de zaden, in een glas met water *ca, 10per glas* en laat ze dan 2daagjes staan in het donker *bijgeloof* en zodra ik de wortel zie schieten zet ik ze in een groene bak:

 

cimg5151ov1.jpg

 

met een klein laagje zand..

Zodra ze dan een stukje gegroeid zijn:

 

cimg5153xs9.jpg

 

Zet ik ze apart in plastic bekers en verplaats ik ze naar de G spot :wacko:..

maarja,.. ieder zo zijn eigen manier!

 

Khoop dat je er wat aan hebt :specool

 

//Rydomir

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey!!

Heb het zelf in 2 sport tassen gedaan en binnenin de sport tassen aan de zijkanten had ik sterk karton gedaan,zodat de tas extra stevig was en de zaailingen niet konden beschadigen door de reis,is helemaal goed gegaan 3 kilometer op de fiets :specool

Valt ook niet zo op en als je de tas recht houd kan er niet veel mis gaan.. :smoke

 

Groeten The Weedbrother :wacko:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Wiet!

Ik had 2 zomers geleden 9 verschillende planten buiten staan,waarvan ik 2 heb kunnen oogsten,dat waren vroege soortjes.

De rest heb ik allemaal weg kunnen gooien wegens rot,maar dat gaat dit jaar ook beter worden!! :lol:

Heb nu dus ndb en lowryders en kan dus weinig fout gaan :specool

Kan haast niet wachtten!! :smoke

 

Laterz :wacko:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hay Wiet.. ik vind het zelf echt de makkelijkste en handigste manier..

Tja, het werk voor mij, dus waarom niet :wacko:

 

wanneer heb je je voorgroei hokje compleet?

glas en water is idd een stuk makelijker!.. scheelt zeeen van tijd :specool

Ik maak zelf ook een topic aan ja.. maar nu nog lang niet.. pas over een maand of 2 :smoke

Guerilla ofcourse.. in totaal een stuk of 20/30 totaal gok ik.. KO kush van sannie, lowrider 2#, Shivani.. maar eht zouden er nog meer kunnen zijn :lol:

 

//Rydomir

Share this post


Link to post
Share on other sites

no offence, maar zoveel planten....

Je moet die dan ook onderhouden, oogsten en vooral, plek hebben om te drogen... en te knippen!!

Ik had nu al redelijk wat werk om mijn 8 vrouwtjes te verzorgen.

En... ik ben nog niet eens door mijn eerste 2 planten(restknip+roken :specool ), beter 20 grote/stevige/dikke topplanten dan 200 flutdingetjes.

Kheb er ook 3 gehad die fluttopjes hadden, kanje enkel maar hasj van maken... of veel aan pielen tot je wat hebt om te roken.

maar toch succes, mocht het toch gaan lukken!!! :wacko:

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey driesken ik ben het helemala met je eens ...

 

met een beetje grond en als lales lekekr gaat heb je zo 200 planten / bomen van tog zo 1,50 meter breed en 2 mter hoog ...

 

bedenk je dat ALS alles goed gaat je 100 dames overhoud :smoke deze kunnen 0 tot 300 gram per plant geven :wacko: das een hele hoop

 

je moet uitgaan van zowel het meest gunstige als meeste ongunstige ... je hebt dus straks ook een knipplekkie nodig en met deze schaal kun je beter een aparte droog hok hebben wat ook niet verkeerd is is een afnemer :specool je wil niet grammetjes los moeten verkopen op straat terwijl je thuis ruim 20 kilo buiten wiet hebt:P

 

als je hier allemaal over na hebt gedacht en voor alles een oplossing dan CHAPO lekker aan de slag :lol:

 

let wel trouwens !!! een knipploeg en ene onderhoud ploeg is echt geen slecht idee dit soort dingen in je eentje doen is vaak onmogelijk werk of je moet 24/7 op de plek zijn ...

 

 

anders loopt het vaak slecht af of met een zeer matige oogst die je met 20 goed verzorgde planten ook had kunnen hebben...

 

 

veel suc6 dit jaar

 

 

greetzzz masteryero

Share this post


Link to post
Share on other sites

vande 200 blijven er ongeveer 100 over.. mannen en niet te vergeten de afvallers en extreme achterblijvers..

 

moet te doen zijn 100 stuks.. word me wel een pens met knipwerk vergis je niet als je 20 kilo moet knippen in je eentje bent je zo 2 weken fulltime bezig.

 

Greetz :wacko:

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ driesken en Masteryero,

 

EENS!

 

Zoals ik in een ander buiten topic al zei, beter 20 goede planten dan 200 schrale stengels.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beste Lezer,

 

Sorry maar deze guerillia gaat helaas niet door.

 

Ben met de Hobby gestopt vanwege personlijke redenen ga ik mij niet meer bezig houden met wiet kweken etc.

 

Iedereen suc6 gewenst en grtz, Wiet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

75 plantjes is voor de een niks,.. en voor de ander heel veel.

Ik ga zelf voor het laatste :wacko: .. voor mij blijft het een kleinschalige eigen gebruik kweek.. waaraan ik nog lol aan heb ook :specool

heb zelf zooi zaden liggen waarvan ik er maar een aantal gebruik :smoke *60* en ik hoop op 30 vrouwtjes.

ik sorteer de goeie vrouwtjes en de overige 10pleur ik weg..

Dus tja.. ieder zo zen eigen ding denk ik =)

 

//Rydomir

Share this post


Link to post
Share on other sites
Makelijke reactie!

 

Maar ik praat over 200 zaadjes en 75 plantjes die over blijven waarom zou dit fluffy worden bij goede verzorging!

Ik vind dat je atijd de kans hebt om fluffy troep te oosten maar dan laat ik het lekker staan en ga ik niet eens de moeite nemen jammer mislukt was leuk hobbyen volgend jaar beter!

 

Ik vind dat je met zoon reactie je zelf er makelijk vanaf helpt :specool

 

ik ben ook EENS!

 

Maar vind 75 goede nog beter als 20 goede :smoke

 

Oke ik zal wat uitwijden;

200 zaden, helft man. Als al alles kiemt dan nog uitval door slakken, herten, konijnen, watertekort, slecht weer, even geen tijd voor verzorging tijdens de natte maanden etc etc etc. Dan heb je MET MAZZEL 75 oogstbare planten. Eerder 50 of minder maar goed.

 

Heb je wel een plek waar je 200 planten kwijt kunt? is die niet makkelijker te ontdekken? Is de grond wel geschikt genoeg of moet je 200 plantgaten gaan vullen met een mix? (Even ter illustratie, ik heb voor 15-20 planten al 600 liter grond, gaas, zakken kalk, kippenmest en nog wat dingetjes versleept. Ik wil me niet eens voorstellen hoe het is om dat voor 200 planten te moeten doen, en ik ben nog niet eens klaar want er moet nog het een en ander heen.)

 

oke

 

Einde van het jaar, alles staat klaar om geoogst te worden, alles is gelukt en alle 75 planten zitten vol met dikke toppen. Hoe ga je dat oogsten, met een cannacutter? Ik heb er zelf een, en geloof me, je krijgt 75 planten niet effe geoogst. Heb je daar wel tijd voor? Wat als je de planten langer moet laten staan en er komt rot in? Waar ga je drogen, wat doe je met de geur? Kun je het kwijt? Heb je de cannacutter gereserveerd of moet je achter aansluiten omdat iedereen nu zijn buitenoogst wil knippen met de cutter? Hoe ga je het vervoer van de planten naar de kniplocatie regelen?

 

...

 

Denk niet dat ik nu negatief doe, ik denk na over de hele logistiek die er bij komt kijken. Je moet jezelf niet nu al rijk rekenen door 200 zaden te laten kiemen en dan denken dat je het allemaal wel gaat regelen. Veel van dit soort topics haal oktober namelijk nooit.

 

We zullen zien of jij het wel haalt, ik hoop het echt voor je, en voor mij en het forum ook want dan kunnen we een hoop van je leren :wacko:

Ik wens je in ieder geval heel veel succes.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...