Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
combikiller

Cocos Slabs

Recommended Posts

hey beste kwekers

heb toch maar eens de poging gewaagd en ga eens op hydro proberen

ik heb librakken met cogr slabs aangeschaft en de gehele setup staat al :D

vandaag proef gedraaid want de stekken komen vrijdag

zoals het hoort ook de druppelaars getest in een maat beker en het volgende kwam uit

alle ( 60) druppelaars druppelde evenveel in 1 minuut namelijk 50 ml per x

nu is mijn vraag is dit teveel voor 1 minuut en hoe moet ik de druppelbeurten geven per dag

een soort schema zeg maar van dag 1 tot het einde van de kweek .

heb al veel gelezen zoals de topic van spint en stumper maar kom daar toch niet helemaal uit

wie kan mij hier mee helpen

greets ck

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey killer,

ik denk niet datter iets is als een regelmaat, maar begin met een uurtje nadat de lampen zijn aangegaan, een minuutje te druppelen, daarna kijk je wnnr je steenwol droog begint te worden, dan kan je eventueel nog eens een minuutje druppelen. en zeker altijd je drain meten. als de ec daarin te hoog wordt. kan je doen zoals ik nu doe, smorgens voeding savonds water met enzymen. om de opgestapelde zouten weg te spoelen en de enzymen om je bodemleven niet te verkloten. moest je zien dat de bladpuntjes beginnen verkleuren ec en ph van je drain meten. is deze te drastisch gelijk ik heb gehad (ec 3.5) kan je ze spoelen of een tijdje water geven. let wel dat je niet te veel moet spoelen ivm bodemleven. en als je dan spoelt doe het goed, teveel spoelen kan in principe niet. ik heb voor 4 11l potten ongeveer 100liter water gebruikt. en ben nu de voeding stilletjes aan aan het opvoeren van 0.6 naar uiteindelijk 1.2 en m'n ph hou ik op 5.6

en anders moet je is naar de topic van de vrijbuiter zoeken, denk dat daar wel een voedingschema inzit.

en gewoon je plantjes proberen lezen is de gulden regel denkik.

grtz valentimo

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi ik gebruik zelf ook cocos slab,maar niet die geperste.wat ik doe is bij het begin omde 3 a 4 dagen.75 milliliter voeding geven.voor groei kan je terra vega samen met wortelstimulator geven eerste week.dan over gaan naar bloei a en b.als je een week in de bloei bent kan je drie keer per dag voeding geven gedurende twee weken.probeer je medium niet te nat te maken.na die twee weken 1 a 2 minuten bij doen licht er aan hoe veel ze zuipen.tot maximaal 7 druppel beurten in een dag.om de twee weken spoelen met enzymen.succes verder.en een tip als je kan moet je ook wormen humes toevoegen krijg je meer opbrengst.half handje vol verdelen over het slab.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey! Leuk dat je op coco slabs gaat kweken. je zal zien dat als je je aan een aantal dingen houd, de resultaten goed zullen zijn.

Lees het topic van mij en henkiedepenkie eens door.

 

Als je begint geef je in 18-20 uur licht 4x 1 minuut water. De eerste vijf dagen af en toe ff sproeien.

Houd de PH ALTIJD op 5.5 tot de derde week bloei. Daarna mag ie oplopen tot 5.9/6.0

 

De EC hou je in de groei en de eerste week bloei op 1.4. Geef BN missing Link met de A-B voeding mee en geef Enzymen (op 100 liter 50ml) verder niks.

Na de eerste week bloei voor je in stappen van drie dagen de EC op tot 1.7 met A-B en verder tot 1.8 met PK 13-14. In de vijfde week bloei bouw je de ec van de A-B af tot 1.5 maar bouw je op tot 1.9 met PK13/14. Eind week 7 afbouwen tot EC met A/B van 1.3 en met PK tot 1.5.

Waterbeurten voor je na de groei op tot ca. 10x 1 minuut. Je moet drain hebben, ongeveer 15% van wat je geeft. Zo kan je geen ophoping krijgen van zouten ed. Als je ziet dat de drain afneemt doe er nog wat waterbeurten bij. Cocos kan je niet verzuipen als je bakken afdrainen!

 

Succes :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben nu ook bezig op canna cocoslabs en ik geef water tot ik zie dat de cocslabs goed beginnen te drainen.

Ongeveer 10% laat ik drainen.

Maar ik meet ook mijn ec van afwalwater en zo kan ik wat bijsturen als de voeding te hoog word.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb zelf ook een kweekje op coco, de coco gr boards.

 

Ik geef om de 2h waneer licht aan een 3 tal min water, (in het begin), de kweek loopt tegen het einde, nu zit ik op 7 min water elke 2h.

 

Alles gaat bijna vanzelf, bij de coco, enige wat je moet doen is de ph juist houden, en er voor zorgen dat er tussen de 10-20% drain is.

anders stapelen de zouten zich op, en ga je dit na enkele dagen merken aan de planten, bladeren gaan omkrullen (naar beneden) (claw)

(roestplekjes) etc. gewoon drain goed houden en klaar.

 

Ik hou me aan de dosis die canna voorschrijft, enkel heb ik al wel gemerkt dat dit dikwels tegen de hoge kant is.

planten goed nakijken, beginnen ze tekens van overvoeding te krijgen, en is je drain toch nog voldoende, geef dan

iets minder voeding.

 

Gebruik alles van canna

coco flores

ph+ (kweek met regenwater, hierdoor is mijn start ph al 6)

boost

enzymen

pk13/14

ristonic

 

 

ZeMeC

Share this post


Link to post
Share on other sites
de gehele setup staat al ;)

 

Wa's dat nou ? :P

Geen bouwverslagje, of heb ik wat gemist ?? :D

 

Leuk dat je het op een ander medium gaat proberen,....gaan we natuurlijk even volgen :D

 

Succes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb ik ook op gekweekt, goede resultaten behaald. Ik druppelde met seconde timer. Eerste keer 1 uur na de lampen aan waren en dan elk uur. Hoeveel is moeilijk te zeggen, maar in ieder geval totdat ik een beetje drain had. Je moet dat gewoon beetje afstemmen. Ander hokje zonder seconde timer deed ik totaal 6x druppelen omdat de timer niet meer kon. Eerste en laatste keer 2 minuten en daartussen in 1 minuut.

 

Grtzz Spint

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ valentimo

thnx voor je reactie , op wat voor een tijd stippen ik de druppelbeurten moet geven dat snapte ik nog wel , en de ec en drain en spoel gedeelte ook :P enigste waar ik echt niet zo uit kwam was de eerste dagen (zeg maar het opbouwen stekken zetten na het druppelen ) maar merk dat ervaring genoeg op het forum hier zit :(

 

@ goldenpower

thnx voor je reactie , wormen humes heb ik niet erbij , wel een mooie tip voor in de toekomst :P

ik ga de lijn van canna met aptus gebruiken,deze ronde zal zeker een leerproces worden

de druppelbeurten zal ik goed in de gaten houden

 

@ leuke Hobby

thnx voor je reactie ,ik heb jullie topic goed gelezen al een paar keer , raak niet uitgelezen :o

mooie ronde hebben jullie gedraaid. ik heb zelf de lijn van canna en aptus

namelijk

canna coco a+b

cannazym

canna cocobufferagent

aptus topbooster

aptus startbooster

aptus super pk

aptus k-boost

aptus systemclean

No-mercy co2 tabletten

heb van de gs een soort schema gekregen maar niet de hoeveel water per stek vanaf het begin van het zetten is en het opbouwen ervan, maar ik begin het een beetje te begrijpen :D

 

@ ZeMeC

thnx voor je reactie , de drain 15-20% zal wel goed zitten , ik heb de bakken niet waterpas gezet maar aflopend na de pijpjes van de librabak . en zal goed hier op letten en de inhoud vaker meten met een maatbeker wat een slab afgeeft aan water na een druppelbeurt :)

 

@ BigButtBram

was zo druk bezig met info vergaren over kweken op slabs :D

ik ben wel benieuwd wat deze ronde gaat worden , altijd voorheen op aarde gekweekt , dus dit word wel een bezige hobby de eerste tijd ;)

maar zal snel een kweekverslag plaatsen zodra de stekken staan

 

@ spint

thnx voor je reactie , je topic heb ik gelezen en veel info kunnen vergaren ;)

ik heb zelf een minuten tijdschakelaar een digitale,

ik denk zelf dat als een druppelaar 50 ml per minuut afgeeft er wel snel een drain komt , dus dat word in het begin wienig druppelbeurten

 

dus als ik het goed begrijp als ik de cogrslabs heb in gebufferd 24 uur in de bufferagent , en de stekken zet hoef ik niet gelijk te druppelen pas na een paar dagen (2a3) en vanaf die tijd zorgen dat ik drain (15-20%) heb

de eerste week 2 x dan opbouwen naarmate de kweek na 6 x per dag en als ze meer nodig hebben kan ik als nog de eerste en laaste druppelbeurt verlengen na 2 minuten

en altijd zorgen dat ik drain heb , en het spoelen met cannazym hoe gaat dat dan een gewone druppelbeurt als normaal of meer geven dan dan

alvast bedankt voor jullie reactie ben een stuk wijzer geworden

Share this post


Link to post
Share on other sites

cannazym doe je in alleen water volle bak ik weet niet hoeveel liter je hebt, en stel je ph. ik heb het altijd op 5.7.spoelen tot je bak leeg is.meet tijdens het spoelen je ec van het afvoer,tot plus minus 1.0 of tot het weer 0.6 is persoonlijk hou ik hem tussen 1.0 tot 1.5.succes verder :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

ff de druk opvoeren bij je CK,...

Dus komma op met die foto's, je stekken staan er toch al in ?? :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey Nooz stekken staan al op startblokken :rofl

ben al een verslagje begonnen B)

 

@ goldenpower

thnx , ik zal de ec in de gaten houden bij het leegpompen van het vat ;)

zo zie je maar nooit te oud om te leren :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...