Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Ellaw

2 x China en 1 x toendra mist

Recommended Posts

Aight, ik heb de laatste 10 zaadjes die ik van deze twee soorten over had geplant. De mooiste chinese vrouw zal gebruikt worden om zaden te kweken, voor de man pak ik gwn de meest ideale van de 9 anderen.

 

Ik ben nu aan het kweken in een kastje met afmetingen: 1M x 1M x 0,5M

verluchting gebreurt door open kieren en snachts als de lichten uit zijn staat er een ventilator met verwarming op de plantjes.

Voor verlichting gebruik ik spaarlampen, atm hangen er 3 18watt lampen boven met de tijd zal dat nummer nog verdubbelt worden en zullen er enkele 15 watters tegen de kanten komen.

 

De voledige soorten die er staan zijn: [China x (WW x ST)] x Double Fun en een 5 keer Toendra Mist x Santa Maria (het kan zijn dat er tussen de chinezen ook 2 zitten die met santa zijn gekruist ipv me de DF maar daar ben ik niet zeker van :verrygood )

 

Aight hier dan enkele foto's:

 

Ze hebben 3 dagen ontkiemt tussen watten met 24/24 een bureaulamp erboven voor een constante temperatuur, na 3 dagen waren ze zich al hellemaal in de watten aan het wortelen ^^

med_gallery_14062_6772_180296.jpg

 

Een goede dag later waren ze allemaal boven gekomen onder 24/24 spaarlampen licht en tot mijn verrassing kreeg ik 11 planten uit 10 zaadjes :P

med_gallery_14062_6772_1077387.jpg

 

Hier een foto van de zeer amateuristische opstelling, als men budget terug wat is bijgespekt zal ik 2 lampenkappen gaan halen... ik heb ze echter nog nergens tegengekomen in Belgie, kan ik ze echt enkel in een growshop krijgen??

med_gallery_14062_6772_691983.jpg

 

Hier een overzichtje van de Toendra Mist na een goede dagje of twee.

med_gallery_14062_6772_15261.jpg

 

En de plant die je in de achtergrong kon zien is deze toendra die al een dikke maand geleden geoogst is, geen water meer heeft gehad sindsdien en nog steeds groen ziet, lijken wel frieten van de MacDo, die vergaan ook niet :P

med_gallery_14062_6772_831064.jpg

 

 

En dan nu de foto's die ik enkele minten geleden heb getrokken, ze staan ondertussen ook 2 dagen op 12/12:

 

De toendra's:

med_gallery_14062_6772_1056547.jpg

med_gallery_14062_6772_940948.jpg

 

De chineesjes:

med_gallery_14062_6772_1440848.jpg

 

En een overzichtje:

med_gallery_14062_6772_804977.jpg

 

Alleplanten hebben vandaag ook voor het eerst water langs onderen gekregen :P

 

Opmerkingen zijn welkom, en ik ben er zeker van dat er een hele hoop kunnen gemaakt worden ;)

Zoals ik al zei, de kas blijft er niet bijstaan zoals ze er nu bijstaat, er komen nog enkele pc-fans in, lampenkappen, matte vernislaag over de verf en wat er ook nog nodig mocht blijken.

 

Ik heb nog een vraagje over de voeding, ik heb gewone algemene bloeivoeding uit de AVEVE met een NPK van 4-5-6 dit lijkt me nogal veel van alles, dus hoeveel stellen jullie voor dat ik gebruik? Binnen enkele weken natuurlijk.

 

En nog een laatste vraagje ivm met toppen/fimmen. Ik heb al elke keer men planten getopt of gefimet maar ik heb meestal ook enkele weken voorgegroeid, nu staan ze direct op 12/12 geschakelt, zou ik nog moetten toppen of zou dat gwn de groei van de planten verkloten??

 

 

Peace :dribble:

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey man met 3x18 watt direct op 12/12 ken je wel vergeten kan ik je vertellen als je 7 tot 8 gram per plant oogst mag je je heel gelukkig prijzen en dat na 10 weken !!!

 

zou ze eerder een week of 3 lekker voorgroeien na 5 internodes ff toppen en dan de bloei in ... duurt allemaal wat langer maar goed het is maar 3x18 watt heah !!!!

 

suc6

 

greetzzz masteryero

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jah oke, maar gaat dat wel in de kast passen? deze is namelijk maar 1M hoog trek daar nog eens de hoogte v/d potten en de lampen bij en ik hou maar iets van een 70cm over, is dit genoeg dan??

 

Als het gaat zal ik ze zekers nog enige tijd op 18/6 terugschakelen. Btw het totaal wattage van dit moment word nog verdubbelt zoals ik al had vermeld.

Ik zou in totaal toch minstens iets van een 50-100gr willen oogsten rekende op 3 a 4 vrouwtjes.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hee Ellaw. Ben zeker benieuwd naar wat je soortjes gaan brengen. Ik denk dat je -ook al verdubbeld je Wattage nog- bij direct 12-12 niet een hoge opbrengst gaat krijgen.

 

Ik denk dat een goede scrog niet hoger dan 60cm (incl. potten) hoeft te zijn.

 

Qua voeding..Tsja, buffertabs van Sannie zijn handig!

 

Succes met je kweekje!

 

Groeten van Kweek Addict

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aight, vandaag gaan ze dan zekers terug op 18/6 voor minstens 2 weekjes. Scroggen ga ik niet doen, heb geen ruimte om een net op te hangen maar ik ga ze wel fimmen en eventueel zo martelen dat ze niet te hoog worden, vind ik altijd wel leuk :verrygood

 

Thx voor de input bro's.

 

Ivm de voeding, waarom zou ik andere kopen als ik er al heb staan? Normaal ging ik voor de B.A.C bloeivoeding gaan maarjah, ik stond daar in de aveve voor al die plantenvoeding... elke kweek probeer ik wat professioneler te werk te gaan, volgende ronde zal er wel met andere/betere producten aan de slag worden gegaan. (vorige ronde zonder voeding)

 

Peace~

Share this post


Link to post
Share on other sites

De chineesjes beginnen al iets meer karakter te laten zien :dribble:

 

med_gallery_14062_6772_538143.jpg

 

med_gallery_14062_6772_92457.jpg

 

Binnekort ga ik de kas ook verplaatsen zodat ze warmer en dokerder staat.

 

:verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yeps Newby Growa, zo zou het er uiteindelijk moetten uitzien. Ik denk dat ik de lampen uiteindelijk vast tegen het plafond van de kas ga hangen en de ondergrond beweegbaar in hoogte, hoe ik dat ga doen weetik nogwel niet :lol:

 

Ook het kweekplan is tochwel redelijk wat gewijzigt, omdat ik toch MAAR met spaarlampen aan het prutsen ben ga ik toch gaan voor de scrog, word dan ook direct men eerste keer scroggen. Ik ga nu dus de plantjes nogwat verder laten groeien in de kleine potjes, daarna gaan ze in denkik 5L potten, enkele dagen daarna de hele boel fimmen en een weekje later naar 12/12 switchen. Goede planning?

 

Hier nog een paar foto's:

 

Toendra Mist x Santa Maria (Hier valt het mij toch op dat de planten nu al een zeer verschillend groeipatroon hebben, veel meer dan bij de chinezen vanwaar ik dacht dat deze net vele verschillende pheno's zouden hebben aangezien de ingekruiste DF niet hellemaal stabiel zou zijn)

 

med_gallery_14062_6772_168850.jpg

 

 

Kleintje is ook een toendra (wortel was licht beschadigd bij het planten maar hij/zij heeft zich toch nog herstelt)

 

med_gallery_14062_6772_1458783.jpg

 

En de chineesjes, zien er naar mijn mening ook het gezondste uit:

 

med_gallery_14062_6772_1147672.jpg

 

En een foto uit hetzelfde standpunt als vorige keer, kwestie van makkelijk te vergelijken:

 

med_gallery_14062_6772_184463.jpg

 

Dat was het danweer, niets speciaal te melden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

leuk. ga ik volgen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hehe welkom white tooth.. ik hoop dat ik je nakomelingen goed genoeg behandel :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ellows, heb weer wat foto's genomen, planten zijn nu iets ouder dan 2 weken denk ik. Ze groeie nogal traag, komt onder andere omdat ik nogal heb gesukkelt met het licht, maar ze krijgen nu al een tijdje gewoon 30minuutjes donker per dag. Ik zal ook binnekort wat extra lampen moetten hangen, maar dat komt eraan.

 

Wat foto's dan:

 

Toendra's

med_gallery_14062_6772_1074139.jpg

 

med_gallery_14062_6772_1229880.jpg

 

med_gallery_14062_6772_601380.jpg

 

med_gallery_14062_6772_220018.jpg

 

Chineesjes

 

med_gallery_14062_6772_1063027.jpg

 

med_gallery_14062_6772_1417334.jpg

 

med_gallery_14062_6772_671832.jpg

 

Binnekort update van de vernieuwe kast!

 

Peace~

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nogmaar es een update voor mezelf :P

 

De kas is verplaatst naar een donkere en warmere ruimte en de verlichting is wat vernieuwt.

Gisteren heb ik de toendra's net voor et kerstfeest overgepot, vandaag was het de beurt aan de chineesjes. Nautuurlijk past niets meer en geraken 2 planten niet meer in de kast. Maar geen probleem.. gistere is de kastdeur deruit gevalle :rofl dus krijgen ze deze nacht nogwel een beetje licht. Morge gaat er nog 30watt tegen de muren komen en begin ik aan de bouw van een tweede nog kleiner hokje voor de zadenkweek.

 

Foto's zeggen natuurlijk meer dan woorden dus hier enkele foto's:

 

Overpotten van de Toendra's

 

Tochwel duidelijke verschillen in de groei te zien, ze zien er tegenover de chinezen ook eerder uit als sla B) maar hebben wel een mooiere donkerdere kleur.

 

gallery_14062_6772_34475.jpg

 

gallery_14062_6772_825754.jpg

 

gallery_14062_6772_1676906.jpg

 

gallery_14062_6772_1125017.jpg

 

Overpotten Chinezen

 

Zekers evengoed geworteld, planten groeien iets gelijker met een nogal lichte kleur en iets meer gestrekt maar vind ze der wel goed bijstaan nog.

 

gallery_14062_6772_1213067.jpg

 

gallery_14062_6772_1126599.jpg

 

gallery_14062_6772_1438034.jpg

 

 

Groepsfoto:

 

gallery_14062_6772_1602845.jpg

 

De iets vernieuwdede kast zoals ze der nu bijstaat. plaat voor de lampen zal wel nog een 5tal cm moetten worden ingekort worden maar dat zijn zorgen voor morgen.

 

gallery_14062_6772_1203827.jpg

 

gallery_14062_6772_685255.jpg

 

 

Aight das alles weer, morgen dus de lampenhouder/kap wat inkorten + 1 lamp vervangen en 2 extra 15watters in elke hoek hangen voor wat diepere verlichting.

 

Voorlopig krijgen ze nog gewoon regenwater (met een beetje kraantjeswater bij). Binne enkele dagen worden ze allemaal getopt nog een weekje later de bloei in. Heb ze trouwens vanaf vandaag naar 18/6 geschakelt (stonden op 30min donker tot nu).

 

Opmerkingen, commentaar, anything, laat maar komen.

 

Greetings en een goeie eindejaar mensen!!

 

Peace~

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey dat worden al echte plantjes zeg.

wat een kracht he, om het op een paar spaarlampjes te doen.

 

In wat voor soort grond staan ze?

is de grond wel luchtig genoeg?

 

greetz weetje

Share this post


Link to post
Share on other sites

ellow weetje, gaat idd nog goed zo, maar of ze ook de bloei goed zulle trekke moette we nog zien :rofl

 

In de kleine potjes zat gewone zaai en stek grond van de aveve (check 3de foto van de chineesjes in men vorige post), sinds ze overgepot zijn staan ze in universele potgrond, ook van aveve. Binne een 3-tal weken zal ik ook bloeivoeding meegeven (npk 3-4-5).

 

Ik denk wel dat de grond luchtig genoeg is, ik duw niks aan, smijt de grond gewoon op een hoopje in de pot. Das toch wat je bedoelt? :P

 

Greetz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ellows, weer een updatje.

 

Heb de planten vandaag effe bijeen gehaald voor een fotosessie en de grootste te fimmen, ik was van plan de 6de internode te fimmen, maar der was hellaas maar 1 plant zover (veruit de mooiste ook) dus heb ik er voorlopig nog maar 1 gefimmed.

 

ivm de zaadkweek ik was van plan een chineese als vrouw te nemen, maar bij de toendra's lijken mij mooiere vrouwen te ontwikkelen, en bij de chinezen zijn wel bruikbare mannetjes denkik. Maakt het uiteindelijk enig verschil welke man en welke vrouw is??

 

Hier dan de foto's vd plantjes:

 

Toendra Mist x Santa Maria

 

gallery_14062_6772_916052.jpg

Groepsfoto vd toendra's

 

gallery_14062_6772_517286.jpg

De Tweeling

 

gallery_14062_6772_889057.jpg

Kleiner plantje

 

gallery_14062_6772_862025.jpg

Deze zal ik wsl als vrouw voor de zaadkweek gebruiken (gefimed)

 

gallery_14062_6772_343240.jpg

De lelijkaards, ik vermoed mannen.

 

(China x (ww x st))xDF

 

Deze foto's zijn van mindere kwaliteit, misschien omdat ze dunne en lichte bladeren hebben en dus te lichtdoorlatend zijn? Of ik suck natuurlijk :P

 

gallery_14062_6772_1223895.jpg

Groepsfoto chineesjes

 

gallery_14062_6772_893291.jpg

duidelijke achterblijver, groeit zeer traag terwijl de rest al traag gaat en de kleur ziet er ook niet natuurlijk uit, ik dacht dat het misschien ligt aan nog een te klein wortelstelsel, dus ga ik nu nog ff langs boven watergeven, zou ett dit kunnen zijn?

 

gallery_14062_6772_1138190.jpg

duidelijker minder beboste groei dan de toendra's, meer rietstengels ;)

 

gallery_14062_6772_1197558.jpg

een mogelijke man voor de zaadkweek?

 

gallery_14062_6772_1583785.jpg

Eencompactere china, wsl vrouwtje? Anders wel een ideaal mannetje voor de zaadkweek..

 

Jah mensen, ik denk dat ik wel wat hulp kan gebruiken met de zaadkweek, dit is nogmaar men derde kweek en eerste keer voor zaad ook, zit ik goed te denken ivm het selecteren? Zijn de planten het wel waard om zaad van te kweken?? En vooral wat ik me al enige tijd afvraag en ook niet iets concreet op het forum over vind: Hoe oogst ik het zaad? Ik versta dat het moet worden ingevroren, maar hoe koud? wanneer? hoe lang?? Ik kan et echt niet vinden.

 

gallery_14062_6772_141524.jpg

Ow, nog effe vergeten, dit is het hok voor de zaadkweek, er hangt 3x15watt in. De kast koste 3€ :D ideaal kwa afmetingen en zag al wit

 

 

 

Nog veel geluk in 2009 voor de rest

 

Peace~

Ellaw

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat ziet er goed uit é zeg! Ben erg geïnteresseerd in mijn mede spaarlamp-kwekers ;) zeker een Belg :P

 

Kben pas bezig met mijn eerste kweek en kan dus helaas geen raad geven, maar zal zeker je topic volgen!

 

Greetz,

 

Peenoard

Share this post


Link to post
Share on other sites

allereerst, strak strak strak nieuw forum :D

 

Ej peenoard, succes met je eerste kweekje en ik hoop dat je dees nog ga kunne uitzien :)

 

Thx newbygrowa, ze groeie idd wel erg traag, ik hoop dat eens ze in de bloeifase wat sneller ontwikkelen, oftewel dat ze gewoon langer staan en toch nog lekker vol worden.

 

 

Iemand die me wat kan helpen met men vragen??

 

Peace~

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hé Ellaw,

 

Ben geen expert (nog steeds met mijn eerste kweek bezig) maar ik heb er al wat over gelezen.

 

Met zaden moet je eerst afbloeien zodat de zaden goed ontwikkelen. Dan de top drogen zoals normaal. Dan de zaden er uit halen (met de rest kun je hash maken). De zaden dan koel, donker en droog bewaren.

 

Ik weet niet of je ze kunt bevriezen. Maar dat doen ze wel in die zaadbunker op de noordpool dus ik vermoed dat het wel kan.

 

Ik hoop dat je hier alvast wat aan hebt. Ik zou eens zoeken naar kweekverslagen waarin zaad gemaakt wordt want daar heb ik de info in gelezen.

 

Ja de nieuwe kleuren, gelukkig is het geen roze geworden. :D

 

Groeten, niksaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

jouw chinaplantjes zijn 1/4 chinees, 1/8 sweet tooth, 1/8 white widow en 1/2 DF.

De chinese invloed is dus niet zo groot meer.

De st/ww heeft redelijk licht blad, dus dat zou gewoon normaal kunnen zijn. Ook de chinezen hebben niet van die donkergroene bladeren.

succes, en op naar de eerste bloemetjes!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Plantjes zien er leuk uit zeg voor onder een paar spaarlampjes. Zaad gewoon laten zitten tot het meeste er uit zichzelf uit is gevallen, zit er dan nog zaad in... plant nog even laten staan tot ie echt niet meer kan en dan je zaad oogsten. Op deze manier oogst je het meest mogelijke rijpe zaad.

 

Gegroet,

Donder

Share this post


Link to post
Share on other sites

En verdere bewaring dan? Is dat goed als ik het gewoon donker in de schuif in gripzakjes bewaar? Ik dacht toch dat het op een of andere maniere toch es moest worden ingevroren, niet? Winter nabootsen zegmaar..

 

white tooth, jah zoveel zorgen maak ik me er niet over, zolang ze groen blijven en gezonde bladeren aanmaken benek blij

aight niksaan, ik had al wat rondgezocht daarnaar maar vond niks concreet, zal nog ff verder zoeken :D

 

Vrede~

Share this post


Link to post
Share on other sites

door ze in te vriezen kun je ze langer bewaren. het zaad moet eerst goed droog zijn. je hoeft niet de winter te simuleren, zoals bij tulpen. zaad ontkiemt makkelijker als ze bevroren zijn geweest.

Share this post


Link to post
Share on other sites

En hoelang dan white tooth? En gwn op -18 in de diepvrieser?

 

Aight ik heb net nog wat foto's genomen van de plantjes in de kas, nu ze wat beginnen te groeien kanik wat afstand nemen en worden te foto's iets scherper :P

 

Voor de rest hebbek niet zoveel te zeggen, de plantjes gaan goed denkik zo, vanonder soms een beetje roest maar tis zeer weining. 1 chineesje gaat niks worden, lijkt een ondervoede die gaat sterve.. en ik heb ook nog de 3 grootste chinzen gefimed.

 

Hier wat foto's dan:

 

gallery_14062_6772_1297220.jpg

De twee planten die je hier ziet zijn 2 die ik onlangs heb gefimmed, je ziet het wel niet :lol:

 

gallery_14062_6772_122840.jpg

De eerst getopte en ook traagst herstelend daarvan.

 

gallery_14062_6772_653243.jpg

De grootste vd tweeling, de andere is nr de andere kant gebogen.

 

gallery_14062_6772_155710.jpg

Hier links nog 2 chineesjes denkik en rechts vanachter zie je de magere plant.

 

gallery_14062_6772_1737357.jpg

bovenoverzicht

 

gallery_14062_6772_1064876.jpg

onderoverzicht

 

Aight dat was het dan, de plantjes staan nog steeds op 18/6. Zal een van deze overschakelen.

 

Eneh, wanneer begin ik dan best bloeivoeding tegeven? Vanaf dat ik omschakel of vanaf de eerste bloeiverschijnselen?

 

 

Peace~

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die zien er erg groen en gezond uit! Lekker dikke stammetjes! Hoe lang staan die al? kan het nergens zien te vinden ofwel heb ik te vroeg eentje gerookt :tu

 

Ga je ze gewoon zo laten groeien of doe je ze in SCROG? of ga je buigen en knakken? Je zal alleszins iets aan de hoogte moeten doen als je met spaarlampen werkt!

 

Kan je niet helpen ivm bloeivoeding, ben zelf maar een beginner :P

 

Greetz,

 

Peenoard

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...