Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
jonkoman

Afzuiging Op Hoeveel % Minimaal Tijdens Bloei??

Recommended Posts

Ik vraag me dus af op hoeveel % ik me afzuiging minimaal kan zetten tijdens de bloei zonder dat er geurtjes vrijkomen.Dit omdat ik me toch zorgen maak of me buren dat niet horen in de nachturen.Graag hoor ik hoe jullie dat doen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

De warmte in je hok bepaald hoe hard de afzuiger moet draaien,....niet je buren !

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb me afzuiger s´nachts op 1/4 staan en heb nergens last van dus dat zzou je kunne doen weet niet hoeveel je er heb staan

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ BBB ja maar ik bedoel als de lampen uit zijn.op hoeveel procent je hem kan stellen zodat je toch niks ruikt.

 

ik heb er 60 staan

Share this post


Link to post
Share on other sites

als de lampen aan zijn ruik je toch ook niks? Ventilatie is niet alleen voor warmte maar ook voor lucht bij je planten. Kijk of de temp en lv met licht uit onder controle is en het percentage kun je al helemaal niet aangeven: dat ligt aan je installatie, ruimte, buizen, filter, ventilator. Maar zorg dat er voldoende word geventileerd met verse lucht.

 

ps draai jij met lampen aan overdag dan?

Share this post


Link to post
Share on other sites

maar dat is dan toch nog afhankelijk van te veel factoren om daar een antwoord op te geven.

hoe groot is je afzuiger? 4500 kuub?

wat voor afzuiger?

hangt die in elastiken?

is het de ruis of de afzuiger die je hoort?

gebruik je sonodek slang

etcetc

etc

 

greetz weetje

 

bij mij op zo'n 60 % tijdens de bloei.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@whazzup als ik de ruimete binne stap ruike je wel heel ligjes soms.ik draai overdag ja,komt me beter uit.

 

@weetje 3250m3 softbox extra geisoleerd.sonodeck slang.wat je inderdaad hoort is de uitgeblazen lucht.ik heb nog een box gemaakt en geisoleerd (met van dat geluidsdempend spul wat ook in de softbox zit)waar die in uitblaast en dit vermindert het geluid al aanzienlijk.ik denk dat ik nog een box of een langere ga maken dan hoop ik dat het verholpen is.

Share this post


Link to post
Share on other sites

In het hok ruik je toch altijd wietgeur, als het daarbuiten maar niets ruikt. Zolang je onderdruk in je ruimte heb is het goed ongeacht de stand van de afzuiger., dit kan je zelf makkelijk checken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

he jonkoman, hoe heb je de softbox extra ge-isoleert als ik vragen mag? dit wil ik zelf namelijk ook doen.

 

greetz, rondon

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je kunt de box aan de buitenkant voorzien van extra geluidsisolatie, en geluiddempende slang gebruiken.

Je kunt ook bij de uitblaas, een extra stuk (150cm lang) geluidsdempende slang aanbrengen.

Je knipt de geluiddempende slang over de lengte open, en taped hem over de bestaande slang.

Evt. een geluidsdemper gebruiken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

JO

 

Je kan ook een demper maken van een oud koolstoffilter.

 

Je schroeft beide kanten van het filter, de bodem en de aansluitzijde, los zodat je een buis hebt. Je haalt de binneste geperforeede filterbuis er uit. Al de oude koolstof doe je in een vuilzak en doe je later netjes weg naar een container. Dan neem je een stuk glaswol isolatiemat, hier wikkel je een omtrek van rondom de binneste filterbuis, met de alu zijde langs buiten. Dan schuif je voorzichtig de binneste filterbuis met de glaswol rondom weer in de buitense filterbuis. beveestigd terug de aansluitzijde van de filter op de buitense buis en klaar. Je vervangt dus de koolstof door glaswol en verwijdert de 'einddop' van het filter.

 

Dit dempt ook al een heel eind het geluid van de uitblaas :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

en als je al door je filter uitblaast wat kun je er dan nog aan doen??

kan er tussen de afzuiger en filter nog een demper? of helpt dat niet??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...