Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Greenman

Bulb Kapot?

Recommended Posts

Goedendag iedereen,

 

Bij deze stel ik mij ook gelijk even aan iedereen voor. Gegroet medekwekers!

 

Enige tijd geleden haalde ik mijn HPI-T groeilamp weer uit de kast om weer te gaan beginnen met kweken ik heb hem toen verkeerd aangesloten en de lamp maakt een paar keer flinke klappen en toen werd het donker. ik weet niet meer precies welke kabels ik verkeerd had aangesloten maar in iedere geval. Ik dacht deze is geheid kapot. Heb hem toen goed aangesloten en toen deed hij het weer. Ben er toen mee gaan groeien maar kreeg de indruk dat de planten nogal vreemd reageerden op de lamp. Kan het zijn dat doordat ik hem verkeerd heb aangesloten het spectrum van de lamp of de lamp gewoon verknoeid is terwijl hij het nog wel doet. Dat hij bijvoorbeeld nu een verkeerd soort licht uitzend??? Mijn dank is bij voorbaat groot.

 

Groetjes.

Share this post


Link to post
Share on other sites
maar kreeg de indruk dat de planten nogal vreemd reageerden op de lamp.

<

Hoe reageerden ze dan?

Share this post


Link to post
Share on other sites

hehe ze trokken vreemde gezichten en zetten hun zonnebrilletjes op ;)

 

Geen idee wat er met je lamp gebeurd is maar een lamp doet het over het algemeen of doet het niet. Als hij direct op de stroom heeft gestaan dan is waarschijnlijk de zekering er wel uitgegaan en is de lamp inderdaad overbelast, wat je ook in de lamp zou moeten kunnen zien als aanslag. Knap dat ie dan niet verbrand is overigens.

 

Denk er om dat je een HPI T lamp ALTIJD volledig horizontaal moet neerhangen +/- 15-20 graden overigens

Share this post


Link to post
Share on other sites

Haha Ja ze trokken idd vreemde gezichtjes net als ik. Maar nee serieus ik constateerde een ongelijkmatige groei en misvormde wildgroei dus kromme bladeren enz enz.

 

Maar iig je hebt wel gelijk wazzup er zit een soort aanslag aan de binnenkant van dat ronde ballonetje in de bulb. De lamp brand nog wel maar uit jouwn reactie kan ik opmaken dat de lamp kaduuk is? Of heb ik het nu verkeerd begrepen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...