Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Fusion

Grootte Hok 5 Planten?

Recommended Posts

Hey allemaal,

 

Ik ben van plan te beginnen met kweken. 5 Plantjes zoals het hoort. :P Heb forum doorzocht maar kon niks vinden over hoeveel m2 1 plant is bijv.

Ik zou erg graag willen weten wat nu genoeg is voor 5 planten (het gaat hier om 5 vrouwelijke zaadjes Shining Silver Haze). Wat voor soort afmetingen voor het hok zijn er nodig denken jullie? Wil ze het liefst helemaal volgroeid, maar dat is logisch natuurlijk.

 

Alvast bedankt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goedendag,

 

Bedoel je helemaal volgroeid met een groei van 6 weken?

Of bedoel je zo groot de plant kan worden?

Want als je ze heel lang laat groeien kan de plant zeker wel 1,5meter breed worden.

 

Als dat het geval is kan je met 5 planten een hele grote ruimte vullen.

Maar als je ze de standaard groeitijd geeft is een hok van 1,75x1,75 wel een

mooie maat. Dan heb je voor 5 planten meer dan genoeg ruimte.

Bij Shining Silver Haze is het sativa deel dominant dus ze worden

redelijk hoog. Behalve als je een scrog methode hanteert, dan is de hoogte voor

minder zorg.

 

groet

Share this post


Link to post
Share on other sites

euhm

 

voor de grote van je hok te bepalen zie je niet naar het aantal planten !!

je ziet naar welke lamp je gaat hangen en welke oppervlakte deze optimaal kan benutten...

onder 1 lamp kan je van 1 tot 25 planten zetteb

enkel zal je bij 1 plant veel langer moeten voorgroeien en mss zelfs moeten scroggen om je hok vol te krijgen...

 

dus wil je een goeie opbrengst met 5 plantjes

koop een tentje of maak een hokje van 1m20 op 1m20 en 2m hoog

en hang daar dan een 600w hps in en je bent vertrokken..

 

als je zelf een hokje maakt kan je het langs 1 zijde een half metertje breder maken

dan kan je daar een zwenkfan en of luchtbevochtiger neerzetten...

in mijn topic kan je dit goed zien... (klik onderaan op de links)

 

Mvg

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Fusion volgends mij mag je maar 4 hebben en vanaf 5 zit er boette op zo iets had ik een x gelezen op zoon justitie geval das al een tijdje geleden dat ik da heb gelezen zit nog een beetje vaag in mijn hoofd kan zijn da ik het fout heb maar volgens mij stond er tussen 5 en10 plantjes dezelfde boete.

 

en over je hok je moet zelf weten hoeveel ruimte je geeft hoe meer ruimte een plant heeft hoe groter hij kan groeien. want een maatje van men heeft een hok van 350x150x245cm en 2 lampen en die gast heeft maar 3planten klinkt meschien wel raar maar voor die plantjes heb ik respect want hij haald minimaal 500gram uit. want die planten raken elkaar hellemaal niet eens aan ook die bladeren niet he dus je moet zelf weten. je kan ze ook wel in een kleinere hok plaatsen maar zulke beslissing moet je zelf nemen want er komt wel meer bij kijken zoals veele denken

 

suc6

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oke bedankt voor de reactie's tot nu toe. :P

Ik ben eigenlijk ook wel benieuw naar een hoeveel liter bak ik het beste kan halen om de planten in te zetten. Maakt het uit als je 2 plantjes in 1 bak doet of kun je beter 1 bak per plant doen? Wil ze ze groot mogelijk krijgen.

Ook vraagje over de voeding van de planten. Bestaat er een middel dat alles bevat of moet je per se verschillende tabletten, soorten kalk, schimmels enz. gebruiken? Dit word namelijk mijn eerste keer en wil het eigenlijk wel meteen goed doen. :P

Edited by Fusion

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Fusion ik weet nu niet persies wat jij allemaal in jou hoofd heb maar in iedere geval zou ik proberen om dit zo goed mogelijk aan te pakken. 50L bakken zijn het grootste bakken die je gewoon zo kunt kopen. maar als jij alles zo groot wil hebben met zo min mogelijk plantjes. dan raad ik jou aan om zelf een bak te maken. waarom? jij kunt de grotte van de bak zelf bepalen hoe breet, lang en hoogte niet te vergeten maak hem dan zo groot mogelijk voorbeeld als je 1 m2 hebt voor 1 plant dan zou ik die bak ook voor het gemak 1 m2 maken en dan zou ik iets van 40/50cm hoog doen(dan heb je een lkkr groot bak). want jij moet zorgen met jou plannetje dat jij al begind met zo goed mogelijk met te wortelen dat ze lekker veel, groot en dik worden (dat is de basis) want dan kun je pas een grote plant krijgen hoe je dat doet moet je ff zelf uitzoeken.

en je moet ook voor de verdere rest goede apperaaten zorgen. want ventilatie en warmte en uitlaat enz. enz. zijn heel belangrijk

 

verder nog suc6

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gelukkig gaat de plantage naar de zolder en is het daar altijd op kamertemperatuur. rond de 20 graden. Ik heb wel een ventilator of meerdere als dat nodig is. Maar wat kan ik het makkelijkste doen voor de uitlaat?

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zelf heb 5 planten op een hok van 50x50 maar ik raad aan een hok van

 

100x100 en de hoogte ongeveer 1,50 dan hebben ze genoeg ruimte om lekker breed en hoog te worden.

 

in zo'n hok heb je wel goeie verlichting nodig denk maar aan mintens 400W

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat weet ik niet zo zeker van diemaat van jou hok want volgends mij wil Fusion zo veel mogelijk gram eruit krijgen en silverhaze worden volgens mij best lang

Share this post


Link to post
Share on other sites

@BigButtBram: Heb me voorgesteld nu. :P

 

150x150x175 groot genoeg? Of zal 125x125x175 ook groot genoeg zijn om ze te laten volgroeien?

Share this post


Link to post
Share on other sites

koop een tentje (kompleet)en dan erin zetten en dan over ongeveer 9 weken heb je je kosten weer terug.makkelijk om mee te starten

 

succes mike

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...