Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Tonnetje

Mijn Eerste Kweek Verslag! Nieuwe Update!

Recommended Posts

Goeiendag allemaal,

 

Ik zal mij even voorstellen ik ben tonnetje en ben 22 jaar. Dit wordt mijn eerste kweekje en kan alle hulp gebruiken van de ervaren kweekers!

 

Ik heb 2 tonnen staan met elk: 2 x 400w son t pia, buis ventilator (instelbaar), middelmatige pomp ( pompt ong 80 liter in een minuut), 400 liter bak, houten stellage met afloop van 5 graden, geplastifiseert gaas rondom de tubes (rondom 10 cm vanaf de tubes), lampen en pompen geautomatiseert met klokken, de temperateur bedraagt tussen de 20 en 26 graden in de ton, Luchtvochtigheids/temp meter in het hok, en uiteraard niet te vergeten de dames en dat zijn 100 shivatjes per ton.

 

Het schema: vrij simpel

 

Week:

 

1. 1.0 12/12 rizotonic 250ml

2. 1.2 12/12 rizotonic 250ml

3. 1.3 12/12

4. 1.4 12/12

5. 1.5 12/12

6. 1.6 12/12

7. 1.7? 12/12 pk13/14 175ml

8. 1.8? 12/12 pk13/14 175ml

9. 1.9? 12.12 pk13/14 175ml

 

 

 

Update :

 

Ik ben een tijdje niet op het forum geweest maar hier is een mooie update voor me medekwekers. In de tussen tijd is er nieuw materiaal aangeschaft en is het hok iets aangepast qua ventilatie en het filteren van de lucht want ik stuite op veel problemen o.a. met de afzuiging, ph schommelingen en de temperatuur van het water. Ook heb ik besloten om de volgende kweek andere voeding te gebruiken i.p.v. canna hydro, de voeding die ik op het oog heb is Advanced Nutrients Hydro deze is winnaar van de Nutrients Challenge en heeft van alle top merken gewonnen met bijna het dubbele droge gewicht en een thc percentage van 21% in vergelijking tot de andere merken. Wat me ook heel erg opvalt is dat de ph waarde gigantisch schommelt (maarja steenwol wat wil je :P ) en dat kan natuurlijk niet ten goede komen van de dames dus vandaag even met iemand gesproken en die vertelde mij dat als ik ph- van canna gebruik om de ph waarde terug breng naar 5.3 en daarna ph + gebruik van ata bcuzz om hem naar de 5.8 te brengen dat hij gewoon op 5.8 blijft staan dus dit ga ik vandaag nog testen :P Hier is een wat beter foto overzicht van de (nieuwe) middelen en fotos van de bloei voortgang!

 

 

De Hardware:

 

 

De tonnen

med_gallery_19616_6618_288408.jpg

 

De aflopende stellage

med_gallery_19616_6618_404319.jpg

 

De aanzuiging van verse lucht

med_gallery_19616_6618_197155.jpg

 

De afzuiging ( is 3 keren verandert en dit is het beste tot nu toe. Het is niet zichtbaar en volledig verborgen maar kostte wel een dag werk om door de muur te komen van 40 cm)

med_gallery_19616_6618_711324.jpg

 

De tubes, gaas. filter en buis ventilator

med_gallery_19616_6618_367434.jpg

 

Het bord

med_gallery_19616_6618_745505.jpg

 

Sproei systeempje (aangepast zodat de sproeier naar boven staat i.v.m ruimte te kort in de ton om goed onder de bladeren te kunnen sproeien)

med_gallery_19616_6618_189536.jpg

 

Sproei systeem in action

med_gallery_19616_6618_433882.jpg

 

Water temperatuur regelaars 18 t/m 35 graden instelbaar, 300w vermogen, 300 t/m 450 liter (telaat aangeschaft maar beter laat dan nooit, nu is de temp van het water ong. 25 graden constant i.p.v. soms 6 tot 8 graden)

med_gallery_19616_6618_612925.jpg

 

De waterbak met watertemp. regelaar, pomp, en afvoer

med_gallery_19616_6618_427941.jpg

 

Twins in action

med_gallery_19616_6618_41717.jpg

 

 

Oke en nu dan waar jullie op wachten! De bloei voortgang vanaf dag 18.

 

 

Dag 18

L

med_gallery_19616_6725_474545.jpg

R

med_gallery_19616_6725_507266.jpg

 

Dag 25

L

med_gallery_19616_6725_119390.jpg

 

med_gallery_19616_6725_852727.jpg

 

med_gallery_19616_6725_629286.jpg

 

Dag 27

L

med_gallery_19616_6725_298544.jpg

 

Dag 28

R

med_gallery_19616_6725_411842.jpg

 

Dag 32

L

med_gallery_19616_6725_317940.jpg

 

med_gallery_19616_6725_311401.jpg

R

med_gallery_19616_6725_95859.jpg

 

Dag 47

L

med_gallery_19616_6725_215850.jpg

R

med_gallery_19616_6725_617723.jpg

Topjes

med_gallery_19616_6725_687406.jpg

 

med_gallery_19616_6725_706827.jpg

 

 

Zo ik hoop dat dit een leuke update was voor jullie! voordat ik ga oogsten zal ik nog wat fotos maken want ik heb nog een weekje te gaan schat ik zo.

Al met al gaat me eerste kweek met de tonnen redelijk maar er is zeker plaats voor verbeteringen en het streven naar mee opbrengst dus dit was een soort test kweekje om op alle mogelijk problemen een oplossing te kunnen vinden en dat ik toch nog een beetje winst maak met dit kweekje ^_^ . Ook ben ik een droog hokje aan het maken en is bijna klaar het lijkt een beetje op een smalle kast met daarin droog netjes met verschillende niveau's van onder tot boven, de lucht wordt van beneden aan gezogen en gaat dus vanaf beneden door de niveau's droog netjes en dan door een buisventilator en een filter eruit en wordt dan weer gefilterd door het filter van de hoofd afzuiging. Mooi bedacht dacht ik zo :(

 

Nou tot de volgende keer!

 

M.v.g. Tonnetje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi hokje heb je daar.

 

Goed verstopt zo te zien achter je haardje.

 

Ik had het hokje gewoon vol gezet met plantjes en niet in tonne(maar das persoonlijke goesting he)

 

100 plantjes per ton is dat niet wa veel!! ( kzou het zelf nie weten hoor) :P

 

Mischien krijg je meer raad van andere kwekers die in tonne kweken.

 

Is de eerste x dat ik diet zie en is wel wijs gedaan.

 

Beestjes zijn spint geloof ik en dat is een ramp en zeker in tonne.

 

Ga om masai of vitality om ze te bestrijden.

 

Zal nie simpel zijn om ze te bestrijden of je moet je plantjes 1 voor 1 eruithalen om ze te behandelen.

 

grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

coool man

 

vooral je ingang! :P

 

gr michael

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor de reacties!

 

Maar begin me tog wel zorgen te maken om die zwarte puntjes die ik zag lopen :P !!! wat kan ik het beste doen? Roofmijt uitzetten? of chemisch bestrijden en weet iemand of dit in combinatie ook mogelijk is ?

 

M.v.g. Tonnetje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Tonnetje,

 

Koop een zakmicroscoop om die zwarte puntjes beter te bekijken.

Als je dan weet wat t precies is dan kun je ook beter je behandeling bepalen.

En chemisch bestrijden lijkt me niet verstandig als je die wiet nog wilt oproken.

 

grtn a.c.a.b.

 

o ja en een mooi weggewerkt hokkie. :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tonnetje,

Bekijk mijn filmpje, als het deze zijn dan heb je a big problem....

 

 

veel geluk

Share this post


Link to post
Share on other sites

//EDIT door BBB: leer quoten, aub, gebruik de t_reply.gif knop onderaan :P

 

Bedankt voor je reactie,

 

Ik heb net nog even gekeken en zag er weer een paar onder me blaadjes dus het eerste wat ik morgen ga doen is een paar kanibalen halen bij de intratuin!!!!! Spint het zou verboden moeten worden!!!

 

M.v.g. Tonnetje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koop nou gelijk even een microscoopje, kost je nog geen 20 euro.

Ik had een paar weken geleden ook beestjes, en ik zou zweren dat het spint was, al vond ik wel dat ze traag waren en ik zag ook geen spintwebjes. Maar het leek heel erg op spint.

Onder het microscoopje bleken het hele kleine donkerbruine bladluizen te zijn ! Was helemaal geen spint dus.

 

Groet, Wiedewiet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey Tonnetje

 

ik vind dat je daar een leuk hokje hebt.

ik ga je volgen maar ik kan je niet helpen, ik heb die ton 1 x geprobeert en het is zwaar tegen gevallen.

die doorgang is leuk bedacht maar blaas je de afgezogen lucht nou zo je kamer in? :P

 

succes met je kweek.

 

Barnn,

Share this post


Link to post
Share on other sites
Koop nou gelijk even een microscoopje, kost je nog geen 20 euro.

Ik had een paar weken geleden ook beestjes, en ik zou zweren dat het spint was, al vond ik wel dat ze traag waren en ik zag ook geen spintwebjes. Maar het leek heel erg op spint.

Onder het microscoopje bleken het hele kleine donkerbruine bladluizen te zijn ! Was helemaal geen spint dus.

 

Groet, Wiedewiet.

 

Hey wiedewiet,

 

Waar kan ik zoon microscoopje aanschaffen? en ik zag naast de donkere bewegende puntjes ook een soort silverachtige bultje zitten op de onderkant. Ik zou tog denken dat het spint is maar weet jij wanneer ze die webjes gaan maken om de bladen want ik heb die lijertjes gister pas ondekt.

 

M.v.g. Tonnetje

 

 

hey Tonnetje

 

ik vind dat je daar een leuk hokje hebt.

ik ga je volgen maar ik kan je niet helpen, ik heb die ton 1 x geprobeert en het is zwaar tegen gevallen.

die doorgang is leuk bedacht maar blaas je de afgezogen lucht nou zo je kamer in? :P

 

succes met je kweek.

 

Barnn,

 

He barn,

 

Ik heb een 500 kub afzuiger op het keuken afzuigkanaal gemonteerd zo is het in huis 18 a 19 graden en komen de nare geurtjes bij het drogen de duiven lastig vallen op het dak en niet bij me buren :P

 

M.v.g. Tonnetje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Tonnetje, ik heb een microscoopje gehaald bij een growshop, was 19 euro.

Ziet er niet uit als een microscoop zoals je ze kent. Is een ding zo klein als een pakje shag met een lampje erin, werkt prima !

Bij een postzegelhandel schijnen ze goedkoper te zijn, maar die moet je maar net in de buurt hebben.

 

Bij mij zag ik zilverkleurig eh..spul, ik kan het niet uitleggen. Zilverkleurige glinsterplekjes zeg maar. En die beestjes dus.

Pak anders een blaadje en hou hem dicht onder een lamp (warmte) . Spint wordt heel actief bij warmte, luis een stuk minder.

 

Ik hoop echt voor je dat het geen spint is.

 

Groet, Wiedewiet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gebruik de t_reply.gif button, helemaal onderaan de pagina.

Niet de p_quote.gif button, want dan Quote je gelijk de vorige post!

 

Ik hoop ook dat het geen spint is! maar kan het kwaad dan als ik roofmijt uitzet? Ik bedoel als er geen spint is dan gaan ze uiteindelijk dood dus tja ik weet het ook even niet meer maar ik ga lekker tukken en kijk morgen ochtend wel weer even. In ieder geval bedankt voor je info!

 

M.v.g. Tonnetje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Roofmijt uitzetten lijkt me geen kwaad kunnen.

Maar kijk nou eerst wat het is, ik heb het niet zo op beestjes in zo'n kleine ruimte.

 

Trusten en succes !

Wiedewiet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

volgende ronde even je stekken goed dompelen in V of plant vitality plus.. Spint krijg je er namelijk vaak gratis bij. :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

zalig kotje heb je daar, precies een geheime muur, met daarachter de schat :P

100 stekjes, is dat niet een beetje veel...

en de lamp die zo centraal staat..... Groeien de plantjes dan niet allemaal naar het midden ipv mooi naar boven..

kheb zo een soort kotje als het uwe nog nooit gezien, opzich is het wel handig dat je er niet veel plaats voor nodig hebt!!

Doe zeker iets aan het spint

succes nog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik werd nieuwsgierig na het zien van de foto's in je bouwverslag, maar dit heb je echt super gemaakt! Kopje koffie heren agenten, kom leker warm bij de openhaard zitten...... Plantage :P Nee kijk gerust rond, daar moet ik niks van weten :P

Ik had het muurtje echter voor de zekerheid met gasbeton blokken gemaakt voor het geval er ooit iemand tegen zou tikken, maar dat is een detail..... Verder is het echt geniaal!

 

Hoe heb je dat trouwens gedaan met die tonnen? Heb je geen bouwfoto's van de tonnen? Wel apart, ik heb het pas 1 keer eerder gezien!

 

Grtz Underground.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoe staat het met je tonnetjes? heb zelf ook zo ketel geprobeerd maar vondt het persoonlijk helemaal niks ben benieuwt wat je eraf gaat halen ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...